Emaitzak: 5
2007 | ||
Horretarako, adiskidetasun harremanak hartuko dira erreferentziatzat, ikerketekbatez ere harreman horiek jorratu baitituzte. Harreman | horien ulermenaren garapenadeskribatu aurretik, adiskidetasunaren definizioa eta ezaugarriak aztertuko dira. | |
Alde batetik, bi kontzeptu | horien ulermenean, adinaren araberako ezberdintasunak daude. Izan ere, 6 urte inguru dituztenean haurrak dagoeneko gai izatendira gerra hitzarekin lehen hitz asoziazioak egiteko; ez, ordea, bakearen esanahiaadierazteko, gaitasun hori adin horretatik aurrera garatzen baita (besteak beste, Covell et. al, 1994; Hakvoort eta Oppenheimer, 1993 eta Hakvoort, 1993). | |
Bi kontzeptu | horien ulermenaren garapena batez ere Piaget-en teoriarenbitartez aztertu ohi da (ikus III. kapitulua). Teoria horrek dio, ezagutzaren garapenaestadio segida aldaezin baten arabera gertatzen dela. | |
Bakea eta gerra gizarte fenomenoak diren aldetik, Hakvoort eta Oppenheimerikertzaileek uste dute kontzeptu | horien ulermena gizarte esperientziaren ondoriozuzena dela (Hakvoort eta Oppenheimer 1993; Hakvoort, 1996). Garapen kognitiboaren eta sozialaren artean erlazio zuzena dagoela abiapuntu hartuta, besteenikuspegia hartzeko gaitasunari buruzko teorian (Selman, 1980; ikus III. kapitulua) oinarritzen dira bakearen eta gerraren inguruko ezagutzaren garapena aztertzeko.Oro har, ikertzaile horiek uste dute besteen ikuspegia hartzeko gaitasunaren garapenak aldaketa kualitatiboak ekartzen dituela bakearen eta gerraren ulermenean.Hala, besteen ikuspegia hartzeko gaitasunaren eta bakearen eta gerraren ulermenaren artean 14.1 taulan agertzen diren harreman hipotetikoak planteatzen dituzte. | |
2015 | ||
lurraldearen ulermena, lurraldearen irudikapenak, agenteeragileak eta paisaiaren eraikuntza ukiezin eta eraikiak. Horrezaz gain, paisaiok eraiki dituztenikuspegi anitzen existentzia onartzeko helburua du, eta hortaz agente bat baino gehiagorenikuskera, | horien ulermenak eta irudikapenak eta eragindako eraikuntzak aintzat hartzen ditueninterpretazio metodo bat proposatzen da hiri bazterreko paisaien berezkotasunak identifikatzekoeta irudikapen berriak lortu ahal izateko. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
horiek | 5 (0,03) |
Lehen forma
horien | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
UEU | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
horiek ulermen | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
horiek ulermen garapen | 1 (0,01) |
horiek ulermen gizarte | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |