2003
|
|
Edozein modutan ere, ñabardurak egin behar, erromatar zuzenbide
|
hori
ez baita, besterik gabe, Frantzian onartzeko modukoa, Zorroztasun hori koka daiteke ezin onartuzko zaizkigun erromatar zuzenbidearen beste askoren artean; egin eginean ere, Frantzian noizbait erromatar zuzenbidea aipatu bada, hori arrazoi idatzi moduan errespetatzen dugulako da, eta zorroztasun horiek Zuzenbide naturalaren kontrakoak izanik, arrazoi horren kontrakoak ere badira.... (Legeen Tratatua, XI, 24)
|
2006
|
|
Hortaz, adimenak badu zeregina giza ekintzaren esparruan. Alabaina, azkeneko helburua finkatze aldera adimena antzua da, helburu
|
hori
ez baita ezeren bitartekorik.
|
|
Hortaz, adimenak badu zeregina giza ekintzaren esparruan. Alabaina, azkeneko helburua finkatze aldera adimena antzua da, helburu
|
hori
ez baita ezeren bitartekorik.
|
2008
|
|
— Sentipenaren bidez begietsitako edo errepresentatutako Norberaz at subjektu hutsa bereziki izena da izen gisa, bata adigaigabe hutsala izendatzen duena. Horregatik, erabilgarria izan daiteke adibidez Jainkoaren izena alde batera uztea, zeren hitz
|
hori
ez baita bitartegabe aldi berean adigai, baizik eta benetako izena, oinarrian datzan subjektuaren lasaitasun finkoa. Aitzitik, adibidez, izateak, edo Batak, subjektuak berak ere, eta abarrek bitartegabe adigaiak iradokitzen dituzte.
|
2009
|
|
Nahimenaren objektibazioa burutzen duten arteen hierarkia egingo digu Schopenhauerrek. Musika hierarkia horretatik kanpo lagako du,
|
hori
ez baita nahimenaren objektibazioa (ez baita errepresentazioa), baizik eta borondate hutsa, borondatea edo nahimena bera da. Nahimenetik askatzeko, bizitzeko nahimenetik askatu behar da gizakia, eta horretarako borondatearen berezko izate negatiboa ulertu behar da.
|
2010
|
|
Bi horietatik kanpo, ezin da beste lege positiborik izan, gizakiei buruz, ez baita beste legegilerik. Aingeruek ez dute botere hori gizakien gainean, botere
|
hori
ez baita berezkoa aingeruengan, eta Jainkoak ez baitie halako botererik eman aingeruei. Eta, guk dakigunetik, ez zaio beste inori botere hori errebelatu, eta, horren ondorioz, guk geuk ere ezin dugu asmatu.
|
2011
|
|
Gero mendebaleko metafisikaren historia, izatearen ahazturaren historia da (izatearen lekuan —esse—, izakia —ens—, gogoatuz). Ahaztura horren erpina teknikaren munduaren dominazio garaikidean daukagu,
|
hori
ez baita" metafisikaren bururatzea" besterik, h. d., izatea bere eskuerakotzat, manipulagarritzat, gizakiak obragarritzat hartu izanaren azkenburua. Teknikarentzat jadagoneko izatearen arazorik ez dago; ez dago izakiak baino, eta izakion kontrola eta antolaketa da bere zeregina.
|
2017
|
|
Horrela, Ez niaren ezagutzari oro har aplikatzen zaizkion formulak erabiliz, esan dezakegu bere baitarakoak, berez, bere izatearen barnean daramala Bestearentzako izatea, hain zuzen ere, Bestea ez izatea bere izateari dagokion heinean. Bestela esateko, kontzientziak Bestea ez izan ahal izateko eta, beraz, Beste bat ‘egon’ ahal izateko non eta bera izateko baldintza den ‘ez izate’
|
hori
ez baita ‘hirugarren gizaki’ moduko lekuko baten egiaztapenaren objektu huts bat, beharrezkoa da kontzientziak berak espontaneoki ez izate hori izateko edukitzea, beharrezkoa da Besteagandik askatzea eta desitsastea, horretarako, ezerez bat bezala eratuz ez dena Bestea ez den Bestea baizik, eta bilduz, horren bitartez, ‘berarengan’ bertan. Bere baitarakoaren izateari dagokion desitsaste horrexek egiten du Bestea egotea.
|