2006
|
|
Sistema ekonomikoak bere agindupean ezarri ahala bai bizimodu domestikoa nola kontsumitzaile eta enplegatuen biziera, kontsumismoak eta indibidualismo posesiboak ez ezik, etekinak eta lehiakortasunarekin loturiko motibazioek ere indar eratzailea hartuko dute. Eguneroko praktika komunikatiboak aldebakarreko arrazionalizazioa bizi du eta, horren ondorioz, bizi estilo
|
jakin
bat hedatuko da, utilitarismoa bereizgarri duena eta espezializazioan oinarritua; eta, helburuen araberako ekintza arrazionaletara jotze horrek, kontrol sistemikoko bitartekoek induziturik?, hedonismoa probokatzen du erreakzioz (gizakia, arrazionaltasunak eragiten duen presio horretatik askatuko duen hedonismoa, hain zuzen). Sistema ekonomikoak bizitza pribatuaren esfera ahultzen duen modu berean, iritzi publikoaren esfera sistema administratiboak ahultzen du.
|
|
Bere ikuspegitik, arrazionalizazio mota ugari eta ezberdinak egon izan dira, bizitzako esparru ezberdinetan eta kultura guztietan. Beraz, ez du ikusten arrazoi unibertsal
|
jakin
bat hedatzen ari denik historiaren ibilbidean.
|
|
Gizarte kapitalistan, beraz, arrazionaltasun modalitate
|
jakin
bat hedatuko da, arrazionaltasun formala, hau da, helburuei egokitutako arrazionaltasuna, eta helburu horiek aldez aurretik emanda datoz. Finean, gizarte kapitalistaren garapena bi osagaien arteko konbergentzia prozesua da:
|
|
Lehenago aipatu dugu hedabideak publizitate
|
jakin
bat hedatzeari uko egin diezaiokeela objektiboki justifikatua denean. Egoera aldatu egiten da hedabideak ez legezko suerta daitekeen publizitatea hedatzen duenean.
|
2009
|
|
Globalizazioak, eredu ekonomiko
|
jakin
bat hedatzearekin batera, lekuan lekukokulturak eta bizimoduak desagerrarazteko arriskua areagotu du. Horrek kontrakomugimenduak sortu ditu, dela munduaren kontzepzio horren aurka, dela arriskuandauden herri, kultura eta identitateen aldekoak.
|
|
Horri gagozkiola, masa komunikazioa bereizi egiten da beste komunikazio moduetatik, telefono bidezko elkarrizketak edota etxeko bideo grabazioak, konparazio baterako?, haiek, nahiz eta bitarteko tekniko berberak erabili, hartzaileria murritzagora zuzendurik daudelako. Edonola ere, eta printzipioz masa komunikazioaren produktuak hartzaile ugarirentzat eskuragarri egon arren, errealitatean, hainbat arrazoi direla medio, produktuok soilik gizartearen sektore
|
jakin
batean hedatuko dira azkenean.
|
2012
|
|
Lehenago aipatu dugu hedabideak publizitate
|
jakin
bat hedatzeari uko egin diezaiokeela objektiboki justifikatua denean. Egoera aldatu egiten da hedabideak ez legezko suerta daitekeen publizitatea hedatzen duenean.
|
|
Mezu printzipala, hedabide
|
jakin
baten bitartez hedatua, ondoren ezeztatua edo era oso nabarmenean eta garrantzitsuan mugatua bada bestelako hedabideen bitartez hedatutako informazioarekin, mezu printzipal hori publikoaren artean itxaropen faltsuak eragiteko egokia izango da, nahiz eta itxaropen faltsu horiek ondoren zuzenduak izan daitezkeen, kontsumitzaileak beste hedabide horietan eskainitako informaziora jotzen duenean.... Hortaz, Lehiaketa Desleialaren Legeak ez du iragarlea salbuesten bere iragarkiak diseinatzeko duen betebeharretik, horiek, banaka aztertuta, eskaintzaren neurria fideltasunarekin erakutsi behar baitute.
|