Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2008
‎Harreman argia du, beraz, euskarazko hedabideen kontsumoak, hizkuntza gaitasunarekin, etxeko erabilerarekin eta baita euskararekiko jarrera subjektiboarekin ere: euskarak toki handiagoa du telebista ikusteko eta egunkariak irakurtzeko herritarren ohituretan, horiek zenbat eta hizkuntza gaitasun handiagoa izan, etxean zenbat eta euskaraz gehiago egin eta zenbat eta euskaltzaleagoa izan. Hiru aldagai horien kasuetan, hiruretan da estatistikoki adierazgarria euskarazko hedabideen kontsumoarekin duten harremana.
‎Harreman argia du, beraz, euskarazko hedabideen kontsumoak, hizkuntza gaitasunarekin, etxeko erabilerarekin eta baita euskararekiko jarrera subjektiboarekin ere: euskarak toki handiagoa du telebista ikusteko eta egunkariak irakurtzeko herritarren ohituretan, horiek zenbat eta hizkuntza gaitasun handiagoa izan, etxean zenbat eta euskaraz gehiago egin eta zenbat eta euskaltzaleagoa izan. Hiru aldagai horien kasuetan, hiruretan da estatistikoki adierazgarria euskarazko hedabideen kontsumoarekin duten harremana.
‎Advanced Englishen (CAE) ziurtagiria: Europako Erreferentzia Markoaren C1 mailari dagokiona, EAEk ingelesezko hizkuntza gaitasun handia duela esan nahi du, modu eraginkorrean komunikatzeko eta eguneroko bizitzako alderdi gehienei aurre egiteko gaitasuna aitortzen baitu. Ziurtagiri hori nazioartean aitortzen dute enpresek eta, batez ere, unibertsitateek, eta, askotan, ingelesezko ikasketak hasi ahal izateko akreditazio gisa eskatzen dute.
2009
‎Kasu honetan ere hainbat alderdi azpimarratu ahal dira: hizkuntza gaitasun handia, euskararen legearen zein hizkuntza eskakizunak zehazten zituen dekretuaren bermea, AEBE eta EBPN planak... Guztiak helburu berarekin:
2010
‎Ikerketa klasikoen arabera, oso goiz agertzen dira ezberdintasunak genero artean, horrelaxe, neskatoek eta mutikoek portaera ezberdinak dituzte bizitzaren lehenengo asteetatik; adibidez, neskatoek mantentzen dute begi kontaktu gehiago (Hittleman eta Dickes, 1979); mutikoek, aldiz, erakusten dute jarduera motor handiagoa eta ematen dute denbora gehiago esna (Feldman, Brody eta Miller, 1980; Eaton eta Enns, 1986). Hizkuntzaren garapenari dagokionez, baieztatu da neskatoek dutela hizkuntza gaitasun handiagoa bizitzaren lehenengo bi urteetan (Feingold, 1992). Neskatoek goizago eta gehiago ekoizten dituzte soinuak (Harris, 1977) eta hitzak (Nelson, 1973).
2011
‎Badira, ordea, kontrakoa frogatzen duten esperientziak: adibidez, frogatu da ikusmen minusbaliotasuna duen haur bat duen talde baten hizkuntza gaitasuna handiagoa dela hezkuntza maila bereko beste talde batzuena baino; izan ere, minusbaliotasun hori duten pertsonekin bizitzen ikasten duten haurrak gehiago ohitzen dira hitzez adieraztera, eta hori egiten ez duten haurrek baino egokiago gainera.
2013
‎Behin baino gehiagotan aipatu izan dugu hemen, hainbat autorerengana joz, gure hizkuntza gaitasunak munduari buruz dugun ikuspuntua eta ikuspuntu horren aberastasuna moldatzen duela: zenbat eta hizkuntza gaitasun handiagoa izan, orduan eta handiagoa izango da barneko mundua; egoera berrietara egokitzeko ahalmena ere horren arabera izango da, frustrazioak gutxitu egingo dira. Hizkuntza batean eroso sentitzeak ondorio baikorrak izango ditu hiztunarengan, eta hizkuntza erabiltzera bultzatuko du.
2015
‎ingurua zenbatean erdaldundu den. Eskualde burua zenbat eta euskaldunagoa, ingurua orduan eta babestuagoesan dezakegu, baina hizkuntza gaitasun handieneko eskualde buruetan dago galerarik handiena.Nabarmen aldatu dira orain 20 urte lurgune euskaldunak zituen egiturazko ezaugarriak, eta aldaketa hauek ondorio zuzena dute herriotako sare sozialean, eta ondorioz, hizkuntza ohituretan.
2017
‎Euskaldun kategorian gero eta jende gehiago egonda ere, nork bere buruari gero eta hizkuntza gaitasun handiagoak aitortuta ere, edota euskaldunen askotariko erregistroetan (d ereduan, esaterako) jende gehiago
2021
‎Gure helburu nagusia da haurrek ingeleseko hizkuntza gaitasun handienak bereganatzea eta etorkizuneko ateak irekitzeko konfiantza hartzea. Azken batean, hizkuntza horren laguntzaz iritsiko dira urrutiago.
‎Kids&Us en helburu nagusia da haurrek ingeleseko hizkuntza gaitasun handienak lortzea eta etorkizuneko ateak irekitzeko konfiantza hartzea.
2023
‎Hori arazo bat da. Hizkuntza hori dakienik balego ere, baliteke biak nahastea zentzu handirik gabe, ez dagoelako sistematizatuta zein den protokolorik egokiena hizkuntza gaitasun handiena berreskuratzeko.
‎" Jarduera osagarrien unibertso handi bati esker, ikasleek ikasgela barruan eta ikasgelatik kanpo esperimentatzen dute hizkuntzarekin, eta, hala, ingelesa beren egunerokoaren parte izatea lortzen dute. Kids&Us en helburu nagusia da haurrek ingeleseko hizkuntza gaitasun handienak lortzea eta etorkizuneko ateak irekitzeko konfiantza hartzea".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia