2008
|
|
Agerikoa da gaurko jendarte bizitzaren ikuskizun publikoan eta norberaren bizitzan jatorri ezberdineko estrategien arteko zeingehiagoka. Estrategia batzuk taktika anonimoetatik agertu eta haietara itzuliko dira, horien bidez jendeak bere buruaren gain hartzen du, ez osotasun unibertsal antzera agertzeko (ideologien eginkizuna da hori), baizik eta haren ekintza eremuari dagokion osotasuna bereganatzeko, alegia, ekintza eremu
|
horretan
subjektu gisa agertu da jendea eta eremuaren osotasunarekin identifikatzen da, hots, nagusitasun partzial hori lortuz subjektu eragile izan nahi du.
|
|
Adigaia, bere burua bere bilakaera gisa aurkezten duen objektuaren norbera propioa den heinean, ez da subjektu lasaia, higigaitz akzidenteak jasotzen dituena, baizik eta bere burua higitzen duen eta bere determinazioak bere baitan jasotzen dituen adigaia. Higidura
|
horretan
subjektu lasai hura desagertzen da; bereizketetan eta edukian sartzen da eta determinatutasuna osatzen du, hau da, eduki bereizia eta horren higidura, horien aurrean geratu beharrean. Arrazoitzeak subjektu lasaian aurkitzen duen lur irmoak dar dar egiten du, eta higidura hori bera soilik bihurtzen da objektu.
|
2012
|
|
Beren seme alabekin zein hizkuntzatan eginen duten hautatzen dutelarik erabaki hori ezin azal daiteke transmisioaren ideia mekaniko batetik. egun ez zaigu baliagarria erizek (1997) emandako azalpena, habitus kontzeptu soziologikoari lotua, ez eta Sánchez Carrionek (1981) proposatu zuen eredu dikotomiko eta —Galek (1978) jorratutako moldera— sexoglosikoa ere. Nire irudikoz, erabaki
|
horretan
subjektuek hizkuntzarekin eratu dituzten harremanek eta bereganatutako identitateak jokatzen dute.
|
|
handia agertzen duen egitura da. Komunikazio ekintza
|
horretan
subjektu esatariaren presentzia benetan da nabarmena: –Ni?
|
2015
|
|
«Benetakoa dena» esan ohi zaio ere filosofian, mendebaldeko pentsamenduan hainbeste forma eta izen desberdin hartu dituen hori. Descartesek «ni» bihurtu zuen, modernoek «zientzia objektiboaren» forma eman zioten, eta gure zibilizazio neo teknologikoan Heideggerrek gizakion subjektibismoa gune goren arrotz eta eztitu batean kokatuta dagoela esan zuen.95 Tontor
|
horretan
subjektuaren bereizgarria uniformetasuna eta otzantasuna da, menderaketa teknikoaren tresna handia Lurraren gainean. Garai hauetan. Santamaria eta Heideggerren arabera, berriro diot?, giza subjektibotasuna objektibotasun teknikoan urtu da.
|
2019
|
|
Kapitalaren destituzioaz eta gure destituzioaz, proletariotzaren destituzioaz, Kapitala Lana erlazioaren produktua eta erlazio
|
horretan
subjektu bihurtua den heinean. Halaxe esan zuen Mario Trontik, Marx eta Lukacs interpretatuz:
|
2021
|
|
Badira esapide berezi batzuk adiera
|
horretan
subjektu espliziturik onartzen ez dutenak, hala nola ongi/ ondo da (go)(= ados) 11 Besteren bat ere bada sinonimiaz edo/ eta analogiaz eratua: ederki egoten da (bat) hemen(= pasatzen da [pasatzen du batek]).
|
|
Nor esan duzu [Mikel menditik etorri] eta [ zuei deika hasi zela]? Alegia, nor galdetzailea izan daiteke ‘zuei deika hasi zen’ perpausaren subjektuari buruzkoa —horregatik jarri dugu perpaus
|
horretan
subjektuaren lekuan ‘ ’ hutsunea— Baina ez da gramatikala ezkerreko perpauseko elementuei buruz galdetzea: * Nor esan duzu [ menditik etorri] eta [Mikel zuei deika hasi zela]?
|
|
7 Zalantzak sor daitezke badira hamar bat urte ez dugula ikusi eta horren gisako egiturekin. Itxuraz adberbiotik ez oso urrun bada, kasu
|
horretan
subjektua da, eta komunztadura egiten du: badira hamar bat urte ez dela etorri/ bada urte bat ez dugula ikusi.
|