2000
|
|
Hirugarren ataleko narrazioak beste ataletakoak baino laburragoak dira. Luis Mari Mujikak honela deskribatu ditu hirugarren atal
|
honetako
testuak:
|
2001
|
|
Gaitzerdin beti modu oso zehatzean egin dute lan, batez ere lan fisikoetan aritu direlako. Dena den, maila
|
honetako
testu bat lantzen duten lehen aldia da eta, beraz, sormen prozesua oso konplexua izan da.
|
2004
|
|
Badira munduko historia gaien inguruko zenbait testu euskarara itzulita ere, tartean EHUko historia irakasle talde batek argitaratutako Historia testu bidez aipa daitekeelarik (EHU, Gasteiz, 1998). Azken liburu
|
honetako
testu ia guztiak, liburuaren egileen baimenaz, Kondaira.com aldizkariko material historikoen atalean eskegita daude, nahi dituenarentzat libreki eskuratzeko moduan.
|
2005
|
|
Zehazkiago euskara tekniko zientifikoari dagokionez, are zailagoa da kontua: era
|
honetako
testu bakan batzuk baino ez daudelarik, zaila gerta dakiguke batzuetan mota bateko hitz, esapide edo egiturarik ez egotea hiztunentzat onartezina izatearen edota esku artean ditugun testuen tipologiaren ondorio ote den. Filologiak aldaketez ohartzen laguntzen digu, baina aldaketa horien artean bereizi beharrekoak dira hizkuntzaren esparru berrietara egokitzeko beharrak azaltzen dituenak eta egokitze horretan lagundu beharrean oztopo gertatzen direnak.
|
|
Azkenik, iruzkinak txertatzeko eginkizuna duten hau da, alegia, adi bidez eta hain zuzen ere bezalako antolatzaileetarako kokagunerik egokiena iruzkinaren hasiera izango da, azalpen bat irakurtzeko prestatuko baikaituzte horrela. Mota
|
honetako
testu antolatzaileen inguruan ikus Zabala (1996c).
|
2007
|
|
Hona hemen, bada, lan legerian oinarrizkoak diren testuak, gure gizarteko esparru garrantzitsuenetako batean zuzeneko eragina dutenak. Bilduma
|
honetako
testuetan ohikoa denez, egileok helburu bakarra izan dugu, alegia, eragile juridikoei, eta gizarteari orokorrean, lanabes egokiak eskura jartzea, euskaraz jardun ahal izateko edozein esparrutan. Beraz, urrats bat gehiago eman nahi izan dugu, mundu juridikoan euskara gero eta gehiago erabil dadin.
|
|
testuan ideologia liberalaren kutsua dago, baina Napoleonen autoritarismoak indarrez baldintzatzen du. Eskubide eta askatasun batzuk aitortzen dira eta horiek mota
|
honetako
testu batean aipatzea aurrerakuntza nabarmena da: norberaren askatasuna («habeas corpus» barne hartuta), norberaren segurtasuna, egoitzaren bortxaezintasuna, inprenta askatasuna (testuaren arabera, bi urte geroago jarriko zen indarrean), torturaren debekua, askatasuna kentzearen, zigor prozesuaren publizitatearen inguruko bermeak, etab. Aipatzeko moduko bigarren printzipioa Estatuaren konfesionaltasuna da, hirugarren printzipioarekin batera:
|
|
674 LA RUBIA PRADO, F.,. Völkerpsychologie y filosofía orgánica en la obra de M. de Unamuno()?, in: Cuadernos de la Cátedra Miguel de Unamuno 29 (1994) 125 Artikulu
|
honetako
testu aipatuak orobat bertoko erreferentzia bibliografikoak gabe ematen dira.
|
2008
|
|
euskara lexikoaren alorreko tresnez hornitzea (baturanzko grafiak, hitz berriak, adiera berriak, termino berriak, ondare lexikaleko hitz galduxeak berreskuratzea eta abar proposatuz). Zorionez, mende honetako euskal testuen corpus estatistikoa ere egin da (EEBS), eta, horri esker, mende
|
honetako
testuetan eta, bereziki, euskara batuaren sorreraz gero hainbeste ugaritu diren euskarazko testuetan erabilitako lexikoaren datuak eskura ditugu. Horiek guztiak horrela eta, esan liteke euskal lexikoa, historikoa zein gaur egungoa, orain dela hogeita bost urte baino askoz hobeto ezagutzen dugula.
|
|
OHARRA: Zati
|
honetako
testuak ez du balio, baina lagungarri izan daiteke.
|
|
Argudio falta nabarmena da IDAZ 2 eta MINTZA 2 ariketetan. Ikasleei kosta egiten zaie era
|
honetako
testuak sortzea. Esan bezala, antolatzaile gutxi erabiltzen dituzte argudioak aurkezteko; elkarrekintzan, bestetik, talka da nagusi, oposizioa erakustea eta, ondorioz, diskurtsoera ezberdinen txertaketa benetan urria da.
|
2009
|
|
Eta da Medicua Arlabanco erditic. Aurtengo urteraco dauca epactida zazpi, 1859), berbarako, tankera
|
honetako
testuak zekartzan (Gonzalezek aipatua in 2008: 17):
|
|
Denak betetzen hastea baino hobe izango da, seguru asko, saiatzea lurraren altueran daukagunarekin txukun xamar oldozten, bai isilean eta bai publikoan. Liburu
|
honetako
testuok, beren erara, horretan saiatzen direla iruditu zait. Pentsatzen segitzeko gonbidapena dakarte.
|
2010
|
|
Egia esan, bederatziurreneko itzaldiak, bederatziak!? josita daude gisa
|
honetako
testu zatiekin. Ikus, orobat, aipua iruzkinaz esango dena.
|
|
Hau da egiten ari natzaizun opari bakarra" esan zuen, karpeta morea nire begien parera altxatuta. " Ez zaizu maila
|
honetako
testu askorik iritsiko esku artera urte osoan". Nahasita nengoen.
|
|
Puntu nagusiek edozein interpretazio onar dezakete. Era
|
honetako
testu baten kasuan, anbiguetate hori nekez izan daiteke dekretua idatzi duenaren borondatearen kontrakoa.
|
2012
|
|
Komunikazio formaletako hizkuntza Era
|
honetako
testuetan oso hizkuntz argi eta zehatza erabili behar da, gaizki ulerturik gerta ez dadin.
|
2013
|
|
Hitzak modalitatea: Modalitate
|
honetako
testuak edozein formatotan jasoko ditugu, baina kontuan izan behar du egileak gartzelan sartzeko jar ditzaketen oztopoak direla eta, beste formatu batera (ziurrenik eskuz) berridatzia izan daitekeela. Testua hurrengo partaideengana ahalik eta arinen hel dadin.
|
2014
|
|
Ikus litekeenez, garai
|
honetako
testuak ez dira nahi bezain luzeak, eta ezaugarriorokorrez gain, zehaztasun gutxi eskura genezake testuon azterketetatik.
|
2016
|
|
Baina beste batzuetan, sekzio
|
honetako
testuak berrirakurrita, gehiagotan, beldur naiz, apokaliptiko altxatzen naiz eta gazte literaturaren abolizioa bezalako neurriak zentzuzkoak iruditzen zaizkit.
|
|
a) Mota
|
honetako
testuak gustatzen zaizkit euskarazko literaturan lehenengo urratsak eman nituenean ondo joan zitzaidalako halako batekin (ALDEKOA). Testu hura. Poesiaren aurkako manifestua?
|
|
d) Bete itzazu testuko hutsuneak jarduera
|
honetako
testuak aztertu ondoren.
|
2017
|
|
d) Bete itzazu testuko hutsuneak jarduera
|
honetako
testuak aztertu ondoren.
|
|
ez zuzentasunari lotutakoa soilik, bigarren osagai
|
honetako
testuetara ekartzen baduzu. Horrela,
|
|
Eta bestelako ñabardurak ere seinalatzen ditu: . Edizio monumental
|
honetako
testuaren izenburua ez dator bat bi bertsio horiekin: Liberalkeria pecatuba da (1891).
|
|
d) Bete itzazu testuko hutsuneak jarduera
|
honetako
testuak aztertu ondoren.
|
|
Aurreko osagaiaren amaieran, orain arteko zure ibilbidearen erakusgarriak diren lanak hautatu eta argitaratu dituzu, zeure ispilu den webgunean. Zer iruditzen zaizu bidean ikasitako guztia, eta ez zuzentasunari lotutakoa soilik, bigarren osagai
|
honetako
testuetara ekartzen baduzu. Horrela, erakutsi duzu zer nolako testuak idazteko gai zaren.
|
2018
|
|
Beste garai batzuk ziren, non jendeak, neuk barne? antzerkia eta testu literarioak entzuten zituen irratitik arratsaldero edo gauero, eta nik esango nuke gau
|
honetako
testua garai haien zorduna dela mundu ikuskerari eta molde estetikoei dagokienez. Baina horrek ez du esan nahi Plathek aurkeztutako hiru emakumeen kasuak gaurkoak ez direnik.
|
|
Nik ez dut arrazoi sendorik ikusten Enekotarrei errege kondizioa ukatzeko: Nafarroako eta Aragoiko garai
|
honetako
testuek kritika arazo asko dauzkate, baina badira onargarriak direnak eta familia honetako buruzagiei errege titulua ematen dietenak; Kordobako Eulogiok, bere egoera Iruñeko apezpikuarenarekin erkatuz, arabiarren Inperioa eta Iruñeko printze kristaua kontrajartzen ditu. Hori bai, beste inon idatzi dut enekotarren denboran barruko tentsioak antzematen direla Nafarroan:
|
|
Arestiren idazlanek zentsurarekin izaniko harremanaren gaian sakontzeko, lehenik, Arestiren bigarren garai
|
honetako
testuak hartuko ditugu aztergai, poesia errealista sozialeko aro horretako testuetan gauzatu den Gerra Zibilaren eta gerraosteko 25 urteko Francoren bakearen inguruko diatriba pertsonalaren berri azaltzeko. Bigarrenik, 1975 artean Euskal Herriko gertaera politikoez bere poesian eginiko harrera eta hausnarketa hartuko dugu mintzagai.
|
|
Poema liburu
|
honetako
testuek aurrekariak dituzte argitaratu ezin izan zuen Mailu batekin: Biola batekin liburuan.
|
2020
|
|
" Gaia eta Gau aldaketak zein Hostoak en aurreneko liburuko adierazpidetik urruntzen saiatu nintzen. Inondik inora, bilduma
|
honetako
testuen artean hauexek dira irakurlea, poema amaitu aurretik, gehien geldiarazten dutenak". Halako batean, 1986ko Derrotaren fabulak laugarrenarekin, laburrerako joera hasten da azaltzen, poetak ahozko literatura tradizionalari lotzen diona:
|
|
Ideia ez da egiaren sinonimoa zeren norbanakoaren hautematetik datorren paradoxa esperientzia dugu ideien iturburua. " Para doxa", jakina den bezala, aurre iritzia, mota
|
honetako
testuak idazteko abiapuntua da hain zuzen ere.
|
|
Autoreek testuak idazten dituztelarik, helburu bat dute. Zure ustez, orrialde
|
honetako
testuak idatzi dituzten autoreek zer helburu zuten (zertako idatzi dituzte)?
|
2021
|
|
Edo, zehatzagoak izanda, hazkunde horrek prentsan utzi duen arrastoa: Lore Jokoen zikloan 25 dira gisa
|
honetako
testuak, Euzko Pizkundearen zikloan 19, eta azken honetan 203.
|
|
80). Mota
|
honetako
testuak dira bandoak, ziurtagiriak, administrazioko lege, xedapen eta ebazpenak. Horietan aditza hasieran joan ohi da:
|
2022
|
|
Testuetako parte hartzaile errepresentatuei (Cares, 2017: 160) dagokionez, aipagarria da ez dela kasik garai
|
honetako
testuetan pertsonen gorputzik islatzen. Ezta kanpo espazioei erreferentzia egiten dien ikonorik ere.
|
|
Hala ere, gatazka, tentsioa, korapiloa, hegan egin nahi bat, euskara leku ezberdinetara sartzeko eskari bat eta berau" askatzeko" nahi bat... egon badago. Hau da, hizkuntza zapalkuntza, modu inplizitu batean, eta sinboloen bidez adierazten da garai
|
honetako
testuetan.
|
|
Generoaren aldagaia, hortaz, analisi honen muinera ekarriz, zaila da ondorio argi eta irmo bat plazaratzea. Badirudi garai
|
honetako
testuak genero trantsizio moduko batean aurkitzen direla. Batetik, nazionalismo goiztiarrean emakumeek izan zuten euskararen transmisore papera presente dago oraindik ere testuetan –batez ere K02 testuan.
|
|
Bestetik, eta bigarren analisi kategoria bat oinarritzat hartuta, parte hartzaile errepresentatuari (Cares, 2017: 160) dagokionez, esan liteke kanpo espazioen ikonizazio bat egon badagoela hamarkada
|
honetako
testuetan. K05 eta K06 testuetan ageri zaizkigu zehazki kanpo espazioak.
|
|
Leuntze horrekin batera, euskararen despolitizazio bat emango da. Ez da jada gudaririk, naziorik, eta are gutxiago nazio zapalkuntzarik agertuko garai
|
honetako
testuetan.
|
|
Leuntze horrekin batera, euskararen despolitizazio bat emango da. Ez da jada gudaririk, naziorik, eta are gutxiago nazio zapalkuntzarik agertuko garai
|
honetako
testuetan –betiere orokorrean hitz eginez. EHEren tonika nahiko antzerakoa izango baita.
|
|
Azkenik, aipagarria da hizkuntza zapalkuntza edota menderakuntzaren noziorik ez dela ageri garai
|
honetako
testuetan –EHErenetan izan ezik. Hala ere, eta batez ere Euskaraldiko testuan K18 hizkuntza zapalkuntza bere horretan agian ez, baina hizkuntza gutxiagotu baten aurrean gaudela ondoriozta liteke.
|
|
Azkenik, hartzaile/ behatzaile inplizituari (Järlehed, 2008: 49) dagokionez, eta erabilera testuen zentroan dagoen heinean, garai
|
honetako
testuen hartzailea euskal hiztuna dela esan liteke.
|
|
Hau da, emakumeak, hizkuntza eta haurrak hirukoa lotuta egon izan dira beti. Hargatik esan liteke, garai
|
honetako
testuek dakarten infantilizazioak transmisioaren bidez ere feminitatearekin baduela loturarik.
|
|
Erakusketa
|
honetako
testu bitxi batzuk:
|
2023
|
|
" Aspalditik ari nintzen Epilogoa izenburua zuen drama txiki bat idazteko asmotan. Izan ere, mota
|
honetako
testuak idazteko fasean nago. Atzo bururatu zitzaidan egoera dramatikoa hotel batera hiltzera iristen den bidaiaria; ezer originalik ez (nik neuk aspaldi idatzi bainuen Ana Kleiber), eta hasteko, ordenagailuan hiru elkarrizketa orri idatzi eta zuzendu nituen.
|