Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2007
‎Bi objekzio horiek ulermen falta baten erakusle dira. Lehen objekzioakorganizazio berrietako ekoizpen kognitiboaren ulermen ahula berresten du.
‎Horretarako, adiskidetasun harremanak hartuko dira erreferentziatzat, ikerketekbatez ere harreman horiek jorratu baitituzte. Harreman horien ulermenaren garapenadeskribatu aurretik, adiskidetasunaren definizioa eta ezaugarriak aztertuko dira.
‎Alde batetik, bi kontzeptu horien ulermenean, adinaren araberako ezberdintasunak daude. Izan ere, 6 urte inguru dituztenean haurrak dagoeneko gai izatendira gerra hitzarekin lehen hitz asoziazioak egiteko; ez, ordea, bakearen esanahiaadierazteko, gaitasun hori adin horretatik aurrera garatzen baita (besteak beste, Covell et. al, 1994; Hakvoort eta Oppenheimer, 1993 eta Hakvoort, 1993).
‎Bi kontzeptu horien ulermenaren garapena batez ere Piaget-en teoriarenbitartez aztertu ohi da (ikus III. kapitulua). Teoria horrek dio, ezagutzaren garapenaestadio segida aldaezin baten arabera gertatzen dela.
‎Bakea eta gerra gizarte fenomenoak diren aldetik, Hakvoort eta Oppenheimerikertzaileek uste dute kontzeptu horien ulermena gizarte esperientziaren ondoriozuzena dela (Hakvoort eta Oppenheimer 1993; Hakvoort, 1996). Garapen kognitiboaren eta sozialaren artean erlazio zuzena dagoela abiapuntu hartuta, besteenikuspegia hartzeko gaitasunari buruzko teorian (Selman, 1980; ikus III. kapitulua) oinarritzen dira bakearen eta gerraren inguruko ezagutzaren garapena aztertzeko.Oro har, ikertzaile horiek uste dute besteen ikuspegia hartzeko gaitasunaren garapenak aldaketa kualitatiboak ekartzen dituela bakearen eta gerraren ulermenean.Hala, besteen ikuspegia hartzeko gaitasunaren eta bakearen eta gerraren ulermenaren artean 14.1 taulan agertzen diren harreman hipotetikoak planteatzen dituzte.
2008
‎bata, obra onenak hautatzea, hierarkizazioaren irizpideak etengabe eguneratzea eta eztabaidatzea (hots, kanonaren inguruko eztabaida bizirik mantentzea). Bestea, interesgarritzat jotzen diren obra horien ulermena sakontzea eta irakurleriari ulermen sakonago hori helaraztea. Beste batzuek, berriz, bi kritika maila bereiztu dituzte:
2010
‎Baina, edozein kasutan, argi geratzen da esatariaren eta aipuaren arteko bereizketa. Enuntziatuak askotarikoak dira, bere horretan jasoak edo berrartuak, baina horien ulermena periferikoa da, ez dago indagaziorik horietan, benetan pentsatzen denera hurbiltzeko ahaleginik. B barrutiaren ahotsaren aldeko justifikazio formulen ordez, atoceak eta errefusatze formulak agertu ohi dira.
2011
‎Prozesu hauek guztiak Kulturaren (kultura zentzu antropologikoan) alorrean kokatzen dira bete betean eta, horregatik, Kulturaren Teoriak aztertu dituen legeen ezagutza erabat lagungarri suertatuko zaigu prozesu horien ulermenerako. Bi aspektu azpimarratu nahi ditugu guk hemen:
2012
‎Jokoak bereziki interesgarriak dira kasu honetan, errazago ikasteko. Zenbakiak erro karratuetan edo zatikietan ikastetik; horien ulermena bideoen bidez hobetu daiteke. INTEFek Lehen Mailako Problemak planteatzen ditu, problemak ebaztean oinarritzen direnak, eta, besteak beste, arrazoiketa eta sormena lehenesten ditu.
2015
‎lurraldearen ulermena, lurraldearen irudikapenak, agenteeragileak eta paisaiaren eraikuntza ukiezin eta eraikiak. Horrezaz gain, paisaiok eraiki dituztenikuspegi anitzen existentzia onartzeko helburua du, eta hortaz agente bat baino gehiagorenikuskera, horien ulermenak eta irudikapenak eta eragindako eraikuntzak aintzat hartzen ditueninterpretazio metodo bat proposatzen da hiri bazterreko paisaien berezkotasunak identifikatzekoeta irudikapen berriak lortu ahal izateko.
‎Idatzizko testua behar duten bideoak erabiltzen ditu gehienetan, izan adierazpen hutsak, izan edizio gutxiko irudi bildumako bideoak. Idatzizko albisteak ematen die testuingurua bideoei, horiek gabe ulermenean eragingo bailuke, bideoak testuingururik gabe eskainiko liratekeelako. El Pais egunkariak, esan bezala, era horretako 5 ikus entzunezko ditu bideo informatibo gisa.
2016
‎«Kontua ez da ulermena lantzea eta euskalduntzea kontrajartzea. Euskaldunduko ez diren horiei ulermenaren konpromisoa jarri behar zaie». Metodo batzuk lantzen ari direla aurreratu du.
‎Hala izan dadin, INPROVOek bi urtez egin du «Etiketa arrautza» kanpaina, «sukaldaritzan oinarrizko elikagai hori markatzeari eta etiketatzeari buruz espainiarren ezagutza hobetzeko». Europako Batasunak eta Nekazaritza, Elikadura eta Ingurumen Ministerioak finantzatutako ekimen honen bidez, arduradunek egiaztatu ahal izan dute alderdi horiekiko ulermena hobetu dela. Arrautzaren etiketatzeari buruzko ezagutza hobetzen du Bi urtez, arrautzaren sektoreko ekoizle eta arduradunek Espainia zeharkatu dute, Europako Batasunean oilo arrautzak nola sortzen diren eta Europako ereduaren eskakizunak zein diren jakiteko.
2017
‎Zer gertatzen da, baina, emozioekin lotutako esaldiekin? Horien ulermenean ere eragiten al du gorputzak. Erantzuna baiezkoa da.
2019
‎Zer gertatzen da, baina, emozioekin lotutako esaldiekin? Horien ulermenean ere eragiten al du gorputzak. Erantzuna baiezkoa da.
‎zenbat kostatzen zaigun ahoskera moldatzea, egokitzea arau batzuetara. Hortik dator gure ardura arauak ahal bezain gutxi izan daitezen, horien ulermena hobetzeko egin litekeenerako prestasun osoarekin batera. Bestela esan, Ahoskera batzordean ez dugu uste oraingoz bederen arau gehiago behar denik, irizpideak ondo ulertzea baizik:
2022
‎“Oraindik hainbat oztopo daude irtenbide berritzaile horiek hartzeko, hala nola haien onurak ez ezagutzea, gizarteak ez onartzea eta laguntza araudirik ez izatea. Fit4Reuse aztertzen ari da Mediterraneoko zenbait herrialdetako onarpen publiko txikiaren eta politiken arrazoiak, eta, horrez gain, alderdi interesdunak eta, oro har, jendea inplikatzeko jarduerak garatzen ari da, eta, horrela, alderdi horien ulermena areagotzen, berrerabilpena sustatzeko asmoz”, azaldu du Marco Orlandok. Ureztatze adimenduneko sistemak Nekazaritza planetako uraren %70 edaten da Horregatik, erronka nagusietako bat da uraren kudeaketa hori hobetzeko gai izatea, eremua modu eraginkorragoan ureztatuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia