2003
|
|
Erregimen erdi irekiko barneratzea ezartzen denean,
|
horrek
esan nahi du hezkuntza proiektu berezia badela; proiektu horren barruan, hasiera hasieratik, oinarrizko helburuak burutzen dira gizarteko gizabanako eta erakundeekin bat eginez. Adingabeak zentroan bertan du egoitza, eta zentro horretako programa eta barneko erregimena aplikatzen zaizkio.
|
2004
|
|
Hori guztia dela eta, kasazio interesa modu objektiboan hartu da lege honetan;
|
horrek
esan nahi du kasazioko errekurtsoa ebazteak prozesuko alderdientzat berebiziko garrantzia duela, baina badagoela haratagoko interesik ere. Interes hori modu objektiboan jasotzeko, batetik, munta handiari buruzko parametroa erabili da; eta, bestetik, gaiari dagokion parametroa.
|
2005
|
|
Erregistratzaileak publizitate formala modu profesionalean jorratzeko betebeharra du, eta
|
horrek
esan nahi du publizitate hori era argi eta errazean adierazi behar dela, eta 5 paragrafoaren lehenengo tartekaduran ezarritako datuak bakarrik jaso behar dituela publizitate horrek; hala ere, agintari judizialak nahiz administrazio agintariak edota interesdunetatik edozeinek hala eskatzen badu, erregistratzaileak hitzez hitzezko ziurtagiriak eman behar ditu, legeak zehaztutako kasuetan.... Publizitatea atal zehatz batzuetara zabaltzea ere eska daiteke.
|
|
Erregistratzaileak publizitate formala modu profesionalean jorratzeko betebeharra du, eta
|
horrek
esan nahi du publizitate hori era argi eta errazean adierazi behar dela; hala ere, agintari judizialak nahiz administrazio agintariak edota interesdunetatik edozeinek hala eskatzen badu, erregistratzaileak hitzez hitzezko ziurtagiriak luzatu behar ditu, legeak zehaztutako kasuetan.
|
|
5 Erregistratzailearen sinadura; sinadura
|
horrek
esan nahi du oharra zein eskrituratatik hartu, eta ohar hori bat datorrela eskritura horren kopiarekin.
|
2007
|
|
Gai horren inguruan indarrean dauden arau orokorrak aplikatuta, betebeharrak betetzen ez badira, epaiketa bidez akzioa erabil daiteke, haiek betetzea eskatzeko. Betetzea zehatza izan daiteke;
|
horrek
esan nahi du derrigortze bidez ezarriko dela borondatez bete ez dena. Osterantzean, betetzea gauza daiteke kalte ordain egokia emanez.
|
|
Legea bat bera da herritar guztientzat (ezin da estamentu pribilegiodunik egon gizarte demokratiko batean) eta, beraz, Legeak guztiak berdin hartu behar ditu. Printzipioz,
|
horrek
esan nahi du Legeak unibertsala izan behar duela (horren baliozkotasunak herritar guztiak ukitzen ditu), orokorra eta abstraktua (guztientzat egin behar da, ez herritarren talde batentzat) eta iraunkorra (edo horren bokazioa izatea, hau da, etorkizunera proiektatu behar du, ez da egoera zehatzetarako eman behar, horietatik kanpo agortuta gera dadin). Funtsean, horrek guztiak lege partikularrak edo bereziak baztertuko lituzke (kasu bakarrean aplikatzeko modukoak).
|
|
Konstituzio Tratatua Espainiako antolamenduaren atal bihurtuko balitz, Espainiak berretsitako eskubideei buruzko hitzarmena den neurrian, ezin izango litzateke eragotzi horren interpretazio eragingarritasunak EKren 10.2 artikuluan ezarritako irismen orokorra izatea EKn aldarrikatutako eskubide eta askatasunei dagokienez. Azken buruan,
|
horrek
esan nahi du Konstituzio Tratatuan Europar Batasunerako soilik ezarritako oinarrizko eskubideei buruzko irizpide horiek azkenean Espainiako agintari publikoei ezarri ahal izango litzaizkiekeela, ez Europako Erkidegoko zuzenbidea aplikatzen dutenean soilik, baita Europako Erkidegoko zuzenbidearen barruan ez dauden beste esparru batzuetan aritzean ere.
|
|
Gure sistema juridikoan, Konstituzioaren azpitik, legea subiranoa da: edozein gai arautu dezake, garrantzitsua izan zein ez (eta, beraz, nahi badu, normalean erregelamenduek arautu ohi dituzten gaiak arautu ditzake;
|
horrek
esan nahi du gaiok aurrerantzean lege lerruneko arauek arautuko dituztela, horien «lerruna» «izoztuta» geratu delako). Alderantzizkoa ezin da inoiz egin:
|
2008
|
|
«Estatuaren Administrazio zibil edo militarraren egintza, agiri nahiz espedienteek eskubide eta betebehar ekonomikoak eratortzen dituztenean, haien gaineko kontu hartzailetza egin behar da, Lege honetan eta beraren xedapen osagarrietan ezarritakoaren arabera». Kontu hartze
|
horrek
esan nahi du administrazio jardueraren legezkotasuna kontrolatu behar dela, alegia, Herri Ogasunaren ekintza kasuan kasuan aplikatu beharreko xedapenekin bat datorrela.
|
|
Berdintasun printzipioaren aplikazioak ezin ekar dezake tratamendu bera ematea egoera desberdinetan dauden edo ekonomi ahalbide desberdina duten pertsonentzat. Haatik, berdintasun formal horren ordez, berdintasun materiala hartu behar da abiapuntutzat;
|
horrek
esan nahi du tributuen alorrean norbanakoen errentak eta egoera ekonomikoa aintzat hartu behar direla, baita bestelako arrazoiak ere (egokitasuna, gizarte justizia, guztion onura).
|
|
Zerga egitateak beti du izaera juridikoa, ez ekonomikoa. Zerga egitatea arauaren emaitza baino ez da;
|
horrek
esan nahi du egitate zehatz bat zerga egitate bihurtzen dela arau juridiko tributarioaren egitezko kasua denean, hots, tipifikatzen denean. Bestelako gauza da legegileak zerga egitate bihurtzen duen egitezko kasua errealitate ekonomikoa izatea (adib., diru sarrera bat), edo aurretiaz juridikoa den egitatea izatea (esaterako, egintza edo negozio juridikoa).
|
|
Kutxa Bakarraren erregelak ez dakar aurrekontuetako fondo guztiak kutxa batean modu fisikoan sartzerik, arean bere, hori gauzaezina da, egungo finantza jardueretan gero eta gutxiago erabiltzen baita diru fisikoa?; aitzitik, printzipio
|
horrek
esan nahi du funtsa publikoen kudeaketa bateratua izan behar dela, hau da, zerga bilketa eta Estatuaren obligazioen ordainketa kutxa bakarraren bidez egingo dela.
|
|
Adostasun akta erabili behar da betebeharpekoak horren edukia oso osorik onartzen duenean;
|
horrek
esan nahi du bere gain hartzen dituela aktan jasotako egitateak eta likidazio proposamena. Halakoetan, betebeharpekoak akta sinatu behar du, eta une horretan aktaren edukia jakinarazitzat jotzen da.
|