2008
|
|
Harreman argia du, beraz, euskarazko hedabideen kontsumoak, hizkuntza gaitasunarekin, etxeko erabilerarekin eta baita euskararekiko jarrera subjektiboarekin ere: euskarak toki handiagoa du telebista ikusteko eta egunkariak irakurtzeko herritarren ohituretan, horiek zenbat eta
|
hizkuntza
gaitasun handiagoa izan, etxean zenbat eta euskaraz gehiago egin eta zenbat eta euskaltzaleagoa izan. Hiru aldagai horien kasuetan, hiruretan da estatistikoki adierazgarria euskarazko hedabideen kontsumoarekin duten harremana.
|
|
Harreman argia du, beraz, euskarazko hedabideen kontsumoak, hizkuntza gaitasunarekin, etxeko erabilerarekin eta baita euskararekiko jarrera subjektiboarekin ere: euskarak toki handiagoa du telebista ikusteko eta egunkariak irakurtzeko herritarren ohituretan, horiek zenbat eta
|
hizkuntza
gaitasun handiagoa izan, etxean zenbat eta euskaraz gehiago egin eta zenbat eta euskaltzaleagoa izan. Hiru aldagai horien kasuetan, hiruretan da estatistikoki adierazgarria euskarazko hedabideen kontsumoarekin duten harremana.
|
|
Advanced Englishen (CAE) ziurtagiria: Europako Erreferentzia Markoaren C1 mailari dagokiona, EAEk ingelesezko
|
hizkuntza
gaitasun handia duela esan nahi du, modu eraginkorrean komunikatzeko eta eguneroko bizitzako alderdi gehienei aurre egiteko gaitasuna aitortzen baitu. Ziurtagiri hori nazioartean aitortzen dute enpresek eta, batez ere, unibertsitateek, eta, askotan, ingelesezko ikasketak hasi ahal izateko akreditazio gisa eskatzen dute.
|
2009
|
|
Kasu honetan ere hainbat alderdi azpimarratu ahal dira:
|
hizkuntza
gaitasun handia, euskararen legearen zein hizkuntza eskakizunak zehazten zituen dekretuaren bermea, AEBE eta EBPN planak... Guztiak helburu berarekin:
|
2010
|
|
Ikerketa klasikoen arabera, oso goiz agertzen dira ezberdintasunak genero artean, horrelaxe, neskatoek eta mutikoek portaera ezberdinak dituzte bizitzaren lehenengo asteetatik; adibidez, neskatoek mantentzen dute begi kontaktu gehiago (Hittleman eta Dickes, 1979); mutikoek, aldiz, erakusten dute jarduera motor handiagoa eta ematen dute denbora gehiago esna (Feldman, Brody eta Miller, 1980; Eaton eta Enns, 1986). Hizkuntzaren garapenari dagokionez, baieztatu da neskatoek dutela
|
hizkuntza
gaitasun handiagoa bizitzaren lehenengo bi urteetan (Feingold, 1992). Neskatoek goizago eta gehiago ekoizten dituzte soinuak (Harris, 1977) eta hitzak (Nelson, 1973).
|
2011
|
|
Badira, ordea, kontrakoa frogatzen duten esperientziak: adibidez, frogatu da ikusmen minusbaliotasuna duen haur bat duen talde baten
|
hizkuntza
gaitasuna handiagoa dela hezkuntza maila bereko beste talde batzuena baino; izan ere, minusbaliotasun hori duten pertsonekin bizitzen ikasten duten haurrak gehiago ohitzen dira hitzez adieraztera, eta hori egiten ez duten haurrek baino egokiago gainera.
|
2013
|
|
Behin baino gehiagotan aipatu izan dugu hemen, hainbat autorerengana joz, gure hizkuntza gaitasunak munduari buruz dugun ikuspuntua eta ikuspuntu horren aberastasuna moldatzen duela: zenbat eta
|
hizkuntza
gaitasun handiagoa izan, orduan eta handiagoa izango da barneko mundua; egoera berrietara egokitzeko ahalmena ere horren arabera izango da, frustrazioak gutxitu egingo dira. Hizkuntza batean eroso sentitzeak ondorio baikorrak izango ditu hiztunarengan, eta hizkuntza erabiltzera bultzatuko du.
|
2015
|
|
ingurua zenbatean erdaldundu den. Eskualde burua zenbat eta euskaldunagoa, ingurua orduan eta babestuagoesan dezakegu, baina
|
hizkuntza
gaitasun handieneko eskualde buruetan dago galerarik handiena.Nabarmen aldatu dira orain 20 urte lurgune euskaldunak zituen egiturazko ezaugarriak, eta aldaketa hauek ondorio zuzena dute herriotako sare sozialean, eta ondorioz, hizkuntza ohituretan.
|
2017
|
|
Euskaldun kategorian gero eta jende gehiago egonda ere, nork bere buruari gero eta
|
hizkuntza
gaitasun handiagoak aitortuta ere, edota euskaldunen askotariko erregistroetan (d ereduan, esaterako) jende gehiago
|
2021
|
|
Gure helburu nagusia da haurrek ingeleseko
|
hizkuntza
gaitasun handienak bereganatzea eta etorkizuneko ateak irekitzeko konfiantza hartzea. Azken batean, hizkuntza horren laguntzaz iritsiko dira urrutiago.
|
|
Kids&Us en helburu nagusia da haurrek ingeleseko
|
hizkuntza
gaitasun handienak lortzea eta etorkizuneko ateak irekitzeko konfiantza hartzea.
|
2023
|
|
Hori arazo bat da. Hizkuntza hori dakienik balego ere, baliteke biak nahastea zentzu handirik gabe, ez dagoelako sistematizatuta zein den protokolorik egokiena
|
hizkuntza
gaitasun handiena berreskuratzeko.
|
|
" Jarduera osagarrien unibertso handi bati esker, ikasleek ikasgela barruan eta ikasgelatik kanpo esperimentatzen dute hizkuntzarekin, eta, hala, ingelesa beren egunerokoaren parte izatea lortzen dute. Kids&Us en helburu nagusia da haurrek ingeleseko
|
hizkuntza
gaitasun handienak lortzea eta etorkizuneko ateak irekitzeko konfiantza hartzea".
|