2000
|
|
Bestalde, istorio guztiak leku
|
jakin
batean kokatzen dira; Ezterenzubiko mendien altzoan. Halere, pertsonaiak aldatu egiten dira ipuin batetik bestera.
|
|
Desioen hiri honek, bestalde, ez du kokaleku finkorik. Hau da, bi narrazio hauek ez dira leku
|
jakin
batean kokatzen. Hiri edo herri konkretu batzuen izenak aipatzen diren arren (Bartzelona,...), desiraren inguruko gorabehera nagusienak non gertatzen diren ez da zehazten.
|
|
Hala ere, aipu hauek guztiek narrazioa girotzeko baliagarriak diren arren, ez dute istorioaren nondik norakoa bideratzen, izan ere, istorio bera beste lekuren batean ere irudika baikenezake. Ondorioz, istorioa idazteko garaian, errealismoa aukeratu duen arren, ez du istorioa herri
|
jakin
batean kokatzen, kronotopo indeterminatua baitarabil. Egiten dituen aipamenen arabera, Donostiatik gertu dagoen herri bat izan daitekeela iradoki egiten zaigu.
|
|
Garai
|
jakin
batean kokaturiko ipuinarekin topo egin dugu. 1994ko abenduan hasten da kontakizuna eta amaiera 1995 urteko hasieran (urtarrila edo otsailean) koka dezakegu.
|
|
Biografia honi sinesgarritasuna emateko, noski, kronotopo determinatua darabil. Batetik, istorioak garai
|
jakin
batean kokatu ditu: pertsonaiak berak bere jaiotze data eta urte kopurua ezagutarazten dizkigu eleberriaren hasieran:
|
2002
|
|
Jorratutako gaien artean badaude arrazakeria, birjintasuna, feminismoa... baina batez ere abortuaz hitz egiten da. Eleberrian Les Temps Modernes aldizkariaz egiten den aipamena, edo protagonistaren izena, Gisèle, 1972an Bobignyko epaiketan parte hartu zuen emakumezko abokatu ospetsua gogora ekartzen diguna, istorio nagusia testuinguru
|
jakin
batean kokatzen saiatzen dira. Berrikuntza tematiko horren alboan, nabarmendu litzateke halaber eleberriaren idazmolde narratiboa; izan ere, narrazioaren plano garrantzitsuena, Gisèlerena, modu behaviorista batez, fokalizazio aldaketa iradokitzailez narratzen da, eta berritsuaren planoa, berriz, elkarrizketa baten transkribapen moduan agertzen da, solaskidearen hitzak ezabatzean (A.
|
|
The river blues, The jail blues... Blues bakoitzak leku
|
jakin
batean kokatzen ditu gertakariak, baina, gainera, izenburuak bertsolarien inprobisatzeko erei dagokien parentesi arteko hitz banaz (Bakarka, Binaka...) osatzen dira. Epaltzaren eleberriko bluesen ondorioa eta kantuen entzunketaren ostekoa berdinak dira:
|
2005
|
|
Eta estetika honek azaldu ohi duen moduan, hari argumentala sotila da, zuzen zuzena, apaingarririk gabea, pertsonaien deskribapenak eurak bezala. Pertsonaiak gehien bat giro
|
jakin
batean kokatzen diren gizaki despertsonalizatuen zirriborroak dira.
|
2009
|
|
Batzuk leienda hagiografikoak dira, beste batzuk historikoak, eta iturri, zubi eta antzekoak agertu edo egiteari buruzkoak ere izaten dira. Leku eta denbora
|
jakin
batean kokatzen dira normalean, gainera. Gure mitologiako izaki harrigarrien narrazioak esaunden bitartez heldu zaizkigu:
|
2021
|
|
Euskaldun gisa onartua izateak norbanakoak nahiz kolektiboak munduan duen lekuarekin eta balioespenarekin lotura dauka, eta, Morgensen ek (2021) definitzen eta aztertzen eta, orobat, erlatibizatzen dituen identitate indibidualerako ezaugarri zentralak8 kontuan hartuz, hizkuntzak eskaintzen duenak, kasu honetan, norbanakoari zein kolektiboari, singulartasunari uniqueness, ingelesezko jatorrizkoan erantzungo lioke. Hots, euskarak ezaugarritu egiten du euskalduna eta euskaldungoa modu singular batean, ez bitxikeria gisa edo desberdintzeko beharraren ikuspuntutik, baizik eta errealitatean modu
|
jakin
batean kokatzen du bai norbanakoa, bai kolektiboa, eta mundu ikuskera jakin bat eskaintzen dio, beste hainbatekin bateragarria izan daitekeena, baina hori singularra da. Euskal hezkuntzak hori eskaintzeko, sakontzeko eta balioesteko ardura dauka, singulartasunari dagokionez baino, errealitate aldakor eta likido horren aurrean," iraunkortasun" terminoetan (op.: 59).
|