Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2010
‎Honako hauek izan dira ikerketa honetan erabili ditugun IKER GALDERAK: a) eskola gazteek ba ote dakiten zein baldintzaren arabera funtzionatzen duen ikus entzunezkoen lengoaiak, b) zer moduz moldatzen diren eskola gazteok teknologia komunikatzaileekin, c) ikus entzunezkoen ekoizpena zein lan urratsetan eta zein profesional motatan oinarritzen den definitzeko gai ote diren, d) ikus entzunezkoek transmititzen eta sustatzen dituzten ideologia eta balioak identifikatzen ba ote dituzten, eta e) zelan baloratzen duten nerabeek eta gazteek ikus entzunezko produktuen alor estetikoa.
‎Produkzioa. Ezagutu beharrekoa da ikus entzunezkoaren ekoizpenean parte hartzen duten profesionalen eginkizuna zein den, bai eta ikus entzunezko diskurtsoa eraikitzeko beharrezkoak diren urrats genesikoak ere ikus entzunezkoetan gaitasun egokia izateko. Gizaki modernoak jakin luke ikus entzunezko espazio modernoetan bere eduki sinboliko propio eta berezituak ekoizten eta hedatzen.
‎c. zein ezagutza maila duten eskola gazteek ikus entzunezkoen ekoizpenaz,
2011
‎«Korporazio handi honek bere barnean hainbat enpresa biltzen ditu. Telebistak eta irratiak (Disney Channel, Toon Disney, ESPN, ABC Television Network, Buena Vista Television, Radio Disney, ABC Radio, ESPN Radio), ikus entzunezko ekoizpena eta banaketa (Walt Disney Pictures, Miramax Films, Touchstone Pictures, Buena Vista Home Entertainment), musika konpainiak (Hollywood Records, Walt Disney Records, Buena Vista Records), argitaletxeak (Hyperion Books), jolas parkeak eta parke tematikoak, Internet zerbitzuak, Disney dendak, jostailuak (Disney Toys) eta jokoak (Buena Vista Games), multimedia ekoizpenak, luxuzko ... Gainera, Disney k Celebration izeneko hiria sortu du Floridan» (Digón, 2006:
‎Interneten ere, sare sozialen bidez batik bat, ikus entzunezko produktu ugari kontsumitzen dute. Alabaina, eta nahiz eta gehienek ikus entzunezko edukiak sortzeko teknologia eskura izan, oraindik ez dituzte baliatzen digitalizazioaren panorama berriak eskaintzen dituen aukerak; alegia, ez dutela interaktibitatearen aukera ustiatzen, are gutxiago ikus entzunezko ekoizpenik Sarera igotzen. Gaztetxoak, ohituta egon arren teknologia berrietara eta haien erabilerara, ikus entzunezkoetan gertatu berri den iraultzara egokitzen ari dira oraindik.
2015
‎Hedabideek ulertu dute irudiaren mugimenduak informazioari egiten dion ekarpena eta «telebistak bezala, sinesgarritasun gradu bat handiagoa duela informazioa ilustratzeko erabil daitezkeen gainerako elementuek baino» (Cabrera González, 2009). Esan bezala, beraz, ikerketa honen objektua da egunkarien ikus entzunezko ekoizpena eta bideo horiek idatzizko albisteekiko duten harremana.
‎Argia astekaria idatzizko astekaria du oinarri, baina webgunean ere aritzen da, egunero, eta multimedia kanala ere abiatu du. 2006an ekin zion ikus entzunezkoen ekoizpenari, eta biltegi lana egiteko hautua ere egin zuen «erreferentzia guneak finkatzeko, bai erabiltzaileari kalitatezko edukiak eskaintzeko. Film laburrak biltzeari ekin genion, gero dokumentalak eta ondoren ekitaldiak, batez ere hitzaldiak.
‎Ara komunikabideak, esaterako, nazioarteko gaiak lantzeko agentziek ekoizten dituzten bideoak erabiltzen ditu beti. Aldiz, gai lokaletarako eta horietan sakontzeko produkzio propiora jotzen du, edo elkarlanean egindakoetara; eta, askotan gainera, telebista saio formatuetara euren ikus entzunezko ekoizpenean (Deogracias, 2013). Gauzak horrela, eta lehentasunezkoa ez dela iruditu arren, hedabideek produkzio propioari ematen diote garrantzia.
‎El Correok utzi egin zuen estrategia hori, «ezinbestean jarraitutasuna eskatzen duelako audientziarekiko, hau da, ordutegiari eta webgunean erakusten den kokapenari eutsi beharra eta hori mantentzea oso zaila egin zitzaigunez, estrategia aldatu genuen» (Unai Izquierdo, 2014an egindako elkarrizketa). Esan nahi dena da, bai Ara bai El Correo bai El Pais komunikabideen webguneek, telebista bezala identifikatzen duten arren euren ikus entzunezko ekoizpena, webgune nagusian ez dutela telebista leihorik erakusten eta, beraz, bideoak webgunean zehar barreiatuta aurkezten direla. Hortaz, ikuskatu diren bideoen iraupena ere aldakorra da, ez baitira parrilla itxi batean aurkezten, non iraupena parrillak berak mugatzen duen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia