Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2008
‎Revista> Internacional> de> Estudios> Vascos > en argitaratu zituen autore zaharren lanetara jotzen dugu oraindik ere. Azkuek eskura izan zitzakeen literatura lanak osatu, zabaldu, egin zituen Urkixok; lan horietara iristeko bideak erraztu.
‎J. A. Obieta, P. Uriona, F. Bilbao, S. Berasaluze, J. M. Torrealdai, Joan Antonio Barrena, P. Urriolabeitia, B. Erezuma, eta azken aldian J. L. Zurutuza Aita Jon Zubietarekin batera. Besterik ere izan zen, baina ditudan albisteak horietara mugatzen dira.
‎kontuoi jaramonik ez egitean, gure utzikeriarekin, azken buruan, euskaldunok kultura eta zientziarako erdara horien nagusitasuna bermatu besterik ez dugu egiten, gure hizkuntza, aldiz, bigarren mailako, gutxi gorabeherako tresna eta zale gutxi batzuentzako bitxitzat zokoraturik, eta gauza serioak zehatz jakin nahi ditugunean, erdara horietara jotzea nahitaezko bihurtzen.
‎Uste horrek eraman nau, hain zuzen, azter ketatxoa honela egituratzera. Gatozen beraz, besterik gabe, etxeko iturburu horietara .
2009
‎Etxeparebezalaneurtitzazbaliatuzenetaezzuenbeharizangaiberririk neurtitzokparatzeko, harkerabilitako bigainagusietaraetabigainagusi horietara soil soilik jo baitzuen. Alabaina, idazlana begiratzea edo gogoan hartzea ezzenizaneredugisajarraitzeko, baiziketa, nahizlehenaldizehatz hau, nahizberelehenaldioro euskarazondutakoneurtitzarena, jakina ukatu
2010
‎Testu horiek Hordagok 1978an egin zuen edizio faksimiletik aterata daude, baina gaur egun agortuta dago eta zaila izan daiteke obra hura eskuratzea. Eranskin horietara jotzeko oharrak egiten dira, baina ez daude eranskinetan lanean zehar aipatzen diren sermoi guztiak. Horrenbestez, gure lanean zehar aipatzen diren zenbait testu ale irakurtzeko, irakurleak jo dezake Fidel Altunaren antologiara edota Susa> argitaletxearen web orrialdeko klasikoen> atalera (http://klasikoak.armiarma.com).
‎Horrelakoetan, bi gune horietara ekartzen dira esatekoak, arrazoiak eta ilustrazioak, gune bakoitzaren azpian pilatuz eta zintzilik utziz (mahats mordo baten irudira) argudioak. Erritmo bizikoak dira horrelako Eracus> aleak.
‎Analisi motaren kariaz dudak eta galderak daude; hala ere, esan behar da berbaldi analisiaren barruan badela ikuspegirik korronte errusiarrarekin lot daiteekenik. Eta ikuspegi horietara lerratuko gara gu.
‎Esana dugu jada, baina esan dezagun berriz: esatearen> baldintzek zeharkatzen dute esaten> dena, eta esaten> denak> bidaltzen gaitu bere enuntziazio baldintzetara, horietara hain estuki loturik baitago esaten den hori (Bajtin 1995/ 1929, Voloshinov 1992/ 1929).
‎c) Kaleko euskara erdaren kontua ez zen jardun gune horietara mugatu. Euskara erdaren gizarte moldaera tradizionalean, bereak ez zituen?
‎Helburu horietariko asko, hurrengo egunean? bete ezin direnez, helburu horietara pausoz pauso hurbildu behar dela eta pauso horiek hartu egingo direla agintzen du legeak. Hezkuntza munduari dagokionez, honako formula honetan konkretatzen da EEN legearen pausoz pausoko eta epemuga jakinik gabeko garapen irizpide hori:
‎Beste ondorioetako bat honako hau da: emigratzera iritsi gabe ere gazte horietariko askok gero eta interakzio sare erdaldunagoetan txertatu behar izatea edo, hainbaterako behar objektiborik ez izan arren, ingurumen baldintzek gazteon jarduna erdarazko interakzio sare horietara makurtzea. Kasu batean zein bestean, ondorioa nabarmena da:
‎batez ere J. A. Fishman bera (ikus 1982, 1989 eta1991; Fishman et al 1985). Hemengo egoera berria koordenatu global horietara zenbat hurbiltzen ari den konturatzeko ikus, bereziki, Eusko Jaurlaritzako Ekonomia, Aurrekontu eta Kontrol Ekonomikoaren 2007ko Programa de Contexto Económico y Reformas para el Crecimiento y el Progreso Social de Euskadi 20062009 (Viceconsejeria de Economía, Presupuestos y Control Económico, 2007).
‎Zer hobetua asko izaten dute beren baitan. Hori bezain egia da, ordea, han hemengo konstituzioek eta hainbat oinarri legek konpromisozko izaera horretan dutela beren oinarri sendoena, batetik, eta desideratum horietara begira jartzen dutela gizartea, bestetik: lehentasunezko lan ildoak ezartzen dituzte desideratum horiek, pausoz pauso (ez kolpean) lortzeko edo horietara hurbiltzeko, eta alde horretatik aski lan tresna baliotsuak dira.
‎Hori bezain egia da, ordea, han hemengo konstituzioek eta hainbat oinarri legek konpromisozko izaera horretan dutela beren oinarri sendoena, batetik, eta desideratum horietara begira jartzen dutela gizartea, bestetik: lehentasunezko lan ildoak ezartzen dituzte desideratum horiek, pausoz pauso (ez kolpean) lortzeko edo horietara hurbiltzeko, eta alde horretatik aski lan tresna baliotsuak dira. Horrexegatik dira desideratum horiek garrantzitsu:
‎XX. mende hasieran, halaber, euskara eskola sare ofizialean txertatzeko lehen saiakerak egin ziren. Bizkaian eta Gipuzkoan, esaterako, Auzo Ikastolak sortu ziren zonalde euskaldunetan, eskola horietara irakasle euskaldunak bidaliz eta ama hizkuntza babestuz. Bizkaian, bertako aldundia izan zen Auzo Eskolen sustatzailea, Espainiako Estatuak betetzen ez zituen beharrizanei erantzun nahian.
‎–1989ko akordioaren baitan, Pirinio Atlantikoetako Departamenduak konpromiso hau hartu zuen: hiru urtez urratsak emango zituela 50 irakasle horien lanpostuak irekitzeko, eta Seaskako irakasleak lanpostu horietara aurkeztu ahal izango ginela?. Bestela esanda, lanpostua zabaldu eta oposizioa gainditu bitartean, Seaskako irakasleak estatuko langileak izango ziren.
2012
‎Funtzio intzidentalaren barnean, aurreko autoreek bezala, hainbat egitura aztertzen eta iruzkintzen ditu, nolerebait ohiko gramatiken deskripzio eta sailkapenak zalantzan jarriz: adjektiboa, aditzondoa, substantiboa (izena edo izen sintagma), nahiz kategoria horietara transkategorizatzen diren enuntziatuak. Eta guztiak modu homogeneo batean ezaugarritzen ditu (Fernández 1993:
‎a) Besteak herrokan daudelarik, edonor horietara biltzen bada, abiatzen da tauladaren aitzinealat bürüz, gero erdi ützül eta beste aldealat badoa; berrizützültzen da, herrokaren mütürrean, sargiaren ondoan bere leküaren hartzeko.
2013
‎gero eta tresneria gehiagoren garraioa, lurketa lanak, hornikuntza lanak eta abar. Lehen lerroetakoak bezala, erreserbako soldaduak ere lan horietara behartuak ziren. Baina Eskualduna ko idazleak ez ziren horrelako lanez kexatu.
2015
‎Euskal Literatura ez da honetan beti atzeratuta ibili. Maiz garaiz heldu da aldaketa eta bidegurutze horietara . Beren garaikoak dira, esaterako:
2016
‎Dramaren erdian irri egiteko agerraldiak pentsatu zituen. Idatzi zituen pastoralez iritzi argia zuen, euskal antzerkia egin nahiak sustraietara eraman zuen, lehenago aipatu dugun bezala, sustrai horietara itzuliz bazekien berrikuntzaren bidetik joanen zela:
‎Kritika asko jasan behar izan zituen, baina eramaten zuen lanak oihartzuna bazuen. Horregatik, mintzaldiak ematen zituen, eta karia horietara garaiko lanari buruzko gogoetak, eramaten zituen lanei lotuak izaten ziren, eta bere lanaren ikusteko manerari buruz informazio asko eskaintzen dizkigu.
2017
‎Kantitatearekin batera, kalitatea ere bermatu behar da hainbat arlotan: hizkuntza mailari dagokionez, ebaluazio eta zertifikazio moldeak definitu behar dira agiri eta diplometan (euskaraz ikasia euskaraz ebaluatzea, euskara LV1 batxilergoan...); ikasleek batxilergoraino eta zikloka erdietsi behar dituzten konpetentziak, jakitateak eta hel buru horietara heltzeko programak finkatu behar dira; beharren araberako ikastresnak gai eta maila guzietan hornitu behar dira; irakasleen oinarrizko formakuntza eta formakuntza jarraikia plantan eman behar dira, euskal irakaskuntzaren berezitasunak kontuan hartuz; Hego Euskal Herriko erakundeekiko loturak suspertu behar dira...
2019
‎Sei hilabete horietan ere, erdaldunei jarrera eta portaera berriak proposatu genizkien, euskaldunek sortutako egoera berri horietara egokitu ahal izateko. Laburbilduz, portaera berri hau eskatu genien:
2021
‎Aurreko atalean ikusi dugun bezala (§ 25.1), euskalki askok aditzoina galdua dute, eta beraz, aditzoina erabil litekeen testuinguruetan partizipioa baliatzen dute. Baina partizipioa ez da erabilera horietara mugatzen; atal honetan, beste zenbait baliabide gehiago ere baduela ikusiko dugu.
‎Ez da kasualitatea: maila honetako perpaus arteko lotura eta, beraz, esanahi erlazioak, funtsean mota horietara biltzen baitira. Baina ez dira juntagailuen multzo berean sartu behar, ezaugarri desberdinak baitituzte.
‎(etxe/ leku/ enpresa/...){ hauetara/ horietara / haietara}
2023
‎Bolonia, Paris, Salamanca, Oxford eta Cambridge, eta erreferenteak ziren jakintza eremuan. Zu zenbidea zen gai nagusia eta urgazleak ziren ezagutza horietara heltzeko gaitasuna zutenak. Inprentarekin ezagutzen zabaltzeko aukera handitu egin zen, zirkulu berri batzuetara hedatzeko aukera izan zen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia