2004
|
|
Baina telebistarekin ez da halakorik gert atzen: seinale anplifikatzaile batzuk jarri behar dira etxeetako antena kolektiboetan, eta hortik
|
ikus
entzule kopurua murritzagoa izango dela ondorioztatzen da.
|
|
Horiek produktu paketeak erosten dituzte (filmak, telesailak, marrazki bizidunak, dokumentalak...) eta kostuak merkatzen dituzte; elkartuta egoteak informazioa, albistegiak eta programak elkartrukatzea ere ahalbidetzen die. Horren guztiaren ondorioz, programazioaren kalitatea hobetzen da,
|
ikus
entzule kopurua handituz eta emaitza ekonomikoak hobetzeko aukera ere gehituz. Hauxe izan da, nire ustez, talde edo elkarteak telebista lokalen sektorean sartu izanaren ondorio garrantzitsuena.
|
|
Telebista lokalaren izaera defizitarioa k, komunikabidea irekita mantendu ahal izateko etengabe kapital hedapenak egitera behartzen baitu, euskarak zabalkunde txikiagoa edukitzea eragiten du. Nahiz eta euskal hiztunen kopurua gero eta handiagoa izan, azken batean
|
ikus
entzule kopurua txikia da eta ordu tarte horietako publizitate kopurua ere txikiagoa da, eta, ondorioz, oso zaila bihurtzen da euskarazko edukiak progr amatzeari ekonomikoki eustea. Nire ustez horixe da, gaur egun, telebista lokalen programazioetan euskararen presentzia areagotzea eragozten duen zailtasunik handiena.
|
|
Bigarrenik, eskualde eta probintzia mailakoak direnena rtean lehia bortitza dago, berezko profila rekin espazio batireki nahian, eta, jakina, kontuan hartuz kable bidezkoek, satelite bidezkoek eta digitalek partekatutako
|
ikus
entzuleen kopuruaren batez bestekoa, EGM edo CIESen arabera, ge ro eta handiagoa dela baina %6 inguruan bakarrikdabilela.
|
|
Telebista lokalaren alorrean ez ezik, baita estatu edo erkidego mailako telebista oroko rragoen eremuan ere: askoz ere eskaintza handiagoa egongo da, ikus entzulegoa are gehiago zatikatuko da, telebista kate bakoitzak gero eta
|
ikus
entzule kopuru txikiagoa izango du, publizitatearen diru sarrerak gero eta gehiagoren artean banatu dira... Beraz, kontsumo aldetik ezaugarri arras ezberdinak izango dituen fenomenoa datorkigu urte gutxitan.°
|
|
2. Komunikazio talde handiak bi arrazoirengatik hasi ziren -telebista lokalen aldeko jarrera hartzen: batetik,
|
ikus
entzule kopuruagatik, eta, bestetik, ihes egiten ari zitzaien publizitate merkatuagatik, herritar eta iragarle lokalengandik hurbilago dauden telebista lokalek hartzen baitzuten. Talde handiak (Localia, Vocento eta beste) telebista lokalen sareak sortzen hasi dira, kalitate eta ekonomia terminotan oinarritutako asoziazio erlazioa justifikatuz.
|
|
Talde handiak (Localia, Vocento eta beste) telebista lokalen sareak sortzen hasi dira, kalitate eta ekonomia terminotan oinarritutako asoziazio erlazioa justifikatuz. Telebista lokal asoziatuak kalitatezko edukiak (film komertzialak, animazioa, albistegiak, kirolak...) eskuratzeko moduan daude kostu onargarri batean; eta talde, kate edo sarea esparru lokaleraino hedatzen hasten da bere garroak, edukiak eta publizitate tarteak inplementatuz eta indartuz, eta, oro har, merkatua eta
|
ikus
entzule kopuruak finkatuz. Sortzen diren sinergiak atsegingarriak dira bai aurrekontu estua duten telebista lokalentzat bai irekian diharduten sareen bitartez merkatu guztietara iristeko asmoa duten komunikazio taldeentzat.
|
2012
|
|
ETB1en ikusle datuak oso aspaldikoak dira, Euskal Telebistaren bi kateek batutako
|
ikus
entzule kopurua baino ez dutelako zabaltzen. Horrenbestez, Hego Euskal Herrian 2002an 204.000 ikusle zituen eta Iparraldean, 2005eko datuen arabera, 76.000 euskaldunetatik 42.000k aurreko egunean ETB1 ordu erdiz ikusi egin zuten (SEI, 2004:
|