2008
|
|
Frantziako hizkuntza politika" integrazioaren teoria" ren bidez sailkatzen badugu asimilazio estrukturala indarrean dena dela esan genezake, eta beraz, gure kasuan, Ipar Euskal Herrian3 Asimilazioa da zeren eta kultura bat (jatorrizkoa), hizkuntza bat (jatorrizkoa) gero eta gehiago ahultzen direla, beste kulturak eta hizkuntzak (berriak) ordezkatzen dituztelarik. Adibide
|
honetan
bi hizkuntzak elkarrekin ezin bizi daitezke. (integrazioa) ezinezkoa da4.
|
2010
|
|
...npokoak izan— gure gizarte honek bizi duen hizkuntza auzia edo gatazka, kultur eta identitate ezberdinen arteko gatazka dela ikusten da, non herri izaera ezberdinekiko identifikazioa eta jatorri, jaioterri ezberdintasunek zer ikusi nabarmena baitute hizkuntza gaitasun ezberdinekin. bereziki jatorrizkoa den hizkuntzarekiko, euskararekiko, batzuek eta besteek duten harremana da ezberdina. herri
|
honetan
bi hizkuntza izanik, euskara eta gaztelania, ez gaitu ezberdintzen gaztelaniaren ezagutzak, euskararenak baizik; gehiengoak daki gaztelaniaz hitz egiten, euskaraz berriz biztanleen laurdena pasatxok besterik ez.
|
2012
|
|
Hizkuntza komunitate modura bidegurutze batera heldu gara, eta egoera
|
honetan
bi aukera ditugu: baldintza soziolinguistikoak aldatzeko ahalegin partekatu bat egin edo, bestela, orain geldialdi dena, etorkizun ez oso luze batean atzerapausoa izango da.
|
|
Hizkuntza komunitate modura bidegurutze batera heldu gara, eta egoera
|
honetan
bi aukera ditugu: baldintza soziolinguistikoak aldatzeko ahalegin partekatu bat egin edo, bestela, orain geldialdi dena, etorkizun ez oso luze batean atzerapausoa izango da.
|
2014
|
|
Askotan oso erraz pasatzen baikara gaztelerara, guri bost balitzaigu bezala. Beti hizkuntza aldaketa norabide berean eginez, eta ez dago esan beharrik zein den norabide hori, badirudi herri
|
honetan
bi hizkuntza jakiteak buruhausteak baino ez dizkigula sortzen. Honela jarraitzen du Sanginések,"... baina badakigu pertsona desberdinak garela hizkuntza batean edo bestean.
|
2016
|
|
4 Guraso etorkinak. Kasu
|
honetan
bi irizpide nagusi erabili genituen:
|
2018
|
|
Aldiz, bien arteko lotura estua aldarrikatzen dugu. Halere, puntu
|
honetan
bi dimentsio horien garrantzia azpimarratu nahi izan dugu, hain zuzen ere bion papera eta nabarmentzeko asmoz. Izan ere, susmoa dugu, interes edo helburuen arabera, joera izaten da biak banandurik aztertzea, bata edo bestearen gainean protagonismoa jarriz.
|
|
Une
|
honetan
bi Irakaskuntza Unitate daude Donostialdea ESIan. Alde batetik, Donostia Ospitalean prestakuntza jasotzen duten BAMEak daude, 36 espezialitatetan banatuak, eta bestean, Lehen Mailako arretan espezializatzen diren Familia Medikuen Irakaskuntza Unitatea dago.
|
2019
|
|
Azken atal
|
honetan
bi ezaugarriren arteko alderaketa egiten da: erronka hartu aurretik parte hartzaileak xede talde horrekin zuen egoera eta erronka egin ondorenean duena.
|
|
Lan
|
honetan
bi helburu zehaztu ditut hasieratik: lehenengoa izan da euskararen erabileraren dimentsioa neurtzea aukeratutako erabilera eremuetan —nagusiki whatsapp eta Instagram sare sozialetan, baina baita ere etxean, ikasgelan eta kaleko lagunartean—; neurketa horrekin batera, bigarren helburua izan da erreparatzea ea zenbaterainokoa den kode alternantzia, zein hizkuntza erregistro erabiltzen dituzten eta zelako idazkera darabilten.
|
|
Sakelakoek, eAen, bi sistema eragile erabili ohi dituzte: iOS (iphone gailuak) eta Android. kasu
|
honetan
bi sistemak software itxiak dira, eta zenbait Android gailuk euskaraz funtzionatzeko aukera duten arren (gailuaren markaren arabera), ez da hala gertatzen iphonekin. " Lehen hitza euskaraz" kanpainakoek galdetu zuten ea euskaldunok bada al genuen sakelakoa euskaraz jartzeko aukera, eta honako emaitza hauek lortu zituzten Android sistema eragilearenpeko sakelakoetan (Lehen hitza, 2019):
|
2020
|
|
Amaitzeko, nazioarteko joeren azpiatal
|
honetan
bi hitz co watching fenomenoaren zabalkundea aipatzeko. Itxialdiak ikus entzunezkoen kontsumoaz gain, edukiak elkarrekin ikusteko aplikazioen eskaintza eta erabilera ere biderkatu zituen.
|
2022
|
|
Lan
|
honetan
bi helburu planteatzen ditugu:
|
|
Proposatutako eredutik abiatuta, lan
|
honetan
bi helburu planteatzen ditugu:
|