2007
|
|
Aipagarriena Tafallaren kasua dugu, Tafallan euskararen erabilera% 1,7 izan den bitartean, bertze hizkuntzena% 8,7 izan da. Beraz euskarak baina+ 7 puntu gehiago aditu dira Tafallan kanpoko hizkuntzak(
|
jakin
ez dakigu zein).
|
2012
|
|
haurrei euskaraz egiten zaie. haurrekin erdaraz egitea" arraroa" da (Lola, 4 FG; Laura, 7 FG; Alberto, 10 FG). Nahiz eta euskara hagitz ongi
|
jakin
ez, haurrei euskaraz egitea da iruritarrek normaltzat jotzen dutena. hala ez delarik, hau da, gurasoek edota helduek haurrei erdaraz egiten dietelarik, ego belaunaldiari atentzioa ematen dio. Adibidez, Laurari" arraroa" egiten zaio bere senarraren bi anaiek, elizondon bizi direnek, beren seme alabei erdaraz egitea;" Ni hasieran harritua gelditzen nintzen(...) haurrei erdaraz. zer pena!" dio (Laura, 7 FG).
|
|
Nahiz eta euskara hagitz ongi
|
jakin
ez, haurrei euskaraz egitea da iruritarrek normaltzat jotzen dutena.
|
|
EAEko erdaldunen euskararekiko hurbiltasunari erreparatuz gero, %55, 5ek uste du" euskara
|
jakin
ez arren, euskararen mundutik hurbil dagoela"; %24, 9k uste du" euskararen mundua ezagutu ez arren, interesatzen zaiola"; %9, 7k uste" euskararen mundua ez duela ezagutzen eta ez zaiola interesatzen"; eta 9,5ek" ez du uste euskararen inguruan mundu ezberdin bat dagoenik".
|
|
EAEko erdaldunen euskararekiko hurbiltasunari erreparatuz gero, %55, 5ek uste du" euskara
|
jakin
ez arren, euskararen mundutik hurbil dagoela";
|
|
Aipagai dugun laugarren eta azken ikerketa honen emaitzetatik gurearekin harreman zuzena dutenak orokorrean hartuz eta laburbilduz, zera adieraz daiteke: EAEko erdaldunek, euskara
|
jakin
ez arren, euskararen mundutik hurbil daudela edo mundu hori interesatzen zaiela diote (%80, 4). Euskara hizkuntza polita eta interesgarria iruditzen zaie (%67, 4), eta ez dute baserri munduko hizkuntzatzat jotzen (%88, 1).
|
2015
|
|
Hain zuzen, ume eta gaztetxoen egunerokoan presente dauden agente desberdinak —irakasle, familia, monitoreelkarlanean jarriz eta agente berriak inplikatuz— auzoko elkarte, saltzaile, etab. Horretarako, lehenengo egitekoa ume eta gaztetxoen egunerokoa non gertatzen den ezagutzea eta espazio komunak —plaza, liburutegia, dantza taldea— identifikatzea litzateke; eta aldi berean, espazio komun horietan euskararen presentzia zenbatekoa den aztertzea eta berau handitzeko aukerak neurtzea: euskaldun" pasiboak", euskara hala nola erabiltzeko gai direnak,
|
jakin
ez arren ulertzeko gauza direnak, zein oinarrizko ezagutza bat lortzeko prestutasuna duten pertsonak identifikatuz eta euskararen erabileraren alde jarriz. Izan ere, jakin badakigu saltoki batean zerbitzua euskaraz emateko ezagutza maila txikia nahikoa dela, edota ohituragatik gaztelaniaz burutu izan diren hainbat ekimen euskaraz ematen hastea determinazio kontua izan daitekeela.
|
2018
|
|
Erraza litzateke izenak ematen hastea hemen, baina beti egongo da baten bat ahazteko arriskua, eta horregatik egokiagoa iruditu zait ahal dela ez ematea. Baina gogoan dauzkat hainbat lagun, bereziki, Ikastola sortzeko erabakia hartu eta bultatu zutenak, zailtasunak eta oztopoak gainditzen lagundu zutenak, arkatz txikia eta koadernoa hartuta erosketa zerrenda euskaraz egiten hasi zirenak, euskaraz
|
jakin
ez arren seme alabak euskaraz hezi zituztenak, beti euskarari sendo eusten diotenak, euskara irakasten eta ikasten aritu direnak, euskaraz natural sortu eta kontsumitzen dutenak (musika, literatura, artea, zinema...) eta abar.
|
2019
|
|
Baina nik erran nion" duintasuna hor defendatuko dut,
|
jakin
ezak!", eta hor hasi zen negarrez... eta egiten dudan lanak, nonbait, bera ere laguntzen du. Sentitzen dut nola ari den anpletzen...
|