2002
|
|
Gaurko ibilbidea ez da, bada, oraindik hondatu gabeko inguruneren batera lasaitasun bila joan nahi duenarentzat. Oiza egindako txango
|
honetan
gure herriko mendiek dituzten gaixotasun ia guztiak batera ikusteko aukera desatsegina izan genuen. Ibilbidearen hasierako pinudian jada, dozenaka esplotazio pistak eratutako labirinto modukoan galdu ginen.
|
2005
|
|
Gotzon Aranburuk Gaiak argitaletxearen eskutik kaleratu duen lan
|
honetan
gure herriaren historian letra handiz azaltzen ez diren gertaerak biltzen dira. Adibidez, Burdin Aroan La Hoyako herriak oso teknika aurreratuko armak zerabiltzan armada izan zuela; erromatarrek Arditurriko meatzetako zilarra eraman zutela; Gesaltza Añanako lur azpiko gatzak urrezko bihurtu zuela; Errege Katolikoek Gasteizko juduak egozteko dekretua ezarritakoan hiriari oparitu ziotela Judizmendi judu hilerria, betiko larre izan zedila baldintzapean; garia eta artoa merkeago eskuratzeko hainbat lekutan izandako matxinadak; Altzoko erraldoia Europako erregeen ikuskizuna izan zenekoa; Sacamantecasen historia...
|
|
Denek uste dute lan esparru hau gutxienez errespetatu egin behar dutela eta, itxurak gordetzearren bada ere, ezin dutela argi eta garbi defendatu naturaren kontrako erasorik, ezta justifikatu ere. (Arlo
|
honetan
gure herrian salbuespenga rrantzitsuak badirela aitortu behar dut: Itoiz, AHT.
|
2008
|
|
Gaur gaurkoz, euskaldunok, ez dugu gure hizkuntzaren etorkizuna erabakitzeko eskubiderik Euskal Herrian; hau da, euskaldunok ez gara euskarak behar duen aldaketa libreki eta inongo eskusartzerik gabe erabakitzearen jabe. Burujabetza linguistikoa behar dugu euskaldunok, ezin gara espainiar eta frantziar legedi eta erabakien, zein botere autonomikoen aldetik datozen neurrien menpe egon, modu
|
honetan
gure herriak eta hizkuntzak ez baitute etorkizunik, modu honetan euskaldunok gure herrian bigarren mailako herritarrak izaten jarraituko baitugu.
|
2010
|
|
Gurean, arestian aipatutakoaren oinordekoek euskaltzaleei" garbiketa etnikoa" egin nahi izana leporatu dieten arren, ez dut uste inork despolitizazioaren paradigma hau hobetsiko duenik, ez praxi politiko gisa, ezta helmuga desiratu bezala ere. Zorionez, abagune
|
honetan
gure herrian dauden kultur ereduek euren arteko antagonismoa bideratzeko modu zibilizatuagoak topatu dituzte. Ez horregatik antzuagoak.
|
2011
|
|
F. Krutwigek hitz hauekin goretsi zuen S. Mitxelenaren poema: «Poema
|
honetan
gure herriaren botzak eta naigabeak, nekheak eta lehiak sentitzen dira. Egiazko, zinezko poesis guztietan bezala, nundik dathorren eztakigun aingeru bat gugan sorrtzen dela aditzen dugu.
|
2012
|
|
Sexu, erlijio, ideologia, hizkuntza eta jatorri kultural desberdinetako pertsonak, besteak beste, elkarrekin bizi gara gure auzoetan. Azken urteetan izandako migrazioaren hazkundeak eta prozesu
|
honetan
gure herrietara hurbildutako lagun berriek aniztasun egoera hori areagotu dute, eta, batzuek aberastasun gisa sentitu duten arren, beste zenbait kasutan, errealitate horrek zalantzak, beldurrak eta mesfidantzak sortu ditu. Horiek, gehienetan, erlijioarekin eta jarrera kulturalarekin lotutakoak badira ere, bada beste faktore bat, kultura desberdinen arteko harremana indartzeko edo ahultzeko ezinbestekoa dena:
|
2014
|
|
Gurean sakabanaketa da presoen arazo nagusia, eta etxera itzuli ezina iheslari eta deportatuen kasuan. Indarrak presoen, iheslarien eta deportatuen etxeratzean metatzea da une
|
honetan
gure herriko errealitateak eskatzen duena.
|
2016
|
|
Negu minean. Aspaldi
|
honetan
gure herriak pairatu duen neguterik gogorrenean.
|
2017
|
|
Haatik, Geertzekin batera, onartu dugu, azkenik, heldu garela puntu batera, non munduaren historia moralean jada antzua bilakatu zaigun aniztasuna ohiko moduan ulertzea, non bestelako moduren batean hasi behar dugun aniztasuna hausnartzen, Euskal Herria ere anitza baita. Collage erraldoi
|
honetan
gure herrian 100 bat hizkuntza hitz egiten dira, ez dugu edukirik gabeko kosmopolitismoa edo malkorik gabeko probintzialismoaren artean zertan aukeratu, gureganatu ezin duguna benetan ulertzen saiatzea baizik. Getoak saihestuz, ume eta gazteek aniztasuna naturaltasunez bizitzea lortu genuke, benetako inklusioa lortzea, diferentzia onuragarria baita; are gehiago enpatia etorkinek bizitzeko hautatu duten lekuaren ezaugarriak, errealitatea, ezagutu eta ikasi lukete eskolaren bidez, beraien kultura eta nortasuna desagerrarazi edo subordinatu barik.
|