2004
|
|
daukanak ez dauka, eta ez daukanak badauka. Alegia, Estatuaren
|
hizkuntzak
ez dauka ezaugarri ideologikorik; hizkuntzaren kontrolik ez daukanak, ostera, instrumentalizazioaren lelokeria hauek aditu behar ditu gogait eragin arte.
|
|
Herriaren gorputzean bizi da hizkuntza, holako eta halako eginkizunak mamituz, arteria sisteman barrena dabilen kulturaren esanahi mezuak jariatzen, bizitzaren eroale. Bizitzaren ekosistema horretatik at, horrenbestez,
|
hizkuntzak
ez dauka berariazko bizitasun eta adierazkortasunik. Damurik, jarduera didaktikoaren garapenean eskuarki jariatzen den esanahi sistema ez da euskal gorputzaren araberakoa, arrotza baizik.
|
2005
|
|
" Ekar ditzazu gizon guziak ere edozein herri, leinu, hizkuntza eta kulturetakoak". Nola erran dezakegu otoitz hori, geure herrian geure
|
hizkuntzak
ez daukalarik bere tokia. Afrikako eta Asiako Elizentzat baizik ez ote liteke bali hori?
|
2009
|
|
Jakina da Hegelentzat hizkuntzak zientziarentzat oinarri finko bezala balio duela. Hegelentzat
|
hizkuntzak
ez dauka zeinuaren arbitrariotasunik. Zeinuaren karaktere abstraktuak ez du arbitrariotik ezer, abstrakzio formala eta jakintza objektiboa batera doazelako.
|
2011
|
|
Eta horretan ere, beste askotan bezala, ados gaude soziolinguista handiarekin: hots, dagokion espazio sinbolikoa desegina daukan
|
hizkuntzak
ez dauka arnasa non harturik. Ez dauka bizitza sozialik.
|
|
–Uste hori gezurra da. Era berean, Estatuaren jabe den
|
hizkuntzak
ez dauka bere etorkizuna bermatuta. Irlandako kasua bizi eta ikertu dut:
|
|
Eta horixe da, hain zuzen, politikarik makurrena. Zure
|
hizkuntzak
ez dauka inolako baliorik, eraginkortasunik. Gizartean integratu nahi baldin baduzu, karrera bat egin, lan bat lortu, hizkuntza menderatzailea zeure egin duzu. Gainerakoan, berriz, ez dago autobazterketa besterik?
|
2012
|
|
Primo Levi idazleak aski ongi esplikatu zuen egoera hori bere Hau gizon bat baldin bada liburu ezagunean: " Gure
|
hizkuntzak
ez dauka jadanik hitzik irain hau deskribatzeko". Orain egoera penagarri haren memoria nolabait berreskuratzen hasteko historialari horiek liburu hau kaleratu dute, esaten dutelarik trantsizio demokratiko deiturikoan amnesia historikoa egon dela eta" memorizidio" horri aurre egin behar zaiola.
|
2017
|
|
Gellner en esanei bagagozkie, aro berri honetan, identitatearen muina, bere bermea eta bere segurtasuna, kultura garatu alfabetatua da? 25 Nazionalismoaren aroan komunitate etnokulturalen bideragarritasuna errotik dago baldintzatua; eta, ondorioz, komunitate eredu horren hizkuntza eta kultura ere bai. Honezkero,, kultura garatu eta alfabetatu? 26 baten nondik norakoan kokatzen ez den
|
hizkuntzak
ez dauka hizkuntza normalizatu bat izateko aukerarik27 Kultura nazionalaren eskuak gidatuko baitu aurrerantzean etnien eta nazioen nondik norakoa. Laburbilduz, Gellner ek kontatzen duenez,, estatuaren eta kultura modernoaren arteko harremana, aski berria den harremana, hain zuzen, ekonomia modernoaren eskakizunei erantzuteko eratua izan da? 28.
|
|
Aurrenazionalismoaren aroan komunitate etnikoaren
|
hizkuntzak
ez zeukan dimentsio politikoa egotziko zaio hizkuntzaren egitekoari nazionalismoaren aroan. Kulturaren auzian beste horrenbeste:
|
2020
|
|
Zaila oso zail bihurtuz doala, eta oso zaila ezinezko, gure
|
hizkuntzak
ez dauka irtenbiderik. Joango dira etorkizuneko soldaduak Madrilgo gasolindegira auto stop egitera, eta esango die sasoiko enplegatu atseginak:
|