Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 102

2009
‎Guri azalera erabilgarri bat proposatzea bururatu zitzaigun, eskultura kiosko moduan ere funtziona zezan. Gure sorpresarako konkurtsoa irabazi genuen, hura eraiki, eta ondoren hasi ziren ikusten hiri altzari gisa erabilgarria den eskulturaren arriskua. Agian idulki baten gainean jaso eta beirazko kutxa baten barnean sartu lukete, inork erabil ez dezan?
‎Ez dugu ondo ikusten . Herritarren parte hartzea ez datza azken fasean bozkatu ahal izatean.
‎Funtzio bikoitzeko elementuak interesatzen zaizkizue, beraz, zuen bulegoan dauden eskailera apalategian ikusten den bezala. Hori baino, elementu txikiekin ahalik eta gauza gehien egitea bilatzen dugu.
‎Zuen proiektuen izenak oso bilatuta daudela ikusten da: casado, lan Toki, eskena Toki, Anderjaus?
‎Gazteak izateagatik gertuago ikusten zaituztete ikasleek?
‎Erakusketan ikusten ziren paper biribilki horietako irudiek jarraitzen al zioten kearen sintesia zen barne legeren bati. Karteletik eratorritako zerbait da.
‎arazoa larrituz joan da hainbat lan esparrutan, arkitekturaren mundua barne (abokatuak dira, arkitektoekin batera, deformazio hau pairatzen duten beste lizentziatuen kolektibo handia). 40 urtetik beherako profesionalek, maiz, ezegonkortasun egoera batean murgilduta ikusten dute beren burua. Askoren aburuz, egoera hau proiektuen kalitatearen kontra doa, arkitektoen ogibideak historikoki izandako ospea eta duintasuna zapuztuz.
‎Ponpaketa estazioaren fatxada berriaren obra arkitekto gazteek egindako 128 obren artean katalogatu eta RULOT estudioa gertakizun horretan parte hartzera gonbidatu zuten. Zuek, esperientzia hau barnetik ikusi duzuenok, nola ikusten duzue datorren arkitektura. Ba al dago izendatzaile komunik bilera hartan parte hartu zuten taldeen artean?
2010
‎suspertuko duela ematen du. Neure buruari aspalditik galdetu izan diot, zer dela-eta ez den horrelako araudirik lehenago egin, hor ikusten baitut Euskal Herriko etxebizitzaren arazoa ren erantzuna. Alokairua sustatzea da etxebizitza sozialaren politikarik hoberena.
2012
‎Energia eskaera berokuntzarako eta hozte sistemetarako begiratuz, guztia isolatutako zurezko eraikinak energia eskaera murriztuko du, betiere 7 kasuarekin alderatuz gero, %29, 6 Alta, hozte sistemarako energiaren eskaera% 119,9 igoko da. Ondorioz, normalean klima hotzetarako doituak diren ebazpen arkitektonikoak bestelako aireztapen naturaleko sistemekin bateratu beharra ikusten da haien funtzionamendua hobetzeko, klima hotzagoetan hobesten diren irtenbide estankoak gaitzetsiz.
‎Irudian ikusten den lehen prototipoak 2 mm-ko lodiera duen altzairu galbanizatuzko panel batzuk ditu kanpoko azaltzat; horretaz gain, 30 mm-ko aire ganbera batez dago hornitua eta entsegua Eusko Jaurlaritzaren Eraikuntza Kalitatearen Kontrolerako Laborategian egin zen Paslink prozedurari jarraituz.
‎Baina, aldi berean, energia ustiapen bakoitzaren atzean ondorioak daude, larriak, ingurumenari kalte egiten diotenak, eta gure etxeetatik urrun ikusi nahi ditugunak. Etengailua zabaltzean argia piztu dadin, azkar eta garbi ikusten dugu energia elektrikoa, baina korronte hori sortzeko beharrezkoak diren azpiegiturak gure etxeetatik ehunka kilometrora ikusi nahi ditugu. Gorroto dugu, beraz, energia.
‎Orduan garatzen da, street style? izeneko skate modalitatea, zeinak hiriguneetako edozein tokitan ikusten duen abagunea irristatzeko. Hala, hiri elementuen, petrilen, baranden, eserlekuen, zintarrien, plazen, eskaileren, zoladuren?
‎jasotzeko. Arazoak hasten dira biztanle eta jarduera dentsitate altuak ditugunean; hiri ekosistema eraginkorrenak zeintzuk diren ikusten hasten gara orduan, karga ahalmen handiena dutenak, lurraldean inpaktu gutxien duten ekosistemak, alegia.
‎Jasangarritasunari begira edo, Bartzelona Smart [specific, measurable, appropiate, realistic, time bound] City mugimenduan sartu da buru belarri. Nola ikusten duzu mugimendu hori zuen lan metodologiaren ikuspegitik?
‎Begi onez ikusten dut. Gaur egun, gizartearen ikuspegitik eta hiriaren ikuspegitik, mahai gainean ditugun erronka nagusiak bi dira nire ustez:
‎Gainera, Zambiako ordezkariak erakutsi digu emakumeak direla pobrezia hori gehien pairatzen dutenak. Munduaren angelu horretatik, pobreziaren angelutik, lehentasunak oso desberdin ikusten dira.
‎Fokatze angelua zein den ere desberdin ikusten da erregai fosilen gaineko diru-laguntzak ezabatzeko proposamena; izan ere, herrialde garatuetan oso positibotzat jotzen da, baina energia eskura izateko aukera bertan behera gera daitekeenetan negatibotzat jotzen da. Gai horretan, argitu beharrekoa da diru-laguntzak ezabatuz lortzen den dirua zertan inbertitu behar den; eta proposamena argia da:
2013
‎Erreferentzia horietatik canopy kontzeptua zetorren, basoen goi parteak sortutako ekosistema, alegia, eta ideia hori izan da espazioa antolatzeko irizpide gisa erabili dena. Hegazkin batetik ikusita, canopya geruza berde bat bezala ikusten da eta bertara gerturatuz eta zeharkatuz gero, nahaspila sumatzen dugu: landare eta animalia pilo bat elkarrekin biziz.
‎Azken urteotan lokalen irudia lantzeko orduan Iruñean apustu harrigarria egin da bertako arkitektoen alde. Apustuak ona dirudi, baldin aurrerago aipatuko diren proiektu gehienek FAD eta Euskal Herriko Arkitektoen Elkargoaren sarietan izan duten arrakasta kontuan izaten badugu, tamalez, enpresen bideragarritasuna hauen lokalen diseinu kalitatearekin bakarrik ez dela hobetzen argi ikusten da, proiektu sarituak bisitatzen baditugu. Dendari batzuk kexu dira:
‎Erdi Aroan, kristautasunaren hedapenarekin, iturri termalen erabilera murriztu egin zen Europa osoan, elizak ez baitzituen begi onez ikusten mota horretako praktikak. Berpizkundeak, ordea, zientziaren susperraldiarekin batera, iturri termal eta sendagarrien balioaren handitzea ekarri zuen, bereziki Italian idatzi eta inprentari esker Europa osora zabaldu ziren hidrologiari buruzko zenbait libururi esker.
‎Hiriguneen erresilientzia lortzeko gakoa interakzio eta sektore guztiak kontuan hartzea izango da, sektore publikoa eta pribatua era egokian integratuz, eta legedien malgutasuna erabiltzen dakien autoritate politiko bat mantenduz. Esatea errazagoa da egitea baino, noski, baina agintariak gizartea ikuspuntu globalago batetik ikusten hastea betiko aldagaietara mugatu beharrean (autohornikuntzaren aldagaia izango litzateke lehena hemen dudarik gabe) ez legoke batere gaizki.
‎Nekazaritza partzelazioa betetzen zuten fabrika, bide eta errepideen (lehen aipatutako Peré IV kalea edo Can Ricart fabrika, esaterako) eta Cerdàk proposatu zuen trama ortogonalaren artean gatazka sortu zen. Cerdàren Plana ez zen aurretik existitzen ziren eraikinekin oso jasanbera eta haien ezabapena proposatzen zuen, sare ortogonal berriarekin kontrajarriak ikusten baitzituen. Cerdá ren lehen planoetan (Plano de los Alrededores de la Ciudad de Barcelona y Proyecto de su Reforma y Ensanche, 1859), argi ikusi daiteke Peré IV kalea ia osorik desagertu egiten dela, Can Ricart fabrikaren antzera.
‎Sant Marti barrutiaren 1903 urteko planoan ikusi daitekeen moduan, kale eta eraikin gehienak oraindik nekazaritza partzelazioa dute. 1929 urteko planoan, aldiz, aldaketa nabaria ikusten da, Cerdàren lauki sarearen arabera eraikitako etxadiak gehiengoa dira, barrutiaren mendebaldean nagusiki. Ipar ekialdean, ordea, nekazaritza partzelazioa mantentzen da.
‎Hala, parkearen profilak autobideetako publizitate afixen helburu berbera betetzen du, bidaiarien arreta lortu eta marka irudia zabaltzea, alegia. Adibidez, Arabako Teknologia Parkeko haize errotak eta eguzki plakak errepidetik ikusten dira, bide batez, haren izaera modernoa eta energia berriztagarriekiko engaiamendua azpimarratuz.
‎Oteizak idatzitako beste ohar edo zirriborro ohardun batzuk aztertuz gero, behin eta berriz ikusten da hilerri paisaia honen mugimendu espaziala bi ideiaren arabera egituratuta dagoela, eta bi ideia horiek eskultoreak Izarrak alde izenburupean idatzitako Memoriaren funtsezko zati izango dira. Alde batetik,, ideia sinbolikoa?,, heriotza bidaia moduan?
‎Utopia eta distopia antonimotzat ditugu denok. Euskaltzaindiak utopia hitza bakarrik onartzen badu ere, denok, distopia hitzari aurkako zentzua ematen diogu eta bien arteko dikotomia argi ikusten dugu. Hala ere, arkitekturaren munduan sartuta gabiltzanok utopiaren eta distopiaren arteko marra oso fina dela erakusten diguten adibide asko ditugu buruan.
‎Historiako liburuetan (edo Interneten edo komikietan edo bideo-jokoetan) ikusi dezakegu utopiak ez direla sekula beren modu primitiboan aurrera eramaten. Baina argi ikusten da orobat haien beharrezko eragina. Gure lana da, arkitekto gisa eta gaur egungo krisi garaian, gure testuinguru sozial, ekonomiko eta kulturaletik irakurtzea eta gure arkitekturarekin kontsekuente izatea.
2014
‎Heideggeren behaketei so, prentsa espezializatuari esker oso ezagunak diren azken hogei urteotako proiektu arkitektoniko askok nartzisismoa zein nihilismoa adierazten dute. Begi nartzisistak auto espresiorako bide eta jolas intelektuala eta artistiko bat balitz bezala ikusten du arkitektura, zein gizartearekiko konexio oinarrizko eta nagusietatik bananduta dagoen. Begi nihilistak, bestalde, distantzia sentsoriala, mentala eta alienazioa elikatzen ditu.
‎Bere idazkietan, marrazkigintzaren analisia hizkuntza baten denbora markak balira bezala adierazten du: Sainzek aipatu «lehenagoko» irudiei buruz hitz egitean, Bergerrek irudimenaren esku hartzea ikusten du, eta hortaz «baldintzazko» aditz marka ikusten du, hots, «zer gertatuko litzateke baldin eta...». Hau da, paperera jada irudimenean dagoena transmititzea da xedea tankera honetako marrazkietan.
‎Bere idazkietan, marrazkigintzaren analisia hizkuntza baten denbora markak balira bezala adierazten du: Sainzek aipatu «lehenagoko» irudiei buruz hitz egitean, Bergerrek irudimenaren esku hartzea ikusten du, eta hortaz «baldintzazko» aditz marka ikusten du, hots, «zer gertatuko litzateke baldin eta...». Hau da, paperera jada irudimenean dagoena transmititzea da xedea tankera honetako marrazkietan.
‎«Kategoria honetako marrazkirik garrantzitsuenak, ordea, artista obsesionatzen duten oroitzapenak exorzizatzeko egoten dira, irudi jakin bat behin betiko burutik kentzeko, paperera eramanez». Behar bezala ikusten du Bergerrek marrazkia, eta ez helburu jakin baterako eraikuntza prozesu bat, adibidez ezinbestekoa den prozesu bezala. Esan bezala, aipagarria da bi hurbilketa hain desberdinek, alde batetik marrazketa instrumentala eta bestetik bere baitan balioa duena, horrelako klasifikazio parekoa izatea (Berger, 2014:
‎Diagrama horren bitartez, beneditarren monasterio berriak sortzeko arauak eta proportzioak topa daitezke; non eliza, non klaustroa, non baratzea, non gelak... ez da, hortaz, greziarrek zeukatenetik asko aldentzen, eta existentzialismo batetik eratorritako ideiatik dator marrazkiaren eraketa, hots, eraikitzailearen buruan besterik ezin da proiektua existitu, eta behin marraztua, hau da, burutik paperera igarotzean, ideiak zimurtzera eta galtzera joko du. Ildo horretan, greziarrek egin nola, planta eskematiko bat nahikoa izan zitekeen proiekto osoa azaltzeko, altxaeren eta plantaren arteko erlazioa zuzena baitzen, hots, ez ziren eredu edo proiektu ezberdinak ikusten , baizik eta tipologia ezberdinak.
‎Barnealdetik, ordea, kareharrizko dobelazko arku zuzen bik osatua, agerikoa bata eta tartean ezkutatua bestea. Harri ezberdinen arteko bikromia jolasak kanpoaldetik baino ez dira ikusten ahal.
‎Sabaian ikusten da argien izkundeko hargintzak zer nolako etena ekarri zuen gotikoarekiko. Hargintza gotikoak, eraikuntza efikazia xede, prozedura soilak baliatzen zituen, egikera estandarrak.
‎Bertako hainbat pabiloi hauteskunde kanpainetan eraitsiak izan dira badiaren birmoldaketa martxan dagoela erakusteko nahian eta oraindik zutik jarraitzen dutenak hutsik daude edo jarduera eskasa dute. Proiektuak La Herrerako industria eremuaren egoera aukera gisa ikusten du hirigintza konbentzionalari alternatiba bat proposatzeko. Lau puntutan eta lau kontzeptutan laburtu daitezke La Herrerarako proposatzen dena:
‎Gure eraikinari begi ezberdin askorekin begira dakioke. Arkitektoarenak eraikin arrazionalista dotorea ikusten du. Eskolan ikasitako estilo baten gauzatze egokia.
‎... eta guk, Luzuriaga Martxan ekimeneko partaideok? Zer ikusten dugu?
‎Etxea neurrira egin genezake eta gauza pertsonalak, artistikoak edo esperimentalak egin ditzakegu, eta hori eraikuntza normal batean egitea ezinezkoa edo oso zaila da. Horregatik, hasierako ideia aldatuz joan da, gehiago gustatzen zitzaizkigun gauzak ikusten gindoazen bitartean. Jende askoren laguntza izan dugu, bakoitzak ahal zuen mailan, eta horrek eragin handia izan du.
2015
‎Lehen aipatu duzu bide modernoaren eta bide klasikoaren arteko polarizazio handia zegoela zure garaiko KAPetan. Gaur egun nola ikusten dituzu Donostiako Eskolan aurkezten diren KAPak?
‎Uste dut polarizazio horren bertsio berri bat dugula. Lehen, modernoen eta klasikoen artean ematen bazen, gaur egun, arkitekto artistagoen eta arkitekto teknofiloen arteko polarizazioa ikusten dut nik. Epaimahaikideen artean, eta, ondorioz, baita ikasleen artean ere.
‎Obra hesiugatuta badaz mgo ere, egunero gora eta behera dabilen jende fluxu nabariak aditzera ematen digu etorkizunean oinezkoentzako ardatz garrantzitsua izango delaendetza. Jren artean, txanoo grridun langileak ikusten dira maiz: kale garbitzaile eta segurtasun pribatuko langileak dira, informazioa eskaintzeko prest dauden langileekin batera, egun osoan zehar inguruan ikus daitezkeenak.
‎Espazio publiko pribatuetan maiz ikusten dira bizikletak, patineteak, kaputxadun jertseak, kartelismoa, grafitiak, protestak edota eskaleak debekatzen dituzten arauak, eta King, s Crossen oraingoz zeharka daitezkeen espazioetan nahiko modu baretuan aplikatzen badira ere, guztia eraiki eta enpresa handiak martxan daudela, behar eta interesen arabera finkatu dituzte kalearen erabileraren inguruko arauak. Nola ez, kalea espresiorako eta protestarako espazio moduan ezin da erabili eremu horietan eta edonolako bandalismo deserosoa izan daitekeena aurrez ekiditen da arau zorrotz hauen bitartez.
‎Hiri postmodernoan kasualitatezko topaketa horiek agortu dira, David Harvey soziologoak deskribatzen zuen «blasse attitude» edo hiri handietan jendeak bestearekiko erakusten duen ustezko axolagabetasunarekin. Dudarik gabe, sustatzaileak onuradun ikusten dira azken jarrera horiekin, hiritarra kontsumitzaile otzan moduan ulertzen baitute. Hori ekiditeko, jendearen arteko sareak eta konfiantza sortzea ezinbestekoa da, segurtasunik eza eta beldur sentsazioak aldentzeko.
‎Euskaltzaindiaren Hiztegiaren arabera,, publiko? hitzak «herriko erakundeei dagokiena; herriaren multzoarena edo multzoarentzat dena» esan nahi du, eta teorian horrela da, baina praktikan ikusten dugu espazio publiko askok galdu dutela herritar multzoarentzat izateko bokazioa, beharrizan komunetatik at dauden hainbat interesen menpe galbideratu baitira.Administrazioen zein erakunde pribatuen eskutik kontrolatzen, menderatzen eta zelatatzen diren espazioek ez dute auzoetako bizimodua eta herritarren egunerokotasunean sortzen diren harremanak askatasunean garatzea ahalbidetzen. Espazio horiek berreskuratzeko, biztanle eta kolektiboen jabekuntzan (Massey, 2009) lana egin beharra dago, boterea, espazio publikoan ere, era demokratikoan partekatzeko; espazio publikoak, elkarlanean, guztion ezberdintasunetatik denon onura ekarriko duen bizikidetzarako espazio komun bilakatzeko.
‎Tesoro de Covarrubias1 izenez ezagutzen den gaztelaniazko hiztegi zaharrenean ere, pilota jokoa (juego de la pelota), trinketetan erabilitakoa, eskuzabal erabiltzen dena aizezkoa kale edo karrika luzeetan jokatzeko, besteak beste. Edo Manuel de Larramendik (1756) idatzitako Corografia o descripción general de la muy noble y leal provincia de Guipuzcoa delakoan azaltzen den pilota jokoaren deskribapenean, non taldeek elkarren aurka jokatzen zuten, joko horrek badu Erroma garaiko Haspartum2 pilota jokoaren antz handiagoa, gaur egun pilotalekuetan ikusten dugunarena baino. Hau da Frantziako Jeu de paume edo Gaztelako Juego de palmaren (Gonzalez Abrisketa, 2005:
‎Horietaz ere arduratu behar dugu, eta hor dago erronka. Paisaia kontserbatu bakarrik ez, egunero bizi eta lanera goazenean pasatzen ditugun paisaien kalitatearen inguruko gogoeta egiteko beharra ikusten da, ahalik eta kalitaterik onena lortzeko; hitzarmenaren arabera horietan antolamendua egin behar da. Amaitzeko, paisaia degradatuak daude; zituzten balio positiboak galdu dituztenak eta balio negatiboz bete direnak, eta horietan zerbait berritzailea egin behar da, sorkuntza erabili.
‎Definizioak berak dio paisaia lurraldearen zati bat dela, bertako biztanleek hautematen duten moduan.Argi adierazten du paisaia ez dela lurraldearen baliokidea. Paisaia dela guk geure buruan sortzen dugun irudi bat, lurralde horrekin harremanetan sartzen garenean, eta gainera errekonozitzen du ikuspegi horren alde indibiduala; hau da, nik eta zuk paisaiari begiratzen diogunean, paisaia desberdinak ikusten ditugu gure esperientzia pertsonalen ondorioz. Baina esperientzia kulturalak ere, hau da, gizarte osoak partekatzen dituen esperientziak eta urteen poderioz eta kulturaren bitartez transmititu dituenak, horiek ere, bakoitzak ditugun paisaiaren betaurrekoetako kristaletan daude.
‎Azken urteetan asko dabilen kezka bat dago, landa eremuetako kanpai hotsak, edo ezkila hotsak? toki askotan berreskuratzen ari dira, ikusten dutelako beren paisaietako zati direla. Zuk toki horietan zarata kentzen baduzu, eta kanpai hotsa ere galdu baduzu, ezer gabe geratuko zara!
‎Bestalde, eragin handia izan zuen aitaren esperientziak, hark duela 25 urte oso argi ikusten baitzuen inguramenaren gain, bazela faktore berri bat paisaiarena, desberdina zena, eta hori ere txertatu zela. Horrela sortu zen nire paisaiarekiko interesa beraz.
‎Europa mailan tresnak irekia izan behar zuen, irizpide ireki batzuekin; eta, herrialde bakoitzeko paisaiak, dinamikak, arazoak eta erronkak ezberdinak direla aintzat hartuta, hitzarmenaren gauzatzeak tokian tokiko prozesua izan behar zuela argi zuten, alegia. Ez zen ondo ikusten zerbait zehatza, itxia eta zurruna egitea.
‎Egiaztatzeko, haranaren ondarean interesa dutenekin hitz egin genuen, oraindik ere, metalurgiaren osagarri ziren industrien aztarnak zeuden tokian. Horietako batean, orga desberdinetarako gurpilak, hagunak eta bastidoreak fabrikatzen zituen orga lantegi batean (sutegi txikiarekin, zerrategi, motor zentralizatu eta zinten bitartez mugitutako makinak), garai bateko jabearekin elkarrizketatu ginen, zeinak oraindik martxan ezagutu baitzuen lantegia eta gaur egun eraisteko arriskuan ikusten baitzuen.
‎Tenpluan, elizan, segurtasuna sentitzen dugu, eraikuntzak berak sentimendu sakratu batera hurbiltzen gaituelako2, eta frontoian, pilotalekuan, ordea, zoriontsu ibiltzen gara, oihu eta zaraten artean? haren arkitekturak sentipen espiritual «serio» bat eskain balezake ere, Oteizak proposatu zigun legez, hutsik geratzen denean, bestalde, artistek edo begirada estetikoa dutenek besterik ikusten ez dutena, aitortuko dugu (pilotazaleei eta, oro har, jende dionisiako andanari bost axola kontu metafisiko hauek, partida puri purian dagoenean, gauza «sakratu» soila, apustuan jokaturiko dirua izaki?, halaber, elizara meza orduan joan behar ez den bezala bertoko artea mirestera, lotsagarria litzatekeena, otoi egitera baizik, errespetu isilean). Jokaldi osoan, parentesi sakratu bakarra, garai batean behintzat (agian gaur egun ere, nonbait?), eguerdiko hamabietan apaizek angelus delakoa errezatzeko egiten zen etenaldia izan da, eta bat batean, kantxaren erdia aldare fantasmatiko bilakatzen zen, Jainkoari eskaintza sakon bat egiten baleude bezala (Millet margolariaren Angelus mihisea gogoratu dit beti, bertako baratzean arnasten den atmosfera zerutarra, laborari xumeek oinak lurrean sendo badituzte ere).
2016
‎Kultur hiriburutza gertu zen eta TABAKALERAren berriztapen lanak hasiak ziren momentu hartan, eta oraindik ere, ekipamendu eta jaialdi erraldoien ordez beste formula alternatiboak lantzea beharrezko ikusten nuen.
‎Historikoki zentzu askotan marjinatua izan den Bartzelonako Raval aldiriak ere bide autonomo hau jorratu du. Pasiboki auzoa korridore kultural19 nola bilakatzen zuten ikusten geratu beharrean, Juan Andres Benítez Agora (poliziak eraildako auzokidearen izena darama) sortu zuten hainbat erakundek. Horrekin beren kultura sormen nahi eta beharra Kultura arrotzari kontrajartzen zioten.
‎< < Informazioa boterea da> > dio esaera ezagun batek eta halaxe ikusten dugu Zaramaga auzoan. Ikusi bezala, zahartzaro aktibo baterako oztopoak fisikoak nahiz psikologikoak (edota beharbada ideologikoak) izan daitezke.
‎35,46). Herrietan kopurua handitzen bada ere, datuek agerian uzten dute gurasoek ez dutela euren umeen joan etorrietan segurtasuna bermatzeko prest ikusten ; hiria eta bertako biztanleak arriskutsuegitzat dituzte.
‎Gure hiriguneek eta, ondorioz, gure haur eta gazteek pairatzen duten beste kontraesan bat gaur egungo hirigintzan nabarmenak diren zonifikazioa eta espezializazioa dira. Gero eta pluralagoa ikusten dugun jendarte honetan, gure hiriek gero eta segregazio plan gehiago jasaten dute, jendartearen ekintzak eta jarrerak kontrolpean izateko tresna bailiran. Espazio publikoan xehetasunik txikiena ere funtzio jakin batekin diseinatzen da, gune bakoitzaren izaera eta itxura guztiz finkatuz, eta, beraz, baita erabilera ere.
‎Baina, haurrak sen hau intentsitate altuaz bizi badu, hasieran behinik behin, komeni da aita edo ama hurbil izatea eta ikastolak, horregatik, «gurasotxokoa» eduki behar du. Horretaz aparte, kukuka jolasteko egiturak aproposak izaten dira, haurrari beldurra eragiten dioten objektuak edo pertsonak apurka apurka ikusten joateko, ohitzeko, konfiantza hartzeko eta, beraz, beldurra gainditzeko. Berdinkideekin batera jolasteko eta egoteko espazioak eta denborek ere jaisten dute ihes egiteko senaren aktibazio maila, horretarako taldekatze ezberdinak egoteko espazioak egongo dira, bikoteka egoteko, talde txikian jolasteko?
‎Hierarkia sena 3 urterekin pizten da eta arrakastak estimulatzen du. Espazioari dagokionez, egitura altuek hierarkiaren sena eragin dezakete, haurrak besteak goitik ikusten dituenean. Era berean, ekintzailetasunak arrakasta eragin dezake, hartarako espazio arkitektonikoak eratu dituen jokoen bidez.
‎Prozesuan diseinuak eskaintzen dituen tekniken bidez (behaketa kasu), umeak espazioaren eta haren erabileren arteko harremanaz jabetzen dira. Espazioen diseinua modu batekoa zein bestelakoa izan, erabiltzaileengan eragina duela ere ikusten dute tailerretan. Gainera, patioaren behar eta desioak lantzean, umeek besteen erabilera eta egoerak entzun/ ulertu eta norberarenak adierazteko momentuak sortzen dira, besteenganako enpatia landuz.
‎Umeen LEGO bidezko eraikuntzak erabat kaotikoak izaten dira jolasean aritzen direlako, piezak jarri bai, baina era berean kentzen doaz, aurrera eta atzera etengabean eta operazio horretan datza sormena eta aukeraketa. Sortuz eta deseginez, era oso arinean, pieza lurretik jaso eta maketan kokatu, beste hura kendu, 10 segundoko istant batean; bat batean aldaketa horien emaitzak angelu ezberdinetatik ikusten eta ukitzen diren bitartean. Unean uneko tartetxo bat dago soilik aldaketa eta egiaztapenaren artean, eta hori intuizioan finkatzeko baliabide egokia da, intuizioari irakasteko.
‎Unibertsitatean ohikoa da talde lanean aritzea, baina normalean talde horiek lagun ala ezagunen artean osatzen dira. Mundu profesionalean, ordea, egunero aurrez aurre ikusten ez ditugun pertsonekin lan egitera behartuta ikusten dugu geure burua, horretarako plataforma digitalak erabiliz, batak eta besteak txandaka maneiatzen ditugun dokumentuei forma emanez.
‎Unibertsitatean ohikoa da talde lanean aritzea, baina normalean talde horiek lagun ala ezagunen artean osatzen dira. Mundu profesionalean, ordea, egunero aurrez aurre ikusten ez ditugun pertsonekin lan egitera behartuta ikusten dugu geure burua, horretarako plataforma digitalak erabiliz, batak eta besteak txandaka maneiatzen ditugun dokumentuei forma emanez.
2017
‎Batzuetan Metropoli, besteetan Euskal Hiri eta azken aldian Euskal Erregio. Hitzek politika jakin bat sortzen dute eta horien menpe marrazten dira lurralde plangintzak hiri berrikuntza eta bestelako foroetatik onartze n dire n begirada teknifikatuak direla medio, mamu en antzera, lurraldea airetik soil i k begiratuz, lurretik, sasiz beteriko larretatik, ikuspegiak ez baitie uzten metro oliaren osotasuna ikusten .
‎Soinuak leku baten eremuaren mugak gainditzen ditu, leku hori bere inguruan ainguratzen. Soinuak ikusten ez dena ere ezagutzera ematen du, gure irudimena zorroztuz eta toki batekiko gure atxikimendua indartuz. Horrela, egunero eta aro guztietako aldakuntzak
‎Baina ume txikiak zaintzen diharduten amen gizartearen segmentua hartuko bagenu eredu, bizikleta horiek lirateke garraio mota erabiliena. Are, kaletik ikusten diren bizikleten proportzio oso altuak eserleku gehigarriak darabiltza.
‎Komun publikoak mende hasieran geratzen ziren generoaren arabera banandutako azken espazioetakoak izan ziren paradoxikoki, etxebizitzetan ez zen banaketa hori egiten. De Laurentis ek zioen bezala, arkitektura «genero teknologietan diskretu eta eraginkorrena» zela bereziki argi ikusten zen leku horietan (De Lauretis, 1987).
‎Gero eta gehiago ikusten dira sare sozialetan #NoRender modukotraolak, etaneo PoMoirudiaknagusidira aldizkarietan.Amaitudarendersofistikatuengaraia.Render horiek diskurtso liberalarekin lotuta daudenez, etsai bihurtudiraformaetaadierazpideparametrikoak, etairudi postmodernoak, aldiz, arkitekturagaraikidearenestetikaren ezaugarriohiko. Konplexutasunformaleanetagainazal leunetan oinarritutako estetika modaz kanpo gelditu da zeharoarkitektura gustuberriarentzat.Harenordez, kolore argiko marrazkiak eta intersekzioak eta gainezarpenak agerian dituen hasierako geometria da joera berria.
‎Beharbada, radarpeko arkitekturaren mututasuna deszifratzeko tresna bakarrak analisi parametrikoa, kamera termalak eta arkitektura irudikatzeko beste tresna berri batzuk izango dira etorkizun hurbilean; gure begi bihurtuko dira laster tresnok, eta lagunduko digute ulertzen errealitate berri bat, parametrizismoan oinarritutako arkitektura bezain begien bistakoa ez dena?, bere konplexutasunean, non erabaki arkitektonikoek pisu izugarria izango duten. Analisi parametrikoak lagunduko digu ikusten non dagoen benetan etorkizuneko konplexutasun politiko erreala, ez itxurazkoa. Hurbileko azterketan txertatuta daude energia eraginkortasuna, karbono emisioak, eta beste hainbat kontu.
‎batetik, dorrea egoki finkatzen du itzal inguratzailearen barruan, eta ekialdeko eta mendebaldeko haize eta korronteetatik babesten du. Bestetik, aleroia eraikinaren maizter nagusiaren (Austro Control) egitekoarekin lotzen da, haren forma aerodinamikoak industria aeroespazialean ikusten direnen antzekoa baita. Horietaz gainera, goitiko bista luzatzen du ibaiaren aurrealdean, eta, horri esker, Prater parkearen ikuspegia hobetzen du, ekialdean baitago parkea.
2018
‎Enpresa txikiek ezin diete aurre egin hiriguneko higiezin presioei. Zonakatutako eremu industrialak babes oasi moduan ikusten badira ere, tranpa bihur daitezke enpresa txiki askorentzat, bertan bestelako presioak topa baitaitezke; industrialdeen sustatzaileek gero eta azalera handiagoak sustatzeko joera dute bezero erraldoientzako zoru aproposak eraikiaz eta enpresa txikiak industriaguneetatik kanporatuz.
‎Topaketak arkitektura, hirigintza eta diseinuaren inguruan euskaraz lan egiteko desioa zutenen arteko elkarretaratze bat bezala pentsatu zen. Azken finean, profesionalen artean hitz egitean euskarazko ekoizpena «egon, bazegoela» ikusten zen; batek plegu batzuk eskuratu zituela lehiaketa publiko batetik, besteak aurrekontu bat prestatu zuela. Jardunaren xede nagusia, ezbairik gabe, arazoa mahaiaren gainean jartzea zen, eta bide batez sare bat sortu.
‎«Unibertsitatean hainbat gauza ikusten dira: adibidez bibliografia erdaraz dago, ia dena.
‎«Erakusten dugu nola idatzi euskaraz modu egoki batean, terminologia ondo sortzeko? Askotan, ordea, motibazioa zapuztu egiten zaie ikasleei, gero ikusten baitute euskara ez dela erabiltzen».
‎Arkitektura gauza ukigarriagoa da eta jendearen eguneroko bizitzan eragiten du. Alde horretatik erreparatuz arkitektura erantzukizun handiko arlo gisa ikusten dut, pertsonalki bertigoa emango lidake, jendearen egunerokoa baldintzatzen duelako. Marrazkiak, aldiz, jendearen bizitza goxatu edo gogaituko du.
‎Karrera garaian egin genuen esperimentu bat. Bizpahiru urtez umore zintak publikatzen ibili nintzen aldizkarietan eta neure burua oso mugatuta ikusten nuen formatura. Beti hasi eta bukatu beharreko istorioak ziren.
‎Joseba: Nire kasua alderantziz ikusten dut. Bide naturalagoa izango zen Arte Ederrak ikastea edo horrelako zerbait.
‎«Pro Am» a. «Profesional Amateur» a, Leadbeater eta Miller en hitzetan, ez dira profesionalak, eta ez dute beren burua hala ikusten , beren diru sarreren% 50 baino gutxiago lortzen baitute jarduera horien bitartez. Baina bestalde, tresna eta jakintza profesionalez horniturik, «Pro Am» ek estandar profesionalak lortzeko asmo osoa daukate (Leadbeater & Miller, 2004).
‎Arestian aipatu azpiegitura, estandarizazio eta pentsamendu konputazionalen zabaltzeak arkitektura eta hirigintza gidatzen dituzte egun, hori baita merkatu globalizatuen hizkuntza. Londres, munduko transakzio finantzario gehien duen metropolia adibide hartuta, atzerriko inbertsio handiek higiezinen merkatuan duten eragina egunerokoan ikus daiteke6 Hona sustapen baten prozesuan ikusten diren gertakari eta hartzen diren erabakien kontakizun bat:
‎Matxinadak eta erresistentziak izan dira, industrializaziorako nekazaritza lurrak galtzen ikusi ditugu, baina gaur egun postindustrialean, hiria bihurtu da espazioaren jabetzaren inguruko konfrontazio gunearen erdigune. Ederki ikusten dugu turismo kapitalista harrapariak hirietako espazio eta bizitzetan duen eragin kaltegarria, desjabetze eta ustiaketa intentsiboaren bitartez. Ekonomia da bai!
‎con los que atacaban el cuartel o documentos incautados a la banda» (1 irudia). Kasu honetan, ikusten da nola memoriaren objektuetan biltzen diren elementu propioak zein «etsaiari» dagozkionak: hildakoen argazkiak eta ekintza armatuetako protagonisten irudiak elkarrekin bizi dira, baita «etsaiari» dagozkion objektu sinbolikoekin ere.
2019
‎Euskal Hiria eredua eta elikadura menpekotasun erabatekoa. Gero eta argiago ikusten ari garenez, bizitzaren kontra doan eredua. Baina ondotxo dakigunez, dominazio eta opresio orok dakar erantzuna, botere espresio orok du dimentsio sortzailea.
‎Gainera, aztertutako araudian administrazio ezberdinen apustu argia ikusten da, azterketa eremuko nekazaritza eta/ edo ingurumen izaera zaintzeko eta indartzeko.
‎Emaitzen atalean jasotzen den bezala, azterketa eremuko nekazaritza eta/ edo ingurumen izaera zaindu eta sendotzeko apustu argia ikusten da aztertutako arautegian, eta etorkizuneko nekazaritza parkeak ildo horri jarraitu liokeela kontsideratzen da, egungo eta etorkizuneko araudien babesa jasoz.
‎Gizarteak ez zuen kontzientzia ekologikoa iratzarri 1960. hamarkadara arte. Bigarren Mundu Gerraren ondoren, etsipena nagusi zela, teknologia ikusten zen irteera bakar bezala eta testuinguru horrek eman zion bide «kapitalismoaren urrezko epe» edo frantsesez Trente Glorieuses izenez ezagutzen den urte multzoari. Kapitalismoak inoiz bizi izan duen hazkuntza tarterik oparoena izan omen da eta 1973 urteko petrolioaren krisialdira arte luzatu zela esan daiteke.
‎Bat bereziki gogoratzen dut.Ametsean urtegiaren bazterrera gerturatzen naiz kotxez. Ur ertzera heldu eta errepideak uretan jarraitzen duela ikusten dut. Arratsaldea da eta argi ederra dago.
‎Zuhaitzaren beheko partea uretan sartuta dago. Muntatzerakoan «iceberg» izendatu ditugu enborra urperatuta duten zuhaitz hauek, goiko partea bakarrik ikusten badugu ere, ur azpian zegoen lurraren aztarnak direlako. Cesar Soutok eta Luis Avilesek zuzendutako Os días afogados (2015) filma etorri zait burura.
‎guztiak mantu zuri batez estaliak. Orduko argazkietan ikusten da urak lurraldea apurka higatu duela. Zuhaitzak erori dira.
‎Aipatu dugun Contract with God obrak Eisnerrek obra teoriko horretan azaldutako teknika guztien katalogo bat sortzen du, Bronxeko Dropsie etorbideko 55 zenbakiko eraikina agertoki hartuz. Eisnerren estilo pertsonalarekin batera, leihoak, eskailerak, barlasaiak, erlaitzak eta farolak binetaren muga bilakatzen dira, eta muga horien barruan ikusten ditugu tenement horretan bizi diren etorkin judu, holandar eta italiarren bizipen neketsuak. Kontakizun nagusiaz haratago, eraikin horren eta haren ingurukoen adierazpenak balio handia du, XIX. mendean langileentzat eraikitako etxebizitzetan sortzen ziren dinamika sozialak ikus daitezkeelako:
‎...iria irudikatzeko, white flight eta gentrification hiria, alajaina, Henri Lefevbre, Mike Davis edo Jane Jacobs-en lanak irakur baditzakegu ere, garaiaren eta bilakaera sozialaren oso bestelako ikuspegi bat jaso dezakegu Peter Bagge ren Hate eta The Bradley serieak irakurriz gero; bertan, Buddy Bradley pertsonaia jarraituko dugu 1990 eta 2011 urte bitartean, kontsumismoaren belaunaldiaren bizipenak ikusten ditugula.
2020
‎Imajinatzen dut enkoadraketen eta tempoaren ondorioz izango dela ederra edo ez hain ederra filma; izan ere, argazkia inprobisatua izan zen, ND kameraren iragazkiekin eta oso inbaditzailea ez den kolore prozesuarekin. Nire ustez, iradokitzaileagoa da helburuak erabiltzen dituelako, batik bat zineman ikusten bada. Espazio zabal hori filmatzean, fokal laburrak erabili nituen, 14 mm-koak eta 18 mm-koak, bai eta zoom optikoa ere, espazioa pixkanaka erakusten joateko; azken batean, paisaia bat filmatzen duzunean, hala dagokio.
‎XVII., XVIII. eta XIX. mendeetako kartografiaren bidez argi ikusten da nola, Aro Modernoan zehar, bide berriaren inguruan Kosta kalea egituratzen joan zen, lerrokatutako etxe multzo batez osatuta (Izagirre, 1994). XVIII. mendean hasita, prozesua aurreratuta zegoen XIX. mendean eta XX.aren erdian padurak guztiz lehortuta zeuden (2 irudia).
‎Modernotasunaren proiektuaren oinarrietako bat, ikusten dugun bezala, gorputz arrunta gorputz gutxiesgarritik bereiztea da, oinarri zientifiko, estatistiko eta numeriko baten arabera. Gutxiesgarria dena ni ez naizen ni gisa eraikitzen da, abstrakzio metrikoko prozesuaren bidez.
‎Batetik, higienearen ingurukoak izango ditugu. Nahiz eta bainugela osoak, hau da, komuna, konketa eta dutxabainuontzia dutenak ia lagin guztietan ikusten diren, herrialde batzuetan berezko aztarna mantentzen da. Badaude komuna espazio itxi aparte batean dutenak (Alemania, Frantzia) edo pasabideetan aparteko konketa dutenak (Israel).
‎Ekonomia eta botere globalizatuek gidatutako mundu honetan, doktrinamendurik bada, horrek eskala globala izango duela argi ikusten dugu. Hau da, botereak programaturik edo sistemaren ondorio izanik, doktrinazio hori gertatzekotan, mundu zabaleko arkitektura domestikoaren eskaintza homogeneizaturik agertuko litzateke.
2021
‎Obra horiek ikusteko espazioarekin benetako lotura hori sortzea gustatzen zait. Egunerokotasunean ikusten ari diren pertsonek pixka bat eurenak direla sentitzea, bai eta sortzeko prozesuan sartuta egotea ere.
‎" Arkitektoak diru sarreren (soldatak eta lansariak), arauen eta balioen murrizketen arabera eraikitzen du; hau da, bereizketa dakarten klase irizpideen arabera, nahiz eta integratzeko borondatea dagoela ematen duen. Oro har, merkantzia munduan harrapatuta ikusten du bere burua mundu osoa dela ohartu ere egin gabe. Inkontzienteki, bere borondate onenarekin, arkitektoak erabilera trukearen menpe jartzen du, eta erabilera balioa truke balioren menpe" (Lefebvre, 1976:
‎Aurkeztu ditugun ereduetan ikusten denez, garatutako eredu gehienak 3 logelako etxebizitza klasikoa dira, guraso eta bi seme alabako familientzat: " Torre Urizar"," Torre Madariaga"," Grupo Otxarkoaga" eta" Grupo Pedro Astigarraga".
‎Hortaz, gure etxebizitza gehienen forma duela mende erdia erabaki zen. Normaltzat hartu dugu eredu hori, egunero ikusten duguna baita. Ez dugu dudan jarri eredu hori gure gaur egungo gizartearekin eta ohiturekin bat ote datorren.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia