2010
|
|
Honako hauek izan dira ikerketa honetan erabili ditugun IKER GALDERAK: a) eskola gazteek ba ote dakiten zein baldintzaren arabera funtzionatzen duen ikus entzunezkoen lengoaiak, b) zer moduz moldatzen diren eskola gazteok teknologia komunikatzaileekin, c)
|
ikus
entzunezkoen ekoizpena zein lan urratsetan eta zein profesional motatan oinarritzen den definitzeko gai ote diren, d) ikus entzunezkoek transmititzen eta sustatzen dituzten ideologia eta balioak identifikatzen ba ote dituzten, eta e) zelan baloratzen duten nerabeek eta gazteek ikus entzunezko produktuen alor estetikoa.
|
|
Produkzioa. Ezagutu beharrekoa da
|
ikus
entzunezkoaren ekoizpenean parte hartzen duten profesionalen eginkizuna zein den, bai eta ikus entzunezko diskurtsoa eraikitzeko beharrezkoak diren urrats genesikoak ere ikus entzunezkoetan gaitasun egokia izateko. Gizaki modernoak jakin luke ikus entzunezko espazio modernoetan bere eduki sinboliko propio eta berezituak ekoizten eta hedatzen.
|
|
c. zein ezagutza maila duten eskola gazteek
|
ikus
entzunezkoen ekoizpenaz,
|
2011
|
|
«Korporazio handi honek bere barnean hainbat enpresa biltzen ditu. Telebistak eta irratiak (Disney Channel, Toon Disney, ESPN, ABC Television Network, Buena Vista Television, Radio Disney, ABC Radio, ESPN Radio),
|
ikus
entzunezko ekoizpena eta banaketa (Walt Disney Pictures, Miramax Films, Touchstone Pictures, Buena Vista Home Entertainment), musika konpainiak (Hollywood Records, Walt Disney Records, Buena Vista Records), argitaletxeak (Hyperion Books), jolas parkeak eta parke tematikoak, Internet zerbitzuak, Disney dendak, jostailuak (Disney Toys) eta jokoak (Buena Vista Games), multimedia ekoizpenak, luxuzko ... Gainera, Disney k Celebration izeneko hiria sortu du Floridan» (Digón, 2006:
|
|
Interneten ere, sare sozialen bidez batik bat, ikus entzunezko produktu ugari kontsumitzen dute. Alabaina, eta nahiz eta gehienek ikus entzunezko edukiak sortzeko teknologia eskura izan, oraindik ez dituzte baliatzen digitalizazioaren panorama berriak eskaintzen dituen aukerak; alegia, ez dutela interaktibitatearen aukera ustiatzen, are gutxiago
|
ikus
entzunezko ekoizpenik Sarera igotzen. Gaztetxoak, ohituta egon arren teknologia berrietara eta haien erabilerara, ikus entzunezkoetan gertatu berri den iraultzara egokitzen ari dira oraindik.
|
2015
|
|
Hedabideek ulertu dute irudiaren mugimenduak informazioari egiten dion ekarpena eta «telebistak bezala, sinesgarritasun gradu bat handiagoa duela informazioa ilustratzeko erabil daitezkeen gainerako elementuek baino» (Cabrera González, 2009). Esan bezala, beraz, ikerketa honen objektua da egunkarien
|
ikus
entzunezko ekoizpena eta bideo horiek idatzizko albisteekiko duten harremana.
|
|
Argia astekaria idatzizko astekaria du oinarri, baina webgunean ere aritzen da, egunero, eta multimedia kanala ere abiatu du. 2006an ekin zion
|
ikus
entzunezkoen ekoizpenari, eta biltegi lana egiteko hautua ere egin zuen «erreferentzia guneak finkatzeko, bai erabiltzaileari kalitatezko edukiak eskaintzeko. Film laburrak biltzeari ekin genion, gero dokumentalak eta ondoren ekitaldiak, batez ere hitzaldiak.
|
|
Ara komunikabideak, esaterako, nazioarteko gaiak lantzeko agentziek ekoizten dituzten bideoak erabiltzen ditu beti. Aldiz, gai lokaletarako eta horietan sakontzeko produkzio propiora jotzen du, edo elkarlanean egindakoetara; eta, askotan gainera, telebista saio formatuetara euren
|
ikus
entzunezko ekoizpenean (Deogracias, 2013). Gauzak horrela, eta lehentasunezkoa ez dela iruditu arren, hedabideek produkzio propioari ematen diote garrantzia.
|
|
El Correok utzi egin zuen estrategia hori, «ezinbestean jarraitutasuna eskatzen duelako audientziarekiko, hau da, ordutegiari eta webgunean erakusten den kokapenari eutsi beharra eta hori mantentzea oso zaila egin zitzaigunez, estrategia aldatu genuen» (Unai Izquierdo, 2014an egindako elkarrizketa). Esan nahi dena da, bai Ara bai El Correo bai El Pais komunikabideen webguneek, telebista bezala identifikatzen duten arren euren
|
ikus
entzunezko ekoizpena, webgune nagusian ez dutela telebista leihorik erakusten eta, beraz, bideoak webgunean zehar barreiatuta aurkezten direla. Hortaz, ikuskatu diren bideoen iraupena ere aldakorra da, ez baitira parrilla itxi batean aurkezten, non iraupena parrillak berak mugatzen duen.
|