Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2002
‎Vaiven Produkzioak en enkarguz hasi ginen Felipe Loza eta biok antzezlan honen testua osatzen. Bion artean egina izan da, taularatzeko orduan nik zuzendu nuen arren.
‎Ziur aski, gertaerak kontatzeko euskara eta espainiera erabiltzearekin batera, denbora aldaketak eta fokalizazioa dira eleberri honen testu estrategia nabarmenenak. Narratzaileak eleberriaren lehen bost atalak behar ditu ihesaldiak irauten duen hiru minutuak kontatzeko, baina protagonistaren heriotzaren ostean iragaten diren 53 minutuak seigarrenean, azkenekoan, kontatzen dira.
2004
‎Egile honen testu klasikoa esparru honetan. Funtsezko auzi gehienak jorratzcn ditu. ikuspegilemalikotik, hau da, gaiak aurkeztcn ditu eta ez filosofoak:
2005
‎Euskal ipuingintza modernoa 70eko hamarkadaren hasieraz gerokoari esaten diogu. Hamarkada hasierakoak ditugu genero honen testu fundazionalak. Bizkai idazleentzat 1972 urtea dugu hasiera, Xabier Kintanaren Behin batean eta Kaxildo Alkortaren Giza zirriborroa argitalpenekin.
2006
‎Los judíos son los hitlerianos de Oriente" 802 Giménez Caballero k uste du, gerra zibil heroikoak, eta hartan haren bi semeek bolondres Franco-ren aldean parte hartu izateak, Ortega-ren pentsa eta sentiera izari batean aldarazi izango zutela803 Misterioei neurriak hartzea ez da gure lana. Bakarrik, ikusten dugu, Toynbee rekin polemikan, honen testua manipulatu eta, berak Biblia defendatzen duelako parizta eginez, judeofobia horrixe jokoa egiten dibertitzen gizona, sarraski nazistaren biharamunean eta Madril frankistan! 804.
2007
‎Atzo Kongresuan onartutako araudi honen testuak onartu egiten du adoptatuek beren jatorria ezagutzeko duten eskubidea
2009
‎Litekeena litzateke liburu hau erabiltzea istorio hori ulertzeko? Ikuspegi horretatik liburu honen testua erabiltzen da istorioa argitu eta ulertzeko. Lehenengo bidean, garrantzitsuena testua da (eta istorioak testu horren egitura logikoa ulertzeko erabiltzen dira); bigarrenean, berriz, istorioa da argitu eta ulertu behar dena eta testua bitartekoa da hori lortzeko.
2010
‎Hitzarmen honen testu ingelesa eta frantsesa kautoak dira maila berean.
‎Konbentzio honen testua formatu eskuragarrian hedatuko da.
2011
‎Hitzarmen honen testuaren bertsioak ingelesez eta frantsesez, kautoak dira maila berean.
‎Hitzarmen honen testuaren bertsioak ingelesez eta frantsesez, kautoak dira maila berean.
‎Hitzarmen honen testuaren bertsioak, ingelesez eta frantsesez, kautoak dira maila berean.
‎Hitzarmen honen testuaren bertsioak, ingelesez eta frantsesez, kautoak dira maila berean.
2012
‎Hitzarmen honen testu ingelesa eta frantsesa kautoak dira maila berean.
‎Hitzarmen honen testu ingelesa eta frantsesa kautoak dira maila berean.
‎Barneratze leku oro ofizial baten edo funtzionario arduradun baten menpe egongo da, indar armatu arruntetan aukeratua edo atxiloketa egin duen potentziaren administrazio zibil arruntaren mailakoen artean.Barneratze lekuaren ofizialak edo funtzionario buruak Hitzarmen honen testua izango du bere herrialdeko hizkuntzan edo hizkuntza ofizialetako batean, eta Hitzarmenaren aplikazioaren erantzukizuna bereganatuko du.Zaintza langileei Hitzarmen honen xedapenen inguruan eta bere aplikazioari buruzko erregelamenduen inguruan irakatsiko zaie.
‎Barneratze lekuaren barnean eta barneratuek ulertzen duten hizkuntza batean, Hitzarmen honen testua eta honekin bat etorriz hitzartutako akordio berezien testuak egongo dira, edo barneratze komitearen esku egongo dira.
‎Alderdi kontratugile gorenek konpromisoa hartzen dute ahalik eta zabalen hedatzeko, bake garaian zein gerra garaian, Hitzarmen honen testua dagokion herrialdean, eta bereziki heziketa militarren programetan horren ikastea barneratzeko eta, posible bada, heziketa zibilean, horrela Hitzarmenaren printzipioak ezagunak izan daitezen biztanleriaren multzoaren artean.
‎Alderdi kontratugile gorenek konpromisoa hartzen dute ahalik eta zabalen hedatzeko, bake garaian zein gerra garaian, Hitzarmen honen testua dagokion herrialdean, eta bereziki heziketa militarren programetan horren ikastea barneratzeko eta, posible bada, heziketa zibilean, horrela Hitzarmenaren printzipioak ezagunak izan daitezen indar armatuen multzoaren artean eta baita biztanleriaren artean ere.
‎Gerrako presoen kanpamendu bakoitza ofizial arduradun baten agintaritza zuzenaren menpe egongo da, atxiloketa egin duen potentziaren legezko indar armatuen kide dena.Ofizial honek Hitzarmen honen testua izango du, xedapen hauek bere aginduak bete behar dituztenek ezagutu ditzaten ardura izango du eta honen aplikazioaren erantzukizuna bereganatuko du, gobernuaren beraren zuzendaritzapean.
‎Kanpamendu bakoitzean, Hitzarmen honen testua, horren eranskinean eta 6 artikuluan ezarritako akordio guztien osagaiak ikusgai egongo dira, gerrako presoen hizkuntzan, guztiek kontsultatzeko moduko leku batean.Ikusgai dagoen alea aztertzeko aukerarik ez duten presoei horren inguruko informazioa komunikatuko zaie, horiek aurretiaz egindako eskaeraren arabera.
‎Hitzarmen honen testu ingelesa eta frantsesa kautoak dira maila berean.
‎Hitzarmen honen testu ingelesa eta frantsesa kautoak dira maila berean.
‎Konbentzio honek ez du ondorio gisa ekarriko norbanakoek edo taldeek dituzten eskubideak gutxiestea, horiek bi estatu edo gehiagoren arteko itunen bidez sortu badira, eta eskubide horiek Konbentzio honen testu edo espirituaren aurkakoak ez badira.
‎Hitzarmen honen testuaren bertsioak, ingelesez eta frantsesez, kautoak dira maila berean.
2013
‎Orokorrean, Uxue Alberdiren lanak, irakurriak izateko ez ezik, sentituak izateko idatziak direla esango nuke. Izan ere, idazle honen testuek irakurlearen zentzumenekiko jolasa eta, hortaz, erronka atsegingarria suposatzen dute. Usain ezberdinak, era askotako hotsak, irudien berezko indar sinbolikoa, hizkuntzari darion kutsu lirikoa, diskurtsoaren plastikotasuna... aipaturiko iradokizunaren bidetik, irakurketaren gozamenerako estimulu bilakatuak, osagai horien guztien disposizio bereziari esker irakurleon arreta osoa (bost zentzumenak, alegia) bereganatzeko abilezia erakusten du autoreak.
2015
‎Kontuan izan bedi autografoaren lehen orrialdean A. Riberak idatzi zuen ohar orokorra. Bestalde, A. Graciánek Teresarengandik harturik zeukan honen testuari egoki zerizkion ohar eta ukitu guztiak egiteko baimena.
‎Hitzarmen honen testua irakurri ondoren, behean sinatzen dutenak testuarekin ados daudenez gero, goian jasotako tokian, egunean eta lekuan sinatu egiten dute, bikoiztuta, eurek ordezkatzen dituzten erakundeen izenean.
2022
‎" Hizkuntza ohiturak aldatzen ari gara" esaldiarekin argi uzten baitu adibidez, bestelako hizkuntza ohiturak ere existitzen direla, eta haiek hauek baino indar gehiago izan dezaketela. Hala nola feminismoaren presentzia bat ere hauteman daiteke Euskaraldiaren baitan, eta honen testuetan. Rol aukeraketaren kontuarekin –ahobizi eta belarriprest rolak, badirudi genero rolen perfomancean (Butler, 2013) oinarrituta dagoela ariketaren egitate hau.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia