2007
|
|
Gizakia alde batera utzita, izan ere zaila egiten zait gizakia animalien artean sailkatzea, animaliak gutxiestea iruditzen zait gizakia haien parean jartzea??, beste izaki guztiek une jakin bat dute gauza guztietarako: hilabete
|
jakin
batean jaiotzen dira, une jakin batean ugaltzen, migrazioak ere urtero batera egiten dituzte, baina izokinek ez!
|
2014
|
|
razional/ ideala da; bestetik, edozein Konstituzio faktikok razional/ idealaren eta nazional/ konkretuaren bategintza behar du izan. Gizarte
|
jakin
batean jaiotzen gara(, nati o?) eta sozializatzen gara, ez gizarte politikoren batean. Orduan arazoa da, l, identité nationale en tant que fondement de l, ordre constitutionnel? 2165 (Konstituzioa nazioaren aurretik ipini nahi digute gaur batzuek).
|
2017
|
|
Bi motatako arbitrariotasunak desaktibatu nahi dituzte. Batetik, iruditzen zaie ez dugula inolako saririk ez zigorrik merezi toki eta garai
|
jakin
batean jaio izanagatik. Arbitarioa, kasu horretan, xederik gabea izango litzateke.
|
|
Arbitarioa, kasu horretan, xederik gabea izango litzateke. Beraz, ez zenuke herritartasuna eskuratzeko eskubiderik jaso behar leku
|
jakin
batean jaio zarelako soilik. Horregatik dira muga nazionalak moralki gaitzesgarriak kosmopolitarrentzat, ardura berezia eta fideltasuna sortzen duten gune arbitrarioak iruditzen baitzaizkie ondare kultural konpartituak (baina esan moduan, era aski susmagarrian, ez dute familia inondik ere aipatzen).
|
|
Azal kolore
|
jakin
bateko jaiotzen bazara, horrek ez zaitu biologikoki beltz (beltzaran, etab.) bilakatzen, sozio ekonomikoki beltz baizik, izan ere, kategoria sozio-politikoa da arraza. Patriarkatuaren kasuan (hau da, gu geu bizi garen gizarte sistema, nahiz eta autore hauek modu sistematikoan ez aipatu), gizon zuriek soldata handiagoak eta izen ona dauzkate, haiek kudeatzen dituzte sistema politikoa, finantzarioa eta juridikoa, haiek kudeatzen dituzte bankuak eta enpresak, eta ez preseski emakumeak edo beltzak baino trebeagoak, azkarragoak edo arrazoimen handiagokoak direlako, baizik eta zakilarekin eta azal kolore jakin batekin jaio zirelako.
|
|
Azal kolore jakin bateko jaiotzen bazara, horrek ez zaitu biologikoki beltz (beltzaran, etab.) bilakatzen, sozio ekonomikoki beltz baizik, izan ere, kategoria sozio-politikoa da arraza. ...u bizi garen gizarte sistema, nahiz eta autore hauek modu sistematikoan ez aipatu), gizon zuriek soldata handiagoak eta izen ona dauzkate, haiek kudeatzen dituzte sistema politikoa, finantzarioa eta juridikoa, haiek kudeatzen dituzte bankuak eta enpresak, eta ez preseski emakumeak edo beltzak baino trebeagoak, azkarragoak edo arrazoimen handiagokoak direlako, baizik eta zakilarekin eta azal kolore
|
jakin
batekin jaio zirelako. Eta zakilak (edo azal kolore jakin batek), sistema patriarkal batean (edo sistema arrazista batean), zenbait pribilegio eskuratzeko aukera ematen dizulako, hala nola emakumeei baino gehiago ordaindu diezazutela (eta AEBetan beltzei baino gehiago, eta Turkian armeniarrei baino gehiago, eta Espainian eta Frantzian marokoarrei baino gehiago), hala nola herrialdeak eta bankuak goberna ditzazula, bai eta zeu izan zaitezela historiaren, jakintzaren eta zientziaren protagonista, emakumeak ez bezala (edo AEBetako beltzak, edo Turkiako armeniarrak etab. ez bezala).
|
|
mugimenduarekin, modu askean? bat egiten duen pertsona heldu hori, hasteko, azal kolore
|
jakin
bateko jaio zen, modu kontingentean, eta, gero, azal kolore horren esanahi politiko izugarria gorpuztu zuen eta azal kolore horrek ondorio jakin batzuk ekarri zizkion ongizateari eta berdintasunari dagokienez: horregatixe erabaki zuen gerora, modu askean, mugimenduan sartzea.
|
2018
|
|
Hain zuzen, adskripzioa modu orokorragoan izendatzeko erabiltzen da estatus terminoa; gizakiak, izan ere, posizio sozial
|
jakin
batean jaiotzen dira, egozten zaizkien ezaugarrien arabera: sexua, kolorea, adina eta abar.
|
|
sexua, kolorea, adina eta abar. John Stuart Mill-ek, The Subjection of Women idazlanean, salatu zuen ezen ezkontza kontratua (zeinean alde bat, emaztea, kondizio
|
jakin
batean jaiotzen den) ez zela aski kontraktuala; haren kritika, beraz, kontratuaren eta estatusaren arteko kontraste inplizituan datza (estatusa zentzu zabalago horretan ulertuta). Gaur egungo legelariek ere modu aski ezberdinean erabiltzen dute estatus hitza; haientzat, kontratu terminoa laissez faire erako ordena ekonomiko bati dagokio, kontratu askatasunean oinarritutako ordena bati, non ezaugarri indibidual funtsezkoek eta akordio baten gai espezifikoak ez duten garrantzirik.
|