Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2002
‎Gaur egun, literatur liburuaren% 59,3 da narraziozkoa. Ehuneko horren arabera , ehunekoak zenbakietara itzuliz, helduen literaturan urtero narraziozko 120 liburu inguru argitaratzen dira.
2003
‎Ikasleen beharrizanak zelangoak ziran, horren arabera atonduko ebazan lorategiak: errazenetik gatxenera, hurrenetik urrunenera:
2005
‎Asmoak asmo, benetan adierazgarria da liburuaz eta Gorrotoren non22 Mikelats, euskal mitologian Mari jainkosaren seme gaiztoa omen. dik norako literarioez gehitzen zaigun argibidea. Argibide horren arabera Gorroto belaunaldi literario berri baten agerpen jatorra genuke; azken hamarkadan euskaltegietan eta unibertsitateko geletan euskarara hurbildu direnek osatzen duten belaunaldi" laiko" eta" postpolitikoaren" agerpena. Gorrotok literatura soil eta hutsa egin nahi luke.
2007
‎euskalduna, bitarikoa eta ez-euskalduna. Banaketa horren arabera , hizkuntza-eskubideen onartze maila diferentea da parte bakoitzean.
‎Hizkuntzalarien artean-eta hizkuntzazale askoren artean ere bai-aspaldiko gogoa eta kezka izan da, ezagunak diren munduko hizkuntza guztiak familiaka sailkatu eta batzekoa: hizkuntzen artean diren, edo izan daitezkeen, antzekotasun eta diferentziak aztertu, eta horren arabera senidetasunak edo hurbiltasunak
‎Kitxua sano zabalduta dago eta gaztelaniaz baino gehiago entzuten da. Hizkuntzeak taldeak banatzen dauz, eta langileen sindikatuak be horren arabera dagoz bananduta. Aimaratarrak gehiago dira eta indar handiagoa daukie.
2008
‎Nafarroako Gobernuak badu programa bat" Idazleak eskoletan", uste dut baskongadetan ere badagoela. Programa horren arabera , ekartzen ahal da maila bakoitzeko bat. Bueno, ekartzen ahal ziren; azken honetan murrizketak etorri dira, eta orduan lehen agian ailegatzen ginen sei izatera, azken honetan bi onartzen dituzte bakarrik.
‎Literaturaren komunikazioa azaltzeko Jakobsonen hitzezko komunikazioaren eskematik abiatu dira aipatutako teoriak. Eskema horren arabera , hitzezko komunikazio orotan faktore batzuk bereiz daitezke:
2011
‎Valero Garcés irakasleak, aurretik azaldutako agenteei eta mailei erreparatuta, Literatur itzulpenaren kritika egiteko eredu bat aurkezten digu Apuntes sobre traducción literaria y análisis contrastivo de textos literarios traducidos lanean (1995, 160). Eredu horren arabera , ondokoak dira kritikariaren aztergaiak:
‎E. Bou, A. Figueroa (1991 eta 1992), Sanz Cabrerizo (1992) eta M. Gallego Roca ikertzaileek bide horri ekin zioten, eta laster zabaldu zen joera hori literaturaren teoria arloan (Iglesias Santos, 1999). Euskal esparruan, teoria horren arabera lan egin dute Mari Jose Olaziregik eta Manu Lopez Gasenik, kasurako, euskal literaturaren alorrean. Ikerlan horietan guztietan, diskurtsoa ez dago teoria humanistei loturik soilik.
‎Gaur artean itzulpena literatur sistemaren periferian kokatu dela esan dezakegu, nahiz eta itzulitako obrak jatorrizko literatur sisteman zentro-zentroan lekua izan. Eredu horren arabera , hobe litzateke beti zeinahi literatur lan jatorrizko hizkuntzan irakurtzea. Halatan ere, polisistema osatzen duten barne-sistemak dinamikoak direla kontuan hartuta, polisistemen teoria da literaturaren historia irakurtzeko eta eraikitzeko bide berriak emango dizkigun eredua; ezen, beti ere aipatu ikertzailearen arabera, honako oposizioek eragiten baitiote literatur polisistemaren dinamikari (Gallego Roca, 1991:
‎Literatur itzulpenean garrantzi handia ematen zaio egile, itzultzaile eta eragileen kredituari; horren arabera ematen edo ostentzen da informazioa kritika-testuetan. Eta itzulpen harrerari dagokionez, hots, itzulpenaren onargarritasunari dagokionez, oraindik orain gurean literatur itzulpena natural onartzea eta kontsumitzea kostatu egiten dela dirudi, kritikek ere horixe ematen dute aditzera, itzulpena itzultzaileek aztertzeko kontua bailitzan, itzulpena euskal literaturaren periferian kokatzen da.
2013
‎Aratuste-egunak urterik urte aldatu, mobidu egiten dira, iretargiaren arabera. Aste Santua noiz dan, horren arabera izentetan dira inauteri-egunak. Horreei erreparauko deutsegu orain, baina aurrekarietatik hasita; hau da, Basaratoste eta Eguen Zuri egunetatik hasita.
2015
‎Hala, garaiko aldarri nagusienetako bati heltzen zion; hots, planifikazio beharraren aldarriari. Euskal literaturaren, eta horren baitan, irakurleen beharrak zeintzuk ziren definitu eta horren arabera estrategia bat definitu behar zela adierazten zuen. Elkarlanean gehiago zegoela irabazteko ekimen indibidual isolatuetan aldean.
2017
‎Ontasuna. Ardatz nagusi horren arabera ulertu behar dira nobelan zehar ageri diren beste hainbat anekdota eta pasadizo, hainbat motatako gatazkak, desorekak eta desparekotasunak testura ekartzen badituzte ere, harmonia falta horiek bazterrean uzteko joera nabaria ere erakusten dutenak. Emakumezkoen aurkako genero-diskriminazio adibiderik bada, 18 urteko Benignari gurasoek utzi ez izana Arteta margolariarentzat modelo aritzea, adibidez," emagalduen kontua" zela esanda; Benigna, ordea, arras buruargia izaki, gurasoen ezkutuan gustuko zuen lan hartan nola jarraitu asmatu zuen.96 Uribek, beraz, ez du arazoan sakondu.
‎Ikusmolde horren arabera , antzinako nekazariek euren bizitokiaren inguru naturaleko osagai guztiak elkartzen zituzten: mendiko materiala ganaduarenarekin nahasten zen, materia emankorra sortzeko eta, horrela, nekazarientzat eta abereentzat mantenu gisa baliagarria zen laborea hazteko, eta, hartara, bizitzak aurrera egin ahal izateko.
2019
‎Emaztearen adulterioak ondorio larriak ditu, ezen konfiantzaren haustura ez da gizonaren berdina den izaki askeak burutua, senarraren propietatetzat hartzen den izaki menderatuak baizik; horregatik merezi du zigor larriagoa logika horren arabera : kulpabilitatea, abandonua edo heriotza.
2021
‎Ideia edo kontzeptu batzuk aurretik ere aipatuko zituzten, beraz, horren arabera , zer esan egokituko da. Hau proposamena besterik ez da; ondorioz, erraztatzaile bakoitzak baloratuko du irakurketa hori erabiltzen duen, hori bera baina sakonduta daraman edota besteren bat eskaintzen dien.
‎Irakasleei curriculum esanguratsuak garatzeko aukera eskaintzen die eta programa horren arabera ebaluatzea ahalbidetzen du.
‎hots," euskal kultura posible al da euskararik gabe?" galderatik partitu beharrean," euskara posible al da euskal kulturari buruzko diskurtso jakin bat gabe?" galderatik abiaturiko eztabaidan sakontzea esanguratsuagoa dela uste baitugu. Hala ere, hezkuntzari dagokionez, euskaraz gain, euskal kultura zer beste ezaugarrik ere gorpuztuko duen-balego-adosteko beharra ikusten dugu, lehenik eta behin, ikastetxeetan euskal kulturak zeharkako elementu behar duen heinean, eztabaidari dagokion dimentsioan eta kontzertatutako gutxieneko argumentuez erantzun ahal izateko; bestetik, gazteei euskal kultur erreferente berriak horren arabera proposatu eta horiek jorratu ahal izateko; hirugarrenik, bide horretan, nerabea euskal kultur komunitate baten parte, kontsumitzaile nahiz sortzaile, izateko oinarri epistemologikoa, baina, aldi berean, motibazionala osatzeko; eta, azkenik, bere identitatearen eraikuntzan euskarri garrantzitsu bihurtzeko.
‎Haien literaturarekiko zein literaturaren didaktikarekiko koherentziaz jokatzen saiatzen direla azaltzen du GE2-k Galtzagorri elkartean, baita dituzten helburuekiko ere, eta horren arabera antolatzen dutela haien jarduna eta eskaintza:
‎Era berean, irakasleek curriculum, administrazioaren jardun edota ikastetxean egon daitekeen planifikazio eta kulturari erantzun behar diotela dio EIAE3-k eta horren arabera programatzen dutela, beraz, haien jarduna. Horrek horrela izan behar duenik ez du zalantzan jartzen, baina faktore horiek nahiz beste batzuek dakartzan inertziak gainditu ezean, hezkuntza eredua aldatzea zaila izango dela aitortzen du.
‎Hala eta guztiz ere, euskararen kasua kezkagarriagotzat jotzen du partehartzaileak, EAEri dagokionez, irakurritakoaren ulermena kaxkarragoa baita euskaraz proba horren arabera . Eta, hala berresten dute parte-hartzaile ugarik ere:
‎Parte-hartzaileak berak dioenez, horretarako, gaur egun indarrean dagoen eskola ereduak zer eskaintzen duen analizatu beharko litzateke eta zer eskaini beharko lukeen hausnartu, eta, horren arabera , hezkuntza-komunitate osoak lehentasunak ezarri eta hortik tira egin. Norabide berean mintzatzen da MIR1 ere, eta, arestikoaren ildotik, baliabideen nahiz konpromisoaren beharra nabarmentzen du, eta, izan ere, hainbat ikastetxetako proiektu estrategiko moduan identifikatzen dute elkarrizketatu batzuek, MIR1-ek, kasu:
‎Kopla honeek kantetan ebezan gure aitak eta kuadrilla batek. Etxeko nagusiari edo ugazabari, etxeko andreari, alabeari, semeari, etxe bakotxean nor bizi zan, horren arabera kantetan ebezan. Hogeta hiru kopla inguru ziran.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia