2001
|
|
Hasieran, pertsonaien oinarrizko ezaugarriakematen zaizkie ikasleei (adina, lanbidea, nortasunaren inguruko zerbait...) etapoliki poliki beraiek aberasten dituzte eta imaginatzen dute nolakoak diren, zernahi duten... eta, garrantzitsuena, nola mintzatzen diren. Horrek asko laguntzen dieegoera
|
jakin
bakoitzean egokitasunez erantzuten, eta gainera, aukera ematen diebizitzaren esparru desberdinetan rol desberdinak hartuz esango luketena praktikanjartzeko.
|
2007
|
|
7 Hedabideen mundua ezagutu:
|
jakin
bakoitzak zer ardura daukan.Hedabideetan halako konbultsioak izaten dira noizbehinka. El Paisen dagoorain izugarrizko nahasmena; zuzendaria aldatu da eta horrek, ia zuzendariorde guztiak eta sailburuak kendu ditu, kiroletakoa kulturara pasatu du, ekonomiakoa kendu...
|
|
Arazoa ez da zenbat gauza esanbehar dituzun, baizik eta ikusleak zenbat gauza jaso ditzakeen. Nire ustez, gukasmatu dugu poliki joaten, urtez urte eta momentu
|
jakin
bakoitzean mezu etaideia bat zabaltzen.
|
|
Bestalde, jakin behar da zein diren norberaren proposamenak sor ditzakeen kontraesanak entzuleria
|
jakin
bakoitzean. Horiek aipatu egin behar dira hitzaldiaren amaieran.
|
2010
|
|
Hartutako esperientziari eta prozesuen ezagutzari esker, lurralde aktoreak beren jarduna ahalbidetzeneta mugatzen duten arau sozialez (Ostrom, 1986) jabetzen dira, eta gai izan behardira haien esku dauden estrategiak garatzeko nolabait eragitearren. Estrategiahoriek, era berean, etengabe berregiten dira errealitate dinamikoetara eta aldakorrak diren arau sozialetara egokituz (prozedurak, informazio klasea, erabakitzeahalmena eta erabakien ardura banaketak ezartzen dituzten arauak, besteak beste). Horrek berekin dakar sare sozialak eta jarduteko erak etengabe berrasmatzea (edosareak berraktibatzea kasu
|
jakin
bakoitzera egokituz).
|
2011
|
|
«Iker saillaren gaitzat onako au jarri degu: toki
|
jakin
bakoitzeko mintzoaz monographi bereziak egiteak nolako garrantsia [sic] duen eta monographi oiek nola edo zer moduz egin. Itzak, aditza,, folklore gaiak, fonetika eta gramatika legeak, orra or toki jakin bateko mintzoak eskeintzen digun alor zabala» (Villasante, 1956a:
|
2015
|
|
Alde batetik, «BPG nominala» merkatuko prezio korronteetan neurtzen da, momentuko prezioetan alegia. Horrela, urte arteko konparaketak egiteko orduan denboran zehar prezioek duten aldaketa (inflazioa) kontsideratu egiten du, urte
|
jakin
bakoitzeko prezio mailan neurtzen baita produkzioa. Bestetik, «BPG erreala» prezio konstanteetan kalkulatzen da, hots, urte jakineko prezio maila hartzen da erreferentziatzat, eta hortik abiatuta, gainerako urteetako produkzioa kalkulatzen da.
|
|
Gaztea, irratiko moduak kudeatzetik, medioen arteko eta sareko diseinu transmodalera pasatu da: Produktuaren diseinuan eduki
|
jakin
bakoitzerako zer modu lehenetsi erabaki behar du; baita modu horiek transmedia produktuan nola interaktuko duten ere aurretik planifikatu behar du. Sarera hedatu diren Gaztearen irrasaioetako ahotsak, esaterako, osotasun batean diseinatu behar ditu; webgunera edo Facebookera doazen testu idatziekin eta sareko bideoetako irudi estatiko eta dinamikoekin.
|