Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 178

2000
‎Irrati eta telebistanberriz, zentralizazioa handia izan da urteetan, bereziki Frantziar Estatuan, bertakoenpresen garapenari leku gutxi utziz, zenbait irrati emandegiren salbuespenarekin.Beraz, ez da harritzekoa prentsan eta Hegoaldean aurkitzea bertako komunikazio enpresen garapen handiagoa, Iparraldean eta irratian edo telebistan baino, arlo pribatuari dagokionean, behintzat. Horietan Estatu mailako hedapena duten enpresak eta komunikabideak dira nagusi. Iparraldeak, berriz, merkatu berezitu gisa du garrantzia prentsan, eta bertako ekimen komunikatiboek gehiago dute zerikusia ekinbide sozialarekinpribatu komertzialarekin baino.
‎aipatzen du hiritartasunaeta naziotasunaren arteko loturaz hitz egitean. Bere hitzetan, Frantzia, Ingalaterraeta Ipar Amerikako tradizio politikoetan uztarketa semantiko hori naziotasunarendefinizio politikoaren adierazlea da horietan estatua, nazioa eta herri burujabeagauza bera baitira (Brubaker, 1992: 50). Argi dago, beraz, eta nabarmen ageri da nazio estatu delakoen bilakaerari erreparatuz gero, estatua izan dela orain arte loturajuridiko honi atxikipen sentimendua bermatzen interesatuena, naziotasuna, nazionalitatea eta hiritartasuna bateratuz eta elkarren pareko egin nahiz.
‎Kolektiboen eremura joanik, eta esparru hartan koka daitezkeen nazio aldarrikapenak kontuan ez hartzeagatik hain zuzen, injustiziazko egoera gatazkatsuaklehertu izan dira behin baino gehiagotan, aipatutako arazo horiek estatuak beharbezala bideratzen jakin ez duelako.
‎X. Larralde: Europak dakartzan aldaketa horiek estatuek ere sentitzen dituztela ikusirik, ni beldur naiz gero eta zailago izanen dela Paristik eta Madrildik autodeterminazio eskubidearen onarpena lortzea. Estatu frantziarrean jada sentitzendira mugimendu arrunt kezkagarriak.
‎Estatuak, bizimodu onei buruzko gizabanakoen ikuskera ezberdinen aurrean, neutrala izan behar duela defendatzeak ez du esan nahi, ordea, bere esparruan bizi diren hiritarren askatasun indibidual, segurtasun fisiko edota ongizateaz arduratu behar ez duenik. Alderantziz, aztergai ditugun liberal hauek, arlo horietan estatuak jarrera aktibo bat hartu behar duela diote2 Horrela bada, estatu liberal batek, neutraltasunaren agindua errespetatzen duen neurrian behintzat, politika antiperfekzionista bat izan behar du gidaritzat, ezin baitu bizimodu onaren ideia jakin bat edo beste bultzatu. Neutraltasunaren ideiaren arabera orduan, estatuak bere jokabidean ezin du bataren gailentasuna edota gutxiagotasuna aditzera eman bere baliabideak hara zuzenduz, horrela jokatuz gero gizabanakoen bizimodu onaren ikuskeren gain eragina izango bailuke.
2001
‎Zorra ordaindu beharra duenez eta presazkoena horixe denez, aurrekontu orokorren %80 edo %100ekoa baino zor handiagoa duten herrialde horietan Estatuak ezin du herriarentzat lan egin.
‎Gaztetasunaganako kultua txeke eta ebakuntzetan adierazia Estatu espainiarrera orain dela hogei bat urte arte iritsi ez bazen ere, egun Italiakoek bezainbeste ebakuntza nozitzen dituzte espainiarrek, bi horien aurretik Estatu Batuak eta Brasil baino ez doazelarik.
‎Kopuru horretatik, urtean 325.000 inguru ospitaleratu dira. Datu horiek Estatu Batuetako Gaixotasunen Prebentzio eta Kontrolerako Zentroek (CDC, ingelesezko sigletan) urtero egiten duten azterketatik ondorioztatzen dira. Espainian ere, azken urteotan, gora egin du elikagaien bidez transmititzen diren gaixotasunek.
‎Honek ez digu estatuak hegemonia horretan duen presentzia ahanztarazi behar; izan ere, larderiaren eta baimenaren arteko konbinazioan gordetzen du hegemoniak bere funtsa (Grams  ci 1986: 33). Alabaina, guztiz bazterrarazten dizkigu instituzio zibil horiek Estatuaren aparatu ideologiko soiltzat hartzen dituztenen teoriak, ez baitira, hain zuzen ere, ideologia nagusia gizartean bere autonomiaren eta besteekiko harremanen bidez eraberritzen eta legeztatzen dela esateko gai izan.
2002
‎Bakarka ez dauka zereginik euskarak. Orobat, esan behar da gurean nagusi eta menderatzaile diren gainerako bi nazio identitate horiek Estatu totalitario horiekin eskuz esku dabiltzan bitartean, euskaldunaren herri nortasunak ez daukala zereginik
‎Adibidez, 1998an AuzitegiGorenak baliogabetu egin zituen Bizkaian 1988an ezarritako pizgarri fiskalak, nahiz eta aurretik EAEko Epaitegi Gorenak zuzenbidezkoak arautu. Tartean, 1993an Europako Batzordeak pizgarri horiek Estatuko laguntzatzat kontsideratuzituen Espainiako estatuan zeuden enpresa ez egoiliarrak baina Europako Batasuneko egoiliarrak zirenak, ezin izan zituztelako laguntza hauek jaso nahiz eta EAEnedo NFEn kokaturik egon. Garai horretan enpresa atzerritarren zergak Estatuaksoilik arautu zitzakeen, eta, beraz, arau foralak ezin zitzaizkien horiei hedatu.Horren ondoren, Espainiako Estatuko Auzitegi Gorenak epai hori erabili duzenbait ebazpen kontraesankor eta eztabaidagarri emateko.
‎Bertan euskal lurraldeetara transferiturik ez dauden eskumenengatik Estatuak lurralde osoangastatzen duena zenbatzen da. Gaur egun, gastu horiek Estatuko aurrekontuaren %50 baino handiagoak dira. Hortik suposatzen da, euskal eremuetanere zati bat gastatzea dagokiola.
‎Irrati periferikoek, irrati pribatu komertzialak zirenek, ondoko estatuetatik emititzen jarraitu zuten frantsesez, gerra aurrean zeuden emisoren programei jarraituz. Estazio horiek estatutik at zeuden arren, bertan inbertituriko dirua frantziarra zen. Irrati periferiko ezagunenak Radio Luxembourg, Radio Andorre eta Radio Monte Carlo zirelakoak izan ziren:
‎Azken hamarkadetan, Philip Morrisek test ugari egin zituen erretzaile batek zenbat partikula inhalatu zitzakeen zehazteko. Pauly irakasleak adierazi zuenez, “proba horiek Estatu Batuetatik kanpoko laborategi sekretuetan egin ziren, Alemanian, zalantzarik gabe”. Zuntz horien arriskuei buruzko ikerketa gutxi dago munduan, baina laborategiko animaliekin egindako esperientziek adierazten dute minbizia sor dezaketela zeharka, zientzialariaren ustez.
‎Zuzentarauak ez die eragiten beste substantzia batzuei, hala nola gantz azidoei, zuntzei, landareei edo belarrei eta horien estraktuei. Byrne ren arabera, substantzia horiek estatu kide bakoitzaren legeriaren mende egongo dira, eta, beraz, Zuzentaraua onartzeak ez du aldaketarik. Elikadura osagarrien etiketatzea zuzentarau honekin sendotuko da, bitamina eta mineral edukiari buruzko informazioa eta produktuak nola erabili behar diren adieraztera behartzen baitu.
‎Azken ikerketek diotenez, Espainiako haurren %8k eta nerabeen %15ek depresioa dute. Datu horiek Estatu Batuetan edo Europako gainerako herrialdeetan, eta Hego Amerikako eskualdeetan kezkagarriak dira, hala nola Puerto Rico, Mexiko edo Guatemala. Deprimitzea sofistikatua da, adituek argudiatzen dute.
‎Obesitateak helduen %16ri eta haurren %13, 8ri eragiten die, Basilio Moreno Espainiako Endokrinologia eta Nutrizio Elkartearen (SEEN) eta Susana Monereoren (SEEN) idazkari den Javier Aranceta jaunaren datuen arabera. Susana Monereok adierazi zuenez, kopuru horiek Estatu Batuetakoak izan daitezke(% 25 helduak eta% 18 gazte obesoak) «agintariek ez dute gaixotasuna lehen mailako osasun arazo gisa tratatzen». SEEdoko presidenteak Osasun Ministerioari eskatu zion «beharrezko jarduerak bultzatzeko» arazo horri aurre egiteko, eta laguntza publikoak eskatu zituen azterlanak egiteko, bai eta aurrekontu partida espezifiko bat ere arazoa aztertzeko.
‎Joera islamista horiek Estatuaren nolabaiteko deslegitimazioa partekatzen dute. Horien arabera, hasierako garaietan bezala, Estatu bakarrean politikoki batuta egon lukeUmma k, autoritate aldi berean zibil eta erlijioso batek gobernatuta.
2003
‎Baina, hori bigarren mailan kokatu behar da. Inportanteena kontzepzio horiek estatuaren administrazioan nola aplikatu ziren ezagutzea da, baita harrezkeroztik sortu zen kultur politika ere. Zentralizazioa, funtsean, ez da instituzioen politika soilik, kultura politiko baten ondorioa baizik, jendeak kultura hori bi mendez bere baitan barneratu du.
horiek Estatu espainiarreko bidaiarien kexu zerrendetako lehen postuetan agertzen dira.
‎Lortutako emaitzek gizakiekin egindako saiakuntza klinikoak iragartzen dituzte. Saiakuntza horiek Estatu Batuetan eta Kanadan onets daitezke hemendik bi urtera. Behatutako emaitzen arabera, koktel farmakologikoa beren dietan gehitu zitzaien animaliak luzaroago bizi izan ziren eta muskuluen eta neuronen narriadura atzeratu egin zuten, dio Julien irakasleak.
‎Espainia esaten diote bati, Frantzia besteari (gutxi batzuk zaintzeko, jendarme larregi). Atzerri hurbil horiei estatu hitza gehitzen zaie etengabe testu abertzaleetan: nonbait, gu ez espainolak eta ez frantsesak garela argiago uzteko edo.
‎Arazo horiek, txikien arazo horiek estatu arazo nahiz arazo ofizial ez diren bitartean, zaratak dira gizartearentzat, besterik ez.
‎Halaber, herri onura tartean izanez gero, subjektu pribatuek euren jabetzapeko ondasunak besterendu behar dituzte. Arrazoi berberaren ondorioz, tributuak eta zergak eskatzea zuzena da, horiekin estatuaren gastuei aurre egiten zaielako.
2004
‎" Batasunaren oinarrizko baloreak giza duintasuna, askatasuna, demokrazia, berdintasuna, zuzenbideko estatua eta giza eskubideekiko errespetua dira. Balore horiek estatu kide guztienak ere badira, aniztasuna, tolerantzia, justizia, elkartasuna eta diskriminaziorik eza ezaugarritzat dituen gizartean". Esan beharrik ere ez dago Batasunaren zabaltzearen kide berriak izateko hautagaiek balore horiek errespetatu dituztela, eta baita gaur egungo estatu kideek ere, dauzkaten barruko arazoak alde batera utzita.
‎Partikularrak, bere erruz, Erregistroko funtzionarioen lekualdaketak edo alferreko beste gastu batzuk sorrarazten baditu, partikular hori kondenatuko da kostu horiek estatuaren paperarekin ordaintzera, kasuan kasuko isunari kalterik egin gabe.
‎Txosten horretan, gizarte bazterketaren aurkako borrokan ikasturte honetan kudeatutako 164 milioi euro baino gehiagoren patua aztertzen da. Hamabosten Europan, Europako Parlamenturako hauteskundeak direla eta, Pobreziaren eta Gizarte Bazterkeriaren aurkako Elkarteen Europako Sareak, Caritasi baitagokio, 55 milioi pobre baino gehiago daude, eta horiei estatu kide berriek pairatzen duten pobrezia handia gehitu behar zaie. Erakunde horrek “gizarteratzeko Europako estrategia sendoa” sustatzeko eskatu dio Europako Batasunari, 2010etik aurrera emaitzak ematen has dadin.
‎ziklo konbinatuko instalazioek (gasa) “pisu erlatibo handiagoa izango dute”, eta horrek Iberdrolaren tesia erraztuko luke Endesaren eta Unión Fenosaren aurka. Autonomia erkidegoek emango dituzte eskubideak, baina eskubide horiek Estatuak dituen gas poluitzaileen urteko emisio erregistroen arabera emango dira. Tarifa igotzea Tarifa elektrikoari dagokionez, Montillak baztertu egin zuen% 2 baino gehiago igoko zela 2005ean, Kyotori buruzko Europako zuzentaraua aplikatzearen ondorioz.
‎Rotterdameko Hitzarmenak, Aldez Aurreko Baimen Arrazoituaren prozeduraren bidez, tresna bat eskaintzen die garapen bidean dauden herrialdeei pestizidak eta produktu kimiko arriskutsuak segurtasun eta eraginkortasun handiagoz erabiltzen laguntzeko. Gainera, eragotzi egiten du substantzia arriskutsu horiek Estatuan sartzea, inportatzeko baimen esplizitua eman ezean. Klaus Töpfer Nazio Batuen Ingurumen Programako (NBIP) zuzendari exekutiboak adierazi du hitzarmen honek plagizidek eragin ditzaketen arriskuetatik gizakiak babesteko ildo bat jarriko duela.
2005
‎Bestalde, elikagai baten eta sendagai baten beste ezaugarri bereizgarrietako bat haien propietate farmakologikoak dira. Ezaugarri horiek estatu kideetako agintariei antzeman behar zaizkie, produktu horren propietate potentzialak kontuan hartuta, eta, sendagaiaren Europar Batasuneko araudiaren arabera, gizakiari eman dakioke diagnostiko mediko bat egiteko edo haren funtzio fisiologikoak berrezarri, zuzendu edo aldatzeko. Produktua sendagai gisa kalifikatzeko, kalifikazioan kontuan hartu beharreko irizpide autonomotzat hartzen da produktu bat erabiltzeak osasunerako ekar dezakeen arriskua.
‎Zuhurtasun printzipiora jotzen duten neurriek jarduteko orduan zerbait egitea edo ez egitea ekar dezakete, eta neurri horiek behar bezala ez aplikatzearen erantzule izan daitezke. Neurri horiek estatu kideei, haien kudeaketa orokorrari eta administrazio agintari eskudunei ere aplika dakizkieke. Izan ere, horri buruzko edozein jarduketa berrikusi ahal izango dute epaimahaiek, eta zuhurtzia printzipiora jotzeko oinarrizko baldintzak betetzen ez dituen agintarientzako kondena ezarri ahal izango dute.
2006
‎Berrikuspen errekurtsoaren ondorioz absoluzio epaia ematen denean, horretan interesa dutenek edo euren jaraunsleek eskubidea izango dute, zuzenbide erkidearen arabera bidezkoak diren kalte ordain zibilak jasotzeko; kalte ordain horiek estatuak ordainduko ditu, baina, horri kalterik egin gabe, estatuak berreskaera eskubidea izango du, erantzukizuna duen epaile edo auzitegi epai emailearen aurka, edo zuzenean erantzuletzat jotako pertsonaren aurka edo azken horren jaraunsleen aurka.
2007
‎lan ildo horretatik goaz.Europako legeriak geroz eta presentzia handiagoa du kontsumoari dagozkion sektore denetan: roaminga, garraioa, telekomunikazioak, energia sektorea... Kontsumitzailearen eskubideak geroz eta garrantzi handiagoa hartzen ari direnez, alor guztietan duten presentzia egunetik egunera areagotuz doa.Area askotan, Batzordea aitzindari da kontsumitzaileen eskubideen gaineko arauak egitean.Lehendabizi, Europar Batasunaren mailan; ondoren, eskubide horiek estatu kideetan indartzeko sustapenean.Nola handitu edo hobetu daitezke kontsumitzailearen informazioa eta konfiantza. Ondo hausnartu eta taxuturiko legeria baten bitartez.Esate baterako, ene ustez, Espainian jabetza anitzaren sektorea arautuko duen legerik ez dago eta alor horretan, aspaldion, arazoak izan dira.Egun, Europa osoan jabetza anitzeko zerbitzuak eskaintzen dituzten enpresa guztien %3... kontsumoak berebiziko garrantzia du egun, familien zorpetze maila biziki handia baita.Jendeak askotan ez daki nolako konpromisoak hartzen ari den eta egiaz zer egiten ari den, kontsumorako kreditu bat kontratatzean.Hori ez da ona.Nola ikusten duzu kontsumitzaileen elkarteen betekizuna 27en Europar Batasunean. Espainian, bereziki, erakunde arras indartsuak dituztela uste dut.Horietako batzuen arduradunekin bilerak izan ditut eta horrelaxe erakutsi didate.Zorionak eman behar dizkiet elkarte horien jarduera onagatik eta, bidez batez, Osasun Ministerioa betetzen ari den rolagatik.Bide onetik omen doaz, horixe da arrakasta biltzeko forma egokiena.Kontsumo politika ez da uharte bat, ez dugu isolaturik kontsideratu behar.Alor hauetan gobernuekin elkar hartuta aritzeak garrantzi handia du.Merkatu bakarreko abantailen onuradun gertatzen asmatu al du kontsumitzaileak. Ez dut uste baiezko biribila izan daitekeenik erantzuna.Argiak eta itzalak ditugu hor ere.Zifrek ederki erakusten dute europar kontsumitzailea ez dela finantza zerbitzuen onuradun mugen gainetik.Europar kontsumitzaileen %1ek bakarrik dauzkate horrelako zerbitzuak eskura.Internet bidezko erosketak ere hutsaren hurrengo dira oraingoz.Sareak eskaintzen dizkigun aukerak alferrik galtzen ari gara.Interes orokorreko zerbitzuak liberalizatu badira ere, ondasun eta zerbitzuen enpresaz aldatzea asko kostatzen zaio kontsumitzaileari.Tramiteak konplexuak dira eta hobekuntzak ez dira biziki nabarmenak.Horrez gainera, erreklamazioak telefonia alorrean, adibidez ugaldu egin dira.Nolako neurri politikoak hartuko ditu Zuzendaritza horrek egoera hau hobetzeko. Egun bertan, elkarren arteko operagarritasun eta telefonia kontuak lantzen ari dira.Roaming eta antzeko gaietan, adibidez, kontsumitzailea hobeki babestuko duen legeria berria prestatzen ari gara.Oraintxe bertan enpresa batzuk sekulako etekinak erdiesten ari dira kontsumitzaileari kobratzen dizkioten tarifa handiei (handiegiei, zenbaitetan) esker.Adiera horretan kontsumitzailea hobeki babestuko duen araua sortu beharra dago.Kontsumitzailea babesteari dagokionez, bederen, Europar Batasunaren errealitatea ez da, inondik ere, harmonikoa.Nolako arazoak dakartzate batetik besterako alde horiek. Kontsumitzailea babesteko politika komuna gorpuzteko nolako pausuak egin behar dira. Batetik, informazioa trukatzeko sistema komunitarioetan eskarmentu handia dugu:
‎Estatuaren Aurrekontu Orokorretan autonomia erkidegoentzako esleipen jakin bat ezarri ahal izango da. Horretarako, kontuan hartuko da autonomia erkidego horiek estatutik bereganatu duten zerbitzu eta jarduera kopurua; eta, gutxieneko maila bermatu da, Espainiako lurralde osoan, oinarrizko zerbitzu publikoak emateko orduan.
‎irakasleen titulazio akademikoa, ikasle irakasleak bat etortzea kopuru erlazioari dagokionez, irakaskuntza eta kirol instalazioak, eta eskola postuak). Unibertsitate pribatuen sorrerari dagokionez, kontrol prozedura desberdina da, ULOren 4 artikuluaren arabera, horiek estatuko edo autonomia erkidego bateko lege baten bidez aitortu behar baitira, betiere, Gobernuak finkatutako betekizun batzuk betetzen badira, aurretik Unibertsitate Politikako Batzar Nagusiak txostena eginda.
‎Bada, Konstituziora bildutako estatu sozial eta demokratiko horretako antolamendu juridikoaren funtsezko balioak dira askatasuna, justizia, berdintasuna eta aniztasun politikoa. Doktrinaren arabera, balio horiek estatuak gauzatu nahi dituen ideal etikoak eta oinarrizko nahiak dira. 1.1 artikuluan garrantzi berezia eskaintzen zaie, nagusi gisa definitzen baitira, eta horiek aldarrikatzeari buruz hitz egiten baita.
‎Batzordeak txosten horiek aztertuko ditu, eta horrek txostenak eta iruzkinak alderdi diren estatuei emango dizkie. Bestalde, 41 artikuluan ezarritakoaren arabera, alderdi diren estatuek onartu dezakete Giza Eskubideen Batzordeak eskumena duela komunikazioak aztertzeko, horietan estatu den alderdi batek Itunaren alderdi den beste estatu batek betebeharrak betetzen ez dituela alegatzen badu. Hiru hileko epean, alderdi den estatu demandatuak estatu demandatzaileari auziari buruzko azalpena emango dio, baina auzia alderdi diren bi estatuentzat gogoko den moduan ebazten ez bada sei hileko epean, horietako edozeinek Batzordearen esku utzi ahal izango du.
‎Babes errekurtsoa KALOren hirugarren tituluan (41 art.) araututa dago. Herritar guztiak babesten ditu aipatu ditugun eskubide eta askatasun urratzeen aurrean, horiek estatuko botere publikoek, autonomia erkidegokoek zein lurralde, korporazio edo erakunde izaerako gainerako erakunde publikoek egindako xedapen, egintza publiko edo egitezko bide hutsetik badatoz, baita horietako funtzionario edo eragileek egin badituzte, edo aipatu eskubide eta askatasunen urratzeak badira eta berehalako eta zuzeneko jatorria organo judizial baten egintza edo ez egite batean bad... Beharrezkoa da auzitegi arruntetako maila guztiak agortzea (KAE hauek:
‎Zuzentarau horren arabera, telekomunikazioen konpainiek telefono deiei, mezuei, posta elektronikoei eta interneteko nabigazioari buruzko datuak sei eta hilabete bitartean gorde behar dituzte (gordetzen diren datuak kokapenari buruzko datuak eta erabiltzailea eta komunikazioaren iturria identifikatzeko beharrezkoak direnak dira, ez komunikazio elektronikoen edukiak). Datuok nazioko agintariei emango zaizkie, kasu zehatzetan eta herrialde bakoitzeko legeriarekin bat etorriz, betiere, datu horiek delitu larriak hauteman, ikertu eta pertsegitzeko erabiltzen badira, delitu horiek estatu kide bakoitzeko nazioko legerian nola definitzen diren kontuan hartuta (neurria, funtsean, terrorismoarekin eta krimen antolatuarekin lotutako kasuetarako pentsatuta dago). Aukera horren abusuaren aurrean berme bat ere ezarri du; zigor arloko edo administrazio arloko neurriak hartzea eskatzen du zuzentarauak baimentzen ez dituen erabilerak pertsegitzeko, eta herrialde bakoitzean prozesu osoaren kontrolaren erantzulea izango den agintari publiko bat egongo dela ezarri du.
‎Europar Batasuneko zuzenbideko iturriak eta horiek estatu kideetako zuzenbidearekin duten lotura
‎Konstituzio eskubideek botere publikoen aurrean duten eragingarritasuna bermatuta dago, euren jatorriarekin bat etorriz: izatez, eskubide horiek estatuaren boterearen aurreko muga moduan sortu ziren, botere publikoaren aurreko askatasun esparruaren berme moduan. Arazoa partikularren aurrean ere eragingarritasuna bermatu behar denean planteatzen da.
‎EKren 149.1.18 artikuluaren arabera, estatuaren eskumen esklusibokoak dira administrazio publikoen(...) funtzionarioen estatutuari buruzko oinarriak, kontuan hartuta oinarriok beti bermatuko dutela herritar guztiek tratu bera izatea administrazio horietan, autonomia erkidegoek, beren eskumenak direla bide, funtzionarioei buruz eman ditzaketen arauei kalterik egin gabe. Edonola ere, arau horiek estatuko legegintzaren oinarrietara egokitu dira. Horregatik, adibidean aurrera eginez, autonomia erkidego batek (esaterako Euskal Autonomia Erkidegoak) Autonomia Estatutuan EAEko funtzionarioen eta EAEko toki administrazioaren estatutua arautzeko eskumena bere gain hartu ahal izan du, EKren aipatu 149.1.18 artikuluan ezarritakoari kalterik egin gabe (EAEko Autonomia Estatutuaren 10.4 art.). Modu horretan, estatuaren oinarrizko legegintza arlo horretan funtzio publikoa eraldatzeko neurriei buruzko abuztuaren 2ko 30/ 1984 Estatu Legean aurki dezakegu; izan ere, lege horren artikulu batzuk (1 artikuluan zerrendatuak) funtzionario publikoen estatutu araubidearen oinarriak dira, EKren 149.1.18 artikuluan ezarritakoaren arabera.
‎Estatuaren lurraldea udalerri eta probintzietan antolatzeari dagokionez, Konstituzioaren 99 artikuluan kasuan kasuko lege arautzaileek garatu beharreko printzipio batzuk ezarri ziren: toki korporazioek probintziako eta herriko interesak gidatzea, toki korporazioetako batzarraldien publizitatea, horien aurrekontuak, kontuak eta akordio garrantzitsuak argitaratzea, erregeak eta Gorteek esku hartzeko aukera izatea erakunde horiek eskumenak gainditu ez zitzaten, eta, amaitzeko, erakundeon ahalmenak zehaztea zergen arloan, horiek Estatuko tributu sistemaren aurrez aurre egon ez zitezen. Konstituzioaren artikulu hori 1870ko abuztuaren 20ko Udal eta Probintzia Legeek garatu zuten.
‎Arauen piramideko hurrengo mailan «erregelamendu» izenekoak egongo lirateke (dekretuak, aginduak, etab.). Arau horiek estatu zentraleko edo autonomia erkidegoko organo betearazleetatik edo toki administrazioko erakundeetatik sortutakoak dira. Lerrunari dagokionez, kasu honetan hierarkia printzipioa aplikatzen da:
‎Patetikotasun horretan erantzule nagusiak badakigu zeintzuk diren makropolitikaren alorrean gauzak behatuta.Alabaina, makropolitika hilgarri horrek, euskaldun izateko duintasuna eta nortasuna hiltzen dituen makro-egitura eta politika horrek, ordezkari zintzoak dauzka gizarte zibilean. Euskaldunen duintasuna eta nortasuna errespetatzeko euskara ikasinahi ez duten erdaldun horiek estatu totalitarioen konplize zuzenak dira, estatuekez bailukete jokatzen duten gisan jokatuko hauen aldetik dagoen konplizitatea ezbalego. Auzi hau dela eta gurean argiegi eta zehatzegi marrazten da estatuaren etagizarte zibilaren arteko mugarria, estatua eta gizarte zibila bi gauza direlakoan edo.Azkenekoa ez omen da, alegia, aurrenekoaren ezpalekoa.
‎Komunikazio hori da euskalherriaren lehengo zentzua, partekatzen zuena eta egiten zuena euskaraz egiteabaitzen, baina gaur, Modernitate goienean, komunikaziorako azpiegitura sendoakbehar ditugu: azpiegitura horiek estatu forman baino ez dira garatu orain arte, bihar etzi bestela izan daiteke; beraz, estatua behar dugu bai (zein neurritanaukera kontua edo nahi kontua?), baina segur aski estatu hori gabe jokatzenjarraitu dugu. Eta horretarako, ezinbestean, sentipena, atxikimendua etaengaiamendua, barrutik sortzen digun indarra, atzo kultura zena, gaur ideologiabehar duena.
‎Urte hauetako Kupoa kalkulatzeko estatuaren aurrekontuko gastuetatik hasi zen, hain zuzen, gastu orokorretatik. Gero, EAEra transferitutako eskumenen gastuak kendu ziren aurreko datuetatik, baina gastu horiek estatu mailan izan behar zuten, bestela ezin baitzitekeen egin inolako kenketarik, zenbaki homogeneoak izan behar baitute honelako kenketa egiteko.
‎Hala, ahalegina errenta gordin erabilgarriaren %30, 4ra murrizten da inbertsioaren %15 errenta aitorpenean kengarri gisa kontuan hartuz gero, urteko 9.000 eurotik gorakoa izan gabe, ohiko lehen etxebizitza erosten denean eskubide hori izateko. Iaz 3.200 milioi eurotik gorako gastua eragin zuten mozkin horiek Estatuarentzat. Pisu bat jabetzan lortzeko zailtasuna bi faktoreren ondorio da.
‎Beste sei etxe, Bartzelona, Cadiz, Jaen eta Malaga artean banatuak, Estatuko Administrazio Orokorreko Funtzionario Zibilen Etxeen Patronatu desagertuetatik datozenak, Administrazio Publikoen Ministerioarenak dira. Horiei Estatuko Funtzionario Zibilen Mutualitate Orokorrak dituen 26 etxebizitza gehituko zaizkie. Ez dago Defentsa Ministerioaren mendeko Indar Armatuen Etxebizitzen Institutuak (INVIFAS) kudeatzen dituen etxebizitza hutsen zifra zehatzik; Hezkuntza eta Zientzia Ministerioak, berriz, hutsik dagoen eta Ceutan dagoen eraikin bat besterik ez du.
‎Abenduaren 5etik 11ra bitartean Bizkaiko hondartzetan 250 tona fuel eta fuelez zikinduriko 100 tona material biltzen ziren bitartean, Eusko Jaurlaritzak fuel kopuru gehiegi kostaldera irits ez zedin itsasoan biltzea sustatzeko erabakia hartu zuen. Kostan eskumenik izan ez arren, horiek estatu espainolaren eskuetan baitaude, eta baliabide mugatuak izanik2, arrantzan neguko geldialdia zela aprobetxatuz arrantzaleengana jo zuen, horiek euren baxurako ontziekin fuela itsasoan bil zezaten.
‎Aro modernoan gizatalde horiek babesteko nazioartean egon zen lehen saioa Nazioen Sozietatearen baitan egindako Bitariko Itunak izan ziren, Lehen Mundu Gerra amaitu eta gero. Bitariko Itun horiek estatu irabazleen eta Versallesko 1919ko bake itunaren ondorioz sortutako nazionalitate berrien artean sinatu ziren. Itun horien xedea estatu berri horien baitan kokatuta geratu ziren zenbait gutxiengo etniko, erlijio gutxiengo edo hizkuntza gutxiengo babestea izan zen.
2008
‎Babes instituzionala gehiengo hizkuntza menderatzailearengandik etorriko dela aipatzen da, beti ere. Gehiengo horiek estatuak dira, talde edo komunitatea baino aplikazio maila nagusiagoa dutenak, babes instituzional hori nahi dutenean eta nahi duten neurrian emango dutenak. Aldiz, ez da kontrol instituzionala aipatzen —boterearekin lotzen dena, auto kontrola eta exo kontrola eginez—, bide hori gutxiengo hizkuntza eta hizkuntza komunitateari itxiz, betirako, dirudi.
‎Foru Aldundiek foru dekretu eta foru aginduak ere egiten dituzte, horiek Estatuaren arauen parekoak izanik.
‎egozpen arruntaren metodoa eta egozpen osoaren metodoa. Lehenengoaren arabera, kenkaria, gehienez jota, ezin daiteke izan nazioarteko errenta horiek Estatuan ordainduko zuketen kuota baino handiagoa. Bigarrenaren arabera, kenkari gisa har daiteke Estatutik kanpo benetan ordaindu den tributu osoa.
‎Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren %33 (estatutuen eraldaketetan %50), Ondarearen gaineko Zerga, Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zerga, Ondare Eskualdaketa eta Egintza Juridiko Dokumentatuen gaineko Zerga, Jokoaren gaineko Zerga, Balio Erantsiaren gaineko Zergaren %35 (estatutuen eraldaketetan %50), Fabrikazioaren gaineko Zerga Berezien %40 (estatutuen eraldaketetan %58), Elektrizitatearen gaineko Zerga, Garraiobide batzuen gaineko Zerga Berezia, Hidrokarburo batzuen Salmenta Txikizkarien gaineko Zerga. Tributuen aplikazioari begira, autonomia erkidegoek kudeatu, likidatu, bildu, ikuskatu eta berrikusten dituzte Ondarearen gaineko Zerga, Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zerga, Ondare Eskualdaketa eta Egintza Juridiko Dokumentatuen gaineko Zerga eta Jokoaren gaineko Zerga; gainerako tributuetan, eskumen horiek Estatuari dagozkio. Araugintzari begira, 2002tik aurrera autonomia erkidegoek badute zergaren osagai batzuk arautzeko ahalmena.
‎1960 urte aldera erabiltzen hasi zen globalizazio hitza beste adiera zabalago batekin. Garai horietan estatuaren barne eta kanpo arazoak bereizten ziren baina munduko estatuen arteko interdependentzia aurrera zihoan. Estatu sozialistaren kolapsoaren ostean, eta kapitalismoaren indarraren sendotzearekin batera, globalizazioaren kontzientzia publikoa izugarri handitu zen.
‎Kasu askotan, zilegitasuna edo legalitatea ez du Estatuak ematen, ezpada gizartearen beste esparru batzuek onartzen duten zerbait da. Kasu horietan Estatua gertakarien atzetik joaten da.
‎Horietako eskaera askok XIX. mendetik zetozen nazioarteko kooperazio eta adiskidetasun hitzarmenak zituzten oinarri. Hitzarmen horiek estatuek elkarrekiko hainbat eskubideren aurrezagutza zuten helburu, gehienetan eskubide horiek bertako herritarrekiko berdintasun mailan onartuz. Bere garaian hitzarmen horien aplikazioan espainiar emigranteei eskubideok modu zabalean aitortu bazitzaizkien ere, egun egoera bestelakoa dugu migrazio fluxuak noranzkoz aldatu baitira.
‎Bi ekimen horiek, herrialdeen arteko lankidetzaren bidez Iberoamerikako kultura ondarearen babesa eta zabalkundea sustatzera bideratuak, Txilen joan den azaroan egindako Estatu eta Gobernu Buruen XVIII. Gailur Iberomerikoan berretsi dira. Esparru horren barruan, Espainiako Kultura Ministerioak hainbat jarduera programatu ditu, eta horietan estatuko sarea osatzen duten 22 museoek parte hartuko dute, bai Iberoamerikaren ezagutza bultzatzeko, bai kulturgune komun gisa, bai Iberoamerikako kultura aniztasunarekiko errespetua sustatzeko. Horretarako, formulario bat prestatu du bere web orrian, museoek jarduera antolatuei buruzko xehetasunak bidal ditzaten.
‎Hala, gaur egun atmosferan dagoen co2 aren kontzentrazioa 650.000 urteko altuenera iritsi da. Ikertzaile horiek Estatu Batuetako Ozeanoen eta Atmosferaren Administrazio Nazionalaren web orrian argitaratu dituzten datuek erakusten dutenez, co2 a uste baino askoz azkarrago ari da metatzen atmosferan. 2007an, urteko hazkunde tasa 2,14 ppm koa izan zen, urteko hazkundea 2 ppm tik gorakoa izan zen azken sei urteetako laugarrena.
‎Erkidegoko Gobernuak jakinarazi zuen 65 milioi euro erabiliko dituela urtean, ikastetxeetan esnea eta bestelako esnekiak banatzeko programak finantzatzeko. Diru-laguntza horiek estatu kideek eskatu dituzte. Herrialdeek doan banatu ahal izango dituzte artikulu horiek, baina, nahi izanez gero, beren funtsak ere eman ahal izango dituzte entregak gehitzeko.
‎Lan hori mundu osoan diharduten CMUko 124 Batzorde Nazionalek egiten dute. Batzorde horiek Estatuko erakundeen, enpresen eta fundazioen artean beketarako behar diren funtsak biltzen dituzte. Espainian, bi urterako beka 45.000 eurokoa da, eta eskolatze, ostatu eta mantenu gastuak barne hartzen ditu.
‎Sri Lankan tamil etniako herritarrak gutxiengoa dira eta herrialdeko iparraldean eta ekialdean daude banatuta. Aspalditik bi eremu horietan estatu independente bat sortzeko borrokan dihardute. Orain arte, Sri Lankan zingales etniako herritarrak egon dira agintean.
‎Azken aste hauetan BBK eta Kutxako langileen ordezkarien arteko ezberdintasun sindikalak nabarmen geratu dira. Azkenean, akordioa CCOOrekin lortu dute enpresek, LAB eta ELA kanpoan utziz, horiek estatu markoa ez baitute onartu. Honela, Nafarroa Garaiko langileei EAEkoei bestelako estatus bat eman zaie, estatu espainoleko beste edozein komunitateko langileena, alegia.
2009
‎Azkenekoa Pakistanen izan da, mugan dagoen herrixka batean, eta 50 pertsona baino gehiago hil dira. Honek ez dio laguntzen zonalde horietan Estatu Batuen izen ona zabaltzeari.
‎Hori saiheste aldera, Brasilgo Gobernuak hidrokarburo horren erabilerarako arauak aurkeztu ditu gaur. Kongresuak onartzeke badago ere, neurri berri horiek estatuaren esku egongo litzatekeen enpresa baten sorrera aurreikusten du. Enpresa horrek petroliotik lortutako irabaziak kudeatuko lituzke eta bestalde, atzerriko inbertsioak ere erabakiko ditu.
‎Munduko hainbat lurraldeetako agintariak, horien artean Estatuetako eta Gobernuetako 60 agintari inguru, Erroman bildu dira Elikadura Segurtasunaren Munduko Goi Bileran. Helburua, 2015rako planeta osoan gosea pairatzen duten pertsonen kopurua erdira murriztea da.
‎Egoera horretan prisioneroenkopurua handitu egin zen eta militar kolpistek hauei emandako tratua aldatzen hasizen, multzo handi horri probetxua ateratzeko asmoz. Hainbat historialarik aipatudute hilabete horietan estatu kolpeko errepresio mota batetik gerra errepresiorakojauzia eman zela, eta aldaketa horretan kokatu behar da bortxazko lanen antolaketalegalaren jaiotza. Egoera berrian, antolatu eta burokratizatu zen jarduera errepresiboa, eta horren ondorio dira funtsezko bi neurri legal.
‎Azken ondorioak, jakina, Estatuari baliabide horiek ematen dizkioten pertsona eta enpresen kontsumorako joera marjinalarekin egongo dira loturik. Bai eta baliabide horiekin Estatuak garatzen dituen gastu politikekiko alderaketarekin.
‎Adibidez, lan kooperatibek, lan sozietateek, etab. langileen kostu sozialak barneratzen dituzte, langabezia gutxiagotzen dute krisialdietan, etab. Alderantziz, kostu horiek Estatuak bereganatzeak mesede handia egiten die enpresa hauekin lehian dauden diru ezarleen esku dauden beste enpresei.
‎. lu luxenburgorena da, eta. ca Kanadarena. Baina esandakoa, horiek estatu kodeak dira, eta gurea,. eus, komunitate bati erantzuten dion domeinua, euskararen herria, Interneten bitartez, are handiago bilakatzen duen domeinua da.
‎Ez ote da jarrera hori fundamentalismo historikoa? Eztabaida historiko horietan Estatuaren mamia agerian geratzen da. Boterea, boterearen logika.
‎Marxek komunismoa mugimendu bezala ikusten du, estatuaren sozializazioa eta ez gizartearen estataltzea. " Jabetza eta zapalkuntza harremanak gainditu beharrean, harreman horiek estatuaren inguruan orokortzearekin konformatzen den komunismo trauskil" baten arriskua ikusten du. " Alde batetik, komunismo mota honentzat jabego materialaren dominazioa hain da handia, ezen jabego pribatu gisa denok eskuratzeko modukoa ez den guztia ezereztu nahi baitu; talentuaz eta abarrez abstrakzio egin nahi du indarrez.
2010
‎Hau da, irudikapen horiek Estatu nazio ereduan sartzen dira. Bestela esanda, hizkuntza ekologiaren planteamenduaren beste muturrekoak dira.
‎Lehen ere bazeuden sareak Haitin eta nahiko aktiboak ziren, haurrak bahitzen zituzten eta adopzioen nazioarteko merkatuan saltzen zituzten. Baina beti gertatzen den moduan, hondamendiak gertatzen direnean, sare horiek Estatuaren eta kontrol sistemen ahultasuna aprobetxatzen dute, Legranden esanetan.
‎d) Komiteak iradokizun eta gomendio orokorrak egin ahal izango ditu, konbentzio honetako 44 eta 45 artikuluen ondorioz jasotako informazioan oinarrituta.Izaera orokorreko iradokizun eta gomendio horiek estatu alderdi interesdunei bidali zaizkie, eta Biltzar Orokorrari jakinarazi zaizkio, estatu alderdiek egindako oharrekin, halakoak baleude.
‎4.Estatu alderdiek egoki diren neurri guztiak hartuko dituzte, gurasoek edo haurrei begira finantza ardura duten beste pertsonek mantenu pentsioa ordaintzen dutela ziurtatzeko, guraso eta pertsona horiek estatu alderdi batean edo atzerrian bizitzea gorabehera.Bereziki, haurrei begira zein pertsonak izan finantza ardura eta pertsona horiek ez direnean bizi haurra bizi den estatuan, estatu alderdiek sustatuko dute nazioarteko hitzarmenei atxikitzea edo halako hitzarmenak egitea, bai eta beste edozein konponketa egoki hitzartzea ere.
‎Ituneko estatu alderdiei dagokienez, halakoek 41 artikuluaren ondoriozko adierazpena egin dutenean, Giza Eskubideen Komitearen eskumena, komunikazioak jaso eta kontuan hartzeko, horietan estatu alderdi batek alegatzen duenean beste estatu alderdi batek ez dituela bere betebeharrak gauzatzen, hedatuko da protokolo honetako xedapenetara, salbu eta estatu alderdi interesdunak aurkakoa adierazi duenean, berreste edo atxikipen unean.
‎Epaile eta magistratu horiek estatu osoan eta osorako kidego bakarra osatzen dute eta funtzionario publikoen estatutua ez bezalako estatutu juridiko komuna dute (EKren 122.1 art.), botereen banaketa ardatz bezala duen estatu orok galdatzen duenez. Haien gobernu organo nagusia BJKN da, eta ez du jurisdikzio ahalik28 Independentzia, nazioarte mailan aintzatetsia (GEDUren 10 art. [1948], EZPNIren 14.1 art. [1966] eta GEEHren 6.1 art. [1950]), EK-k aldarrikatua (117.1, 124.1 eta
‎2000 bitartean edari azukretsuen kontsumoa hazi egin zen, eta, horri esker, 130.000 diabete kasu berri, 14.000 kardiopatia iskemiko berri eta gaixotasun koronarioa zuten 50.000 urteko bizitza gehiago garatu ziren. Ondorio horiek Estatu Batuetan egindako azterketa epidemiologiko handietatik sortutako simulazio eredu baten emaitzetatik abiatzen dira, hala nola, Framingham del Corazón azterlana, Osasun eta Erizaintzari buruzko azterlana eta Osasun eta Nutrizio Azterketaren Inkesta Nazionala (NHANES). Halaber, gaixotasun kardiobaskularren hazkunde horrek 300 eta 550 milioi dolar bitarteko osasun gastua eragin duela zenbatetsi dute (220 eta 400 milioi euro bitartekoa).
‎Fusioak oso eragin mugatua izango du salgaien garraioan, aldeak gutxi baitaude merkatu horretan. Bidaiarien garraioari dagokionez, United Airlines eta Continental Airlines sareak osagarriak dira, airelinea horiek Estatu Batuetako beste hiri batzuetan baitute oinarria. Horregatik, fusioak merkatu kuota pixka bat handitzea besterik ez du ekarriko.
‎Ezgaitasun Fisiko eta Organikoa duten Pertsonen Espainiako Konfederazioak (COCEMFE) hainbat pertsonaren osasunari kalte egin diezaioketen sakanguneak kentzeko eskatu die autonomia erkidegoetako eta tokiko administrazioei, eta horien ordez estatuko araudia betetzen duten beste batzuk jartzeko, ezgaitasuna duten pertsonei edo adinekoei kalterik ez eragiteko. Erakundeko lehendakari Mario Garcíak azaldu zuenez, sakangune oldarkorrenak ibilgailuarentzat eta pertsonentzat dira.
‎Paraleloki, ‘mugaz gaineko’ gaiari dagokionez —estaturik gabeko nazioen ezin izendatuzko auziaz aritzeko eufemismo bat erabiliz—, EBk nazio estatuen nazionalismo handiaren aurrean makurtzen jarraitzen badu, ez dirudi Euskal Herriko eta antzeko gatazken konponbideari egin diezaiokeen ekarpena positiboa izan daitekeenik. Aitzitik, EB oztopo erantsia izan daiteke berez larria eta konplexua den arazo batentzat, zeren eta mugaz gaineko europar eskualdeetarako iragartzen dituzten tresna berriak nazio estatuetako nazionalismoen esku gera litezke, eta tresna horiek estaturik gabeko mugaz gaineko nazioak suntsitzeko erabili, naziook halako heriotza gozo eutanasiko batera bultzatuz.
‎Bigarren Gerla Handiaren ondoko eredu hori asaldatu egin zen, inflazioagatik eta 1974 petrolio krisiagatik, baina batez ere kapital pribatuen etekina handitzeko eta mugimendu sozialen ongizate orokorra finkatzeko praktiken arteko gatazkagatik. Liskar horiek estatu bakoitzaren barruan gertatu ziren, langile grebak edo 68koa bezalako gazte protestak, baina batez ere nazioartean, Hirugarren Munduko liberazio nazionaleko borrokaldiak.
2011
‎Poliziak eta Guardia Zibilak egin dituzten txostenen ondorio nagusiak horiek direla azpimarratu du Barne Ministroak eta dagoeneko bidali omen dizkiete txosten horiek Estatuko Abokatutzari eta Fiskaltzari.
‎Italiako hedabideen arabera, erakunde eta politikariei ezarritako murrizketa horiekin Estatuak 8 milioi euro aurreztuko ditu soilik.
‎sustatzaileek parke fotovoltaiko handiak instalatu zituzten, etxe partikularretako panelen instalazioak baino askoz merkeagoak, hobariak 25 urtez kobratuko zituztela jakinda. Baina hobari horiek Estatuak ordaindu beharrean, kontsumitzaileok ordaintzen genituen, gure tarifa elektrikoaren bidez. Recartek zera gehitzen du: gainera, azken finean, hobari horien zati handi bat plaken ekoizleetara zihoan zuzenean; enpresa txinatarretara, alegia.
‎c) Behar den arretarekin jardun, emakumearen aurkako indarkeria egintza guztiak saihestu, ikertu eta, nazio legeriarekin bat etorriz, horrelako egintza guztiak zigortzeko, egintza horiek Estatuak edo partikularrek gauzatuak izan;
‎Eskatzen die estatuei, gobernuen arteko erakundeekin, nazio erakundeekin, gobernuz kanpoko erakundeekin eta sektore pribatuarekin elkarlanean aritzen direnean, trebakuntza egintzak antolatu eta erraz ditzatela, gehienbat arraza bereizkeria debekatzen duten nazioarteko arauei buruzko eta horiek estatuaren barneko zuzenbidean duten aplikazioari buruzko ikastaro eta mintegiak, eta giza eskubideen gaiaren inguruan nazioarteko betebeharrei buruzkoak, azken kasu honetan fiskalei, epailetzako kideei eta beste funtzionario publiko batzuei zuzenduak;
‎Krisi garaietan, inbertitzaileek tresna likido eta seguruenetarantz ihes egiten dute. Tresna horiek Estatu Batuetako txartel berdean ematen dira. Japonian, hiriburuen aberriratze itzelak nabaritzen du yena.
2012
‎Herritarrekiko erantzukizunak beren gain hartuko dituzten banku zentralak behar dira, hartzekodunen (bankuen eta zorra duten beste eragile batzuen) ordezkari gisa jarduteari utziko diotenak. Estatuek behar dutenean, EBZk beren zor publikoa luzatu gabe eta interes tasa mesedegarriak ezarriz erosi luke (egungo estatutuek diotenaren aurka), interes tasa murriztu horiek banku pribatuei eskaini ordez, banku horiek estatuak askoz kostu handiagoan finantzatuz aberasten baitira. Banku zentral arduratsu batek ez du finantza aktiboen errentagarritasun handia bermatu behar horixe egiten du diru merkea bankuei, eta ez estatuei, utzita, jarduera ekonomikoa suspertzen eta enplegua sortzen lagunduko duten moneta eta finantza baldintzak ezarri baizik.
‎aro modernoan erakunde propioak eduki dituzte; lotzen dituen ama estatuko kultura nagusikoak ez dira; eta administrazio publiko propioren bat daukate, dezentralizazio prozesuren baten ondorioz». Ezin iragarri Horrek guztiak ez du, berez, herri horiek estatu bihurtuko direnik ziurtatzen. SESB Sobietar Errepublika Sozialisten Batasuna desegitean halako ezaugarririk gabeko hainbat estatu sortu ziren.
‎19 Kultur, histori, arte, monumentu, arkeologi eta zientzi ondareak, esportazio eta espoliazioaren kontra, esandako ondare horien alde Estatuak ezarriko dituen arauak eta beharkiak Komunitate Autonomoak bere gain hartuko dituelarik.
‎2.Protokolo honen interpretazio edo aplikazioari buruz, bi estatu alderdiren edo gehiagoren eztabaida negoziazio bidez ezin bada konpondu, zentzuzko epe baten barruan, horietako estatu alderdi batek hala eskatuta, arbitrajearen menpe geratuko da eztabaida.Arbitrajea eskatu eta sei hilabete geroago, estatu alderdi horiek ez badatoz bat arbitrajearen antolamenduaren inguruan, estatu alderdietako edozeinek ahal izango du eztabaida Nazioarteko Justizia Gortera igorri, Gortearen estatutuaren araberako eskaera baten bidez.
‎2.Berebat, protokoloa hau integrazio ekonomikoko erregio erakundeek ere sinatu ahal izango dute, betiere gutxienez erakunde horietako estatu kide batek protokoloa sinatu badu, artikulu honen 1 paragrafoan xedatutakoarekin bat etorriz.
‎Berrespen, onarpen edo onespen instrumentuak Nazio Batuen Idazkari Nagusiaren eskuetan gordailutuko dira.Integrazio ekonomikoko erregio erakundeek ere berrespen, onarpen edo onespen instrumentuak gordailutu ahal izango dituzte, gutxienez horien estatu kideetako batek era berean jardun badu.Berrespen, onarpen edo onespen instrumentuetan, erakundeek euren eskumen maila adieraziko dute, protokolo honek araututako gaiei dagokienez.Erakunde horiek, berebat, gordailuzainari jakinaraziko diote, kasuan kasuko, euren eskumen mailan izandako edozein eraldaketa.
‎Estatu kontratugile baten bandera daraman itsasontziko tripulazio kide gisa eskuarki enplegatutako errefuxiatuen kasuan, estatu horrek borondate onez aztertuko du errefuxiatu horiek estatu horren lurraldean bizitzeko baimena izatea eta horiei bidaia agiriak emateko aukera edota horiek aldi baterako estatu horren lurraldean onartzeko aukera, batik bat, beste herrialde batean bizi ahal izatea errazteko helburuarekin.
‎...o dizkiete, lurraldetik kanpora joan ahal daitezen, hori ez egiteko ezinbesteko arrazoiak egon ezik, nazio segurtasunari begira; Konbentzio honen eranskinaren xedapenak agiri horiei aplikatuko zaizkie<.Estatu kontratugileek estatu horien lurraldean dagoen beste edozein errefuxiaturi luzatu ahal izango dizkiote bidaia agiri horiek; eta estatuek borondate onez tratatuko dituzte errefuxiatuak, horiek estatu horien lurraldeetan eurek legez zein herrialdetan egon eta herrialde horretako bidaia agiririk lortu ezin dutenean.
‎Estatu kontratugile baten bandera daraman itsasontziko tripulazio kide gisa eskuarki enplegatutako aberrigabeen kasuan, estatu horrek borondate onez aztertuko du aberrigabe horiek estatu horren lurraldean bizitzeko baimena izatea eta horiei bidaia agiriak emateko aukera edota horiek aldi baterako estatu horren lurraldean onartzeko aukera, batik bat, beste herrialde batean bizi ahal izatea errazteko helburuarekin.
‎Era berean, Konbentzio honen eranskinaren xedapenak agiri horiei aplikatuko zaizkie. Estatu kontratugileek estatu horien lurraldean dagoen beste edozein aberrigabeari luzatu ahal izango dizkiote bidaia agiri horiek; estatuek borondate onez aztertuko dute bereziki aberrigabeen kasua, horiek estatu horien lurraldetan badaude eta euren lege bizilekua zein herrialdetan izan eta herrialde horretako bidaia agiririk lortu ezin dutenean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
horiek 136 (0,90)
horietan 20 (0,13)
horiei 4 (0,03)
horiekin 4 (0,03)
Horietan 2 (0,01)
horien 2 (0,01)
horien artean 2 (0,01)
horietako 2 (0,01)
Horiei 1 (0,01)
horien alde 1 (0,01)
horien aurretik 1 (0,01)
horien inguruan 1 (0,01)
horien ordez 1 (0,01)
horietakoa 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
horiek estatu batu 16 (0,11)
horiek estatu kide 13 (0,09)
horiek estatu alderdi 5 (0,03)
horiek estatu maila 4 (0,03)
horiek estatu administrazio 3 (0,02)
horiek estatu arau 3 (0,02)
horiek estatu bat 3 (0,02)
horiek estatu egon 3 (0,02)
horiek estatu ordaindu 3 (0,02)
horiek estatu aldizkari 2 (0,01)
horiek estatu bereganatu 2 (0,01)
horiek estatu botere 2 (0,01)
horiek estatu erakunde 2 (0,01)
horiek estatu eskuma 2 (0,01)
horiek estatu hori 2 (0,01)
horiek estatu horiek 2 (0,01)
horiek estatu nazio 2 (0,01)
horiek estatu propio 2 (0,01)
horiek estatu sartu 2 (0,01)
horiek estatu totalitario 2 (0,01)
horiek estatu ukan 2 (0,01)
horiek estatu abokatutza 1 (0,01)
horiek estatu aldatu 1 (0,01)
horiek estatu aparatu 1 (0,01)
horiek estatu araudi 1 (0,01)
horiek estatu arazo 1 (0,01)
horiek estatu asko 1 (0,01)
horiek estatu aurrekontu 1 (0,01)
horiek estatu baino 1 (0,01)
horiek estatu bakoitz 1 (0,01)
horiek estatu barne 1 (0,01)
horiek estatu bera 1 (0,01)
horiek estatu berri 1 (0,01)
horiek estatu beste 1 (0,01)
horiek estatu besterendu 1 (0,01)
horiek estatu bihurtu 1 (0,01)
horiek estatu desoreka 1 (0,01)
horiek estatu egotzi 1 (0,01)
horiek estatu ekonomia 1 (0,01)
horiek estatu elkarrekiko 1 (0,01)
horiek estatu eman 1 (0,01)
horiek estatu eragin 1 (0,01)
horiek estatu ere 1 (0,01)
horiek estatu esku 1 (0,01)
horiek estatu eskubide 1 (0,01)
horiek estatu espainiar 1 (0,01)
horiek estatu espainol 1 (0,01)
horiek estatu ez 1 (0,01)
horiek estatu ezarri 1 (0,01)
horiek estatu ezin 1 (0,01)
horiek estatu finantza 1 (0,01)
horiek estatu forma 1 (0,01)
horiek estatu frantses 1 (0,01)
horiek estatu funtzionario 1 (0,01)
horiek estatu gainbehera 1 (0,01)
horiek estatu gainontzeko 1 (0,01)
horiek estatu garatu 1 (0,01)
horiek estatu gastu 1 (0,01)
horiek estatu gauzatu 1 (0,01)
horiek estatu gertakari 1 (0,01)
horiek estatu giza 1 (0,01)
horiek estatu gobernatu 1 (0,01)
horiek estatu gobernu 1 (0,01)
horiek estatu guztira 1 (0,01)
horiek estatu hitz 1 (0,01)
horiek estatu independente 1 (0,01)
horiek estatu irabazle 1 (0,01)
horiek estatu izendatu 1 (0,01)
horiek estatu jarrera 1 (0,01)
horiek estatu klima 1 (0,01)
horiek estatu kode 1 (0,01)
horiek estatu kolpe 1 (0,01)
horiek estatu krimen 1 (0,01)
horiek estatu laguntza 1 (0,01)
horiek estatu legegile 1 (0,01)
horiek estatu legegintza 1 (0,01)
horiek estatu mami 1 (0,01)
horiek estatu marko 1 (0,01)
horiek estatu mendetasun 1 (0,01)
horiek estatu moderno 1 (0,01)
horiek estatu muga 1 (0,01)
horiek estatu nolabaiteko 1 (0,01)
horiek estatu ofizial 1 (0,01)
horiek estatu onartu 1 (0,01)
horiek estatu orokortu 1 (0,01)
horiek estatu oso 1 (0,01)
horiek estatu osoko 1 (0,01)
horiek estatu paper 1 (0,01)
horiek estatu sare 1 (0,01)
horiek estatu sekretupe 1 (0,01)
horiek estatu sor 1 (0,01)
horiek estatu terrorismo 1 (0,01)
horiek estatu tributu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia