2002
|
|
Zuzentarauak ez die eragiten beste substantzia batzuei, hala nola gantz azidoei, zuntzei, landareei edo belarrei eta horien estraktuei. Byrne ren arabera, substantzia
|
horiek
estatu kide bakoitzaren legeriaren mende egongo dira, eta, beraz, Zuzentaraua onartzeak ez du aldaketarik. Elikadura osagarrien etiketatzea zuzentarau honekin sendotuko da, bitamina eta mineral edukiari buruzko informazioa eta produktuak nola erabili behar diren adieraztera behartzen baitu.
|
2004
|
|
" Batasunaren oinarrizko baloreak giza duintasuna, askatasuna, demokrazia, berdintasuna, zuzenbideko estatua eta giza eskubideekiko errespetua dira. Balore
|
horiek
estatu kide guztienak ere badira, aniztasuna, tolerantzia, justizia, elkartasuna eta diskriminaziorik eza ezaugarritzat dituen gizartean". Esan beharrik ere ez dago Batasunaren zabaltzearen kide berriak izateko hautagaiek balore horiek errespetatu dituztela, eta baita gaur egungo estatu kideek ere, dauzkaten barruko arazoak alde batera utzita.
|
2005
|
|
Bestalde, elikagai baten eta sendagai baten beste ezaugarri bereizgarrietako bat haien propietate farmakologikoak dira. Ezaugarri
|
horiek
estatu kideetako agintariei antzeman behar zaizkie, produktu horren propietate potentzialak kontuan hartuta, eta, sendagaiaren Europar Batasuneko araudiaren arabera, gizakiari eman dakioke diagnostiko mediko bat egiteko edo haren funtzio fisiologikoak berrezarri, zuzendu edo aldatzeko. Produktua sendagai gisa kalifikatzeko, kalifikazioan kontuan hartu beharreko irizpide autonomotzat hartzen da produktu bat erabiltzeak osasunerako ekar dezakeen arriskua.
|
|
Zuhurtasun printzipiora jotzen duten neurriek jarduteko orduan zerbait egitea edo ez egitea ekar dezakete, eta neurri horiek behar bezala ez aplikatzearen erantzule izan daitezke. Neurri
|
horiek
estatu kideei, haien kudeaketa orokorrari eta administrazio agintari eskudunei ere aplika dakizkieke. Izan ere, horri buruzko edozein jarduketa berrikusi ahal izango dute epaimahaiek, eta zuhurtzia printzipiora jotzeko oinarrizko baldintzak betetzen ez dituen agintarientzako kondena ezarri ahal izango dute.
|
2007
|
|
lan ildo horretatik goaz.Europako legeriak geroz eta presentzia handiagoa du kontsumoari dagozkion sektore denetan: roaminga, garraioa, telekomunikazioak, energia sektorea... Kontsumitzailearen eskubideak geroz eta garrantzi handiagoa hartzen ari direnez, alor guztietan duten presentzia egunetik egunera areagotuz doa.Area askotan, Batzordea aitzindari da kontsumitzaileen eskubideen gaineko arauak egitean.Lehendabizi, Europar Batasunaren mailan; ondoren, eskubide
|
horiek
estatu kideetan indartzeko sustapenean.Nola handitu edo hobetu daitezke kontsumitzailearen informazioa eta konfiantza. Ondo hausnartu eta taxuturiko legeria baten bitartez.Esate baterako, ene ustez, Espainian jabetza anitzaren sektorea arautuko duen legerik ez dago eta alor horretan, aspaldion, arazoak izan dira.Egun, Europa osoan jabetza anitzeko zerbitzuak eskaintzen dituzten enpresa guztien %3... kontsumoak berebiziko garrantzia du egun, familien zorpetze maila biziki handia baita.Jendeak askotan ez daki nolako konpromisoak hartzen ari den eta egiaz zer egiten ari den, kontsumorako kreditu bat kontratatzean.Hori ez da ona.Nola ikusten duzu kontsumitzaileen elkarteen betekizuna 27en Europar Batasunean. Espainian, bereziki, erakunde arras indartsuak dituztela uste dut.Horietako batzuen arduradunekin bilerak izan ditut eta horrelaxe erakutsi didate.Zorionak eman behar dizkiet elkarte horien jarduera onagatik eta, bidez batez, Osasun Ministerioa betetzen ari den rolagatik.Bide onetik omen doaz, horixe da arrakasta biltzeko forma egokiena.Kontsumo politika ez da uharte bat, ez dugu isolaturik kontsideratu behar.Alor hauetan gobernuekin elkar hartuta aritzeak garrantzi handia du.Merkatu bakarreko abantailen onuradun gertatzen asmatu al du kontsumitzaileak. Ez dut uste baiezko biribila izan daitekeenik erantzuna.Argiak eta itzalak ditugu hor ere.Zifrek ederki erakusten dute europar kontsumitzailea ez dela finantza zerbitzuen onuradun mugen gainetik.Europar kontsumitzaileen %1ek bakarrik dauzkate horrelako zerbitzuak eskura.Internet bidezko erosketak ere hutsaren hurrengo dira oraingoz.Sareak eskaintzen dizkigun aukerak alferrik galtzen ari gara.Interes orokorreko zerbitzuak liberalizatu badira ere, ondasun eta zerbitzuen enpresaz aldatzea asko kostatzen zaio kontsumitzaileari.Tramiteak konplexuak dira eta hobekuntzak ez dira biziki nabarmenak.Horrez gainera, erreklamazioak telefonia alorrean, adibidez ugaldu egin dira.Nolako neurri politikoak hartuko ditu Zuzendaritza horrek egoera hau hobetzeko. Egun bertan, elkarren arteko operagarritasun eta telefonia kontuak lantzen ari dira.Roaming eta antzeko gaietan, adibidez, kontsumitzailea hobeki babestuko duen legeria berria prestatzen ari gara.Oraintxe bertan enpresa batzuk sekulako etekinak erdiesten ari dira kontsumitzaileari kobratzen dizkioten tarifa handiei (handiegiei, zenbaitetan) esker.Adiera horretan kontsumitzailea hobeki babestuko duen araua sortu beharra dago.Kontsumitzailea babesteari dagokionez, bederen, Europar Batasunaren errealitatea ez da, inondik ere, harmonikoa.Nolako arazoak dakartzate batetik besterako alde horiek. Kontsumitzailea babesteko politika komuna gorpuzteko nolako pausuak egin behar dira. Batetik, informazioa trukatzeko sistema komunitarioetan eskarmentu handia dugu:
|
|
Zuzentarau horren arabera, telekomunikazioen konpainiek telefono deiei, mezuei, posta elektronikoei eta interneteko nabigazioari buruzko datuak sei eta hilabete bitartean gorde behar dituzte (gordetzen diren datuak kokapenari buruzko datuak eta erabiltzailea eta komunikazioaren iturria identifikatzeko beharrezkoak direnak dira, ez komunikazio elektronikoen edukiak). Datuok nazioko agintariei emango zaizkie, kasu zehatzetan eta herrialde bakoitzeko legeriarekin bat etorriz, betiere, datu horiek delitu larriak hauteman, ikertu eta pertsegitzeko erabiltzen badira, delitu
|
horiek
estatu kide bakoitzeko nazioko legerian nola definitzen diren kontuan hartuta (neurria, funtsean, terrorismoarekin eta krimen antolatuarekin lotutako kasuetarako pentsatuta dago). Aukera horren abusuaren aurrean berme bat ere ezarri du; zigor arloko edo administrazio arloko neurriak hartzea eskatzen du zuzentarauak baimentzen ez dituen erabilerak pertsegitzeko, eta herrialde bakoitzean prozesu osoaren kontrolaren erantzulea izango den agintari publiko bat egongo dela ezarri du.
|
|
Europar Batasuneko zuzenbideko iturriak eta
|
horiek
estatu kideetako zuzenbidearekin duten lotura
|
2008
|
|
Erkidegoko Gobernuak jakinarazi zuen 65 milioi euro erabiliko dituela urtean, ikastetxeetan esnea eta bestelako esnekiak banatzeko programak finantzatzeko. Diru-laguntza
|
horiek
estatu kideek eskatu dituzte. Herrialdeek doan banatu ahal izango dituzte artikulu horiek, baina, nahi izanez gero, beren funtsak ere eman ahal izango dituzte entregak gehitzeko.
|
2012
|
|
– Idazkaritzari eskatzea, Biltzar Orokorrak adostutako arau eta prozedura argiekin bat etorriz, erabili ditzan atzeneraino baliabide
|
horiek
estatu kide guztien mesedetan, kudeaketarako dauden eginera eta teknologia onenak aplikatuz eta estatu kideek hitzartutako lehentasunek adierazten dituzten zereginei arreta berezia eskainiz.
|
2017
|
|
1993an onartutako irizpide ekonomiko horiek ez zituzten betetzen eta EBkoagintariak gogor jarri ziren, eta, ondorioz, 1997an, Egonkortasun eta HazkunderakoPaktua (PEC) onetsi zuten. Paktu horretan zenbait isun aurreikusten ziren, gaineraoso zuhurrak eta gogorrak, aurrekontuei eskatutako baldintzak ez baziren betetzen.Isun
|
horiek
estatu kide guztientzat berdinak ziren, baina EBko estatu kide nagusiek, Alemaniak eta Frantziako Estatuak, huts egin zuten eta isunak saihestu, itxurazberdinen arteko araua bertan behera utzita. Bien bitartean, estatu kide ahulenek isunenmehatxua oraindik jasaten dute:
|