2012
|
|
Sadomasokista faltsuak iraganarekin lotura estua zuenez gero, Rorty ren gizaki metafisikoekin aldera zitekeen eta berdin egingo dugu sadomasokista egiazkoaren eta Rorty ren ironistaren artean, biek iraganarekin apurtu eta zer edo zer berriari ekin nahi dioten neurrian. Sadomasokista egiazkoak, ironistak bezala, ez du azkeneko lexikoan sinesten, lehenik eta behin egunerokotasunean erabiltzen duen azkeneko lexikoarekiko mesfidantza eta zalantza handiak dituelako, betiere, besteen lexikoekin topatzean ezberdintasunak ikustean, bere lexikoari batzen diolako besteen lexikoetatik hartutakoa; bestetik,
|
jakin
badaki bere lexikoaren bidez ezin dituela lexikoak berak sortzen dizkion zalantzak ebatzi; eta, azkenik, ez duelako uste bere lexikoa inorena baino hurbilago dagoela errealitatetik. Zentzu horretan, ironistak bere lexikoa aukeratzen du betiere zaharkitua dagoenari aurrez aurre zer edo zer berria jarri ahal izateko, eta inondik inora itxurak baztertu eta Egia aurkitu ahal izateko (Rorty, 1991:
|
|
Lehenengoak, bere aurrekariak ez bezala, ez du bilatzen harremanari buelta ematerik, biktimismoaren zein martiria izatearen onurak ezagutzen baititu. Bigarrenak, bestetik, bere aurrekariak ez bezala, uko egin dio askatasunarekin amesteari,
|
jakin
baitaki ez dagoela harremana sahiesterik, eta, ondorioz, jarkitzeari eta bide berriak ahalbidetzeari ekin dio.
|
2013
|
|
Argitasun handiz ulertu zuen betiereko itzuleraren hausnartzaileak filosofoak xedetzat izan behar zuela bere garaia kritikatzea (Deleuze, 1971: 151) eta, horrexegatik, berak etortzear zeudenentzat idaztea aukeratu zuen,
|
jakin
baitzekien bere garaikideen artean ez zegoela bere lanak erraz uler zitzakeenik, belarri txikiak zituenik. Ez zuen, horrezkero, kritika hutsean geratu nahi eta Modernitatea gainditu ahal izateko ibilbidea marraztu zuen, gehiegi zehaztu barik, ordea, gehiegi azaltzen denak galtzen baitu interes guztia (Nietzsche, 2010:
|
2014
|
|
Erakunde gardenek kontuak erantzukizunez ematen dituzte, ez soilik informazio esanguratsua eta ulergarria ematen dutelako, baizik eta informazio hori eskuragarri jartzen dutelako besteek ikus eta ebalua dezaten. Horrek ondorio moduan dakar gardenak diren erakundeetako behargin eta arduradunek euren erabaki eta jokaerak oso ongi neurtzea,
|
jakin
dakitelako egindakoa iritzi publikoaren aurrean arrazoitu dutela; esposizio publikoak eta agerikotasunak eragiten du jendeak bere jokabideak neurtzea. Kontuak garden emateak agerian utziko ditu erakundearen ahulguneak edo hobetu beharreko esparruak.
|
|
hura ere askok dute gogoan. Aipatu azken bi lekukoen esanetan ahizpa zaharrenak baino are euskara gutxiago zekikeen gazteenak (sabía menos que la hermana, sabía muchas palabras, canciones A.J.U.). Nolanahi ere,
|
jakin
bazekien zerbait (8, adierazi dit María Esther Sanz bilobak), eta berriemaile horren arabera mezuak kodifikatu nahi zituztenean. Vicentaren semeak ez ulertzeko, adibidez, euskara erabiltzeko gauza ziren ahizpa biak (usaba [euskara, Vicentak] con la hermana para que no entendiera mi padre, M.S.). 1873an eta 1883an jaiotako bidankoztar haiek euskaraz aldez edo moldez baliatzeko gauza zirela erakusten duten lekukotasunak dira, nahiz eta ez dagoen haiek euskaldun betetzat jotzeko moduko adostasunik:
|
2015
|
|
Beraz, eta
|
jakin
badakitelako bideoa daramaten idatzizko albiste digitalek irakurle gehiago erakartzen dituztela, zein da bideogintzaz idatzizko komunikabide horiek egiten duten erabilera?
|
2016
|
|
Izan ere, arteaz historian lekua egindako gorputz teoriko irmo baina «enboradartu»aren tankerakoak sortu aitzin, artearen gaur eguneko justifikazioak ez omen ziren halabeharrezkoak; arteari ez zitzaion galdetzen zer «esaten» zuen edo zertaz «ari» zen, zer «egiten» zuen
|
jakin
baitzekiten, edo bazekitela uste baitzuten. Edukiaz gehiegi mintzatzen bagara, horrek interpretazioa eskatzen du une oro.
|
2017
|
|
Galdera izan daiteke ea zein puntutaraino izan daitekeen artea baliagarria ezarritako ereduak benetan desegituratzeko eta berriak proposatzeko, baina egin diren probak ilusionagarriak dira. Eta artistak
|
jakin
daki arteak pertsonekin modu ezohikoetan konektatzeko gaitasuna ere baduela.
|
|
Sontag). Nola ez, honakoa zinez probetxugarriagoa litzateke
|
jakin
baleki, baita, hura beste modu batean izan zitekeela ere. Oteizak esaterako, «teoria kritiko» bat asmatu eta gorpuztu zuen, non («euskal arimaren») «izate estetikoa» ezagutza zientifiko ororen anitz zirrikituetan kokatzen den; zehar gurutzapenetan, gizakiaren salbamen existentzialaren promesa gisa.
|
|
Bestalde, eta sistematikarekin ez baizik edukiarekin lotuta, deigarria da estatutu izena duen arau honetan bakarrik biktimaren eskubideak jasotzea. Zuzenbidean aditua den edonork
|
jakin
badaki edozein estatuturen edukia eskubideak eta betebeharrak direla. BEk ez du jasotzen biktimaren betebeharrik, iruzurra egiten duenean jaso dituen laguntzak itzultzekoa izan ezik42 Biktimari duintasuna aintzatetsi nahi bazaio eta zigor prozesuan merezi duen tokia eman, eskubideekin batera, beteharrak egotzi behar zaizkio; adibidez, Espainiako Konstituzioak (118 art.) jasotzen duen Justizia Administrazioarekin kolaboratzekoa, edo bere burua babesteko behar dituen neurriak eskatzekoa.
|
|
Altxatuek
|
jakin
bazekiten pertsona zibilen laguntzak ikaragarrizko aukerak eskaintzen zizkiela. «Arerio» politikoak atxilotzeko eta zigortzeko informazioa lortzeko bide paregabea izateaz gain, populazio zibilaren inplikazio eta atxikipen erreala kalibratzeko modua ere bilakatu zen (Gomez eta Marco:
|
2021
|
|
Es que nik uste dala bakoitzaren. o sea, no? Berez
|
jakin
jakin zen, pues es que azkenean orain, o sea leheno esan deten bezela, orain lana egiteko askotan EGA eskatzen dute eta. euskera jakitea ere, ez. Baina beharrezkoa?...
|