2011
|
|
219). Izan ere, horrek hizkuntza gutxituen garapena ekar lezake, eskolan hizkuntza erabiltzeak hizkuntza esparru sozial berri batean txertatzea dakarrelako, eta, orobat, hizkuntza
|
horrekiko
jarrera positiboak sorrarazi ditzakeelako. Hain juxtu, hurrengo lekukotza honek erakusten duena saihesten lagun lezake hizkuntza gutxitu bat eskolan erabiltzeak:
|
|
Lehenengo adinetan beharrezkoa da gurasoek lan horretaz arduratzea, baina 2 edo 3 urtetik aurrera, haurrek nolabaiteko autonomia lortzen dutenean, lehenengo ordena nozioak irakasten has daitezke. Horretarako, jolas sinpleak dira, lan
|
horrekiko
jarrera positiboa sortzen dutenak eta ohitura bihurtzeko lehen urratsak. Hezitzaileen arteko estrategiarik ohikoenetako bat da haurrei jostailuak biltzeko eskatzea, ordenatzeko zereginari berari dagokion abesti jakin baten erritmoan.
|
2015
|
|
Minbiziaren kontra borrokatzeko moduez zenbaitek esaten zituztenak arriskutsuak zirela zioten. Esate baterako, buru ahalmenean oinarritutako bestelako terapiak ohiko terapiak bezain baliagarri edo baliagarriago izan zitezkeela esatea ausarkeria hutsa zela, ezen, gaitz ikaragarri
|
horren aurrean
jarrera positiboa agertzea, botila erdi beteta eta ez erdi hutsik ikustea, beti onuragarri bazen ere, ez baitzegoen inongo frogarik buru ahalmenak minbizia senda zezakeela erakusten zuenik. Eta gehitzen zuten ezen, terapia alternatiboek gaitzaren eragin somatiko nahiz psikikoei aurre egiten lagundu bazezaketen ere, ezinbestekoa zutela gaixoek mundu osoko onkologoek erabiltzen zituzten tratamendu haietara makurtzea, hura baitzuten, segur aski, gaitza garaitzeko bide bakarra.
|
2021
|
|
Helburua: Eskualdeko hizkuntza eta kultura aniztasuna aitortzea, eta aniztasun
|
horrekiko
jarrera positiboa bultzatzea.
|
2022
|
|
Helburuei dagokienez, honako helburua ezartzen du curriculumak Euskara eta Literatura eta Gaztelania eta Literatura irakasgaietan Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan dagokigun arloaren inguruan: " gure errealitate elebiduna eta eleaniztasuna nahiz kultura aniztasuna ezagutu, interpretatu eta balioestea, soziolinguistikaren oinarrizko ezagueren bidez, era
|
horretan
jarrera positiboa izateko hizkuntzen eta kulturen aniztasunarekiko, hizkuntzekiko jarrera enpatikoak eta asertiboak sustatzeko, eta euskara erabiltzeko" (Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Saila, 2015: 282). Batxilergoan, berriz, bi dira curriculumak ezarritako helburuak; batetik," Euskal Autonomia Erkidegoko elebitasuna aztertzea eta interpretatzea, soziolinguistikako ezagueren bidez, era horretan hizkuntzekiko jarrera enpatikoak eta asertiboak sustatzeko, eta euskara erabiltzeko" (Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Saila, 2016: 118); bestetik," eleaniztasuna nahiz kultura aniztasuna aztertzea eta interpretatzea, soziolinguistikako ezagueren bidez, haiekiko errespetua eta jarrera positiboa izateko" (Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Saila, 2016: 118).
|