2001
|
|
Lan honen emaitzetan ikusten den bezala, testuinguru objektiboak eta testuinguru
|
horrekiko
jarrerak, hautemateak, usteak eta gehienbat identitateak eragina duteeuskararen erabileran. Areago joanez, euskaraz egiteko gai direnen artean, aldagisoziodemografiko eta soziolinguistikoek, edo testuinguruak aldagai psikosozialekbaino eragin gehiago dute, pertsona horien euskararen erabilera azaltzeko lortu deneredu psikosoziolinguistikoak adierazten duen bezala.
|
2002
|
|
besteak beste, moda eta komertzializazioa izeneko ideiak azpimarratuz, konpromisoak, mugak, ardurak eta aukerak egiteko ahalmena baztertzeko arriskua sortzen da. Azken mezu hori ez azpimarratzeak, gizarte eredu zaharra mantentzea ekar dezake,
|
horrekiko
jarrera kritikoa mantenduagatik ere.
|
2010
|
|
Ez naiz ni izango arteak nolakoa izan behar duen definituko duena; noski arte orok ez duela zertan politikari buruz hitz egin behar. Izan ere, hobe da politikaz ez aritzea
|
horrekiko
jarrera hipokrita bat izatea baino, maizegi gertatzen den zerbait, hain zuzen. Ezbeharrekin jarraituz, New Orleansko bienala da horren adibiderik esanguratsuena.
|
2011
|
|
219). Izan ere, horrek hizkuntza gutxituen garapena ekar lezake, eskolan hizkuntza erabiltzeak hizkuntza esparru sozial berri batean txertatzea dakarrelako, eta, orobat, hizkuntza
|
horrekiko
jarrera positiboak sorrarazi ditzakeelako. Hain juxtu, hurrengo lekukotza honek erakusten duena saihesten lagun lezake hizkuntza gutxitu bat eskolan erabiltzeak:
|
|
Lehenengo adinetan beharrezkoa da gurasoek lan horretaz arduratzea, baina 2 edo 3 urtetik aurrera, haurrek nolabaiteko autonomia lortzen dutenean, lehenengo ordena nozioak irakasten has daitezke. Horretarako, jolas sinpleak dira, lan
|
horrekiko
jarrera positiboa sortzen dutenak eta ohitura bihurtzeko lehen urratsak. Hezitzaileen arteko estrategiarik ohikoenetako bat da haurrei jostailuak biltzeko eskatzea, ordenatzeko zereginari berari dagokion abesti jakin baten erritmoan.
|
2012
|
|
hizkuntzaren bitartez talde horretako partaideekin tratu komertzialak egiteko, lantokian gora egiteko, diru gehiago irabazteko... Aktitude instrumentalek hizkuntza edo aldaera horretan hitz egitearen ikuspegi pragmatikoa adierazten dute; hizkuntza edo aldaera bat onura ekonomikoarekin edo gizarte mailan promozio aukerak handitzearekin lotzen bada, hizkuntza
|
horrekiko
jarrera instrumentalak garatuko dira (Zarraga eta beste, 2010).
|
|
Sperber eta Wilsonen ustez, esataria ironikoki ari denean, esatari horrek oihartzunezko aipamen bat egiten du, eta oihartzundutako aipamen
|
horrekiko
jarrera negatiboa edo bat ez datorren jarrera erakusten du. Corpuseko adibide batez baliaturik hobeto azaltzen saiatuko gara:
|
2014
|
|
Hala eta guztiz ere, nahikoa hedatuta dago jarrerak hiru osagairen interrelazioaren ondorio direnaren ideia: lehena, osagai kognitiboa, jarreraren oinarri dena, objektu jakin bati buruzko usteez eta ezagutzez osatuta dago; bigarrena, osagai afektiboa, objektu
|
horrekiko
jarrera baldintzatzen duten bizipenen, emozioen, sentimenduen eta lehentasunen multzoa da; eta hirugarrena, jokabideari dagokiona, ekintzaren agerpena da, bai eta jarrerak identifikatzeko aukera ematen duten asmoen adierazpena ere (Baker, 1992: 12).
|
|
Hiru osagairen interrelazioaren ondorio direnaren ideia: lehena, osagai kognitiboa, jarreraren oinarri dena, objektu jakin bati buruzko usteez eta ezagutzez osatuta dago; bigarrena, osagai afektiboa, objektu
|
horrekiko
jarrera baldintzatzen duten bizipenen, emozioen, sentimenduen eta lehentasunen multzoa da; eta hirugarrena, jokabideari dagokiona, ekintzaren agerpena da, bai eta jarrerak identifikatzeko aukera ematen duten asmoen adierazpena ere.
|
|
Interesgarria eta garrantzitsua litzateke eskolan euskararen, lekuko lekuko hizkera eta euskara batuaren nozio hauek guztiak lantzea. Batek baino gehiagok ez du euskara batua gustuko, ez dute aldaera
|
horrekiko
jarrera baikorrik adierazten. Gaztelaniarekiko ere atxikimendu oso txikia dute gazteek, naiz eta garrantzitsua dela esaten duten.
|
|
Nazionalismoak Gu aren parte ez den subjektua naziotik at kokatu eta atzerritartzat hartzen du. Atzerritar
|
horrekiko
jarrerak abegikorrak edo erasokorrak izan daitezke, eta harekiko proposamena ere askotarikoa, kanporatzetik barneratzera joan daitekeena. Baina naziokidea ez dena atzerritar gisa ikustea ez da beti bazterkeriarekin lotu behar, eta nazionalismo orok garatzen duen mekanismoa da:
|
2015
|
|
Legez kanporatzea berretsi zuenean, baina, zirkulua itxi egin zuen. Aurrerantzean, ezker abertzaleak bazekien alderdi politiko legezkorik ez zuela izango ETAren indarkeriak irauten zuen bitartean, edo indarkeria
|
horrekiko
jarrera aldatzen ez zuen bitartean. Otegik publikoki esan zuen epaia, katastrofea?
|
2016
|
|
• Proiektu
|
horrekiko
jarrera baikorra ukaitearen garrantzia azpimarratzea. Horrela, haurrak afektu gehiagorekin parte hartuko du.
|
2017
|
|
Umoreak dauzkan ezaugarriek eraginkortasun handiko diskurtso molde izatea ekarriko dute. Batetik, bestelako genero diskurtsiboekin gertatzen ez den bezala, umoreak berezkoa duen bat bateko algara sortzeko gaitasunak
|
horrekiko
jarrera kritiko bat garatzeko aukera gutxi uzten duelako. Interakzio gehienetan ez bezala, umoreak sortutako irriaren katarsian galdurik, zaila izaten da usu umorez igortzen den mezua momentuan bertan auzitara eramatea.
|
2018
|
|
Hala, emakumeak ohartzen dira, bigarren mailara? baztertuak daudela zibilizazioaren eskariz, eta?
|
horrekiko
jarrera etsaia, izaten dute.
|
2021
|
|
Helburua: Eskualdeko hizkuntza eta kultura aniztasuna aitortzea, eta aniztasun
|
horrekiko
jarrera positiboa bultzatzea.
|
|
Anduagak (2016: 47) zehaztu moduan, hasteko eta behin, bestelako genero diskurtsiboekin gertatzen ez den bezala, umoreak berezkoa duen bat bateko algara sortzeko gaitasunak
|
horrekiko
jarrera kritiko bat garatzeko aukera gutxi uzten duelako. Irriaren katarsian murgildurik, zaila izan ohi da askotan umorez igortzen den mezua momentuan bertan auzitara eramatea eta, horren ordez, umorez jaulkitzen den edukiaz erabat jabetu gabe, hori onartu eta barneratzen amaitzen da gehienetan.
|
2023
|
|
Ikus dezagun lehenik eta behin pantailen eragina guzti honetan. Jadanik luze eta zabal aztertu dugu nola eragin duen sare sozialen eta pantailen erabilerak zuzenean adin txikikoen osasun mentaleko arazoetan eta suizidioan pentsatzean eta
|
horrekiko
jarreran. Arrisku handiko faktore bihurtu da, baina, hori bai, iragartzeko gaitasun txikikoa; aipagarria da, halaber, zeharkako eragina, oso modu nabarmenean egiten baitie eraso MOEk suizidioaren prebentzio eraginkorrerako gomendatutako lau mugarriei175:
|