Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2007
‎Ikerketa horien artean, Genevako Eskolan planteamendu neopiagetiarrakabiapuntutzat hartuta garatu zen gatazka soziokognitiboaren teorian oinarrituzegindakoak ditugu (Doise, Mugny eta Perret Clermont, 1975; Mugny eta Doise, 1978, 1979, 1981). Horietan aldezten da eguneroko eragin truke sozialetan gertatzendiren gatazkek sorrarazten dituztela ezagutza egitura berriak( ikus III. kapitulua).
‎Behar hori kontuan izanik, gizarte edukia duen ezagutzaren garapenaaztertzeko irudikapen sozialen teoria (Moscovici, 1973) erabili izan dute zenbaitikertzailek( ikus III. kapitulua). Teoria horren jarraitzaileen ustez, ikuspegiahartzea, kausa egoztea eta halako teoriak oinarritzat hartzen dituzten ikerketekgizabanakoaren barruan gertatzen diren prozesuei erreparatzen diete,, talde barneko zein talde arteko harremanak alde batera utzita.Harreman horiek duten garrantzia kontuan izanik, horiek aztertzeko beharraazpimarratzen dute (Kruglanski, 2001).
‎Ikaskuntza soziala delako teoriaren jarraitzaile ziren egile konduktistekgauzatu zituzten ikerketa horiek, eta giza jokabide jakin batzuk sorraraztendituzten baldintzak aztertzea zen haien xedea( ikus III. kapitulua). Ikuspegi teorikohorren arabera, giza garapena, ikaskuntza bezala, hiru zutabe hauetan oinarritutakoprozesu bat da:
‎Ikerketa horien helburuahonako hau zen: sozializazio prozesua zehazten duten faktoreak identifikatzea etahoriek sozializazioan nola eragiten duten aztertzea( ikus III. kapitulua).
‎Ikuspegi konduktistaren aldeko zenbaitautorek planteamendu hori aintzat hartu, eta ikaskuntza soziokognitiboa delakoteoria berria garatu zuten. Teoria horrek estimuluaren eta erantzunaren artean dauden hainbat prozesu kognitibo hartzen ditu barne, konduktista ortodoxoek aldeztenzuten testuinguruaren erabateko eragina alde batera utziz( ikus III. kapitulua).
‎Pertsonakmunduaren alde bati buruz dituen ezagutzak eta itxaropenak barne hartzen dituenegitura antolatua da eskema. Kontzeptu horrek garrantzi handia du gizarteezagutzaren garapenaren inguruko ikerketetan, eta eskemei buruzko zenbait teoriagaratu dira; esate baterako, Nelson-ena( ikus III. kapitulua).
‎Bestalde, giza garapenaren ikerketan gertatutako aldaketa teorikoen eraginaere izan zuten ikerketa horiek. Hala, garai hartan gizarte ezagutzaren garapeneantestuinguruak duen garrantzia azpimarratzen duten ikuspegiak indartu ziren, eta, ondorioz, ikerketa horiek egin ziren nagusiki testuinguruaren eragina azpimarratzen duten teorietan oinarrituz; besteak beste Bronfenbrenneren ean (ikusI. kapitulua), Vygotsky renean( ikus III. kapitulua), eta Erikson enean eta, Europan, irudikapen sozialei buruzkoan (ikus III. kapitulua) (Emler, Ohana eta Moscovici, 1987; Doise, Staerkle, Clemence eta Savory, 1998). Ikerketa horietan azpimarratzen zen haurrek gizarte munduan duten esperientzia ez dela zuzenekoa, haienerkidegoan dauden interpretazioen bidezkoa baizik.
‎Bestalde, giza garapenaren ikerketan gertatutako aldaketa teorikoen eraginaere izan zuten ikerketa horiek. Hala, garai hartan gizarte ezagutzaren garapeneantestuinguruak duen garrantzia azpimarratzen duten ikuspegiak indartu ziren, eta, ondorioz, ikerketa horiek egin ziren nagusiki testuinguruaren eragina azpimarratzen duten teorietan oinarrituz; besteak beste Bronfenbrenneren ean (ikusI. kapitulua), Vygotsky renean (ikus III. kapitulua), eta Erikson enean eta, Europan, irudikapen sozialei buruzkoan( ikus III. kapitulua) (Emler, Ohana eta Moscovici, 1987; Doise, Staerkle, Clemence eta Savory, 1998). Ikerketa horietan azpimarratzen zen haurrek gizarte munduan duten esperientzia ez dela zuzenekoa, haienerkidegoan dauden interpretazioen bidezkoa baizik.
‎Politikaren inguruko ezagutzaren garapena zuzenean aztertu ez zuen arren, Furth ek (1980, ikus III. kapitulua) ezagutza horren garapena behar bezalaulertzeko lagungarri izan daitezkeen zenbait datu aurkitu zituen. Autore horrekegiaztatu zuen 5 urteko haurrek rol pertsonalen eta sozietalen artean bereiztekogaitasunik ez dutela; hau da, ez dituzte bereizten pertsonek beren kabuz aukeratutako jarduerak eta rolekin erlazionatutako betebeharrak.
‎Bi kontzeptu horien ulermenaren garapena batez ere Piaget-en teoriarenbitartez aztertu ohi da( ikus III. kapitulua). Teoria horrek dio, ezagutzaren garapenaestadio segida aldaezin baten arabera gertatzen dela.
‎Bakea eta gerra gizarte fenomenoak diren aldetik, Hakvoort eta Oppenheimerikertzaileek uste dute kontzeptu horien ulermena gizarte esperientziaren ondoriozuzena dela (Hakvoort eta Oppenheimer 1993; Hakvoort, 1996). Garapen kognitiboaren eta sozialaren artean erlazio zuzena dagoela abiapuntu hartuta, besteenikuspegia hartzeko gaitasunari buruzko teorian (Selman, 1980; ikus III. kapitulua) oinarritzen dira bakearen eta gerraren inguruko ezagutzaren garapena aztertzeko.Oro har, ikertzaile horiek uste dute besteen ikuspegia hartzeko gaitasunaren garapenak aldaketa kualitatiboak ekartzen dituela bakearen eta gerraren ulermenean.Hala, besteen ikuspegia hartzeko gaitasunaren eta bakearen eta gerraren ulermenaren artean 14.1 taulan agertzen diren harreman hipotetikoak pla...
2017
‎Geografiari buruzko literatura anglo amerikarrean ere, estatu soberaniarekin lotuta dagoen kontzeptu juridiko politikotzat jo da lurraldea luzaroan. Genealogiari eta mihiztaduraren pentsamenduari (assemblage thinking) esker, baina, botere politikoaren kontzeptua zabaldu daiteke, botere teknologien ikuspegia txertatuta, soberaniaren eta eskubidearen teoria ikuspegi klasiko batetik soilik landu beharrean( ikus III. kapitulua). Boterea eta teknologia politikoa, biak dira lurraldearen parte.
‎Orain arte ezagutu dugunaren arabera, estatu eta herri soberaniarekin daude loturik gobernu mugatua, erantzuletasun publikoa eta legea. Are gehiago, herri edo nazio soberania autoritate arbitrariotzat jo nahi izateak, halako moraltasun unibertsal eta kosmopolitar baten arabera, ez dauka funts politikorik zeren demokraziaren muina ez baita moraltasuna, ezpada gaitasun politikoa eta ongizate kolektiboa( ikus III. kapitulua).
‎bat, zeinaren arabera kapital ekonomikoa birbanatzen zuten politika ekonomikoak ezartzen baitziren eta sindikatuak eta langileen alderdiak estatuaren egituran txertatzen baitziren, sistema bera auzitan ez jartzearen truke, baina hori desagertu egin da (Harvey, 2007). . Esku-langileak?, pixkana pixkana, Mendebaldetik kanpoko lurraldeetan ari dira kontzentratzen; hala ere, beren lan indarra saltzen duen jendearen kopurua hazten ari da, batetik, emakumeak soldatapeko enpleguan sartzen ari direlako modu jarraituan( ikus III. kapitulua), eta, horrez gainera, handitu egin direlako hala ekoizpen, materialetik, kanpo aritzen diren soldatapeko langileen jardun intelektuala, nola auto enpleguaren fenomenoa.
2020
‎Negoziazio kolektiboa ezinezkoa da praktikan, eta horrek, aldi berean, eragin gutxiago du komunikabideetan eta iritzi publikoak eragiteko ahalmenean, tartean emakumeek egiten dituzten lanen kapital sinboliko urriagoa delako. Erakunde publikoek( ikus III. Kapitulua) ez lukete zerbitzuen pribatizazioa eta azpikontratazioa onartu behar, horrek emakumeen lan karga handitzen duelako lan ordainduan eta ez ordainduan eta haien soldatak murrizten dituelako; hortaz, emakumeen kapital ekonomikoa eta sinbolikoa murrizten ditu eta biolentzia materiala eta sinbolikoa handitu. Bestetik, pribatizazioa eta azpikontratazioa egiten den sektore hauetako askotan emakumeak dira nagusi (erresidentziak, garbikuntza, eskoletako jantokiak, osasungintza,...) eta erakunde publikoek datu guzti hauek badituzte, ez da ezjakintasunetik egiten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia