2004
|
|
Zeren eta, hiztunaren behar komunikatiboen luzezabala ezin da murriztu banakoaren esperientzia komunikatibora, komunikazio behar horiek asetzen diren testuinguru soziolinguistikoa ez delako hain zuzen hizkuntzen ezarpen eta hegemonia gaiarekin zerikusirik ez duen jarduna. Guk dakigula, hiztunaren behar komunikatiboak, egitura soziolinguistiko
|
jakin
baten arabera eraturiko testuinguru komunikatiboetan mamitzen diren ekintzak dira, eta ekintza horien betekizun aukera hizkuntzen ezarpen logikari darraio. Dakigun horretan zuzen baldin bagabiltza, hiztunaren behar komunikatiboen auzia hiztunaz haraindi dagoen esparru soziolinguistikoaren ezaugarrietan ere erabakitzen da, eta, horrenbestez, kontzeptu hori ezin dugu hizkuntza jokabidearen dimentsio pertsonal hutsera murriztu.
|
2014
|
|
herria dela deklaratzen du. a) Material hori herria bere osoan da, ez norbanakoak banaka, nola eta ez dugun behintzat gizon emakume guztientzako errepublika unibertsal bakarrean pentsatzen. b) Estatu konkretu bat eratzeko eskubide duena ez da edonolako herrijende sakabanatua, ezpada nolabait jada naturalki elkartua. Bestela esan, Estatu
|
jakin
bat eratzeko materiala aurretik ja elkartasun natural bat duen saldo edo baltsa da; hots,, amankomunean duena jatorria, hizkuntza, ohiturak, zuzenbidea, kultur bizitza, sinesmena, erlijio unibertsalak egon aurrean?, lurralde berean egoiletasuna eta erkidego ekonomikoa?,, nazio naturala, alegia1286 Hori da Estatua eraikitzeko eskubidea duen subjektu berezkoa, gehiengoak hala nahi izanez gero.
|
|
XIX. mende amaieran, Max Weberrekin batera, Diltheyk ezagutzaren metodoak aldarrikatzen zituen, testuen interpretazioa; baina, ez hori bakarrik, bere ustez bizi esperientziak gizarte eta kultura jakin baten printzipio bildumak eraturik baitzeuden intelektualki, emozionalki eta moralki. Testuinguru jakin batean produzitutako sentsazio eta harremanek eramaten dute gizabanakoa kosmos ikuskera indibidual
|
jakin
bat eratzera, era berean, ekoizpen kultural guztia kosmo ikuskera jakin horren produktua litzateke.
|
2015
|
|
128). Inperialismoa legitimatzeko pentsamolde
|
jakin
bat eratu da XVIII. mendetik aurrera, arlo akademikoan nahiz sozialean edo kulturalean, zeinak Mendebaldeko kultura goraipatzen duen eta «beste»aren irudikapen negatiboa (atzerakoia, basatia, behe mailakoa) sortzen duen. Izan ere, arrazakeria eta matxismoa politika inperialisten oinarrizko alderdiak izan dira.
|
|
Nazioa, alde horretatik, ez da irudikapen hutsa izan. Botere eta gobernu teknologia bat izan da, populazioak era
|
jakin
batean eratzeko, sortzeko eta bideratzeko teknologia. Nazio identitatea estatu modernoen botere batasun eta homogeneotasun funtzionalak (militarrak, ekonomikoak eta administratiboak gehienbat) legitimatzeko tresna eta antolabidea izan da:
|
2016
|
|
4 Jainkoak ordena
|
jakin
baten arabera eratu ditu izaki
|
2017
|
|
4 Jainkoak ordena
|
jakin
baten arabera eratu ditu izaki eta gauza guztiak.
|
|
horra atetik hamabost pausora nagoela, leihotik sei metrora. Baina Bestea bila datorkit berarekiko distantzia
|
jakin
batera eratzeko. Besteak eratzen nauenez berarekiko sei metrora, bera niri distantziarik gabe egiten zait presente.
|
2021
|
|
«Dekretu horrek dio hizkuntza eskakizunak leku bakoitzeko errealitatera egokitu behar direla. Kasu honetan, lan poltsa
|
jakin
bat eratu da, zeinetan B2 maila beharrezkoa den», argudiatu zuen. Euskara «puntuazioa kontuan hartzeko orduan meritua» izan litzatekeela iritzi dio Merinok, eta ez «eskakizun baztertzailea».
|
|
Bestela esanda, talde sozialak finkatzeko bitartekoak dira; loturak egiteko, sozializatzeko, munduari zentzua emateko edota ordena ezartzeko. Heziketa, erritua den neurrian, talde soziala eratzeko eta Ordena kontsolidatzeko bitartekoa da, bere helburua gizartea antolatzea baita, komunitate
|
jakin
bat eratzea, Ordena ezartzen laguntzea.
|