2023
|
|
Estatuko Administrazioaren eta autonomia erkidegoaren Administrazioaren ahalmen
|
hori
toki erakundeen ebazpen eta akordioen aurka, ez dela toki autonomiaren kontrakoa (bateragarria dela) aurreko epigrafeetan aipatu dugu, zentzu horretan azaroaren 12ko KAren 331/ 1993 Epaiak 4 oinarri juridikoan266 adierazi zuen 65 artikuluari buruzko auzian: "... oinarrizko izaera duen araua da, toki administrazioaren araubide juridikoaren funtsezko osagaia den aldetik...".
|
|
Horren 21 artikuluan dioenez, arauek ezer esan ezean prozedura ebazteko epea hiru hilabetekoa izango da. Beraz, eskualdaketarako prozedura hiru hilabetez luzatzeko arriskua dago eta
|
hori
toki erakundeen interesak ere arriskuan jar ditzake.
|
|
zerbitzuen kostu eragingarriaren nondik norakoa eta toki autonomia. Argi dago toki autonomia oso kalteturik irtetzen zela ebazpenarekin, toki erakundeak koordinazioaren oniritzia eman behar duelako eta
|
hori
toki erakundearen oinarrizko muinaren edo nukleoaren barnean dagoelako.
|
|
Legearen 4.1 artikuluan, beraz, eskumen banaketari dagokion sistema osoaren printzipio nagusia aitortzean, EAEko udalez gaineko lurralde erakundeek toki araubidean duten eskumena garatzean derrigorrez errespetatu beharreko printzipioak ezartzeaz gain, betebeharrak ere ezartzen dizkie. Artikuluaren lehenengo atal
|
hori
toki erakundeez gaineko lurralde erakundeei bideratuta dago, sorospidetasun printzipioa aitortuz eta hori garatzeko beharrezko finantzazioa bermatuz (kanpora begirakoa dela esan daiteke).
|
|
Kontrol jarduera gauzatzen duen organoaren arabera, barneko kontrola eta kanpoko kontrola edukiko ditugu, hau da, kontrola toki erakundean barneratutako organo batek egiten badu, orduan barneko kontrolaren esparruan egongo gara. Kontrol
|
hori
toki erakundetik kanpoko beste organo edo erakunde batek egiten badu, orduan kanpoko kontrolaren mende egongo gara. Kanpo kontrolaren esparruan, organo hori Estatuko administrazioaren edo autonomia administrazioren organoa izan daiteke edota bestelako kontrol erakundea (TAOLren 115 artikulua).
|
|
Kontrol jarduera
|
hori
toki erakundeen finantza zaintzaren sistema egituratuko dute. Beraz, garrantzi handikoa da ez bakarrik kontzeptua, baizik eta kontrol horretarako erabiltzen diren tresnak ondo zehaztea.
|
|
akordio horiek auzitegien aurrean aurkaratzeko aukera. Ikerketa honen lehenengo zatiaren bigarren epigrafean adierazi dugun bezala, toki erakundez gaineko lurralde administrazioek lehenengoek hartutako erabakiak aurkaratzeko aukera
|
hori
toki erakundeen jarduera kontrolatzeko teknika da. ARiAS ABELLaNek kasu honetan honakoa esaten du:
|
|
nork dauka betebeharra? VALENZUELA VILLARUBIAri jarraituz, ez dirudi oso logikoa betebehar
|
hori
toki erakundeei ematea, bai ordea Estatuari eta autonomia erkidegoei, erakunde horiei dagokielako toki ogasunen gutxieneko baliabide horiek bermatzea. c) Toki ogasun horiek hornitzeko erabili behar diren finantzazio iturri nagusiak zehazten dira: EKren 142 artikuluko xedapenak argi eta garbi uzten du beharrezko baliabide horiek berezkoak dituzten eskumeneko gutxieneko zerbitzuak bermatzeko edo ordaintzeko erabili behar direla.
|