2000
|
|
hau da, multimedia taldeeneraketa, tokian tokiko zein nazioarteko partaidetza dutenak.? 19 Zeta, Correo, Midi Libreedo Sud Ouest, besteak beste, multimedia talde garrantzitsu bilakatu dira. Azkenhonek
|
ikus
entzunezko ekoizpen elkarte bat sortu du (Atlantel Image) eta TF1, M6, LCIentzat lan egiten du, eskualdeko korrespondentziak ziurtatuz edota La Cinquieme, Arte, Voyages... bezalakoentzat magazinak eginez. Bere hedapen eremuan daudenestatu mailako irrati sareetan ere aurki dezakegu (Europe 2 eta Skyrock, AtlantelRadioren bitartez).
|
2010
|
|
4 Adib., AEBko sektoreei buruz, honako sektore hauetan igarri dira horrelako egoerak: automobilak, energia, elikagaien prozesuak, barazkien banaketa, telekomunikazioak,
|
ikus
entzunezko ekoizpena, enpresentzako kontularitza zerbitzuak eta, gero eta gehiago, banku sektorea eta komunikabideak. Ik. (Adams eta Brock, 2004).
|
2011
|
|
Gazteekin burututako eztabaida taldeetan ere,
|
ikus
entzunezko ekoizpenean parte hartzen duten eragileei ezarritako funtzio eta zereginen gaineko ezagupen maila aztertu nahi genuen, baita ikus entzunezko produktu mota desberdinen ekoizpen eta programazio faseei buruz zekitena ere. Ikus entzunezko mezuek komunikazio eremu berrietan duten transzendentziaren eta eraginaren inguruko ezagupen maila ere jakin nahi genuen.
|
|
Horrelako hausnarketa mailarik ez da beste taldeetan ikusten, non ia naturaltzat hartzen den Disney faktoriaren arrakasta ukaezina. Agerian geratzen da, beraz, berariazko formazioaren eta
|
ikus
entzunezko ekoizpen prozesuen gaineko hausnarketa eta begirada kritikoagoaren arteko erlazioa.
|
|
|
ikus
entzunezkoen ekoizpena zein lan urratsetan oinarritzen den definitzeko gai ote diren,
|
|
Azkenik,
|
ikus
entzunezkoen ekoizpenarekin lotutako dimentsioen eta interpretazio edo ulerkuntzarekin zerikusia dutenen arteko erlazioak ere aztertu dira.
|
2015
|
|
Ikus entzunezkoen nazioarteko merkatua, eta, bereziki, Espainiakoa? krisian egon da azken urteetan, eta, ondorioz, estatuek nabarmen jaitsi dituzte
|
ikus
entzunezko ekoizpenen inguruko politiken laguntzak. Beraz, ekoizle eta inbertitzaileek era askotako formulak asmatu behar izan dituzte beren ikus entzunezko proiektuak finantzatzeko.
|
|
Partizipa (2007), Verkami (2009), Lánzanos (2010) eta Goteo (2011). Plataformak formatu eta eduki espezifikoetan espezializatu eta erabiltzaileak segmentatu ahala, Kifund sortu zen, 2011n, soilik
|
ikus
entzunezko ekoizpenen mikromezenasgoan jarduten duen lehen plataforma (Martínez et al., 2013: 90).
|
|
Las voces de la memoria n honako plataforma eta dispositiboen bitartez eraikitzen da narrazioa:
|
ikus
entzunezko ekoizpenen bilduma (on line), eskuko telefonoentzako aplikazioa (besteak beste, alzheimerdunak zaintzen dituzten pertsonak kontaktuan jartzeko), Youtube ko kanala (www.youtube.com/lesveusdelamemoria), edo Facebook kontua (https://www.facebook.com/lasvocesdelamemoria/, fref= ts). Horien bitartez erabiltzaileen parte hartzea ez da bereziki sustatzen, edukiak sortzeko aukerarik ez baita garatu, nahiz eta edukiak partekatzeko, edo edukiei buruzko iritzia emateko aukera eskaini.
|
|
Ara, HufpostLive edo Washintong Post moduko komunikabideek, esaterako, telebista saio gisa identifikatzen ditugun
|
ikus
entzunezko ekoizpenak sortzen dituzte; hau da, telebista tradizionalarekin lotzen ditugun saioak, baina streaming bidez hedatzen direnak, zuzenean eta sarean. Aldiz, New York Times, The Guardian, Vilaweb edo, gure artean, Berria egunkariek, esaterako, bideo informatiboen ekoizpenera jotzen dute sarriago, eta idatzizko albisteekin erakusten diren ikus entzunezko ekoizpenak gero bideo biltegietan gordetzen dituzte.
|
|
Ara, HufpostLive edo Washintong Post moduko komunikabideek, esaterako, telebista saio gisa identifikatzen ditugun ikus entzunezko ekoizpenak sortzen dituzte; hau da, telebista tradizionalarekin lotzen ditugun saioak, baina streaming bidez hedatzen direnak, zuzenean eta sarean. Aldiz, New York Times, The Guardian, Vilaweb edo, gure artean, Berria egunkariek, esaterako, bideo informatiboen ekoizpenera jotzen dute sarriago, eta idatzizko albisteekin erakusten diren
|
ikus
entzunezko ekoizpenak gero bideo biltegietan gordetzen dituzte. Helburua, hauen kasuan, ez da bideo kontsumo jarraitua sustatzea, ez baitute ohiko telebistaren programaziorik izaten.
|
|
Konbergentzia teknologikoak, erabateko konektibitateak eta mugikortasunak medioen arteko desberdintasunak urtu egin dituzte, baina, horrekin batera, edukien zentraltasuna azpimarratu dute. Horren jakitun, ikus entzunezkoaren industriak ere edukietan jarri du arreta eta bereziki lengoaia berrietan,
|
ikus
entzunezkoen ekoizpen multimedian, plataforma ugarietarako banaketan eta kontsumo esperientzia aberastuetan, ondoko ataletan aipatuko dugun bezala.
|