Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 352

2000
‎Orain gutxiago entzuten zuen, gehiago usaintzen, ez zitzaion camember gazta gusta  tzen eta asko, berriz, Margarita pizza; laztu egiten zitzaion ilea ile beltz motz kixkur antzekoa, ez jada horaila foam zati bat uki  tzean, eta bistak arintzera egin ziola iruditzen zitzaion, hobeto ikusi ez baina begiak lehen baino azkarrago mugitzen zitzaizkiola, artega bezala, urduriago. Eta ikusmenak eman zion Brown jaunari lanik handiena, beste laurek baino hagitzez gehiago, konturatzerako joan egiten baitzitzaizkion begiak, lotsagabeki eta jendetasun arrastorik gabe, edozein lekutara edo egoeratara, eta batez ere emakumeen bularretara zenbat eta beteago, orduan eta lotsagabeago, eta neskatoen titietara; gizonezkoei ere kontu handiz erreparatzen zien, baina ez guztiei, soslai jakin batera atxikitzen zirenei bakarrik, eta haien beroki eta gabardina barrenetara begiratzen zien finko finko eta urduritasunez, zerbait aurkitu nahian bezala, gauza gorderen bat...
‎Eguneko arazoari eguneko irtenbidea aurkitzeko joera ezinago pragmatikoari, ordea, azken orduaren itolarria iritsi zitzaion noizbait; hain justu, Brown jaunari aurpegia aldatu zitzaionean. Orain jada beste gizon bat zen, beste gizon jakin bat. Itxuraldaketa beraz amaitua zen:
‎Lasai sentitzen zen han, kalean ez bezala. Era berean, egun batez jakin zuen gauza ba  tzuk berez jakiten dira, akaso betidanik egon direlako gure baitan, gordean edo lozorroan, une jakin batean azaleratzeko ordu haiek guztiak ez zirela alferrekoak, egonean zerbait egiten ari zela, laster argituko zitzaion eginkizunen bat; eta beste egun batez, argi izpi gorrizta haien pean, whiskya lagun, Fontaine abizena heldu zitzaion belarrietara, blues sen  tsual batean bilduta;" ongi, Fontaine, ederki", eta, gorputza jiratu ere gabe, jakin zuen berarekin ari zirela, aspaldi entzu... " kaixo, Rimouski, nola zu hemen, nork bidaltzen zaitu?", eta Rimouskik, era berean irribarretsu, baina Fontainen galdera erretorikoak entzun izan ez balitu bezala, maleta bat uzten dio barra gainean kontu handiz," bihar, gaueko hamarretan, 4 moilan, hitz egin bezala", eta lepoaldea estutu zion gero pixka bat, agur gisa segur aski, ez mehatxu gisa.
‎Zilegi al da edozein bide helburu bat lortzeko? Audien  tzia maila jakin bat lortzeko zilegi ote da, finean, hainbeste infamia, nik jasan behar izan nuen tirania?
2001
‎Giza talde (gizarte) jakin batean garatzen da gizabanako bakoitzaren autonomia: elkarrekin bizitzeko erabakia harturik, balio sare bera erreferentzia duten hainbat gizabanakoen adostasunean eta hausturan, zehaztapenetan eta eztabaidetan, hurbilketa urruntzeetan.
‎Baina zer gertatzen da komunitate horren parte handi batek beste parteak sentitzen eta egiten eta sortzen eta bizitzen duenaren ezagutzarik ez badu? Gizabanako desberdinen batuketak, gizarte deitzen dugun proiek  tu jakin batekiko adostasunak eta desadostasunak bereganatzen ditu, behin behinekoak auzi honetan, behin betikoak beste mauzi horretan, eta abar... Baina nekez hitz egin daiteke borondate desberdinen metaketaz eta elkarrekin eta benetan egindako bideaz, komunikaziozko bidea behar lukeen horretan hiztun komunitate batek bestearenari buruzko ezjakintasun ia erabatekoa badu.
‎Hemen esango du agian norbaitek" klase" jakin batek sortu zuela bai Bascongada eta baita Bergarako Mintegia ere: bestela esan, XVI. mendeko apezpikuak egin zuen gisa egin zuten XVIII.eko Zalduntxoek.
‎Ugari izan ziren, baina, beste guztien gain, irabazle bakar bat gelditu zen, jaun eta buruzagi.  Bazekien horrek, buruzagitza gordeko bazuen, besteren interesen zerbi  tzari bihurtu zuela: zerbitzari, baina neurri jakin batean. Sarraskirik aski bazegoen gerra ondoan piztia hegazti harrapariek bere gose ase ezina pixkaren bat berdin zezaten.
‎Harentzat, kezka bat gelditu zait kolkoan. Ez zait zuzenegi iruditzen egiazko nekazari edo langile jakin baten kultura, alde batetik, eta alegiazko nekazariak edo langileak izan behar lituzkeen, eta maizegi ez dituen, helburuak berdintzea.
‎9 Larramendik izkribuz eta predikuetan erabiltzen zen euskara garbitu nahi izan zuen, jaso eta aberastu; eredu bat sortu eredurik ez zuen hizkeran. Eta ezin uka nahi zuena erdietsi zuela, hein jakin batean, beti gertatu ohi den gisa, Gipuzkoan eta, elkarren hurren, Bizkaian eta Nafarroan. Hautatu zuen gipuzkera, oharturik ala oharkabez, Beterrikoa izan zen, eta hori da gero Larregiren ondotik ibili zen Lardizabal zaldibiarrak, Larramendiren gramatika ia ia hitzez hitz aldatzeaz gainera, [Testamentu  zarreco eta berrico] Condairan (1855) bereganatu zuena.
‎Eztabaidaren bi muturretan, ikuspegi kontrajarri bana dagoe  la esan liteke. Mutur batean," zenbait gairen inguruan neutral izaterik ez dagoela" uste, eta hedabideei gatazkan jarrera jakin bat hartzea eskatzen dietenen ikuspegia dago. Beste muturrean, berriz, gainerako balio guztien gainetik kazetariaren objektibitatea jarri, eta hedabideei errealitatearen ispilu huts izatera mugatzeko eskatzen dietenena.
2002
‎Txarrimuturrek, besoak zabalik, puntu bat seinalatzen zion  atzamarraz Txinori, eta beste bat, Valdési.  Polizia-buruak adierazi nahi ziena beste nonbait egon behar zuen inondik ere, kale batzuk harantzago agian, zeren poliziek ez baitzuten toki jakin batera begiratzen, nagusiaren aurpegira baizik. Josu R urduri jarri zen.
‎Zein dotorea ni bezalako alaba bakar eta mainatu batentzat pianoa jotzen ikastea! Klase baten, estilo sozial baten, xarma jakin baten, emakumezkoon polita egin beharraren estereotipoa gozatuko dut! Gurasoak konturatzerako, ordea, estereotipoak baino urrutirago joanda nengoen ni:
‎Jende anitzek aukeratu du eredua ikasketak egiteko orduan aurtengo ikasturtean? Gehienez ere galde dezakegu, beharbada, halako liburu jakin batean erabiltzen den euskara egokia den edo ez. Baina besterik gehiago deus gutxi.
‎Ez baita euskaltzaletasuna mugatzen ikusten den hartarik hona. Euskararen kontuak anitzetan eta usuegi talde eta sektore jakin batzuekin lotuak dira eta beste anitzetan, zoritxarrez, herri honetako biztanle gehienok gaitzesten dugun ideologia jakin batekin. Euskararekin hori gertatzea kaltea ekarri digu denoi.
‎aski litzateke, nire ustetan, gure begiak erne izatea euskalkietan dugun altxor horren aurrean, eta eredu batu horren herritartzeko ahaleginak egitea. Eta horretarako, beharbada, ikastaro batzuk antolatu lirateke irakasleei begira, euskalki jakin baten xehetasunak erakusteko baino gehiago horrek ere, jakina, ez du inolako kalderik egiten, euskalki horren berezitasunak nola ibili genituzkeen eredu estandarrean irakasteko. Baina Zuazo irakaslearena utzita, ikus dezagun zer dioen euskal kontuez Rubio jaunak.
‎Holako liburuek nekez onartzen dute bestetan ohikoa den ondorio atal bat, irakurlearen bidaia ez delako sekulan amaitzen. Gaiak aukera ditzakegu, baina beti utziko ditugu tintontzian azaldurikoak baino garrantzitsuagoak diren beste batzuk; denbora lukainka legez ebaki dezakegu, aldi jakin bat bakantzeko eta liburuen izozkailuan hormatzeko helburuarekin, modu arbitrarioan beti ere; goraipatzen saiatu garen lan eta egile askotaz, ziurrenik, ez da inor gogoratuko hirurogei urte barru (tamalez, laidogarria izango da hori izkiriatzaile askorentzat: 60ko hamarkadara arte, euskaraz ia edozer idatzi, eta idatzitakoa erosketa zerrenda izanda ere, Euskal Literaturaren Historian sartuko zen zuzenean, baina orduz geroztiko idazle kopuruaren handitzeak garestitu egingo du, nahitaez, sarrera, eta, inguruko literatura gehienetan bezala, literaturaren historialariek aukeratu egin dute).
2003
‎Erreflexologiaren puntuak ziren. Zientzia horren zerak azaldu nahi zizkigun orain, nola oineko gunetxo jakin batek bere erreflexua duen gorputzeko beste leku jakin batean: behatz lodiak zerbikaletan, eta abar.
‎Erreflexologiaren puntuak ziren. Zientzia horren zerak azaldu nahi zizkigun orain, nola oineko gunetxo jakin batek bere erreflexua duen gorputzeko beste leku jakin batean: behatz lodiak zerbikaletan, eta abar.
‎Guztiok Jainkoaren seme alabatzat agertzeak dakarren haurridetasuna ez da, ordea, inondik inora ere, horizontala. Beti egon behar du mailaketa jakin bat maitasun horretan (Umerezi jarrai diezaiogun, Osaba: 369): aurrena, Jainkoa maitatu behar da gauza guztien gainetik; hurrena, norbera; gero, gurasoak; ezkonduak bere ezkontidea; seme alabak; hurbileko senideak eta ahaideak; hortik aurrera, azken ahaidetik hasi eta lagun hurko maltzurrenerai  noko guztiak.
‎Azterketa sakon horrek eskrupuluaren gaitzera eraman dezake bekataria, hau da, norbere bekatuen arakatzea obsesio bihurtzera; baina kontrakoa ere maiz gertatzen da: azterketa kezka handirik gabe egitea, agindu jakin baten kontra" sarritan" egin dela esatea, zenbat aldiz eta zein egoeratan zehazteaz arduratu gabe.
‎Irakurle askok entzun izango ditu bi erantzun hauek: ...onoteista zen hasiera hasieratik eta gero, berehala, lehenengo mendeetan?, jaso zuen kristautasuna, eta fede horretan tinko atxiki izan da, oraintsu arte behintzat; b) euskal lurraldeak ez ziren kristautzen hasi Erdi Aroak aurrera egin arte (XI XII. mendera arte gutxienez) eta, XX. mendera arte iraun duen euskal mitologiak erakusten duen bezala, jatorrizko" erlijio natural" edo paganismo jakin bat izan zen hemen lehenago, euskaldunen benetako fedea, kristautasun arrotzaren aurrean.
‎Gauza bera gertatzen zen galarazitako plaza  dantzekin: denbora jakin bat pasatu ondoren, agintariek herritarren eskaerei amore eman eta berriz onartzen zituzten.
‎Odol garbitasun kontzeptuaren eta kantabro tubalismoaren mitoaren gainean eraiki zen hidalgia unibertsal horrek izugarrizko abantailak eman zizkien VizcaÃno guztiei, XIX. mendera arte jatorrizko noblezia hori Espainiako Inperioaren edozein tokitan ezagutu eta onartzen baitzitzaien. Aitzitik, kanpotik etorri eta euskal lurretan bizi eta lan egin nahi zuenari ate guztiak ixten zitzaizkion, horretarako bere odol garbitasuna –kristau zahar izaera– eta oinetxe jakin batekoa zela frogatu behar baitzuen.
‎Lehen ere bazegoen mailaketa soziala, gainera, areagotu besterik ez zen egin XVIIIan zehar. Lurraren jabegoa esku gutxitan biltzeko prozesua abiatu, eta errolda jakin batean oinarritutako erregimen politikoa sendotzen da orduan; gero eta hautesle kopuru txikiagoa duen errolda, eta familia multzo murriztu baten kontrolpean dagoena. Euskal oligarkia horrek –pelukak deitzen zirenak– metatuko ditu bere eskuetan, pixkanaka pixkanaka, ondasunak eta lurrak.
‎Bestalde, sarean badira hedabide kategoria aitortua ez duten web-gune interesgarriak. Maiztasun jakin bati lotuta ez daudela eta, ukatzen zaie horiei hedabide kategoria; baina komunikazio eredu auto zentratu txukun askoak plazara  tzen dituzte. Ez dira hedabide hedabide, baina gizarte  euskaldunaren ispilu diren heinean, komunikazio publikoko eragiletzat har genitzake.
2005
‎–Ezin dut jarraitu alderdian; eta ez daukat arrazoi jakin bat jarrera hori hartzeko. Banoa, eta kito; galdu egin dut fedea.
‎"(...) Ez zaitut nortasun jakin bat hartzera behartuko, lotsarik eta beldurrik gabe zu zeu izan zaitezen saiatuko naiz.
‎Gizarte baten bizi mailak aukera ematen digu gizarte horretako kideek, une jakin batean, kontsumo ondasunak erosteko duten ahalmena eta dauden zerbitzuetara iristeko dituzten aukerak zenbatekoak diren jakiteko. Bizi mailak erosteko ahalmena islatzen digu, haztapen kuantitatiboa da beraz.
‎William Rees eta Mathis Wackernagel ek 1996an sartu zuten kontzeptu honen definizioa honakoa dugu: Biztanleria jakin baten Aztarna Ekologikoa biztanleria horrek kontsumitzen dituen baliabideak produzitzeko eta sortarazten dituen hondakinak zurgatzeko behar den eremu ekologiko produktiboa da, landaketak, larreak, basoak, ur ekosistema.
‎Bigarrena, ondasun horien produkziorako pertsonako behar den eremuaren haztapena da. Hau da, kontsumitzen diren ondasun eta zerbitzuak modu etengabean produzitzeko behar den lur produktibo eta itsas eremuaren haztapena egiten da, horri erantsiz, inolaz ere, populazio jakin batek sortzen dituen hondakinak asimilatzeko behar dena.
‎Horregatik ezinbestekoa da gertakari hori kultur trukerako eta gizarte aberastasunerako aukeratzat ikus dezagun. Norbanakoak halako gizarte jakin batekoak direla sentitzeak sendotu egiten ditu,, gizarte kohesioa eta egonkortasuna. Sistema integratzaileak, izan ere, norbanakoen eta komunitateen artean kodeak eta komunikazio espazioak ezarriz ezberdintasuna errespetatzen dutenak dira.
‎Ildo horretatik, funtsezko deritzegun bi alderdi azpimarratu behar dira: lehenik, kultura jakin batek oinarritzat duen erreferentzia sinbolikoen sistema osoa berekin daramaten kultur eta gizarte egituren eraldaketa. Bigarrenik, gizarte horiek jasaten dituzten aldaketa prozesu bizkortuek kultur identitate ereduaren halako ahultze bat eragiten dute; horren emaitza mestizajea izaten da.
‎Horren lekuko ditugu, esate baterako, Johannesburgen planteatutako partenariatuak edo hiru sektoreko sareak, hau da, erakunde publikoen, korporatiboen eta gizarte zibilaren elkarrekiko ekintza jasotzen dutenak. Horrela, eta ikuspegi orokor batetik, instituziotzat ulerturiko gobernamendua (Costa Silva, 2001) politika publiko jakin baten garapena arautzen duten balore, printzipio eta arau formal zein informalen multzoa da, hau da, ekintza kolektiboaren eragileak, prozedurak eta zilegi diren baliabideak definitzen dituena.
2006
‎Denok antolatzen diagu narrazio bat buruan. Imajinatzen diagu bizitza leku jakin batetik leku jakin batera doala. Horrela saiatzen gaituk tarteak betetzen, gertakizun historikoak balira bezala.
‎Denok antolatzen diagu narrazio bat buruan. Imajinatzen diagu bizitza leku jakin batetik leku jakin batera doala. Horrela saiatzen gaituk tarteak betetzen, gertakizun historikoak balira bezala.
‎Bazirudien kontu eta mimo handiz batu zituztela Unibertsitateko etxeak, zuhaitzak eta landak. Hiriaren on guztiak txoko jakin batean bildu nahian.
‎–Ba... batzuk leku jakin batean haizatzen dituzte, hildakoari asko gustatzen zitzaion lekuren batean adibidez. Beste batzuk, berriz, ontzi berezi batean gordetzen dituzte.
‎Josten pasatzen ez zituen orduak alanbrea zuzentzen pasatzen zituen, ahizpa zaharrenak lagunduta. Katramilatutako alanbrea hartu, zuzendu, neurri jakin batean moztu, paketetan sartu eta Alemaniara bidaltzen zuten. Dirua handik denbora batera iristen zen:
‎azal genezakeen hori, ordea, agian ez da hala. Esan izan da, izan ere (Cobrera, La dignidad e igualdad de las lenguas), hizkuntzek badutela nolabaiteko barne oreka bilatzeko joera naturala; alegia, hizkuntza bat bereziki konplexua eta bihurria baldin bada gramatikaren atal jakin batean, sinplea eta arina izanen dela beste zenbait ezaugarritan: fonetikan, sintaxian...
‎Egia da proposamen honek ontzat jotzen duela" erdara" hitzaren etimologia jakin bat, oraindik ere agian erabat ziurra ez dena. Baina gizaki eta herri askoren ezaugarri hain unibertsala den hurkoarekiko mespretxua eta burla guk ere egitea ez al da nahikoa sinesgarria?
‎Erradikal horietakoa baldin bada, agian ohartxoren bat eginen dizu: delako hitzak latinean duela jatorria; bustidura automatikoa egin duzula; morfema jakin baten maiztasuna; kontsonante afrikatu gehiegi erabiltzen duzula...
‎Eta ez dakit belaunaldi berriek sinetsiko ote duten lan hori garai batean ordenagailuaren bilatzailearen laguntzarik gabe egiten zela! Eta erabat ulertezina eginen zaio askori, bukatzeko, inork barne zirrara bat sentitzea testu jakin batean espero ez zuen morfema aurkitu duelako.
‎Garai batean, nonbait, lurralde jakin batekiko atxikimenduak eta loturak sendoak ziren oso, eta zeharo markatzen zuten gizarte harremanen sarea. Horren isla dira, nire ustez, euskalkiak.
‎Alegia, lurralde esparru geografikoen arabera hain hizkera markatuak eta ingurukoekiko desberdinak sortzeko, lurralde horrek berak asko markatu behar zuen. Lurraldeak hiztuna markatzen zuen, eta hiztunak hizkera, pertsona lurralde jakin batekin identifikatzeraino. Horrek esan nahi du, horrenbestez, geografia, lurralde fisikoa, determinantea zela hizkeraren, euskararen?
‎Euskalkien sailkapenak egiteko, askotan behintzat, eta ezinbestean ziur asko, ezaugarri jakin batzuk dituzten hiztunak aukeratzen dira: adin jakin batekoak izan ohi dira, esaterako, eta" oso bertakoak". Herri jakin bateko hizkera ezagutu nahi bada, gainera, horrela behar du.
‎adin jakin batekoak izan ohi dira, esaterako, eta" oso bertakoak". Herri jakin bateko hizkera ezagutu nahi bada, gainera, horrela behar du.
‎Eta horrek argazki jakin bat ematen digu. Gertatzen da, ordea, hiztun tipo hori ez dela gaur egun hiztun mota ohikoena inon izaten.
‎Gertatzen da, ordea, hiztun tipo hori ez dela gaur egun hiztun mota ohikoena inon izaten. Alegia, herri jakin bateko biztanle gehienek ez dituzte ezaugarri horiek betetzen. Ondorioz, hiztun eredu horrek eman digun argazkia edo emaitza, askotan, ez da herri horretako hiztun gehienei bete betean dagokiena.
‎Oraindik indarrean dagoen hizketa moldea, batez ere gure zaharren aho mingainetan. Euskararen aldaera geografikoa, lurralde esparru jakin baten arabera definitzen duguna.
‎Izenaren kate motzari atxikirik gelditu gabe, ordea, hobekixeago eman dezakegu lanbidearen berri: euskara teknikariak, euskara normalizatzeko planak, ekimenak eta neurriak diseinatzen eta gauzatzen ditu, esparru sozial edo geografiko jakin batean (udalerri, enpresa, ikastetxe, administrazio atal, elkarte, erakunde publiko nahiz pribatu...). Definizio zabal samarra da agian, baina teknikarien lanak eta eginbeharrak askotarikoak dira, eta hor denak sar daitezkeelakoan eman dugu.
‎Bertsolari ezagun eta bikain batek egina, hau zen emandako tesia: herri jakin bateko euskalgintzari gerta lekiokeen gauzarik txarrena euskara teknikari bat izatea da. Horratx desafioa!
‎Taktika: helburu jakin bat lortzearren jokatzeko modua.
‎Are gehiago: adin jakin batean, gaztetan bereziki, aginduaren aurka egitea erdaraz egiteko arrazoi bihur daiteke; hain zuzen ere, lortu nahi genuenaren aurkakoa, bete betean.
‎Zenbait hizkuntzak, aditzean txertatutako marka batzuen bidez, informazio jakin bat ematen dute: adibidez, kontatzen ari garena guk ikusi dugun, edo norbaitek esanda dakigun.
‎–Euskargu: kargu jakin bat lortu dutelako, euskaraz egitera behartuta dauden agintarien edo funtzionarioen euskara.
‎Zer gertatu da, ordea? Bada, garai jakin batean oro har euskararen transmisio naturalarekin gertatu den bezalaxe, haur hizkeraren transmisio naturalak ere eten bat izan duela. Eta gaur egun haur hizkera hori modu naturalean jaso ez duen guraso euskaldun asko dago, eta haur hizkera hori sekula aditu ez duen guraso asko dago.
‎Bada euskararen etorkizuna kontu estetikoekin erabat lotuta ikusten duenik. Ez dugu guk hain lotura estua eta erabatekoa itsu itsuan defendatuko, baina egia da hizkuntza erabiltzeko arrazoi estetikoak egon litezkeela, eta une jakin batean, edo askotan, hizkuntza bat edo beste hautatzea hizkuntza" guaitasun" horren baitan egon litekeela.
‎Burmuinean, zehazki. Gramatika hori hizkuntza jakin baten isuriarekin beteko dugun ontzia da, nolabait esateko. Hazi ahala gramatikaren arau asko alde batera utziko ditugu, eta soilik gure hizkuntza konkretuak behar dituenak erabiliko ditugu.
2007
‎" Hanburgesak egiteko iritsiko zitzaizun, ezta, puta tzarra?", esan zion adibidez gizon ahots batek, Igor hil berritan. Horregatik, une jakin batetik aurrera telefonoa ez hartzea erabaki zuen. Eta hala egon zen ia ia aste oso batean, hamaika deiri kasurik egin gabe, harik eta, pare bat egun lasai igaro ondotik, telefonoak berriro jo zuen arte.
2008
‎Interesgarria izan da Cesarren erreakzioa. Frankek" benetako pelikula bat" egin nahi du; 35 milimetrotan, produktore bat atzean, argiztapena, testura jakin bat, sekulako aktoreak. Cesarrek ez daki merezi duen proiektu batekin gauza horien guztien zain egotea.
‎Onartu dit, lau urterekin izandako ametsak bere bizitza norabide jakin batean eraman duela; bere begirada, bere sentimenduak, bere ekintzak, modu oso inkontziente batean bada ere, amets horrek baldintzatuak izan direla sarritan; munduan egoteko modu bat sorrarazi diola ametsak; eta arrazoi bat, zentzu bat ematen diola hemen egoteari.
‎Yinyek ezetz esaten badio, Sagranek jakingo du Yinye ez dela ondoan izango duen emakumea. Badaki gertatzen zaizkion gauzak, horrela gertatu behar direlako gertatzen zaizkiola; batzuk istorioan sartzen dira momentu jakin batean, eta beste batzuk kanpoan geratzen dira. Etenik gabe eta, gehienetan, ohartu gabe gertatzen da.
‎[Aurrekoari oharra II.] Nostalgiaren kontra dagoenak uste du momentuan bizi dela," orain" bizi dela, hots, ezin harrapatuzko zera iheskor horretan bizi dela, baina hor, oharkabean ez dakigu, baina ohartuki bederen ez da inor bizi, zeren beti iheskorra dena ez baita garai edo denbora jakin bat. Nostalgiaren kontrakoak desgaraikoa gaitzesten du, eta behar den garaian esistitzen da, zintzo eta esaneko.
‎[Osasunaren arrazoi gordeak.] Sekula gaixotu gabeko asko hiltzen dira bat batean gaitzen batek jota. Nortasun haundiko jendea izan ohi da gehienbat, nik uste, eta beren buruei arrazoi ematen ohituak; joera jakin bati segitzen zailduak; indarra, koherentzia eta iraupena dutenak onean bezala gaitzean ere. Bere buruari opa dionak eskas, gaixobera eta eroantxa behar luke izan.
‎Bere buruari opa dionak eskas, gaixobera eta eroantxa behar luke izan. Eta, badaezpada, ez ongi (edo gaizki) tratatu beti norberaren gorputzik, joera jakin bati segitzen zaildu ez dadin.
‎Normaltasuna, nolazpait esateko, esentziala izatetik(" era jakin batekoa izan") estatistikoa izatera(" gehienak bezalakoa izan") pasa zenetik, bat, egiten duena egiten duela, normaltzat edo erotzat sailkatuko dute numerozko emaitza batzuen arabera. Inork nahi badu jakin, ni ez nago sailkapen horietan gozo; ni prenormala izatetik postnormala izatera igaro nintzen.
‎Geroko batean jakin nuen zurruteroen gaitza zela, gibelekoa; betekada, gainezkadura; ezina, erretiroa... Biziaren nazkamena toki jakin batera bildua; organo baten oker funtzionalari egotzia eta atxikia. (Nonbaiteko mina, inongoa ez den ondoez konstituzionala baino hobea da betiere).
‎[New sensations III.] Baina sinesmenak dio: gauza bat era jakin batean sentitu behar da. Eta hizkuntzak, hizkuntza gatzatuak?
‎Gizon on jator jakintsuak zinez egiten duena da: aurrena, hizkuntza jakin bateko, grekozko, hitz bati balio unibertsal ahalguztidun bat eman, eta gero, hitz jainkozko horrexen baliokide egin beste hizkuntza bateko, euskarazko?
‎Izaera jakin bat, jenio klase bat; herrena alde batera beti, edo jarioa, edo joera. Ezin ibili momenturo" erabakiak hartzen".
2009
‎Dariok baino ez zuen lortzen Wardes susperrarazi eta kudeaketa jakin bat egitera behartzea, gutun jakin bat idaztera edo ate jakin bat zeharkatzera. Hark bakarrik uxa zitzakeen bere demonioak.
‎Dariok baino ez zuen lortzen Wardes susperrarazi eta kudeaketa jakin bat egitera behartzea, gutun jakin bat idaztera edo ate jakin bat zeharkatzera. Hark bakarrik uxa zitzakeen bere demonioak.
‎Dariok baino ez zuen lortzen Wardes susperrarazi eta kudeaketa jakin bat egitera behartzea, gutun jakin bat idaztera edo ate jakin bat zeharkatzera. Hark bakarrik uxa zitzakeen bere demonioak.
‎Bere barruan, Claudiok eskertu egiten zuen Ossorioren ahalegina, traiziotzat jo arren. Era hartako traizioak onargarriak iruditzen zitzaizkion adin jakin batetik aurrera. Larsoni irakurritakoa gogora etorri zitzaion:
‎Hala ere, liburuak hor daude, jabea noiz itzuliko zain. Jabeak, liburuzale amorratua bera, arrazoi jakin bategatik pilatu ditu liburuak: ez daki zeintzuk diren irakurri gabe geratuko direnak.
‎Eskola sozialen garaia da. Eskola sozialak, funtsean, hitzaldi zikloak ziren, toki jakin batean (normalean, Elizaren babesean) eta publiko jakin batentzat (militante eta militantegaientzat) antolatzen zirenak. Europako Ezker Berria zen gai zentrala.
‎Eskola sozialen garaia da. Eskola sozialak, funtsean, hitzaldi zikloak ziren, toki jakin batean (normalean, Elizaren babesean) eta publiko jakin batentzat (militante eta militantegaientzat) antolatzen zirenak. Europako Ezker Berria zen gai zentrala.
‎Badakigu aberastasuna sortzea dela edozein enpresaren lehen egitekoa, baina ez bakarra. Enpresak gizarte jakin batean kokatzen dira, dirua irabazi behar dute, lanpostuak sortu behar dituzte, baina, gainera, gizartearen parte direnez gero, gizarte kohesioa sendotzen laguntzeko ere asko egin dezakete eta egin behar dute. Galtzekorik ez baitu, gainera, izpiritu horren bulkadaz diharduen enpresak, zeren eta halakoa den enpresa bat gizartearekiko lotura estuagoa duen enpresa aurreratuagoa izango baita, dinamikoagoa eta berritzaileagoa, zalantzarik gabe.
‎Oraingoan arazoa ez da aukera faltatik etorriko, baldin badator. Herritarrak, ordea, nekez lotuko zaizkio tokiko telebista jakin bati euskaraz dagoelako, ez behintzat euskaraz dagoelako baino ez; programazioarekin asmatu du telebistak. Telebista egileek asmatu dute herritar elebidunen apetak asebeteko dituen programazioa sortzen, kontsumitzaile potentzialak egiazko kontsumitzaile bihur daitezen eta euskaraz eskaintzen zaienaz goza dezaten.
‎Egokitasunaren metroa irakurleak jartzen du. Onartu behar da irakurle edo ikus entzule potentzial batek, edo erreal batek?, hedabide bati bizkarra erakusten dionean, produktu jakin bati ematen diola bizkarra, ez euskarari. Euskarazko hedabideek ere, beste edozein hedabideren antzera, merkatuan behar besteko lekua irabaztea izan behar dute helburu.
‎Jatorrizko hiztunekin mintza daiteke, jariotasunez eta naturaltasunez, halako eran non ez solaskide batek ez besteak ez duten ahaleginik egin behar elkar ulertzeko. Testu argiak eta xeheak sor ditzake gai askori buruz, eta gai da, orobat, gai orokorrei buruzko ikuspegi jakin bat aldezteko, aukera bakoitzaren aldeko eta kontrako argudioak emanez.
‎Esango genuke, politikagintzaren esparruan, euskal abertzaletasunaren mundutik zenbaitek gehiegitan proiektatu duela euskara euskal identitatea ulertzeko ikuspegi jakin bati hertsiki lotuta, eta beren burua ez nazionalistatzat izendatzen dutenek gutxienez beste hainbestetan erakutsi dutela beldurra diotela egiazko elebitasunari eta euskararen ezagutza eta erabilera hedatzeari, errezeloz beteta begiratzeraino. Azken hauek uste dute zenbat eta euskara gehiago orduan eta euskal abertzaletasun gehiago izango genukeela gure gizartean.
‎Badakigu euskararen plazan badirela proposatu berri dugun ikuspegiarekin bete betean bat ez datozen mezuak, esate baterako euskararen etorkizuna balizko aldaketa politiko batekin lotzen dutenak, beste behin ere euskararen arrakasta proiektu politiko jakin baten arrakastari lotuz. " Euskarak Euskal Herria, Euskal Herriak independentzia!
‎Aldaketa politikoa orain!". Gisa honetako planteamenduek, euskararen beraren gainetik proiektu politiko jakin bat jartzen dutenez, ez dute balio gizartean oro har euskararekiko atxikimendua indartzeko eta areagotzeko: aitzitik, nahiko lan atxikimenduari ahuldu gabe eusten aukera politiko jakinarekin bat ez datozenen artean!
‎Ausartu gaitezen definitzen hizkuntza trebetasun jakin batean gabezia izatea zer komunikazio eginkizunetan ez den erabakigarria. Zeren, adibidez, euskaraz mintzatzeko gai den baina mediku txostenak euskaraz idazteko gai ez den mediku euskaldun zahar eta euskaltzale batek... zer egin diezaioke euskararen normalizazioari?
‎Besteok, berriz, toki berean, euskara" ahulezian" edo" egoera zaurgarrian" irakurri genuen eta irakurtzen jarraitzen dugu. Ezagun dira gure artean eguna gau eta udaberria negu ikusarazten saiatzen direnak, euskararen etorkizunarekin baino askoz gehiago ikusmolde jakin bati loturiko" zenbat eta okerrago are eta hobeto" lelo antzuari jarraiki. Esan dezagun gure aldetik garbi:
‎Inpresioa dugu zenbaitek pentsamolde jakin batekoak kohesionatzeko erabiltzen duela sarri askotan euskara, eta, gure ustez, euskara ez litzateke erabili behar ideologia jakin batekoak bakarrik kohesionatzeko, ezta euskal hiztunak bakarrik ere, baizik eta euskal herritar guztiak kohesionatzeko.
‎Inpresioa dugu zenbaitek pentsamolde jakin batekoak kohesionatzeko erabiltzen duela sarri askotan euskara, eta, gure ustez, euskara ez litzateke erabili behar ideologia jakin batekoak bakarrik kohesionatzeko, ezta euskal hiztunak bakarrik ere, baizik eta euskal herritar guztiak kohesionatzeko.
‎Guztiz zilegi da pentsamolde batekoa edo bestekoa izatea, eta zilegi da, nola ez, pentsamolde baten edo besteren alde egitea; hori guztia, gainera, euskaraz eginda, are eta hobe. Euskararekiko atxikimendua areagotzeko on ez dena da pentsamolde jakin bat indartzeko helburuarekin egiten dena, eta hala egiten dela aitortu ordez, euskararen aldeko ekimen bat balitz bezala gizarteratzea. Izan ere, euskara pentsamolde jakin batekin lotzeak eta identifikatzeak, zeinahi delarik pentsamolde hori?
‎Euskararekiko atxikimendua areagotzeko on ez dena da pentsamolde jakin bat indartzeko helburuarekin egiten dena, eta hala egiten dela aitortu ordez, euskararen aldeko ekimen bat balitz bezala gizarteratzea. Izan ere, euskara pentsamolde jakin batekin lotzeak eta identifikatzeak, zeinahi delarik pentsamolde hori, berarekin dakar gainerako pentsamoldeetakoak euskaratik urruntzea.
‎Jokabide onuragarriagotzat jotzen dut ikusmolde absolutistak ikuskera erlatibistekin ordezkatzeko asmoz lan egitea; esate baterako," hizkuntza ofizial" kontzeptua" helburu jakin baterako ofizial" izaerarekin ordezkatzea, eta denbora helburu horiek zein izan behar luketen argitzeko ahaleginetan ematea.
‎Baina hortik ezin ondoriozta daiteke beste zenbait hizkuntzaren ondoan abantailadunak ez diren hizkuntzak hargatik inorentzat desabantailadunak direnik. Onar dezagun, testuinguru jakin batean, hizkuntza abantailadunak eta abantailarik ez dutenak dauzkagula; baina, hortik aurrerakoa, ezin onartuzkoa da, gezurra baita. Savaterrek dioenaren kontra, alde txarrak dituen eta negatiboa den hizkuntzarik badenik inon.
‎Geurea dugu aniztasuna, hainbat esparrutan dugu hori geure geurea, baita hizkuntza arloan ere. Kontua da hizkuntza aniztasun hori proiektu komunitario legez garatu eta kudeatzen asmatzea, eta ez gure erkidego anizkoitz honetako zati baten, edo, okerrago oraindik, aukera politiko jakin baten, proiektu esklusibo gisa.
‎Umberto Ecori irakurri nion literaturak ere beti eman dituela naturaz gaindiko ahalmenez hornituriko heroiak. Eta aro historiko bakoitzari heroi bat dagokio, heroiak beti erantzuten baitie gizarte jakin baten esperantzei, beldurrei edo beharrizanei. Mitologia grekoan, esaterako, Herakles da heroi mitikorik handiena (mitologia erromatarrean, Herkules izenekoa):
‎Jendarte batek fabrikatzen duen idealari erreparatzea ez da garrantzirik gabeko ariketa: aro jakin baten ilusioak, ereduak, nahiak, desioak eta beldurrak zeintzuk diren, horixe seinalatzen digu. Ze mundu bizi dugun eta zerk bizi gaituen ikusiko dugu.
‎Arketipo kultural berria gizarte molde berrirako. Balore multzo, jokabide kode, eta ethos jakin batez osaturiko ideal berria.
‎Zapaburuaren Filosofia. Tawney k diosku kapitalismoak beti erabili izan duela estrategia jakin bat altxamendu kolektiboak saihesteko: zenbait norbanakori salbamen indibiduala eskaini.
‎Politika neoliberalaren funtsa dario euskal politika instituzionalari: eszenatoki globalean, garapen eredu jakin batek sorturiko arrisku globalen aurrean, fokua norbanakoaren gainean jarri da, ez da ia beste ezer argiztatzen. Subjektuak gobernatzeko modu (neo) liberala da hori.
‎Izan ere, geure beldur eta frustrazioen zati garrantzitsua gorputzetik dator. Gorputzaren gaineko iruditeria jakin batek bizi baikaitu: ahulezia, gaixotasuna edo itsustasuna gorroto dituen iruditeria.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
jakin bat lotu 10 (0,07)
jakin bat eman 9 (0,06)
jakin bat sortu 8 (0,05)
jakin bat bildu 5 (0,03)
jakin bat hartu 5 (0,03)
jakin bat ukan 5 (0,03)
jakin bat aukeratu 4 (0,03)
jakin bat aurre 4 (0,03)
jakin bat bizi 4 (0,03)
jakin bat egin 4 (0,03)
jakin bat idatzi 4 (0,03)
jakin bat lortu 4 (0,03)
jakin bat ez 3 (0,02)
jakin bat kokatu 3 (0,02)
jakin bat aipatu 2 (0,01)
jakin bat ari 2 (0,01)
jakin bat bakarrik 2 (0,01)
jakin bat berak 2 (0,01)
jakin bat bideratu 2 (0,01)
jakin bat bila 2 (0,01)
jakin bat egokitu 2 (0,01)
jakin bat elkar 2 (0,01)
jakin bat ezaugarri 2 (0,01)
jakin bat garatu 2 (0,01)
jakin bat gauzatu 2 (0,01)
jakin bat gero 2 (0,01)
jakin bat heldu 2 (0,01)
jakin bat hezurmamitu 2 (0,01)
jakin bat jarraitu 2 (0,01)
jakin bat joan 2 (0,01)
jakin bat oinarritu 2 (0,01)
jakin bat segitu 2 (0,01)
jakin bat abiatu 1 (0,01)
jakin bat adierazi 1 (0,01)
jakin bat adierazpen 1 (0,01)
jakin bat adostasun 1 (0,01)
jakin bat aginpide 1 (0,01)
jakin bat agintaritza 1 (0,01)
jakin bat agurtu 1 (0,01)
jakin bat ahoskatu 1 (0,01)
jakin bat akordu 1 (0,01)
jakin bat aldagai 1 (0,01)
jakin bat aldeztu 1 (0,01)
jakin bat altxamendu 1 (0,01)
jakin bat animalia 1 (0,01)
jakin bat antolatu 1 (0,01)
jakin bat apezpiku 1 (0,01)
jakin bat arduratu 1 (0,01)
jakin bat aritu 1 (0,01)
jakin bat arrakasta 1 (0,01)
jakin bat atxiki 1 (0,01)
jakin bat atxikimendu 1 (0,01)
jakin bat aurkezpen 1 (0,01)
jakin bat autoantolatu 1 (0,01)
jakin bat azaleratu 1 (0,01)
jakin bat aztarna 1 (0,01)
jakin bat baino 1 (0,01)
jakin bat bainoago 1 (0,01)
jakin bat baizik 1 (0,01)
jakin bat bakandu 1 (0,01)
jakin bat baliabide 1 (0,01)
jakin bat bat 1 (0,01)
jakin bat bazkide 1 (0,01)
jakin bat begiratu 1 (0,01)
jakin bat behar 1 (0,01)
jakin bat behintzat 1 (0,01)
jakin bat benetako 1 (0,01)
jakin bat bera 1 (0,01)
jakin bat beste 1 (0,01)
jakin bat bete 1 (0,01)
jakin bat bilatu 1 (0,01)
jakin bat biztanle 1 (0,01)
jakin bat dantzatu 1 (0,01)
jakin bat definitu 1 (0,01)
jakin bat diskurtso 1 (0,01)
jakin bat ea 1 (0,01)
jakin bat eder 1 (0,01)
jakin bat ederretsi 1 (0,01)
jakin bat edota 1 (0,01)
jakin bat eduki 1 (0,01)
jakin bat egon 1 (0,01)
jakin bat elkarrizketa 1 (0,01)
jakin bat elkartu 1 (0,01)
jakin bat erabateko 1 (0,01)
jakin bat erabili 1 (0,01)
jakin bat eragin 1 (0,01)
jakin bat eraiki 1 (0,01)
jakin bat erakutsi 1 (0,01)
jakin bat eraman 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia