2008
|
|
onena, ongizatearen susperraldian egotea, okerrena gaixotasun larri kritikoan egotea. Tarteko beste biak gaixotasun problematiko egoeran egotea da;
|
horrek
zera ondorioztatzen du, besteak beste, kasu onenean betirako susperraldi— edo normalizazioprozesuan egotera kondenatua dagoela hizkuntza gutxiengoa.
|
2010
|
|
ez euskal hiritar ez euskal gizartean integratuta sentitzeko ez da euskara derrigorrezko elementutzat jotzen. ...a, hizkuntza gutxituak bizirauteko balio integratzaileak berebiziko garrantzia duela gauza ezaguna da. hori dela-eta, partaideen lekukotasunak beste kontzeptu baten bidez aztertu dira, bi mundu (bi munduko egoeran bizi) kontzeptuaren bidez, hain zuzen, euskarari eta euskarazko ekoizpen kulturalari erreferentzia egiten dietenean besteekin, nirea ez denarekin aurrez aurre jartzen direlako. dimentsio
|
horrek
zera adierazten du: euskarari lotutako mundu bat dagoela eta gizateriaren zati batek, euskaraz ez dakienak, ez daukala mundu horretara sarbiderik, gaztelaniak bideratzen duen munduarekin baino ez daukala lotura. hortaz, norbaitek pentsa lezake euskara ikasteak berez ekarriko lukeela euskararen mundura sartzea. baina nahikoa al da euskara ikastea beste mundu horretara, euskararen mundura, sartzeko?
|
|
Dimentsio
|
horrek
zera adierazten du: euskarari lotutako mundu bat dagoela eta gizateriaren zati batek, euskaraz ez dakienak, ez daukala mundu horretara sarbiderik, gaztelaniak bideratzen duen munduarekin baino ez daukala lotura.
|
2011
|
|
Modernizazio sozialak berekin dakar han hemen, besteren artean, ordura arte funtsezkoak izanikako langa hesi asko haustea. haustea edota, gutxienez, statuszein rol moldaera berreginen arauz iragazkor (rago) bihurtzea. guztiok bat (neu, nolanahi ere, bat natorren) gertakari soziologiko ezaguna da hori4 ez dago hor, beraz, funtsezko desadostasunik. gertaera ezagun horretatik eratortzen diren ondorioetan daude, hor bai, aldeak. Modernitatearen ondorio sozial
|
horrek
zera erakusten du ene ustez: lehen baino zailagoa dela orain, oro har, eskala txikiko eraikin etnokulturalen eguneroko bizimodu beregaina, belaunez belauneko iraupen aukera eta gizaldiz gizaldiko garapen bidea. gero eta zailagoa da aukera bide hori autorregulazio politiko operatibo ohargarria duten entitate etnokultural" txiki" entzat5 eta arras zaila da hori, bereziki, aurreko horiek baino autorregulazio ahalmen nabarmenki murritzagoa dugun hiztun herri ahulduontzat6 gertakari hau edo hori (arras) zaila izatea gauza bat da ordea, eta ezinezkoa izatea bestea. errazegi ematen du zenbaitek, gure artean, bigarren pauso hori:
|
2016
|
|
99 Portzentaje
|
horrek
zera dio: Lurralde eremu horretako biztanle guztietatik zenbat diren E4, E3 edo ET hiztun.
|
2017
|
|
...en aldean. lagunekiko eta bikotekidearekiko dinamika linguistikoak, kasurik gehienetan, aurretik ikusi ditugun dinamiketatik eratortzen dira, funtsean, ikastetxeetan eta lanean sortzen baitira harreman horiek. baina, ikusi dugunez, muda linguistikoak normalean gertatzen dira ezagun berrietan oinarrituta, eta ez (gehienetan) aurrez ezagutzen diren pertsonekin erabiltzen den ohiko hizkuntza aldatuz.
|
horrek
zera esan nahi du: norbaitek beste hizkuntza bat sartzen badu bere bizitza sozialean, hizkuntza horrek espazioak partekatuko ditu jatorrizko hizkuntzarekin, eta ez du ordeztuko.
|
|
19 kalkulu hori egiteko Denbora Aurrekontuen Inkestako" batez besteko denbora soziala" datua erabili da. datu
|
horrek
zera adierazten du: jende guztia, hau da, jarduera horretan parte hartzen dutenak eta parte hartzen ez dutenak aintzat hartuta, esparru bakoitzean erabiltzen den batez besteko denbora. parte hartzen dutenek igarotzen duten batez besteko denbora eta partaidetza tasa kontuan hartuz kalkulatzen da. gehiago jakin nahi izanez gero, ikus bibliografian:
|