2000
|
|
Zentzu erlatiboa edo azalezkoa, alde batetik, eta zentzu erabatekoa edo etikoa, bestetik, deituko ditut. Adibidez, hau aulki ona dela esaten dudanean,
|
horrek
esan nahi du aurretik erabakitako helburu baterako balio duela, eta hemen ona hitzak esanahia dauka soilik helburu hau aurretik zehaztuta geratu den neurrian. Egiaz, zentzu erlatiboan, ona hitzak aurretik erabakitako maila bat eskuratzea esan nahi du soilik.
|
|
Antzeko hainbat kasutan bezala, euriaren Afrikako errege batena irakurtzen dut, euri garaia heltzen denean euria eragiteko eskatzen diotena11 Baina
|
horrek
esan nahi du ez dutela uste euria eragin ahal duenik, izan ere, bestela, urteko sasoirik lehorrenetan, lurra" a parched and arid desert" [basamortu idor eta elkor bat] denean, egingo lukete. Baina suposatzen bada, hasiera batean, jendeak euriaren erregearen ofizioa ergelkeria hutsez sortu izan zuela, orduan garbiago agertzen da martxoan euriak hasi izanaren esperientzia lehenagotik izan zutela eta urteko gainerako sasoietan euriaren erregea jardutera behartuko luketela.
|
2001
|
|
" V. Tesiaren osagai eta ondorioak" Logika eta, batez ere, analisi argi sakon zehatzaz ondorioztatutakoak direla. Ez du
|
horrek
esan nahi ez dudala neuk osagai eta ondorio horiei buruz iritzi desberdinik. Ez da, baina, hemen, lekua, zehaztasun eztabaida horretan sartzeko.
|
2004
|
|
... argi ikusten dut, tximista batean bezala, ez bakarrik pentsa dezakedan ezein deskribapenek ez lukeela balioko erabateko balioaren bidez esan nahi dudana deskribatzeko, baizik eta edozein pertsonak aditzera emango lukeen edozein deskribapen esanguratsu, bere esanahiarengatik, ab initio arbuiatuko nukeela... baina ez oraindik ez ditudalako adierazpen zuzenak aurkitu, baizik eta zentzurik eza beren esentzia bera delako. Izan ere, beraiekin egin nahi nuen guztia mundutik haratago joatea zen, eta
|
horrek
esan nahi du hizkuntza esanguratsutik haratago (65).
|
2006
|
|
Dena dela, Humek ekintzak, grinak eta nahikariak arrazoimenaren fruituak ez direla justifikatze aldera beste argudio bat proposatzen du. Bigarren argudio hori zuzena bada eta ekintzak arrazoimenaren fruituak ez baldin badira benetan,
|
horrek
esan nahi du ez dela zentzuzkoa ekintza bati buruz (edo grina edo nahikari bati buruz) esatea arrazoizkoa den edo ez, alegia, arrazoimenarekin bat datorren edo ez. Honela aurkez dezakegu argudio hori (T 2.3.3.5 eta T 3.1.1.9).
|
2008
|
|
Goitik ez dauka mugarik:
|
horrek
esan nahi du Hegelentzat filosofia dela gizakiak amestu ahal duen guztia. Filosofiaren oinarrian bakarrik bizi da benetako askatasuna.
|
|
Arrazoimenak adimenaren eremu ziurra (sentimenaren laguntzaz) bertan behera uzten badu, irudimenezko munduan sartzen da, ziurra ez den mundu batean. Arrazoimenak bakarrik" gaizki" arrazoitzen du;
|
horrek
esan nahi du" paralogismoetan" erortzen dela. Giza arimari buruzko eta bere ustezko hilezkortasunari buruz paralogismoetan; eta munduari buruz, osotasuna izango balitz bezala, arrazoitzen duenean," antinomia" ezin ebatzizkoetan erortzen da.
|
|
Hirugarren antinomiak esaten du, badaudela argumentuak esateko munduan askatasuna (tesia) dagoela eta ez dagoela (antitesia) esateko ere. Uste dugu aske garela, baina mundu baten zatiak gara, eta lege naturalen (eta garai hartan
|
horrek
esan nahi zuen mekanikoen) menpe gaude.
|
|
Lessingek, Ilustrazioaren poeta handienak, erakutsi zuen sentimendu moralak eta erlijiosoak razionalak direla (Nathan Jakintsua, 1779), eta
|
horrek
esan nahi du ez daukatela mugarik, unibertsalak direla; beste liburu batean (Giza-generoaren heziketa, 1780), aurkezten du Lessingek gizakiaren historia hezkuntza prozesu gisa, non hiru urratsetan gizakiak bere heldutasuna lortzen duen; lehenengoan, gizakiak bitarte gabeko plazera besterik ez du bilatzen: umea da oraindik; bigarrenean, gaztetan, gizakiak jadanik bilatzen du ongizate razionala, etorkizunari begiratzen dio; eta azkenean, heldu denean, gizakiak ondasun moralak bilatzen ditu.
|
2010
|
|
Horrek ondorioztatzen du, halaber, zuzenbide hitzari loturaren esangura ematea, Digestoan agertzen den bezala. Kasu horretan, badirudi termino
|
horrek
esan nahi duela loturaren ondorioz betebeharra edo harremana sortzen dela. Eta, ildo horretatik, esan ohi da batzuk jaraunsle direla, odolkidetasunaren edo senidetasunaren ondorioz; beste batzuk, adopzio eskubideen ondorioz; eta beste batzuk, azkenik, izendapen eskubideen ondorioz edo testamentuaren ondorioz.
|
2011
|
|
Hori da greziar ikuspegia, europar kulturan eta zientzian nagusitu dena azken mendeotan. Baina
|
horrek
esan nahi du horko errealitate bat onartzen dela, eta gure eginbeharra dela hura argitaratzea, arrazoimenaren laguntzaz. Fisika kuantikoaren ondoren, ordea, errealitatea ez da aurkitzen; aitzitik, behatzaileak parte hartzean, sortu egiten da errealitatea.
|
|
Poesia mailu bat dela esaten zuen Arestik, kontzientziak astintzeko akuilua. Ados zegoen Lete, baina bere ustez konpromisoa norbere buruan hasten zen, eta
|
horrek
esan nahi du poetak ezin dituela bere sentimenduak alboratu. Zeren Sanchezek gogorarazten duen bezala, Leterentzat poesiaren iturburu lehena sentimendua da, bestela ez dago poesiarik, eta geroxeago arrazoia, sujetoak mundu sujetagaitz guzti hori, tajutu, lotu, izentatzeko erabakia hartzen duen une berean baina ez lehenago.
|
2012
|
|
Aniztun batek ezin du bere buruaren elementua izan (Badiou 1988b, 18 meditazioa). Hori dela eta, aniztun bat bere agerpena osatzen duen erlazioen sarea ebaluatzen duen protokoloaren menpe erortzen dela aurkitzen badugu,
|
horrek
esan nahi du egitura ontologikoaren eta Izate aniztuna agerpenera ekartzen duen logikaren hauste edo urratze argia daukagula. Lekua, bere agerpena agintzen duen identitate graduaren neurri orokorraren menpe erortzen den heinean, modu berri batean agerpenera datorren aniztun bat da.
|
2014
|
|
Bada ideia bat, gaur egun oso zabaldua dagoena. Ideia horren arabera, forma berez formaren eraldaketa gisa soilik ager daiteke,
|
horrek
esan nahi du ezin diola Norbanakoa material jakin bati inposatu, baina, alderantziz, helburua formaren eraldaketa prozesua bera da. Beharrezkoa da erakustea, baita musika terminoetan ere, nola askatzen den forma eta bere mutazioaren prozesuan nola desagertzen den.
|
2017
|
|
Alegia, hartuko nuke aulkien ‘ondoan’ kokatua bezala, zelaitik 2,20 metrora, lurrean nolabaiteko presioa egiten, eta abar. Bere erlazioa beste objektuekin soilik emendiozkoa izango litzateke;
|
horrek
esan nahi du desagerraraz nezakeela beste objektuek euren artean gordetzen duten erlazioa gehiegi eraldatu gabe. Hitz batean esateko, beregandik ez litzateke inongo erlazio berririk agertuko nire unibertsoko gauza horien artean:
|
|
Baina Bestea, hain zuzen ere, ezeztapen berria agertzeko arrazoia da: ezen, baldin eta Beste bat badago jokoz kanpo jartzen nauena eta nire transzendentzia, besterik gabe, kontenplatutako transzendentzia bezala ezartzen duena,
|
horrek
esan nahi du Besteagandik askatu egiten naizela nire muga aitortuz. Eta askatze horr (en) kontzientzia edo Bestearen aldean norbera (izatearen) kontzientzia nire espontaneotasun askea (ren) kontzientzia da.
|
|
Besteak' leudeke’ porrot erreflexiboaren kontrako porrot batengatik. Azken batean, erreflexioan, ezin badut nire burua objektutzat hartu eta kuasi objektutzat bakarrik har badezaket,
|
horrek
esan nahi du atzeman nahi dudan objektua neroni naizela; nigandik bereizten nauen ezereza izateko dut. Nik ezin diot ihes egin nire ipseitateari eta ezin dut nitaz ikuspunturik hartu (horrela ezin dut nire burua izatetzat hartu), ezta nire burua ‘dago’ moduko formatzat hartu ere (izatearen atzemateak huts egiten du, atzemailea aldi berean atzemana delako).
|