2000
|
|
Urte batzuk beranduago, 1986an, komunikazio askatasunaren legea eraldatu zuen lege berriak; HACAdesegin eta beste erakunde arauemaile bat eratu zuen, Komunikazio eta Askatasunerako BatzordeNazionala (CNCL), aurrekoak baino eskuduntza zabalagoekin eta telekomunikazioak ere araupetzekoahalmenarekin. Erakunde berri honen jarduera, ordea, oso eztabaidatua izan zen, eta handik hiru urtetara, 1989an alegia, hori ere deuseztatu eta gaur egun indarrean dagoena, CSA hain zuzen, ezarri zen
|
ikus
entzunezko sektorea araupetzeko, are eskuduntza zabalagoekin, telekomunikazioen gainekoa, berriz, galduegin zuen?. Komunikazio askatasunaren gaineko legea eraldatzeko 2000ko lege berriak ez du funtsezkoeraginik izango CSAren egituran (bai, ordea, eskuduntzetan, zabalagoak izango baitira hauek hemendikaurrera).
|
|
Baina horiekin batera, badira, halaber, beste mota batzuetako lege eta arauak,
|
ikus
entzunezko sektorea bere osotasunean araupetu edota jarduera honi muga berezituak ezarri nahi dizkiotenak. Anbizio handieneko arauketa, dudarik gabe, Kataluniakoa da, non, besteak beste, kable bidez banatutako ikus entzunezko programazioari etatelebista lokalei hizkuntz kuota zehatzak ezarri zaizkion (programazio europarrarinahitaez eskaini beharreko emisio denboraren laurdena, jatorriz katalanez egindakoprogramekin osatua izatea; bikoiztuta edo azpi-idatzita ematen diren programak, gutxienez, katalanez ere emanak izatea; telebista lokalen kasuan, emakidetan, katalanarenerabilera eta Kataluniako kulturari egindako ekarpenaren balorazioa,...) 55 Halaber, Hizkuntz Politikaren Legeak zenbait hizkuntz eskakizun ezartzen ditu, telebistaz gainirratian ere agintzen dutenak, hala nola Kataluniako erakunde publikoek zuzeneangestionatutako irrati eta telebistek normalean katalanez jardun beharra, edo, orokorrean, Kataluniako eremuko telebistek beren produkzio propioaren erdia katalanez egitea,... Beste maila batean, Ikus entzunezkoen Kataluniako Batzordea (CAC) eratzen duenlegeak ere aipamena merezi du56.
|
|
Orokorrean hitz eginda, Europako Batasunak arlo honetan duen asmo nagusia, bestelako ekonomia sektoreetan bezalaxe, ikus entzunezko komunikazioarenazpiegitura, zerbitzu eta ondasunen trukerako merkatu komuna eratzea izan da. Horrekin batera, pisuzko beste arrazoiak, Europako
|
ikus
entzunezko sektorearen garapenasustatzea, eta, azken urteotan, halaber, informazioaren gizarterako bidean jarrita, sektore honen eta telekomunikazio eta informazioaren teknologiako arloen artekobat egitea bultzatzea izan dira.
|
2009
|
|
Edonola ere, sortu zenean finkatutako helburu berberak izaten jarraituko du EITBk: Euskara normalizatzea,
|
ikus
entzunezko sektorea eta berezko produkzioa sustatzea, albistegietan aitzindari izatea eta euskaldun guztiei, euskarri guztien bidez, dauden lekuan daudela, zerbitzua ematea.
|
|
Izan ere, azken aldian nongura ugaritzen ari diren jaialdi, film commission eta enparauez gain, bazterrotako ikus entzunezkoen arloa sendotzen lagun dezaketen egitasmo bi sortu dira Gipuzkoan: Zinealdea Oarsoaldean eta Zuatzuko Ikus entzunezko Berrikuntza Gunea Donostian52 Biek ala biek ikus entzunezko industria eta ekoiztetxeak bultzatzea dute helburu,
|
ikus
entzunezko sektoreko eragileen eta enpresen beharrei irtenbide integratua emanez.
|
2011
|
|
12). 2009an, zuzendaritza taldealekualdatzeaz bat, gogoeta hau zehazteko beharra sortu zen, broadcastetikbroadbandera pasatu izanaren ondorioz,
|
ikus
entzunezkoen sektoreak agertu direnjoera nagusien eraginez: ikus entzunezko edukiak gero eta gehiago kontsumitzendira, eta indartu egin behar dira; Youtubek garrantzi handia izan du Interneten joera handitzean, eta kanal horretan kontsumitzen diren bideo gehienaklan profesionalak dira; streamingak gero eta garrantzi handiagoa du, eskaerapekokontsumoaren aurretik; eta ikus entzunezkoen kontsumoan eskaintza berriak sortudira (Web TV) (Gurrutxaga, 2010).
|
2012
|
|
Bestalde, Ipar EuskalHerriko zein Hegoaldeko unibertsitate ia denek ikus entzunezkoekin zerikusia dutengraduak eskaintzen dituzte. Gainera, Andoaingo Zine eta Bideo Eskola (ZIBIES) 1986 urtetik ari da
|
ikus
entzunezkoen sektorea profesionalez elikatzen, eta azkenurteotan, gidoiak egiten ikasteko hainbat ikastaro eta mintegi antolatu dira.
|
2015
|
|
Joera nagusi horren berri aspaldi eman zen «bigarren pantaila» (second screen) kontzeptuaren bitartez, eta gaur arte onura handiena ekarri dio
|
ikus
entzunezko sektoreari (Mateu eta Clavell, 2005; Smith, 2009; The Cocktail Analysis, 2013; Ofcom Communications Market Report 2013; Nielsen Q1 2013 Cross Platform Report). Kanal tradizionalek beren ohiko presentzia mantentzen dute, nahiz eta datuen arabera, publikoak gero eta atxikitasun gutxiago sentitu hedabide tradizionalen proposamenekiko.
|
|
Edukien ekoizpenari, zabalkundeari eta banaketari dagokienez, iraultza isil baten lekuko izaten ari dira
|
ikus
entzunezkoen sektorea eta kazetari lanbidea. Ingurune digitalek plataformak, tresnak eta formatuak konbinatzeko gonbita egiten digute, hainbat zentzu eta jarrera abian jartzeko asmoz:
|
2019
|
|
1997ko Amsterdameko Tratatuan egindako aldaketen ondoren, egun, 151.artikuluan aurki dezakegu kultura gaia. Gure analisiaren helburuari dagokionez, berezikiinteresgarria da artikulu horren 2 atalean datorrena, zeinaren arabera, Erkidegoaren ekintzakeuropar herrien kultura eta historia hobeto ezagutzeari eta hedatzeari, Europan garrantzitsua denkultura ondarearen kontserbazioa eta babesa, merkataritzakoak ez diren kulturarekin lotutakohartu emanak, sorrera artistikoa eta literarioa,
|
ikus
entzunezkoen sektorea barne. Berriz ere, kultura nozio etnizista gisa nabarmentzen doa kulturaren eta kultura sormenaren inguruanelementu dinamiko gisa.
|