Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2010
‎Zelan lortzen du testuak era argi eta garbian mezua komunikatzea? Esaten da, horretarako testuak zazpi printzipio konstituitzaile dituela:
2012
‎Lehenengo joerak testuaren funts edo muina aurkitzea du helburu, hau da, autorearen asmoa edota testuaren baitan gordetzen den zentzu objektibo, finko eta unibertsala ulertzea, irakurleak, interpretazio egoki baten bidez, azalaraztea lortuko duena. Interpretazio horretarako testuaz kanpoko hainbat informazioz baliatzen da, hala nola xehetasun biografiko, historiko nahiz entziklopedikoez.51 Joera immanentistak, berriz, ez du testuaz kanpoko informazioetara jotzen testuaren zentzua interpretatzeko; izan ere, zentzu bakar eta benetakoa aurkitzea ezinezkoa dela aitortzen du, eta testuaren ebokazio ahalmen mugagabea irakurlearen esperientzia subjektiboaren bidez zehazten... Esan gabe doa bigarren joera honekin dela uztargarria itzulpenaren epistemologia postmodernoa; izan ere, ikuspegi honen arabera, zentzua ez da testuan emanda datorren zerbait, osatzeko dagoen zerbait baizik.
2013
‎Diskurtso markatzaileen hiztegi horri begira egindako hastapeneko ezaugarritze batean (Garcia Azkoaga, 2013), birformulatzaile urruntzaileen artean kokatzen dira dena den, dena dela, edonola ere, edozelan ere. Ezaugarritze hori osatzeko, ordea, ezinbestekoa da birformulatzaile horien erabilera eta balioak banan banan eta sakonago aztertzea; horretarako testuetara jo behar da, haiek ematen baitute hizkuntzaren ekoizpen enpirikoetan gertatzen denaren testigantza. Hori da, hain zuzen, lan honen helburua, testuetan, oro har, markatzaile horiek nola erabiltzen diren eta hartzen dituzten balioak aztertzea; horregatik, lan hau, nolabait, aurrekoa osatzera dator eta, hala, ekarpen xume bat egitera euskarazko diskurtso markatzaileen analisiari.
2016
‎Noski, dantzak toki jakina eta zabala du kabalkadan baina gai baten inguruan antolatua izaten da, behintzat Larzabalek horrela ikusten zuen eta horretarako testua prestatzen zuen. Izan ere gazteek, Euskaldun Gazteria taldeko gazteek, antzezlanak prestatzen zituzten, horiek plazetan ematen zituzten.
2017
‎bere burua aurkezteko atal bat egongo dela. Atal horretarako testua idazten laguntzeko eskatu dizu.
‎Fase honetan, azken ukituak ematen zaizkio diseinuari. Diseinua inprimatu ahal izateko edo digitalizatzeko prestatzen da, eta horretarako testuak eta irudiak tratatu egin behar dira, ezarpena egiten da, lehen probak gauzatzen dira?
‎Demagun kideak webgune pertsonala egin nahi duela eta bertan bere burua aurkezteko atal bat egongo dela. Atal horretarako testua idazten laguntzeko eskatu dizu.
2019
‎Ahots horren musika zure testura eramatea. Horixe lortu zenuke, baina horretarako testua aurkitu behar duzu.
‎Soziolinguistikaren aburuz, Ahoz edo idatziz adieraztekoestiloak komunitate zehatz batekiko pertenentzia adierazi dezake, besteak beste, adin talde batekiko pertenentzia (Nguyen et al., 2016). Kasu zehatz honetan, Twitterreko erabiltzaile euskaldunen bizitza etapa identifikatzeaizango da asmoa, erabiltzaile hauek gazte edo helduen artean ezberdindzea, horretarako testua baliatzea posibleadela erakutsiz.
‎Hurrengo lerroetan, beraz, marxismoaren irakurketa jakobinoan sakondu nahi duenari hurbilpen bat eskaini nahi diogu. Eta horretarako testua bi zatitan banandu dugu. Hala, lehenengo partean sozialismo komunismo marxistak errepublikanismo demokratikoarekin duen lotura historikoa erakusten saiatuko gara.
2020
‎Oso epe motzean, erabiltzaile eta irakurleen pertsonalizazioa eta esperientzia hobetzea ezinbestekoa izango da, eta horretarako testuetatik adimena erauztea giltzarria da, edukien pertsonalizazioa eta monitorizazioari heltzeko.
2021
‎Testuan oinarria dutenak, bertan ez dagoen ezer asmatzen ez dutenak eta bertan dagoen guztia kontuan hartzen dutenak. Esan dezakegu testu bat matxista dela emakumeak izaki haragigabeak, sexugabeak, aratzak eta irrealak direlako, baina horretarako testu horretan agertzen diren emakume denak aztertu behar ditugu; gure definizioarekin bat ez datozen emakumeak ageri badira, hipotesia birformulatu egin behar da, zabaldu, eliminatu, hobetu. Hori da gauzak ulertzeko eta jakiteko modua.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia