Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2023
‎Estatuko Administrazioaren eta autonomia erkidegoaren Administrazioaren ahalmen hori toki erakundeen ebazpen eta akordioen aurka, ez dela toki autonomiaren kontrakoa (bateragarria dela) aurreko epigrafeetan aipatu dugu, zentzu horretan azaroaren 12ko KAren 331/ 1993 Epaiak 4 oinarri juridikoan266 adierazi zuen 65 artikuluari buruzko auzian: "... oinarrizko izaera duen araua da, toki administrazioaren araubide juridikoaren funtsezko osagaia den aldetik...".
‎Horren 21 artikuluan dioenez, arauek ezer esan ezean prozedura ebazteko epea hiru hilabetekoa izango da. Beraz, eskualdaketarako prozedura hiru hilabetez luzatzeko arriskua dago eta hori toki erakundeen interesak ere arriskuan jar ditzake.
‎zerbitzuen kostu eragingarriaren nondik norakoa eta toki autonomia. Argi dago toki autonomia oso kalteturik irtetzen zela ebazpenarekin, toki erakundeak koordinazioaren oniritzia eman behar duelako eta hori toki erakundearen oinarrizko muinaren edo nukleoaren barnean dagoelako.
‎Legearen 4.1 artikuluan, beraz, eskumen banaketari dagokion sistema osoaren printzipio nagusia aitortzean, EAEko udalez gaineko lurralde erakundeek toki araubidean duten eskumena garatzean derrigorrez errespetatu beharreko printzipioak ezartzeaz gain, betebeharrak ere ezartzen dizkie. Artikuluaren lehenengo atal hori toki erakundeez gaineko lurralde erakundeei bideratuta dago, sorospidetasun printzipioa aitortuz eta hori garatzeko beharrezko finantzazioa bermatuz (kanpora begirakoa dela esan daiteke).
‎Kontrol jarduera gauzatzen duen organoaren arabera, barneko kontrola eta kanpoko kontrola edukiko ditugu, hau da, kontrola toki erakundean barneratutako organo batek egiten badu, orduan barneko kontrolaren esparruan egongo gara. Kontrol hori toki erakundetik kanpoko beste organo edo erakunde batek egiten badu, orduan kanpoko kontrolaren mende egongo gara. Kanpo kontrolaren esparruan, organo hori Estatuko administrazioaren edo autonomia administrazioren organoa izan daiteke edota bestelako kontrol erakundea (TAOLren 115 artikulua).
‎Kontrol jarduera hori toki erakundeen finantza zaintzaren sistema egituratuko dute. Beraz, garrantzi handikoa da ez bakarrik kontzeptua, baizik eta kontrol horretarako erabiltzen diren tresnak ondo zehaztea.
‎akordio horiek auzitegien aurrean aurkaratzeko aukera. Ikerketa honen lehenengo zatiaren bigarren epigrafean adierazi dugun bezala, toki erakundez gaineko lurralde administrazioek lehenengoek hartutako erabakiak aurkaratzeko aukera hori toki erakundeen jarduera kontrolatzeko teknika da. ARiAS ABELLaNek kasu honetan honakoa esaten du:
‎nork dauka betebeharra? VALENZUELA VILLARUBIAri jarraituz, ez dirudi oso logikoa betebehar hori toki erakundeei ematea, bai ordea Estatuari eta autonomia erkidegoei, erakunde horiei dagokielako toki ogasunen gutxieneko baliabide horiek bermatzea. c) Toki ogasun horiek hornitzeko erabili behar diren finantzazio iturri nagusiak zehazten dira: EKren 142 artikuluko xedapenak argi eta garbi uzten du beharrezko baliabide horiek berezkoak dituzten eskumeneko gutxieneko zerbitzuak bermatzeko edo ordaintzeko erabili behar direla.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia