Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2002
‎Informazio eta datu urriak izatea garrantzitsua badaere, askoz larriagoa da eskualde horiek inolako instituzionalizazio ofizialik ez izatea. Izan ere, nabarmen nabarmena da eskualde horien eskumenik eta ahalmenikeza azpiegiturak diseinatzeko, garatzeko eta kudeatzeko. Hori dela eta, kapituluhonetatik at geratu dira aipatutako eskualde horiek, nahiz eta garraio azpiegituretan zenbait datu ematen saiatu garen.
2005
‎Turismo paradoreak Espainiako turismo eskaintzaren “kanpo sustapenari lotutako tresna” dira, eta horien eskumena “esklusiban” dagokio Administrazio zentralari. Hori dela eta, Gobernuak ukatu egin du autonomia erkidegoetara eramatea establezimendu publikoen sare horren titulartasuna eta kudeaketa.
2006
‎Begirale hau haurren legezko tutorea da, notario aktaren pean. Guztiak umezurztegietatik datozen haurrak direnez eta herrialdea hain handia denez, adin txikiko horien eskumena erakunde batekoa edo bestekoa izango da, zonaren arabera; kasu batzuetan Hezkuntza Ministerioarena izango da, eta beste batean Gizarte Zerbitzuen Ministerioarena. Eta adingabeen legezko monitore tutore horren ardura da Espainiako familiei informazioa ematea haurrak dituen osasun arazoen, jarraitu beharreko elikaduraren eta abarren inguruan.
2007
‎Kongresuari dagokionez, KOAn Batzorde Iraunkorra egotea ezarri da, ganberari zuzendutako eskarien ardura izango duena, baita horien izapideak egiteko prozedura zehatza ere (46 eta 49 art.); Senatuan beste horrenbeste gertatzen da (49 art. eta 192 art. eta h.), baita autonomia erkidegoetako legebiltzarren erregelamenduetan ere. Ohiko izapidea da Eskarien Batzordeak bakarka edo modu kolektiboan egindako eskariak aztertzea, eta horiek eskuduna den Batzordera igorri ditzake, edo Parlamentuko taldeetara, horien inguruko ekimenak sustatu ditzaten, egoki ikusten badute?; ganberaren osoko bilkurara edo beste organo batzuetara igorri ditzake, azken horien eskumenekoak direla uste baldin badu. Edozelan ere, eskaria jaso izanaren berri eman behar da eta eskatzaileari hartutako akordioa jakinarazi behar zaio.
‎20 artikuluan ezarri zen Errepublikako legeak autonomia erregioetako agintariek betearaziko zituztela; dena den, gobernuak legeen betearazpen erregelamenduak eman zitzakeen, betearazpen hori erregio agintariei egokitu arren. Bestalde, 21 artikuluan ezarri zen Estatuko zuzenbideak lehentasuna zuela erregioetako zuzenbidearen gainetik, azken horien eskumen esklusibokoak ez ziren arlo guztietan; eta, amaitzeko, 22 artikuluan ezarri zen autonomia erregio bat osatzen zuen edozein probintziak bere araubideari uko egin ahal ziola eta estatu zentralari zuzenean lotutako probintziaren araubidera itzuli, udal gehienek hala erabakiz gero eta, gutxienez, probintzia horretako hautesleen bi herenek hala onetsiz gero. II. Errepublikan, Konstituzioaren 12 artikuluan ezarritako plebiszituaren mende jarritako estatutuetatik katalana eta euskalduna soilik sartu ziren indarrean, eta gerra zibila zela-eta, Gorteek ezin izan zuten Galiziakoa onetsi.
‎b. estatuak bere erakunde publikoei egiten dizkien diru-laguntzak, subentzio edo transferentziak, erakunde horien eskumena gobernu zentralak gordetzen duenean;
2010
‎Hori horrela, politika horien eskumenen atzerapena euskal herritarrei, erakundeei eta langabeei kalte egin dien jeltzaleen arrakasta alderdikoia dela esan du Barredak.
2011
‎Horrenbestez, artikulu honek irain eta kalumnia kasuetan kereila jarri aurretik adiskidetze bat galdatzen du. Egia da aipatutako artikulua irain eta kalumnia delituez mintzo dela (IV. Liburuko I V. Titulua), eta bake epaileei ez zaiela aintzatesten horien eskumena, baina inolako zalantza gabe, delitu hauen ondoriozko prozesua hasi aurretik bake epaitegian adiskidetzea ahalegintzea guztiz zilegi da. Horrela ulertu dute autore guztiek bake justiziaren helburu nagusia herritarren artean bakea lortzea dela argudiatuz.
2012
‎CiUk eta ERCk, ordea, debekua indarrean sartu baino lehen halako tasa bat jartzea adostu dute; urtean 500 milioi euro biltzea espero dute hartara. Saenz de Santamariaren hitzetan, zerga horien eskumena estatuarena da. «Halako neurri bat bere aurrekontuan sartzeko aukera aztertzen ari diren beste autonomia erkidegoei» ere egin die keinua bozeramaileak.
2017
‎Zerga sistema horiek, gainontzeko kideak bezala, behartuta daudeBEZa ezartzera bai eta zerga bereziak ere. Eta logikoa denez, PFEZa eta SZa ereindarrean ipini dituzte, Espainiako Estatuko eta Bretainia Handiko zergasistemetatik eten ostean, gaur egun estatu bi horien eskumenak baitira.
2021
‎Jendea bultzatu barik ahalegintzen naiz besteak baino lehenago iristen eskailera mekanikoetara. Eskailera horien eskuma aldea jendez lepo egoten da, eta, autobusera sasoiz heldu gura badut, ezkerretik aurreratu behar izaten ditut guztiak. Hasten naiz erritmo onean eskaileretan gora, eta eskaileren bigarren zatirako izterretako giharrak tenkatu egiten zaizkit, arnasa estutzen hasten zait eta ahoa lehortzen.
‎Eskubide hori egoera osasuntsu/ demokratikoan gauzatzeko, erakunde publikoen esku hartzea derrigorrezkoa da". Pribatizazio prozesuaren aurrean, publifikazioa, nazionalizazioa eta munizipalizazioa kogestioaren bidez. Lurralde bakoitzaren barruan, subsidiariotasun politikoa, erakunde txikienak boteretuz eta horien eskumenak handituz. Lan ordainduak ez du inoiz lan ez ordaindua gaindituko, ez denboran ezta balioan ere, eta banakako guztiek lan ordaindu eta ez ordaindu antzekoa egingo dute.
2023
‎Lan hori Estatuari dagokio, Epaiaren esanetan, eta 149.1.18 artikuluak hori adierazi nahi du, hots, Estatuak toki araubidearen gutxieneko edukiaren oinarriak ezartzeko eskumena dauka. Beraz, Estatuak eskumen horretan oinarrituta toki administrazioaren gutxieneko muina definitzeko aukera izango du, horien eskumenak zehazteko aukerari indar konstituzionala emanez.
‎Horrez gain, Kontzertu Ekonomikoak —gaur egun Euskal Autonomia Erkidegoarekiko Kontzertu Ekonomikoa onesten duen maiatzaren 23ko 12/ 2002 Legeak arautua— EAEk Estatuarekin dituen finantzaeta zerga harremanak arautzen ditu eta, hortaz, EAEko finantzaeta zerga sistemaren bizkarrezurra da. Eta, azkenik, lurralde historikoetako foru arauek lurralde historiko horien eskumenak diren arloak arautzen dituzte eta, udalei dagokienez, baita haiei zuzenean eragiten dizkieten gai batzuk ere, kontu espezifiko batzuetan, hala nola lurralde mugaketak, udalez gaindiko erakundeak, aurrekontuak, finantzak eta tokiko ogasunak. Baina Euskadiko toki erakundeei buruzko legerik gabe, EAEko eraikin instituzionala osatu gabe zegoen, eta horregatik zen beharrezkoa lege hau onestea, Euskadiko gobernuaren hiru maila instituzionalak josteko prozesua burutu ahal izateko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia