2000
|
|
4 Funtsean egiten duten olerkia Niaren Poesia dela esaten du Jon Kortazarrek. Ezaugarri
|
honen
eredutzat Joseba Sarrionandiaren Izuen Gordelekuetan Barrena poema liburua aipatzen du, honek egiten duen bidaia pertsonala delarik guztiz. Gisa berean, poesiak ez du gizarte funtziorik Sarrionandiaren iritziz.
|
|
Horrela, Estatuak (ez dezagun ahaztu nazioan oinarritzen den Estatuaz ari zela) bere gain hartuko luke hezkuntza nazionalaren antolaketaren ardura, horretan kokatzen baitu nazioaren etorkizuna. Ikus daitekeenez, neurri batean Estatutik naziora doan bide honek bat egiten du tradizio frantsesarekin; edo hobeto esanda, Fichte-k
|
honen
eredua bere pentsamoldean integratzen du, zentzu horretan tradizio erromantikoaren eta tradizio frantsesaren antinomia gaindituz. Bi hitzetan, eta ondorio gisa, Fichte-k funtsezkoa den errealitatearen aurrean jartzen gaitu:
|
2001
|
|
Karolingiar ideologiaren plasmazioa edo gauzapena dugu artea. Arte aurrerromaniko edo germanikoaren artean, arte klasikoak eta bizantziarrak ere jarraituzuten (harria erabiltzera itzuli ziren, basilika oinplanoaz eta dorreez apaindurik). Hain zuzen, 805ean konsakratutako kapera palatinoa da
|
honen
eredua (Ravena koSan Vital famatuaren kopia zena). Miniatura lanak ere egin zituzten, haien ekintzakulturalaren eta liburugintzaren barruan.
|
2002
|
|
Jon Alonsoren lanak izango lirateke hibridaziorako joera
|
honen
eredu argiak, baita ere: Camembert helburu (1998) eta Euskal karma (2001) saiakeraren eta eleberriaren arteko ezkontzaren eredu dira (lehenengoa biribilagoa den arren:
|
2003
|
|
1789an estatu moldea aldatu eta 1791ean sortu zen eredu zentralista. Estatu
|
honen
eredua ezagutzeko bere erro filosofikoak ulertu behar dira, eta horretarako, «Argien Mendea»ren filosofia aipatu behar da. Estatua sortu aitzin «Argien» kontzepzioaren hiru lerro nagusitu ziren.
|
2004
|
|
Garai bateko euskalgintzan bazen euskara batuaren ezarpena euskararen kontrakotzat jotzen zuenik.585 Horientzat, erdara bera baino arerioago zuen euskarak
|
honen
eredu batu estandar eta modernizatuaren ezarpena, horrek omen zekarren euskalkien galera aitzakiatzat harturik. Gogoaren meharrak bakarrik argi diezaguke noski horrelako jarrera zentzugabea; bestela esanda, hizkuntza zokoratuen egoeraz ezaguera eta jakite eskasekoa izan behar nahitaez euskararen zoria euskalkien arteko kontua dela uste izateko.
|
2008
|
|
herritar besterenduen herritartasunetik. Nolabaiteko continuum bat baitago naziotasun etnolinguistikoaren eta nazio politiko modernoaren arteko joan etorrian; hain zuzen ere, azken
|
honen
eredu guztietan sustrai etnokultural bat aurkituko dugulako nahitaez. Besterik diotenak, eskuarki, jadanik estatuaren jabe diren herritarrak izan ohi dira.
|
|
batetik Bizkaiko sabindar gotorrak, zenbait euskalki jaso sortu nahi zituztenak, eta bestetik euskara edonola ere estandarizatzearen aurka zeudenak, maila jasoan ibiltzeko gaztelania edo frantsesa lehenesten zutelako. Azken kasu
|
honen
eredu ziren Menéndez Pidal Espainiako Hizkuntza Akademiako burua eta Unamuno Salamancako errektorea. Hola, Broussainek eta Campionek 1920an idatzitako txostena irakurri ondoren hau izan zen Unamunoren erreakzioa:
|
2009
|
|
Horri gehitu behar zaio beste baliabide batzuk ere sartzen direla, hala nola interjekzioak edo" Ai ene!"" Ai morena!" erako adierazpideak, ironia, umorea, grazia areagotzen dutenak. Trikiti kopletan ohikoak ditugu
|
honen
ereduak.
|
2010
|
|
Gizadiaren iturburua izateaz gain, Afrika gizagabetasunaren jatorria izan da, aspaldiko esklabotzatik XIX eta XX. mendeko kolonialismora doan ibilbidean. Ipar Afrikan Maroko izan da politika kolonial frantses eta espainol
|
honen
eredua. 1912an Frantziaren eta Espainiaren artean banatu zen Maroko.
|
|
Sarriagoak diren praktika hauek borondate oneko aldarrikapen librekanbistaren itxurapeanmozorrotzen dira gero eta gehiago. Jarrera
|
honen
eredu Estatu Batuak dira, non bertakoagintarien berba ofiziala merkataritza librearen aldekoa den baina bitartean «super 301»bezalako legeak indarrean dauden. Aipatu lege horrek Estatu Batuekin merkataritzasoberakin mardula duten herrialdeen aurkako neurri murritzaileak aurrikusten ditu.
|
2012
|
|
• Hiria pasabidea da, baliabide bat, aukerak eskura jartzen dituen zerbitzugune bat, kontsumitu eta bisitatzeko dagoen eszenatoki hutsal bat, ardurarik ematen ez digun kontsumo objektu bat, identifikazio iragankor estetikoa baino ez dugu handik hartuko. Trafikoa da hiri
|
honen
eredua; turistaren hiria edo aldi baterako egoiliarrarena da: ez da hirian bizi, hiria esperimentatu eta gero badoa handik.
|
2013
|
|
Hortxe ikusiko da askok dioten moduan herri aurreratua garen, ala nortasuna galarazten diguten errezeta kutsagarriak irensteko prest segituko dugun. Gura izanez gero, irakasleok askatasunerantz eraman gaitzakeen narrazio ezin ederragoa idatz genezake irakaskuntzan dugun esperientzia lagun, ikasle guztien eredu, herri kolpatu
|
honen
eredu. Horretarako gobernu kolonoetatik datozen testu guztiak zaramara bota, eta geure testu propioa sor dezagun.
|
|
Aisialdiaren demokratizazioa erdiesteko free space
|
honen
eredu eraikia Rogers eta Pianoren Parisko Beaubourg kultur eta arte zentroa dugu(), kulturaren instituzionalizatzea dela-eta edukiontzi flexiblearen porrota agerian jarri zuena. Programarik gabeko arkitekturaren ildotik, Koolhaas eta Tschumik teorizazio eta proposamen eraikiak egin dituzte (La Villette proiektua, Bigness kontzeptua eta hortik sortutako proiektuak, Seattle go liburutegia esaterako).
|
2014
|
|
Haren arabera, hiria pasabide bat da, aukerak eskura jartzen dituen zerbitzugune bat, kontsumitu eta bisitatzeko dagoen agertoki hutsal bat. Trafikoa da hiri
|
honen
eredua, turistaren eta bezeroaren hiria da. Eta hiri hori identitate sorgunea baino, diferentzien sorgunea eta erakusleihoa da.
|
2015
|
|
Aztergai dugun kasua joera
|
honen
eredu da. Juan Jose Echezarretak Legorretan martxanjarritako fabrika, 1933tik Fabricas de Papel y Carton Echezarreta, S.A. izenez eta 1992tikaurrera Echezarreta, S.A. bezala ezagutua, 2004an Villabonako La Salvadora S.A. paperenpresak irentsi eta Legorretako instalazioetan ordezkatu zuen Paperalia S.A. izenarekin.Urtebeteren buruan, ordea, ateak itxi behar izan zituen.
|
2016
|
|
Beraz, Oñatin gustura bizi eta gure herriaz harro egoteko ezinbestekoa da gurea dena guztion artean zaindu, errespetatu eta babestea. Horretarako, ariketa pedagogiko sakona egin eta baloreetan oinarritutako heziketa sustatu eta indartu behar dugu;
|
honen
eredu da, esate baterako, Herri Hezitzailea proiektua.
|
2018
|
|
4 Ezti lantegia Francesco Faccin diseinatzaile italiarrak mikroarkitekturako proiektu bat sortu du intsektu garrantzitsu hauentzat. Erlauntz
|
honen
ereduak erleek eztia ekoizteko behar dituzten baldintza naturalak irudikatzen ditu, eta erlezainak eztia biltzeko behar dituzten baldintzak. Gainera, intsektuak eguraldi txarretik babesten ditu, eta aireztapen sistema bat du barruan tenperatura eta aireztapen baldintza onak izateko.
|
2019
|
|
Metodo honek piezareneduki melodikoa soilik sortzen duenez, lan honetan ere txantiloiaren jatorrizko erritmoa mantendu da. OndorenBach en piezez osatutako corpus bat erabili da,
|
honen
eredu estatistikoa lortu eta txantiloiaren estrukturan notaberriak sartzeko. Sortutako piezak benetan Bach-en zantzurik baduten ziurtatzeko (Goienetxea et al., 2018) laneanaurkeztutako sailkatze eredua erabili da.
|
2020
|
|
Gu biok ere hobe dugu
|
honen
eredua jarraitzea, agentzia berehala itxi eta oporrak hartzea, bakoitzak besteari nora doan esan gabe eta epe jakinik gabe. Baina orain, azkar, kasu honen inguruko informazio guztia deuseztatu behar dugu.
|
2021
|
|
5 Zubereraz azken adibide
|
honen
ereduko lekukotasunak badira, baina egungo hizkera estandarrean izan aditzarekin tua motakoak erabiltzen dira. Berdin gertatzen da ukan aditzarekin ere:
|
|
Fondation Robert Schuman erakundeak argitaratutako artikulua (Buzmaniuk, 2019) erabiliko da hemen lehen proposamen mota
|
honen
eredu gisa. Artikuluaren diskurtsoak ezaugarri nagusi bat du:
|
|
Zientzialariek ez dute zientzia erakargarri egiten gizartearentzat? Zeintzuk dira gizarte
|
honen
ereduak. Aurpegi polit, gorputz lirain eta ametsetako pertsonaiak nahi ditugu guru bizitzetan?
|