Emaitzak: 5
2010 | ||
Egia esan, eredu honek oso hausnarketa interesgarrira eramaten gaitu, baina | hizkuntza gutxituekiko jarrera baikorregi batetik eginda dagoela iruditzen zaigu. Hain zuzen, hiru eragozpen mota ikusten ditugu goragoko eredua egin ahal izateko erabili diren hipotesien multzoan: | |
2011 | ||
Gertuko erreferentziek garrantzia izango duten arren (ingurune hurbileko pertsonak, begiraleak, kirol entrenatzaileak, herriko gazteak,...), 14 urte dituen gaztearentzat beste berri batzuk gailenduko dira (gizartean erreferentzia diren pertsonen jokaera: entzute handiko pertsonak, agintariak, kirol edo musikaren munduko idoloak,...). nek | hizkuntza gutxituekiko jarrera kaltegarriak sor ditzake hiztunengan, beren hizkuntzari erabilgarritasun eta prestigio gutxi ikusten diotelako. | |
2014 | ||
Kultura, Hezkuntza eta Barne ministerioak kudeatzen dute hizkuntza gutxituen gaia. Bertzeak bertze, ikusi da ikastolen aurkako jazarpenarekin segitzen duen, | hizkuntza gutxituekiko jarrera aldatzen duen edota, Vallsek Europako Hizkuntza Gutxituen Ituna berresteko xedea bere egiten badu, ikastolen garapena laguntzeko bidea libre uzten duen. Ipar Euskal Herriko eragile politikoek bake prozesuan engaiatzeko eskatu diote Frantziari. | |
2018 | ||
Erakunde zerbitzu emaileek hizkuntza gutxituaren estatusa aldatzeko politikak garatu eta ezarri behar dituzte. Politika horiek lagundu behar dute osasun alorreko profesionalen eta osasun zerbitzuen erabiltzaileen | hizkuntza gutxituarekiko jarrerak aldatzen, eta osasun alorreko testuinguruan hizkuntza gutxitua erabiltzeko ohiturak zabaltzen. Azkenik, profesional elebidunen kopurua handitzeaz gain, profesional horiei lagundu behar zaie kontzientzia hartzen euskararen hizkuntza baliabideak beraiek eta, horiekin batera, haien errepertorio linguistikoa eta komunikazio trebetasunak garatzeko duten erantzukizunaz. | |
2019 | ||
Izan ere, hezkuntza linguistiko elebidun/ eleaniztunerako hiru helburu nagusi zehazten dituzte Idiazabal, Manterola eta Díaz de Gereñuk (2015): hizkuntzen erabilera praktikorako gaitzea; gaitasun metalinguistikoak garatzea; eta, azkenik, hizkuntza aniztasunarekiko nahiz | hizkuntza gutxituekiko jarrera positiboak (aldekoak) garatzea. Guk lehen eta azken helburuei heldu diegu diseinatu dugun sekuentzia didaktikoan. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 5 (0,03) |
Lehen forma
hizkuntza | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 3 (0,02) |
Berria | 1 (0,01) |
Uztaro | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza gutxitu | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza gutxitu jarrera | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |