Emaitzak: 5
2017 | ||
Hala eta guztiz ere, O’Rourke eta besteren arabera (2015), jatorriz, hiztun berri terminoa | hizkuntza gutxituak mantentzeko eta biziberritzeko interbentzio linguistiko eta politikoa behar izan dutenetan jaio da, eta poliki poliki hiztun berri terminoa beste definizio zaharrago batzuen gainetik jartzen ari da, hauen artean: ez natibo, elebidun, H2 hiztun edo ikasle, emergent bilinguals, multlingual subject... | |
2019 | ||
Analysis of the Digitalization Process" txostenean. Ikerketa horretan 10 hizkuntzaren multimedia webgune tradizionalen bilakaera aztertu zuten 2009tik 2016ra; 10 hizkuntza komunitate horiek katalana, Galiziera, euskara, Galesera, Gaelera, Frisiera, Bretoia, korsikera, eskoziako Gaelera eta Samiera izan ziren. haien arabera, interneten presentzia izatea eta sare sozialetan aktibitate egonkorra izatea beharrezkoak dira | hizkuntza gutxituak mantendu nahiz suspertzeko. hala ere, onartzen dute hizkuntza gutxituentzat Iktak bi ahoko ezpata direla: aukeraz beteak, baina zailtasun eta erronkaz ere bai. | |
Andras kornai (2013) hizkuntzalari hungariarraren ikerketaren arabera, hori da munduko hizkuntzen %95ari gertatuko zaiona, ingurune digitalak sortutako bizitasun digital aukeretatik at geratzeak hizkuntza ahulak are ahulago bihurtuko dituelako. Beste aldetik, hizkuntza gutxitu batek trantsizio hori egiteko adina baliabide badu, 3 puntuko jarrera baikorretan ageri den moduan, Iktek | hizkuntza gutxituaren mantentze nahiz suspertzearen alde egin dezakete. eta, hortaz, Iktek hizkuntza gutxituetan duten eragina zehazteko, baliabide langa bat ezartzea beharrezkoa da. Sinplea dirudi: | |
Sinplea dirudi: baliabide langatik behera dauden hizkuntza gutxituentzat kaltegarriak izan litezke Iktak horietatik at gelditzearen eraginarengatik, eta, langa haienpean duten hizkuntza gutxituentzat, ostera, onuragarri, aipatu bezala, Iktek | hizkuntza gutxituaren mantentze nahiz suspertzearen alde egin dezaketelako. Langa hori ezartzeko, itzul gaitezen hizkuntza gutxituen Ikt garapenean eragina duten baliabideetara, gutxieneko baliabide langa ezartzeko hizkuntza gutxituen Ikt garapenean eragina duten baliabideak zeintzuk diren jakin behar delako, gerora langa ezartzeko. keegan ek (2011) adierazitakotik abiatuta eta lan honetako ikerketa kontuan izanda, honako taula hau osatu dut: | |
Hizkuntza gutxitu batek trantsizioa egiteko adina baliabide badu, IKTek | hizkuntza gutxituaren mantentze nahiz suspertzearen alde egin dezakete. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 5 (0,03) |
Lehen forma
hizkuntza | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza gutxitu | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza gutxitu mantendu | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |