2000
|
|
Ezagutza zerbait garden, garbi, logikaren bitartez analizagarri nahi zuen bilakatu. Haatik, Neurathen ahoan, argitasun bilakatze
|
hura
ez zen modu bakarra zientzia ezagutzeko, zientziaren interpretazio posible anitz dagoelako. Zientziaren kontzeptuak, bere teoriak, ez dira sinpleak eta ezin daitezke bide bakarra —logika— erabiliz aztertu.
|
|
85 Philipp Frankek aipatu bezala, jada hasieratik erakutsi zuen Carnapek pragmatikaren aldeko joera, nahiz eta
|
hura
ez jorratu lanaren espezializazioa zela eta —sintaxiaz eta semantikaz arduratu zen— (ikus FRANK, P.: 1963," The Pragmatic Components in Carnap’s ‘Elimination of Metaphysics’", in P.A. Schilpp (arg.):
|
|
Arazoa gainditzeko bide asko proposatu zituzten. Lewisek hipotesi azpiatomikoak esanahitasun maila bat gutxienez bazuela defendatu zuen; edota,
|
hura
ezean, beste esanahitasun motaren bat bazuela. Baina Schlick izan zen ideia horren aurka sutsuen jarri zena, berarentzat enuntziatu edo perpaus bat ulertzea hura zer nolako baldintzetara egokitzen den ezagutzea baita.
|
2003
|
|
Maie tasun kontuetan honaino hezi dena, gauza ederrak ordenean eta zuzen ikusirik, maitasun kontuetan jada azkenera hurreratuz, bat batean zerbait izaeraz harrigarriro ederra hautemango du, aurreko neke guztien helburu hura hain zuzen ere, Sokrates, hasteko beti existitzen dena, eta ez sortzen ez desagertzen ez dena, ezta hazten ezta murrizten ere, eta ez alde 211 batetik eder eta bestetik itsusi, ezta ere batzuetan eder eta besteetan ez, ezta ere zerbaitetan eder eta beste zerbaitetan itsusi, ezta ere toki batean eder eta beste batean itsusi, batzuentzat eder eta beste batzuentzat itsusi izateko moduan. Eta ez zaio ederra aurpegi bat, eskuak edo gorputzak duen beste ezer bezala agertuko, ezta ere hitzaldi ala jakintza bat bezala, ezta ere nolabait beste zerbaitetan egonik, izaki batean, lurrean, zeruan edo beste edozertan, edertasuna bera baizik berez beti bera bezalako bakarra izab nik; gainerako eder guztiek ordea haren parte dute halako moldez, non nahiz eta gainerakoak sortu eta desagertu,
|
hura
ez baita ez handitzen ez murrizten eta ez du ezer jasaten ere. Hemengo gauzetatik abiatuta bat mutilak zuzen maitatzearen bidez gora joanez edertasun hura ikusten hasten denean, helburua ia ukitzen du.
|
2004
|
|
Kume guztiek, janaria amaorde ezberdinetarik hartu arren, 17 ordu iragaten zituzten egunero, batez beste," jantzitako" amaordearekin, burni harizkoarekin ordubete baino gutxiago egiten zuten bitartean. Zerbaitek beldurtzen zituenean denek, salbuespenik gabe, trapuzko amaordearengana jotzen zuten babes bila; eta
|
hura
ez zegoenean, burni harizkoarengana egiten zuten besterik ezean baina garbi antzematen zitzaien babes gutxi sentitzen zutela haren ondoan.
|
2005
|
|
Hitz bat ez da inoiz era berdin berdinean jasotzen gizabanako ezberdinen irudikapenetan, gutxienez
|
hura
ez bada bakarrik eta une batez bere kontzeptuaren zeinu material bat bezala erabiltzen.149
|
2006
|
|
Chester G. Star ek, klasikoa bilakatu zen lehen dataketa ezarri zuenean, II. milurtekoaren erdialdean kokatu zuen zibilizazio mizenikoaren hastapena eta 1200 urtea iragan ostetsuan amaiera59, orduantxe suntsitu baitziren Pilos, Tebas, Orkomenos edo Gla jauregi ospetsuak. Baina, gerora aurkitu da suntsiketa
|
hura
ez zela erabatekoa izan leku guztietan: Mizenasek 1150 urtera arte iraun zuen60, eta 1180 urtean berriro eraiki zuten61; Zipre, Akaia, Atenas, Zefalonia, Dodekaneso edo Zikladetan loraldi mizenikoa egon zen hiribildu suntsituetatik errefuxiatu mizenikoak hartu zituztelako62 Beraz, amaiera data zertxobait atzeratu behar izan da, 1150 urtera arte, herabeki, eta atzerago ere, zibilizazio mizenikoa, maila apalagoan izan arren, indarrean egon baitzen hainbat lekutan63:
|
|
Aro Lausoan eta Aro Arkaikoan —Platonek eta Aristotelesek ezagutu zuten Klasizismoan bertan— nagusi izan zen kultura heroiko
|
hura
ez zen sortu Aro Arkaikoan, ezta Aro Lausoan ere: lehenagokoa da, kultura heroikoan islatzen den mundu ikuskera zaharra gizarte mizenikoan sortu eta gauzatu zen, jauregi aberatsen garaian, fundatzaile handien historiaurrean, heroi handien munduan.
|
|
Homero kultura heroikoak sortu zuen biltzaile bat da: Egeo itsasoaren ekialdean egon bide zen kantari itsu
|
hura
ez zen izan autore bat. Homerori egotzi zaizkion Iliada eta Odisea testuak ez dira Homerorenak, alegia ez dira oso osorik autore bakarrarenak, ez dira oso osorik autore batenak.
|
2007
|
|
Horren haritik, beraz, hezkuntzak hizkuntzarekiko duen interesa, sakonsakonean, berorren funtzio humanizatzailean oinarritzen dela atzeman dezakegu: hizkuntzaren pedagogia, ikuspuntu horretatik, askoz ere gehiago da hizkuntza baten edo bestearen irakaskuntza baino, alegia,
|
hura
ez da didaktika linguistikoaren arazo tekniko, mekaniko, estrategiko edota metodologikoak kontsideratzearekin konformatzen. Hizkuntza, finean, ez da gizakiari itsasten zaion zerbait, baizik eta, egiaz, berorren nortasuna eta bilakaera pertsonala ahalbidetzen duen elementua; eta, horregatik, pedagogiak ezinbestean egin behar du hizkuntzaren sakoneko zeregin antropologikoaren inguruko galdera.
|
2008
|
|
Beraz, izate zentzu
|
hura
ez da adiera bakarrekoa, beste izate zentzuen arabera adiera desberdinak hartzen baititu. Izan ere, potentziak eta egintzak adiera guztiz diferenteak dituzte substantziaren mugimenduari, substantziaren akzidente bati edo substantziaren beraren aldaketari aplikatzen dizkiegunean.
|
|
— Hemen esandakoak adierazten duela, adigaia aitzinatzen den ziurtapena baino ezin du izan. Haren egia ez datza aldez narrazio modukoa den azalpen horretan; eta horregatik are gutxiago da errefusatua, horren aurka baieztatzen denean,
|
hura
ez dela horrelakoa, baizik eta horrela eta hala jokatzen duela, ohiko errepresentazioak egia ezarri eta ezagun gisa gogora ekartzen direnean eta aipatzen direnean, edo gainera barneko begieste jainkotiarren aldaretik zerbait berria asmatzen eta baieztatzen denean. — Horrelako harrera izaten omen da jakitearen erreakzioa ezaguna ez zaionaren aurrean, horrela askatasuna eta norberaren ulermena, norberaren autoritatea arrotzaren aurrean salbatzeko, tankera horrekin agertzen baita lehenik jasotzen dena; eta gainera, zerbait ikastean legokeen itxura eta lotsa mota baztertzeko, eta era berean ezezaguna denaren onarpen txalogarrian mota berbereko erreakzioa dugu, eta beste eremu batean hitz egite eta ekite ultrairaultzailea den horretan datza.
|
2010
|
|
Hainbatez, eskabidea mendekoak zuzentzen dio nagusiari, berdintsu direnen artean gertatzen bada ere; areago, gerta daiteke nagusiak mendekoari halakoak egitea zenbait kasutan. Kasu horietan,
|
hura
ez dabil bere mailan; batera edo bestera, jokamolde horrek dakar bestearekiko mendekotasuna, lehen esanaren arabera. Aholkua, aitzitik, berez ari da berdintsuen artean, eta nagusitasuna ematen badio aholku emaileari, jakituriaz da, ez, ordea, ahalaz.
|