2007
|
|
Alderdi politikoei dagokienez, Auzitegi Goreneko Sala Bereziak, 2003ko martxoaren 27ko epaiaren bidez, Herri Batasuna, Euskal Herritarrok eta Batasuna alderdiak legez kanpo utzi zituen, Lege hori aplikatuz. Erabaki
|
hori
Konstituzio Auzitegiak berretsi zuen urtarrilaren 16ko 5/ 2004 eta 6/ 2004 epaien bidez. Epai horietan, Auzitegi Goreneko epaiaren aurkako babes errekurtsoak baztertu ziren. Bestalde, Auzitegi Goreneko Sala Bereziak Araba, Bizkaia eta Gipuzkoako Sozialista Abertzaleak Eusko Legebiltzarreko taldea desegiteko hartu zuen erabakiak (goian aipatutako desegindako alderdi politikoen jarraitzailea zela jotzeagatik) gatazka instituzional larria eragin zuen Auzitegi Gorenaren eta Eusko Legebiltzarraren artean.
|
|
Bestalde, «Herritarren Zerrendak» Europako Parlamenturako 2004ko ekaineko hauteskundeetarako aurkeztutako hautagai zerrenda deuseztatu egin zen Auzitegi Goreneko Sala Bereziaren 2004ko maiatzaren 21eko epaiak zirela bide, legez kanpo utzitako alderdi politikoen jarraitzailea zela jo zutelako. Deuseztapen
|
hori
Konstituzio Auzitegiaren maiatzaren 27ko 99/ 2004 epaiaren bidez berretsi zen. Epai horrek Auzitegi Gorenaren epaiaren aurkako babes errekurtsoak baztertu zituen.
|
|
«Aukera Guztiak» taldeak Eusko Legebiltzarrerako 2005eko apirileko hauteskundeetara aurkeztu nahi izan zuen, baina Auzitegi Gorenak hautagai zerrendak deuseztatu zituen, 2005eko martxoaren 25ean Sala Bereziak emandako epaiaren bidez, aurreko kasuetan erabilitako oinarrien antzekoak aplikatuz. Deuseztapen
|
hori
Konstituzio Auzitegiak berretsi zuen martxoaren 31ko 68/ 2005 epaian. Epai horretan, Auzitegi Goreneko epaiaren aurka aurkeztutako babes errekurtsoari gaitz iritzi zitzaion.
|
|
Haien artean lankidetza araubidea ezarri da autonomia erkidegoko eta tokiko administrazioaren jarduera gainbegiratzeko. Gainbegiratze eta koordinazio
|
hori
Konstituzio Auzitegiak ere aztertu ditu irailaren 15eko 157/ 1988 epaian.
|
|
Lege polemikoa izan zen, terrorismoari aurre egiteko lege jardun batzuk izan diren moduan; izan ere, terrorismoaren aurkako borrokan konstituzio bermeak sakrifikatzeko arriskua agerian dago beti. Lege
|
hori
Konstituzio Auzitegiak aztertu zuen abenduaren 16ko 199/ 1987 epaian, eta artikulu batzuk deuseztatu zituen Konstituzioaren aurkakoak zirelako. «Terrorismoaren aurkako Lege» hori indargabetu egin zen PKL eraldatzeko maiatzaren 25eko 4/ 1988 Lege Organikoa eta Zigor Kode berria onetsi ondoren.
|
|
Legelaria zerbitzu zibil horren araubidea zerbitzu militarrerako ezarritakora hurbiltzen ahalegindu zen, berezko diziplina araubidea barne hartuta. Hasieran, legelariak ordezko gizarte zerbitzuaren iraupena derrigorrezko zerbitzu militarraren iraupena baino luzeagoa izatea ezarri zuen, eta aukera
|
hori
Konstituzio Auzitegiak bere garaian bermatu zuen, zerbitzu militarra zerbitzu zibila baino gogorragoa eta sakrifizio handiagokoa zela esanez, betiere, zerbitzu zibilaren tratamendu kaltegarria eta neurriz kanpokoa egin gabe. Amaitzeko, legelariak bi zerbitzuen iraupena berdintzea erabaki zuen.
|
2009
|
|
urteetan zehar Auzitegi Gorenak esaten zuela, inolako ñabardurarik gabe, Autonomia Erkidegoko berezko hizkuntza merezimendu gisa baloratze hutsa funtzio publikorako aukeren berdintasun printzipioaren aurkakoa zela. Doktrina
|
hori
Konstituzio Auzitegiak zuzendu zuen zera xedatuz: " herritarrek hizkuntzak erabil ditzaten bermatzeko, ez lekarke arazorik botere publikoek funtzionario lanpostu jakin batzuetarako bi hizkuntzak jakitea beharrezkotzat jotzea edota hori merezimendutzat hartzea bestelako merezimenduekin batera".
|