Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2003
‎Bestetik, komunitate baten eta bere ama hizkuntzaren arteko berberatasuna azpimarratu nahi izan dut, alegia herrien historia eta haien hizkuntzen historia berbera direla. Horregatik, hain zuzen, bat egin genuke guztiok hizkuntzak iraunarazteko zereginean, hizkuntza horiek jakin ala ez haiek bizirik jarraitzea guztiontzat delako garrantzitsu, guztion ondarea direlako eta haiek galtzen uztea eromena litzatekeelako. Eta hizkuntza politika neurri egokiak hartuz guztien biziraupena ziurta daiteke.
2004
‎Beraz, garbi dago, abizenak dira, hain zuzen, arrazaren zigilua berekin daramatenak. Berdin dio non jaioa izan, eus­ kara jakin ala ez, baldin abizenak euskaldunak baditu: «Porque el nacer en és­ te o en el otro punto nada significa, como es claro, respecto a la raza.
‎" Adiskideak adiskide dituk, motel, jakin ala ez jakin!" erabaki zuen Harakinek.
2007
‎Aldiz harrigarri da bertso saioak eta pastoralak ez direla %100 euskaraz entzuten, hain segur ekintzaren inguruko erdararengatik. hemen herritar guzien emaitzak ditugu. Baina beste taula zehatzago batek erakusten du, euskara jakin ala ez, emaitzak berdintsuak direla.
2010
‎Jendearentzat zaila izango da egunkari handietan inoiz agertzea, baina posibilitateak areagotu egiten dira ikaragarri herrimailako aldizkari batean. Euskaraz jakin ala ez, argazkiak bere hizkuntza propioa du, jendeak baloratu egiten ditu argazkiak eta beraietan motiborik agertuz gero, albokoa irakurtzera edo itzulpena eskatzera bultzatuko du (Aranzabal, 1992: 77).
2011
‎Ludwig Wittgenstein Alemaniako filosofoaren hitzetan oinarritzen da Rowlands, uste hori argudioz gorpuzteko; izan ere, hau zioen filosofo alemaniarrak: «Guk jakin ala ez, gizaki guztiok ditugu pentsamendu eta ideia filosofikoak, ulertzen ez baditugu ere».Rowlandsen arabera, badago lotura bat «teoria filosofikoaren eta, adibidez, The Simpsons eta The Sopranos telesailen artean». Haren irudiko, telesail ugaritan mahai gaineratzen diren eztabaidak filosofia klasikoan agertzen diren berak dira, eta ikusleek eztabaida horiek barneratzen dituztela iritzi dio:
2012
‎S1 Erabili B beti, aurrez aurre dagoena elebiduna dela jakin ala ez jakin. Hau da, baliatu BB estrategia.
‎istripu bat izan ote zen, edota nire bikote harremanean pobrearen etxean baino itogin gehiago ote zeuden argitu. Edozein modutan, esandakoa ez zen handik aterako, gertatutakoa. Evak jakin ala ez. Naroaren belarrietara iritsiko ez zen bezalaxe.
2017
‎Euskaraz ikasten duten haurren guraso anitzek, euskaraz jakin ala ez, toki entitateetako euskara zerbitzuetara jotzen dute hainbat zalantzekin. Guraso horien helburua argia da; seme alaben hizkuntza garapenean nola lagundu jakin nahi dute.
2020
‎Bi liburu horietan kontatzen zaigunez, izurritea etorri den moduan joaten da, bat batean eta inork jakin gabe jokaera horren zergatia. Gure kasuan, zergatia jakin ala ez, egiatan eskertuko genuke berehalaxe uxatuko balitz. Orain, etxean sartuta, asmo eder eta txintxo piloa ari gara egiten aterako garen unerako, badirudi guztiz itxuraldatuta kaleratuko garela, eta ontasun unibertsala edonon zabalduko dela beste birus ongarri bat jaio izan bailitzan.
‎Filologoek ez zioten barkatu intromisio moduko hori. Euskaraz jakin ala ez, aztergai dugun sasoian, euskarari buruz esan zituenak ez dira berdinduko erraz:
2021
‎Herrian ez zen ezer askorik gertatzen normalean. Neguan, herriko haurrak goizero eskolara joaten ziren, baina 10 urte bete orduko, kontuak egiten jakin ala ez, irakurtzen eta idazten jakin ala ez, eskolako lanak alde batera uzten zituzten. Orduan, baserrietan lana egiteari ekiten zioten buru belarri.
‎Herrian ez zen ezer askorik gertatzen normalean. Neguan, herriko haurrak goizero eskolara joaten ziren, baina 10 urte bete orduko, kontuak egiten jakin ala ez, irakurtzen eta idazten jakin ala ez, eskolako lanak alde batera uzten zituzten. Orduan, baserrietan lana egiteari ekiten zioten buru belarri.
‎Adibide honi tiraka, eta apur bat gehixeago zehaztuz, hortaz, nabarmendu dezagun adarretatik joan gabe, kontua ez dela jakin ala ez jakin. Baizik eta ZER jakin.
‎Iparrorratzik eta lemarik gabe geratu gara, eta ez dakigu nora joan nahi dugun herri gisa. Galera horrek, psikoanalisiari kasu eginez, larritasuna sortzen du, zer galdu den jakin ala ez, zer edo zer galdu dela jakin ez arren. Galera horri aurre egiteko bide nagusi biak, esan bezala, dolua eta malenkonia dira.
2022
‎Mundu muga hori da, oso osorik, herentzian jaso duguna. Eta osorik da, guk jakin ala ez, bizitzen eta merkantzien pasabide. Mundu honetan jarrera filosofikoa hartzeak horri ezikusi egiteari uztea eskatzen du eta abegikortasun falta hori gure egoera komun egitea, gure mundu komun.
2023
‎Bestetik, ardurazko postuetan euskaldunak daude batik bat Administrazio Publikoan, baina denetik dago gainerako sektoreetan; izan ere, enpresa askotan, oraindik ere, euskarak ez du balio erantsirik eta berdin da euskara jakin ala ez jakin. Politika hori, ordea, aldatu egingo da denborarekin, euskaldunak baitatoz langile berri gehienak eta euskara kontratazio faktore garrantzitsua izango da etorkizunari begira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia