Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2001
‎Lan honen asmoa ez da inola ere aurkikuntzak edota ezeren konponbiderik eskaintzea. Hainbat urtetan askorekin konpartitu dugun kezka bat, plazaratu eta argitzekobalizko bide bat erakutsi nahi dugu.
‎ez da bertan bestelako azterketa sakonik topatuko, luze joko bailuke (eta ezbaita hori lan honen xedea). Izan ere, lan honen asmoa urte horretan argitaraturikolanen berri emanez, gaur egun indarrean dauden joera horien inguruan gogoetaegitea baita.
2005
‎ezaugarri bereizgarri nagusiak, morfologia, morfologia funtzionala eta ekologia, sailkapena, biologia (bizimodua, garapena, ugalketa), jatorria eta eboluzioa. Gure Zoologia Orokorra honen asmoa izan da oinarrizko kontzeptuak egokiro aurkeztea, gero ikasleak erraz murgil daitezen ohiko datu zoologikoen artean. Enfasia, beraz, zoologiaren bilbe kontzeptualean jarri dugu, eta, zer esanik ez, berorri dagokion terminologian.
2006
‎Lan honen asmoa iruzkinak euskaraz egiteko eredu xume batzuk eskaintzea da, guztiz exhaustiboak izan gabe eta ahalik eta ikuspegi zabalena erabiliz.
‎Laburbilduz, esan genezake, mapa honen asmoa dela agertzea Euskal Herrian, Hego Euskal Herrian, hain zuzen ere, izan ziren hiribilduen fundazioak, haien fundazio datak eta jaso zuten gutuna adieraziz. Horrekin, foruen familiak erakusten dira era garbian, jaunek hiribilduak sortzean erabili eta zabaldu zituzten ereduak kolpe batez bistaratuz.
2007
‎Liburu honen asmo nagusia zientziaren politika zibikoa ahalbidetzeko elaborazioteorikoan aurrera egitea da. Orain artean, politika zientifikoak zientzia eta teknologiaren bidez hazkunde ekonomikoa eta ongizate soziala lortzeko bitarteko gisaulertu dira.
‎Horretarako, ezagutza zientifikoaren statusa berrirakurtzeaproposatu dut. Aski deritzet, kapitulu honen asmoetarako, maila orokorreanaurkeztu ditudan ideia horiei: nahiz eta ez ditudan oniritzi eta kontzeptu guztiaklandu, orain artekoek balio diezagukete Eurobarometroetako modelo esplikatzaileaeta proposamena kritikatzeko; alegia, eduki eta metodoen ezagutza dela herritarrenhautemate publikoa ulertzeko iturria, eta informazio zientifikoa eduki ahala lortuko ditugula gizarte demokratikoan adostasunak:
2011
‎Liburuak tradizionalki, ezagutzaren transmisioaren ikuspegitik, argitalpen formaturik garrantzitsuenak dira, gai baten inguruko informazioa lortzeko, prosa zientifikoa edo prosa jasoaren moldeak hartzeko, irakurle zein idazle euskaldun multzo txiki bat trebatzeko eta abar. Horregatik guztiagatik euskarazko liburu argitalpen jasoak aztertzea da atal honen asmoa. Argitalpenak jakintzaarloaren arabera zedarritzen ahalegindu gara, eta gerta liteke baten bat ahaztu izana, baina gure xede nagusia ondoko lerroetan zera da, goi mailako euskarazko argitalpengintzan ekoizle, egile eta jakintza multzo nagusiak bereiztea.
2012
‎Horrek bermatzen du produktu eta prozesuen berrikuntza, baita enpresaberrien sorrera ere. Funtsean, prozesu hori ezinbestekoa da tamaina ertainekokooperatiba gehienentzat; izan ere, haien dimentsio txikiak garapen endogenoaoztopatzen du, eta lankidetzarako estrategia partekatuak garatzera behartzen ditu.Ikerkuntzaren alorreko lankidetza sare honen asmoa da enpresa unibertsitatearekineta zentro teknologikoekin egituratzea, «ezagutzen zirkulu» bat sortuz, non ideieketa pertsonek zirkulatzen baitute. Hala, Garaia proiektua espazioa, azpiegiturak etapertsonak partekatzen dituen berrikuntza poloa izatera pasatzen da, eta funtsezkotresna bihurtzen da kooperatiben garapenerako.
2015
‎Hain zuzen ere, jarduera honen asmoa pauso hori ematea da. Material fisikoa eta papera erabili ondoren, haurrak euren atalase aritmetikora heldu direnean, esplorazio fase bat proposatzen da jarduera matematikoa aitzinatzeko.
‎Ez da lan honen asmoa transmisio eredu tradizionala defendatzea. Hala eta guztiz ere, lan honetan, frogapenari buruz ari garelarik, «frogapen formal»ari buruz ari gara.
2017
‎Gizarteko kideen artean gertatzen diren harremanen nolakotasunak modu erreflexiboan aztertzen badira, modu sano eta egokiagoan burutzeko aukera emango digute. Beraz, hori izango litzateke lan honen asmo orokorra, sare sozial hauek zenbat eta zertarako erabiltzen diren ezagutzea, geroz eta garrantzi handiagoa hartzen baitoaz geure bizitzetan.
‎Horrela, ikerketa lan honetan erabilera maiztasun handiena duten hiru sare sozialei arreta berezia jarriko zaie, hau da, Whatsapp, Youtube eta Instagrami arreta berezia jarriko zaie. Atal honen asmoa nerabeek sare sozial ohikoak zertarako erabiltzen dituzten aztertzea izango da beraz, aurrez pentsatutako 20 erabilera ezberdinen artean zeintzuk erabiltzen dituzten adieraziz.
‎Hala, mugikortasunari buruzko kontuek gai mamitsua osatzen dute; erronka botatzen diete zientzia sozial etaarkitekturari, hau da, tradizionalki gizarte sedentario batean oinarritu diren diziplinoi. Doktoretzaikerketa honen asmoa da bi zeregin espezifiko betetzea: batetik, nahi du offshoringak arkitekturarenhonako lau alorretan eragindako aldaketa aztertzea:
2019
‎Sare sozialek mugarik gabeko komunikazioa ahalbidetzeaz gain, ikerketa sozial eta linguistikorako tresna erebadira, datu kopuru haundiak lortzeko iturri garrantzitsu bat direlako. Lan honen asmoa txiolari euskaldun gazteeta helduen harremanak aztertzea izango da, horretareako konputazio zientzietako teknikak ikerketa sozialeanaplikatuz. Horretarako, 8000 erabiltzaileren euskarazko 6 milioi txio baino gehiago lortu dira.
‎Elikadura aldaketek eta aisialdiko jarduera fisikoaren murrizketak osasun arriskuak eraginditzakete. Lan honen asmoa, Bilbo Handiko haur eta nerabeen multimedia bizi ohitura sedentarioaketa Dieta Mediterraneoarekiko atxikidura ezagutzeaz gain, bien arteko elkar erlazioaren azterketaegitea zen. Behin, faktore hauek eta beraien arteko erlazioak ezagututa, ohitura ez osasuntsuakaldatzeko ekintzak eta interbentzioak diseinatu ahal izateko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia