2012
|
|
Atal
|
honetan
hiztuna emakumezkoa ala gizonezkoa izateak hizkuntzaportaeran eraginik ba ote duen aztertuko dugu. Ondorio interesgarriagoak ditugu, sexuaren aldagaia adin taldeen arabera aztertzen badugu.
|
2015
|
|
Hizkuntza praktikak lirateke FLP ek kontuan hartzen duen bigarren elementua. Usteak eta iritziak alde batera utzita, kasu
|
honetan
hiztunek hizkuntzarekin egiten duenari egiten zaio erreferentzia. Modu honetan erabilera dago erdigunean eta honi lotuta galderak hauek izan daitezke:
|
2017
|
|
2012ko gaeltacht legearen 11.1 artikuluan xedatutakoaren arabera, Ministroak agindu bidez izenda dezake Gaeltacht hizkuntza plangintzako eremu batekoa edo Gaeltacht eremu batekoa ez den komunitate espezifiko bat irlanderako hizkuntza sarea izan dadin. legeak hutsune asko baditu ere, nabarmentzekoa da lege horretan aintzat hartu direla, lehen aldiz lege batean, Gaeltacht eremutik kanpoko irlanderako sareak (o’rourke & Walsh, 2015: 67). irlanderaren kasuan, ikerketa
|
honetan
hiztun berriaren definizio zabal bat erabili da, tartean diren era askotako jatorriak eta konpetentziak biltzeko asmoz:
|
|
Hori guztia aintzat harturik, artikulu
|
honetan
hiztun eleanitzek hizkuntza batetik besteraegiten dituzten transferentziak behatu eta analizatuko dira dakizkiten hizkuntzen artekoharremanak aztertzeko.
|
|
bestetik,, zuzendu okerrak? izeneko atala dago; kasu
|
honetan
hiztunari istorioa guztiz garatutaematen zaio, baina istorio batzuetan ustez naturalak ez diren perpausak sartzen dira, hiztunak bereiritzi gramatikala eman dezan eta berregin dezan.
|
2018
|
|
Aztergai
|
honetan
hiztunaren sexuari erreparatuko diogu, eta landuko dugu zer eragin duen hiztuna emakumezkoa ala gizonezkoa izateak8 Emaitzen analisia adinaren arabera egingo da honakoan ere, horrela bereizi ezean, orokorrean hartuta, sexuaren araberako aldeak ez baitira bistara agertzen. Helduen multzoak –multzo handienak– eragin berdintzailea du, multzo horretan emakumezkoen zein gizonezkoen erabilera maila antzekoa baita, eta horrek ezkutatu egiten du haurren, gazteen eta adinekoen portaera.
|
2021
|
|
Helburu horrekin batera, ordea, elkarrizketatutako biztanleek zein hizkuntzatan hitz egiten duten identifikatzea ere nahi izan da, batez ere, aurrez hipotesi mailan egindako hurbilketa baieztatzen den ikusteko. Kontuan izan behar da, halere, artikulu
|
honetan
hiztun kopuru handiko jatorri atzerritarreko migratzaileekin eta jatorrian gaztelania hizkuntza ofiziala dutenekin egindako azterketaren emaitzak azalduko direla, soilik3.
|
|
Ikerketa
|
honetan
hiztun kopuru handiko hizkuntzetako hiztunen iritziak aztertu dira: Maroko, Errumania, Aljeria, Pakistan, Senegal, Portugal eta Txina estatutik datoz biztanle kopuru altuko etorkinak.
|
2022
|
|
Honela, ikerketa
|
honetan
hiztun berriak aztertu ditugu; izan ere, euskal hiztun gazteen gehiengoa hiztun berria da eta hauen hizkuntza erabilera oro har euskarak duen erabilerari dagokionez esanguratsua iruditzen zaigu (Ortega eta beste, 2013, Córdova Hernández, 2015). Hau kontuan hartuta, ondorengo egitura izango du atal honek:
|