2008
|
|
Hala eta guztiz ere, azken bolada honetako eskasiak ere mantentzen dira:
|
ikus
entzunezko komunikabide nagusiek oso denbora gutxi, de ezer ez, ematen diote euskarari. Ezta deskonexio territorialetan.
|
|
Lehenengo eginkizuna (parte hartze politikoa), aipatu dugun Autonomi Erkidegoko erakundetzearen eskutik ulertu behar dugu. Bigarrena berriz, euskarazko
|
ikus
entzunezko komunikabideen aldeko aldarrikapenari lotuta. Bestalde, lege honek berak dioenez, Eusko Jaurlaritzaren menpeko komunikabideek, euskararen erabilera erabakitzean, helburutzat izango dute Erkidego Autonomoko irrati eta telebistaren panorama globalaren barneko hizkuntzen oreka bilatzea.
|
2012
|
|
Arretaz aztertu behar da, eta tentuz, erabilerak eremu formaletan eta ez formaletan duen bilakaera. Eremu formaletan, hazkundea ematen ari da, batzuetan itxura kontua besterik ez bada ere (adibidez,
|
ikus
entzunezko komunikabideetan elkarrizketatua euskaraz agurtzea, elkarrizketa gazteleraz egin arren). Ukaezina da azken urteotan administrazioetan eta enpresetan abian jarritako planek eragina izan dutela hazkunde horretan, batik bat, Euskal Autonomi Erkidegoan.
|
2016
|
|
a) Hizkuntza bera landu, bateratu eta eginbehar berrietarako egokitu, moldatu eta aberastu egin dugu. b) Hiztunen artean asko dira, lehen baino askoz gehiago, hitz egiten jakiteaz gainera euskaraz irakurtzen eta idazten dakitenak. c) Euskaldunen (euskaraz dakitela diotenen) kopuru absolutuak bilakaera positiboa izan du oro har (ez herrialde guztietan), eta oso igoera deigarria herrialde eta adin tarte jakinetan. d) Euskarak orain gutxira arte debeku izan dituen hainbat jardungunetan euskaraz egiten da gero eta neurri zabalagoan: eskolan, unibertsitatean, administrazioan, idatzizko prentsan eta
|
ikus
entzunezko komunikabideetan. Baita, hein batean, lan mundu kualifikatuan ere. e) Euskalgintza sendoa zabaldu da han hemen, bai top down formulazioaz eta bai bottom up gisakoaz, euskara gero eta jardungune, harreman sare eta situazio komunikatibo gehiagotara hedatuz220 Hizkuntza normalkuntza izan da, oro har, asmo zabal horren erreferente kontzeptual nagusia. f) Hizkuntza soziologia aztergai monografiko bihurtu dugu azken hamarkadotan, atzerriko informazioa bertaratuz eta gure arteko gogoeta informatuari ateak zabalduz.
|
|
220 Kontura gaitezen," gureak ez genituen" edo" debeku genituen" jardunguneak direla euskarazko eskola, unibertsitatea, administrazioa, idatzizko prentsa,
|
ikus
entzunezko komunikabideak eta, hein batean, (idatzizko jarduna berekin duen) lan mundu kualifikatua. Hor irabazitakoaren ondoan gure gurea genuen esparruan jasaten ari garen eutsi ezina eta galera gutxitan aipatzen da antzeko indarraz.
|
2019
|
|
" Hemen eta orain" bizirik dagoen eta kontzentrazio territorial handiena duen hiztungoa, eta bere bizileku den arnasgunekonstelazioa, ez dugu berariaz babestu, bermatu eta garatu. Horren aurretik jarri dugu gehienok egungo gizarte elebidun konplexuaren perspektiba geoadministratibo zabala. zabaldu eta sendotzea; hizkuntzaren erabilera administraziora, paperezko eta
|
ikus
entzunezko komunikabide dinamikoenetara eta, oro har, kultura landuaren esparru jasoetara eramatea finkatu ditugu, maizenik, hizkuntzaren erabilera" normaltzeko" (hots, larri ahuldutako hizkuntza indarberritzeko eta bere onera ekartzeko) eginbehar eta lanabes nagusi. atentzioa hor jarri dugun heinean, eguneroko jardunean erabat edo nagusiki hizkuntza honetaz baliatzen den hiztun talde m... Begiak gora jasotze hori mesedegarri eta ezinbesteko izan da, zenbait aldetatik:
|
2020
|
|
Bere lana oro har euskal jendarteari ezagutarazteko asmoz, zabalkunde jarduerak ere burutu dira: webgunea bera (behategia.eus), prentsa artikuluak,
|
ikus
entzunezko komunikabideetako agerpenak, eta abar.
|
2021
|
|
Ikasketa horien helburu nagusia da, batik bat, lehen eta bigarren mailetako irakasleak prestatzea, baita ere animatzaile eta koadroak formatzea, bereziki lurralde administrazioan,
|
ikus
entzunezko komunikabideetan ala prentsa idatzian, itzulpengintza zerbitzuetan, artea eta arte eszenikoetan, mugaz gaindiko harremanetan, ondarearen balorizazioan eta kultura ikusgarrien balorizazioan (Université de Pau et des Pays de l’Adour, 2020).
|