Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2003
‎Edozein modutan ere, ñabardurak egin behar, erromatar zuzenbide hori ez baita, besterik gabe, Frantzian onartzeko modukoa, Zorroztasun hori koka daiteke ezin onartuzko zaizkigun erromatar zuzenbidearen beste askoren artean; egin eginean ere, Frantzian noizbait erromatar zuzenbidea aipatu bada, hori arrazoi idatzi moduan errespetatzen dugulako da, eta zorroztasun horiek Zuzenbide naturalaren kontrakoak izanik, arrazoi horren kontrakoak ere badira.... (Legeen Tratatua, XI, 24)
2006
‎Hortaz, adimenak badu zeregina giza ekintzaren esparruan. Alabaina, azkeneko helburua finkatze aldera adimena antzua da, helburu hori ez baita ezeren bitartekorik.
‎Hortaz, adimenak badu zeregina giza ekintzaren esparruan. Alabaina, azkeneko helburua finkatze aldera adimena antzua da, helburu hori ez baita ezeren bitartekorik.
2008
‎— Sentipenaren bidez begietsitako edo errepresentatutako Norberaz at subjektu hutsa bereziki izena da izen gisa, bata adigaigabe hutsala izendatzen duena. Horregatik, erabilgarria izan daiteke adibidez Jainkoaren izena alde batera uztea, zeren hitz hori ez baita bitartegabe aldi berean adigai, baizik eta benetako izena, oinarrian datzan subjektuaren lasaitasun finkoa. Aitzitik, adibidez, izateak, edo Batak, subjektuak berak ere, eta abarrek bitartegabe adigaiak iradokitzen dituzte.
2009
‎Nahimenaren objektibazioa burutzen duten arteen hierarkia egingo digu Schopenhauerrek. Musika hierarkia horretatik kanpo lagako du, hori ez baita nahimenaren objektibazioa (ez baita errepresentazioa), baizik eta borondate hutsa, borondatea edo nahimena bera da. Nahimenetik askatzeko, bizitzeko nahimenetik askatu behar da gizakia, eta horretarako borondatearen berezko izate negatiboa ulertu behar da.
2010
‎Bi horietatik kanpo, ezin da beste lege positiborik izan, gizakiei buruz, ez baita beste legegilerik. Aingeruek ez dute botere hori gizakien gainean, botere hori ez baita berezkoa aingeruengan, eta Jainkoak ez baitie halako botererik eman aingeruei. Eta, guk dakigunetik, ez zaio beste inori botere hori errebelatu, eta, horren ondorioz, guk geuk ere ezin dugu asmatu.
2011
‎Gero mendebaleko metafisikaren historia, izatearen ahazturaren historia da (izatearen lekuan —esse—, izakia —ens—, gogoatuz). Ahaztura horren erpina teknikaren munduaren dominazio garaikidean daukagu, hori ez baita" metafisikaren bururatzea" besterik, h. d., izatea bere eskuerakotzat, manipulagarritzat, gizakiak obragarritzat hartu izanaren azkenburua. Teknikarentzat jadagoneko izatearen arazorik ez dago; ez dago izakiak baino, eta izakion kontrola eta antolaketa da bere zeregina.
2017
‎Horrela, Ez niaren ezagutzari oro har aplikatzen zaizkion formulak erabiliz, esan dezakegu bere baitarakoak, berez, bere izatearen barnean daramala Bestearentzako izatea, hain zuzen ere, Bestea ez izatea bere izateari dagokion heinean. Bestela esateko, kontzientziak Bestea ez izan ahal izateko eta, beraz, Beste bat ‘egon’ ahal izateko non eta bera izateko baldintza den ‘ez izate’ hori ez baita ‘hirugarren gizaki’ moduko lekuko baten egiaztapenaren objektu huts bat, beharrezkoa da kontzientziak berak espontaneoki ez izate hori izateko edukitzea, beharrezkoa da Besteagandik askatzea eta desitsastea, horretarako, ezerez bat bezala eratuz ez dena Bestea ez den Bestea baizik, eta bilduz, horren bitartez, ‘berarengan’ bertan. Bere baitarakoaren izateari dagokion desitsaste horrexek egiten du Bestea egotea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia