Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2002
‎Hizkuntza serio guztiei gustatzen zaie" sukaldetara" aritzea: aski da ikustea zer nolako arau zehatzak, Euskaltzaindiak inoiz ere emango ez dituenak baino askoz ere zehatzagoak, dituzten aldizkariek zerbait ingelesez ateratzeko, esate baterako. Eta bai dela hizkuntza askea ingelesa!
2009
‎Biktimentzako argia eta justizia ekar dezakeen aldetik da garrantzitsua Karadzicen aurkako epaiketa. Hala ere, zaila da ikustea zer nolako eragina izango duen epaiketak hemen bizi direnentzat. Genozidiotik hamabost urtera, justizia egiteko beranduegi dela pentsatzen dute gehienek.
2013
‎Norbaitek pisua kontrolatu nahi duenean eta elikatzeko ohitura osasungarriei jarraitu nahi dienean, funtsezkoa da aurrez diagnostiko bat egitea eta ikustea zer nolako nutrizio egoeran dagoen eta zer bizimodu egiten duen.
2015
‎Aski da ikustea zer nolako gomendioak ematen dituen Nutrizio, Elikadura eta Dietetika Elkarteen Espainiako Federazioak (FESNAD), eta gomendio horiek Espainiako familiek egun duten egoerarekin alderatzea.
2016
‎Aldiz, interesgarria da ikustea zer nolako emaitzak izan zituzten glutenik gabeko pizzak egiteko oinarriek; horiek gorantz egin dute, nahiz eta ez den nahikoa izan sektore guztiaren beheranzko joera iraultzeko.
2017
‎Seguru asko, hauexek izan dira gertakaririk harrigarrienak liberalentzat eta progresistentzat: batetik, ikustea zer nolako joera arrazista eta etorkinen kontrakoa izan duten hasierako immigrante laidoztatuen ondorengo langile klaseko ugarik, eta, bestetik, ohartzea nola azken mende erdiko eskubide zibilen aldeko mugimenduak lurperatu soilik egin duen arrazismoa, ezen ez guztiz erauzi. Gaur egun, egunkari nagusietan honelako tituluak agertzen dira maiz, honelako albisteak azalean:
2018
‎Hasieratik erreparatu zion alardearen gaiari. . Garrantzitsua da ikustea zer nolako emakumeak izan ziren aldarrikapena hasi zutenak. Zergatik ikusi zituzten halako beldurrarekin.
‎Ukaezina dena da oraindik ere Euskal Herri kontinentaleko antzokiak mukuru betetzeko gaitasuna dutela. Aski da ikustea zer nolako arrakasta izan zuten Iduzkilore taldearen" Hazparneko Anderea" obraren emanaldiek.
2019
‎Urte hauetan, askotan gertatu zait guraso erdaldunei hitzaldiak ematea, eta batzuetan harrigarria da ikustea zer nolako beldurrak eta aurreiritziak dituzten, etxeko lanak direla eta, edo ikasketen jarraipenaren inguruan. Uste dut eskoletan pedagogia lan ikaragarria eta sistematikoa egin beharra dagoela guraso horiekin, euskararen gaia modu motibagarrian azalduz, dituzten kezkak eta beldurrak argituz, eta beraiek ere seme alaben ikasketan inplika daitezen lortuz.
2020
‎Ez dute espero era zuzenean horri buruz mintzatuko garenik. Dena den, gero oso interesgarria da ikustea zer nolako gaitasuna duten horri buruz hausnartzeko eta detektatzeko zer dagoen gaizki eta zer ondo.
2022
‎Aditua da hezkuntza inklusiboan, eta eskolaratzean berariazko premiak dituzten ikasleen artan. «Buruko osasuna kudeatzeko zailtasunak dituzten ikasleak askotarikoak dira, eta planteamendu orokorrak izan behar du ikustea zer nolako beharrak dituzten hezkuntzaren ikuspegitik». Erantzuna beti, ahal dela, ingurumari «naturalean» eman behar zaie; «eskolan», eta «etiketak» saihestuta.
‎Historialari gutxi lotu zaizkio zapalduen, gizartean ia ikusezinak direnen berri emateko lan zailari, eta gutxik aditu diote pergaminoetan eta paperetan mutu dirauen gehiengo horri. Bereziki deigarria da ikustea zer nolako indarra duen paradigma positibistak gure historiografian, anakronismo epistemologiko bat baita; hau da, harrigarria da egun, XXI. mende betean, euskal diasporaren historiografia positibista, inperialista eta espainiazale hori hegemonikoa izatea oraindik ere. Eta, gainera, bakanak dira kontakizun hori ezbaian paratzen duten ikerketa kritiko, zientifiko eta akademikoak, nahiz eta, partez behintzat, diskurtso negazionista bat izan, euskaldunek inperioaren konkista prozesuan izandako erantzukizuna lorpen gisa ikusaraziz eta aldarrikatuz kamuflatua.
‎Halere, adierazi du lehen urratsak «argi eta garbi» definitu dituela presidenteordeak: «Estatuko ahalik eta puntu gehienetara joatea, bertako pertsonen iritziak jasotzea, eta ikustea zer nolako oinarriak dauden horrelako proiektu bat aurrera eramateko».
2023
‎Jokoa aukera dibertigarri bezain eraginkorra izan daiteke. Azkenik, beste behin aproposa ikusten dugu elkarrekin ikustea zer nolako ondorio lazgarriak ekarri izan dituen fake newsak zabaltzeak eta sinesteak. Hamaika adibide daude, baina agian Covid arekin bizi izan direnak nahiko esanguratsuak dira, adibidez, lixiba sendatzailearen gezurra eta horrek ekarritako ondorioak.
‎Zein da plan horren helburua. Aukera hori baliatzea irudikatzeko, 20 edo 30 urte barruko Garai zer nolakoa izatea gura dugun izan behar du helburutzat. Bestetik, gaur egungo beharrizanetatik abiatuta ikustea zer nolako erronkei egin behar diegun aurre etorkizun hurbilean. Prozesua ez da kontu formal bat izango.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia