2003
|
|
Horrela bere erdi
|
hura
bera topatzen duenean, bai mutilzalea eta bai beste edozein, estimu, konfiantza eta maitasunak harrigarriro astintzen dituzte c orduantxe eta ez dute, esate baterako, elkarrengandik ezta momentutxo bat ere bereizi nahi. Eta horiek dira bizi guztia elkarrekin pasatzen dutenak eta elkarrengandik zer nahi ote duten esan ere luketenak.
|
|
Horretara dator, etorri ere, lege edo ohitura denbora luzez erabili gabea izanez gero, indargabeturik geratzea. Horien aginpideak jarraikako erabileran zuen oinarri, eta erabilera ezak, aurkako arrazoiarengatik,
|
hura
bera ere ken diezaioke, bete ez dena ez baita onuragarri.
|
|
Zu harritu egiten zara doktrina pitagorikoaren hain jarraitzaile gutxi dagoelako, baina ni harritzen nauena da orain arte
|
hura
bere egin eta jarraitu duen nor edo nor egon izana. Ezin izango dut inoiz nahikoa miretsi doktrina horri heldu diotenen eta egiazkotzat onartu dutenen zorroztasun bikaina; adimenaren indar soilaren bidez halako bortxaketa egin baitiote beren zentzumenei, sentipen esperientziak argi eta garbi aurkezten zienaren aurkakoaz arrazoimenak hitz egin ziezaiela nahiago izanez.
|
2008
|
|
Era berean azaltzen du Metafisika ren VII 4an: "... gauza bakoitzaren esentziaren definizioa definitu beharrekoa esan gabe
|
hura
bera adierazten duen esakunea da" (1029b20). Eta ondoren:
|
|
Bestea, arrazoitzea, aldiz, edukitik aske izatea eta horri buruzko harropuzkeria da; eskatzen zaio askatasuna uzteko ahalegina egin dezala, eta arbitrarioki higitzen den edukiaren printzipio izan beharrean, askatasun hori hartan hondoratzea,
|
hura
bere izaera propioaren bidez, hau da, norberaren bidez higiaraztea, harena dena bezala, eta higidura hori behatzea. Adigaien erritmo immanentean sartzeari uko egitea, hor arbitrarioki eta edonola lortutako jakituriaren bidez ez ekitea, horretatik begiratzea bera adigaiari arreta eskaintzearen funtsezko unea da.6
|
|
Ohitura hari pentsatze materiala deitu behar zaio, ausazko kontzientzia, ekaian hondoratu baino egiten ez dena, eta zeinari garratza suertatzen zaion materiatik aldi berean haren norbera huts hutsean ateratzea eta hartan geratzea. Bestea, arrazoitzea, aldiz, edukitik aske izatea eta horri buruzko harropuzkeria da; eskatzen zaio askatasuna uzteko ahalegina egin dezala, eta arbitrarioki higitzen den edukiaren printzipio izan beharrean, askatasun hori hartan hondoratzea,
|
hura
bere izaera propioaren bidez, hau da, norberaren bidez higiaraztea, harena dena bezala, eta higidura hori behatzea. Adigaien erritmo immanentean sartzeari uko egitea, hor arbitrarioki eta edonola lortutako jakituriaren bidez ez ekitea, horretatik begiratzea bera adigaiari arreta eskaintzearen funtsezko unea da.
|
2009
|
|
Eta egiaren instantzien arabera osatzen da gizakia eta gizakia osatzen den arabera eratzen da egia. Zerbaiten egia esatea, aldez edo moldez, hura egiazko bihurtzea da,
|
hura
bere errealitatean sortzea; baina alderantzizko norabidea ere baliozko da: egiazkoaren esku hartzea hura problema bihurtzeko, ezagutze prozesuan sarrarazteko bide bat da.
|
2011
|
|
Are, Heideggerren jarduerak Holderlinekin haren engaiamendu politiko beroenaren urteekin kointziditzen du, eta itxura guztiz zenbait interpretaziok hark Alderdi barruan zeuzkan ika mikei erantzuten die(" Holderlin eta poesiaren esentzia" Erromako konferentzia Alemania eta Mussoliniren Italiaren artean harreman kulturalak lotzeko programa ofizial baten barruan emana da; Heideggerren lanik ederrenetako bat Holderlini buruz," Andenken", Goebbelsen adigurian Alderdiak 1843an poetaren heriotzaren ehunurtekoaren kariaz paratu duen omenaldian eman da argitara). Bakarrik, Heideggerrek poetaren bere bere irakurketa egin du,
|
hura
bere bozeramaile bihurtuz, aleman" esentzial" eta antimoderno (Orixeren Euskaldunak baino ez gutxiago), ezer izatekotan Iraultzaren entusiasta gaztea eta modernitatearen paradigma izan dena bere garaian. Fariasekin esateko:
|
2012
|
|
Subjektu erreaktiboaren estrategia politika berriari indarra kenduz horren eraginkortasuna mugatuta mantentzean datza. Ez du subjektu fidela deuseztatu nahi,
|
hura
bere menpe mantendu baino ez; horretarako, puntu batzuetan amore emateko prest dago. Subjektu ilunak, aldiz, subjektu fidela deuseztatu nahi du; baina, orainaldi berria guztiz suntsitzeko, egiaren gorputza guztiz suntsitu behar da, subjektu fidela bere forma guztietan, subjektu fidela baita gorputz horren orientazioa.
|