Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2000
‎Eta ene prezeptore aita Bartolome berehala ohartu zen ezen zerbait gertatzen zitzaidala, zeren, eskola emaiten zidanean, burua joan egiten baitzitzaidan. Eta, nola hura gizon ezin seriosagoa baitzen, ahakartu zitzaidan eta kontrakarrean jarri, arrazoin osoz, baina alferrik. Eta egun batean gaztigatu ere ninduen, baina alferrik behin berriz.
‎Aditu nionean hura, izutu egin nintzen... eta ez lehendik ere haren antzeko hi tzik entzun izan ez nuelako, zeren guztion ahotan baitzebiltzan halako historiak, baina kontu egiten nuelako ezen aita kaputxino hura gizon zuhurra zela, jakinaren gainean mintzo zena... halako suertez, non haren iritzia ez baitzen kanpotik eraikia, baina oihanaren eta indiarren errealitatearen baitarik, bere misioneko indiarrekin egin zituen hamar urte luzeek frogatzen zutenez.
2007
‎erantzungo lukeela, zalantzarik gabe, gizona bazen. Ez nuen zertan pentsatu delako hura gizona ez zenik. Denok ez al gara gizon?
2008
‎Markes jauna liberala zen, baita haren familia ere, eliz ondasunak salgai jarri zituèn Mendizabal ministroaren desamortizazioaren garaian aberastua. Aurrekari horiekin edonork jo dezake hura gizon erlijiogabetzat edo erlijioaren aurkakotzat, baina berak sinestuntzat zuen bere burua. Voltaire bera ere antiklerikala zen, baina kristautzat zuen funtsean bere burua, kristautzat edo, mundua esplikatzeko Jainkoaren kontzeptuaren beharra zuen behinik behin:
‎kristau zati hura, bai, muinaren muinarekin lotua behar zuena, hain zirudien markes jaunak, zati batean ez ezik, osotasunean ere elbarri. Ez zen hura gizon emakumeen arteko harremanez mintzatzen zirèn lehen aldia; bai, ordea, halako seriotasun eta halako egiazkotasun batekin mintzatzen zirèn lehen aldia. Ordura arteko solasetan, izan ere, kontsulak markes jauna zirikatzen zuen, erotismoarekin lotutako kontzeptu labainkorrak erabiliz, edo kontatzen zizkion aldian behin berdekeria gordinak, gatz eta piper, zeinei markes jaunak erantzuten baitzien edo karkaila batekin edo beste berdekeria batekin, hura ere ez baitzen kontu haietan herrena; kontsulak eta markes jaunak bideratutako solas haiek, baina, gehiago zuten jolasetik, txantxatik?
‎kristau zati hura, bai, muinaren muinarekin lotua behar zuena, hain zirudien markes jaunak, zati batean ez ezik, osotasunean ere elbarri. Ez zen hura gizon emakumeen arteko harremanez mintzatzen zirèn lehen aldia; bai, ordea, halako seriotasun eta halako egiazkotasun batekin mintzatzen zirèn lehen aldia. Ordura arteko solasetan, izan ere, kontsulak markes jauna zirikatzen zuen, erotismoarekin lotutako kontzeptu labainkorrak erabiliz, edo kontatzen zizkion aldian behin berdekeria gordinak, gatz eta piper, zeinei markes jaunak erantzuten baitzien edo karkaila batekin edo beste berdekeria batekin, hura ere ez baitzen kontu haietan herrena; kontsulak eta markes jaunak bideratutako solas haiek, baina, gehiago zuten jolasetik –txantxatik– eta desio erreprimitu onartutik beste zerbaitetik baino; horregatik, markes jaunak, kontu hari buruzkoan egin zezakeèn irakurketa ia bakarraren arabera, konbentzitua behar zuen kontsul jauna orduan ere txantxetan ari zitzaiola –kontsul jaunaren berrogei urteko ezkontza ustez sendoak ez zion markes jaunari, beharbada, beste modu batean pentsatzeko tarterik uzten–, baina hara:
‎Markes jauna liberala zen, baita haren familia ere, eliz ondasunak salgai jarri zituèn Mendizabal ministroaren desamortizazioaren garaian aberastua. Aurrekari horiekin edonork jo dezake hura gizon erlijiogabetzat edo erlijioaren aurkakotzat, baina berak sinestuntzat zuen bere burua –Voltaire bera ere antiklerikala zen, baina kristautzat zuen funtsean bere burua, kristautzat edo... mundua esplikatzeko Jainkoaren kontzeptuaren beharra zuen behinik behin: " Si Dieu n’existait pas, il faudrait l’inventer" –, edo sinestun sinesgabetzat, hobeki –sinestun eszeptikoa sutsua baino gehiago, guztiaz ere–, nahiz eta gero, itxura egin behar zuen bakoitzean –bizi zèn inguruan katoliko praktikatzailea zela erakutsi behar– itxura egiten zuen, hipokrisia bere neurrian baloratzen zuèn gizona baitzen, azken batean –xelebrea ere izan zitekeen, bai, baina ongi neurtzen zituen bere xelebrekeriak... hartarako hiru galdera zituèn neurgailua erabiltzen zuela:
2009
‎Gerra aipatzen nienean, hura gizon emakume heldu gisa bizi izan zutenek begirada jaitsi egiten zuten eta, oro har, ez ziren batere hiztunak izaten, ezta garrantzirik gabeko xehetasunak eskatzean ere. Informazio gehiago ateratzen nuen ume moduan bizi izan zutenengandik, eta baita bizi izan gabe, euren zaharren istorioak entzun zituztenengandik ere.
2011
‎–Gizon horiek! , esan zuen, eta teontzia perrailean sartu, eta ur azpian eduki zuen burbuilak egiteari utzi ondoren ere, hura gizon bat izan eta itotzea gutxitxo balitz bezala.
2016
‎Eskerrak eman zituen karrera bukatzen utzi ziotelako... Tesi zuzendariak, ingeles irakasleak, beste batzuen aldekotasunaz, kemen handiz erantzun zuen eskola eskola zela, adimenak eta prestakuntzak( hura gizon ona, hura!) ez zutela zerikusirik odol taldeekin, eta abar. Baina erabakia hartzeko ordua iritsi zenean, nazia garaile irten zen, jakina.
2018
‎zen ezkontza. Emakumeen salerosketa hura gizonenaz bestelakoa zen, emakumeek ez baitzuten aukerarik enplegu bat izateko; salerosketa modu bakarra zuten eskura, eta hartantxe sartzera behartuta zeuden.
2019
‎Senarrari eginiko zerbitzutzat jotzen da gizarteak inposatzen dion zama: hala, senarrak opariak zor dizkio emazteari, edo ondasunez gozatzeko eskubidea ere bai alargunduz gero, eta emaztea mantendu beharra dauka; komunitateak senarraren bitartez ordaintzen dio emakumeari, hura gizonari eman eta gero. Emazteak bere eginbeharrak betez bereganatzen dituen eskubideek obligazio batzuk dakarzkio gizonari, eta gizona haien mendekoa da.
‎aitzitik, pozik dago haragia delako, onartzen du bere jaiotza, maite du ama; haren obran, amak egiazko feminitatearen eredu zoragarriak dira; sakrifizio huts hutsa dira, guztizko eskuzabaltasuna, eta semeari ematen diote beren berotasun bizi guztia: ontzat jotzen dute hura gizon bihurtzea, eta harro daude horretaz. Baina kontuz ibili behar da gizona haurtzarora itzularazi nahi duen maitale berekoiarekin, gizonaren bulkada hausten baitu.
‎–Emakumeengan, landu gabe uzten ditugu haien gaitasunik bikainenak, bai emakumeentzat berentzat eta bai gizonontzat zorion emaile handienak direnak?. Hamar urte dituenean, neskatila argiagoa eta finagoa da anaia baino; hogei urterekin, barrabas hura gizon jantzia da, eta neska gaztea, berriz,, ergel erabatekoa, baldarra, lotsatia, armiarma bati ere beldurra diona?; jasotzen duen prestakuntzak du errua. Mutilei ematen zaien heziketa berbera eman behar litzaieke emakumeei.
‎Gau bakarra eman dute haien artean, eta eskerrak. Nahikoa izan da hura gizon batzuk kexu entzuteko, etxera itzulita emazte beti otzanen ezohiko erantzunak jasan behar izan dituztelako. Laster itzuliko dira urak euren bideetara, zelatan jarritako gizonek hiru zaldiak, astoa, opariak eta Aizeren burua eta Leixuri osorik dakartzatenean.
2021
‎Inork ez zuen edukiko aurpegi pertsonalik, ezta begirada paregaberik ere. Gizon hura gizon eskuduna zen, bihotzduna, buruduna, Jean bezalaxe.
2022
‎Egiazki, garrantzitsua da gizarte dinamika beregain bat dagoela aitortzea, hura gizonen psikologiatik erauzi eta hura irakurtzen saiatu ordez. Haatik, zailak dira ukatzen gizon gayek homofobiaren aurrean edo emakumeek misoginiaren aurrean bizi dituzten esperientzia emozional pertsonalak; berebat zailak dira ukatzen patriarkatua erreproduzitzeko desira eta motiboek duten garrantziaren inguruko argudio feministak.
‎Ez bertzerik. Ama ere ez zen aunitzetan joaten, gu baino gehiago bai, baina hura gizonen lana izaten zen, nagusiki. Kartetan jostetan ematen genuen ia egun guzia".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia