Emaitzak: 4
2002 | ||
Gizaki kopuru | jakin bati gerta dakiokeenaren jabe izatera heltzeko modua aurkituko bagenu; haiengan eragin nahi den inpresioa lortzeko, aurkituko bagenu, halaber, gizaki horien inguruan jazotzen den guztiaz jakitun izateko modua; gizaki horien ekintzak zein beren arteko loturak, beren bizi gorabeherak oro, estu lotzeko modua aurkituko bagenu, ezerk ez liguke ihes egingo, ezerk ez lioke kontra egingo bilatzen den efe... Bistan da, halakorik ezer aurkituko bagenu, gobernuek helburu larrienak erdiesteko erabiliko luketen tresna ezin indartsu eta baliagarriagoa litzatekeela hori. | |
2007 | ||
Kontuan hartu behar da, alabaina, elkarrizketa beti hizkuntza | jakin batean gertatzen dela —hizkuntza, ikusi bezala, hizkuntzetan bakarrik da erreala—, eta horrek nahitaez garamatza hizkuntz pedagogiaren alde etikoa aniztasun linguistikoaren perspektibatik ere aztertzera. Egia da, zentzu batean, Marinak esaten duena: | |
2010 | ||
Bada, aipatu ikerketek —pedagogia linguistikoaz haraindi— interakzio didaktikoa bera ere sozio kulturalki begiztatzeko bidea irekitzen dute; horrenbestez, interesgarria dirudi ikustea nola Titonek, adibidez," eskola komunikazioa etnografikoki aztertzeko beharraz" 195 diharduen. Kontua da, hasteko, ikas irakas prozesua beti oinarritzen dela interakzio komunikatiboan, hau da, testuinguru | jakin batean gertatzen den eta bereziki linguistikoa den interakzioan. Gure autoreak dioen bezala: | |
horregatik, bada —honela gure autorea—," estrukturalismoa" edota" generatibismoa" baino interesgarriagoa da hor" linguistika funtzionalaren posizioa", horrek" situazio didaktikoan izaten den ahozko komunikazioa aztertzeko oinarri emankorra aurkezten baitu" 100 Kontua da, bestela esanda, irakaskuntzaren hizkuntza ezin daitekeela modu formal, hotz eta hutsean behatu, hain zuzen, bertan pertsonen arteko interakzio partikular eta dinamikoa dagoelako, zein egiaz beti testuinguru edo situazio jakin batean gauzatzen den. Zentzu horretan, bada, interesgarriak dira oso Halliday eta Jakobson bezalako autoreen ekarpenak, ze horiek —funtzio intralinguistikotan geratu gabe—" ekintza komunikatiboaren funtzio estralinguistikoak" ere kontsideratzen dituzte101 Funtzio horiek dira, hain zuzen, situazio | jakin batean gertatzen den ekintza komunikatiboari berari dagozkion berezko funtzioak. Horrela, bada, eta" hizkuntza didaktikoaren analisira" zuzenean etorriz, Titonek hor aztertu beharreko honako hiru elementuak zehazten ditu: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
jakin | 4 (0,03) |
Lehen forma
jakin | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
Jakin liburuak | 4 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
jakin bat | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
jakin bat gertatu | 4 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |