Emaitzak: 7
2008 | ||
Alta, aldi berean, euskararekiko euren harremana Arana Goirirekiko leialtasun itsuak mediatizaturik geratu zen: sabindar | hizkuntza eredua ez zuten ulertzen euskara arautu beharrez, hizkuntzaren mesedetan, hauta zitekeen konbentzio bat bezala (eta beraz, komeniz gero, beste eredu batekin ordezka zitekeena). Berentzat euzkera «Maisuaren mezuaren» parte zatiezin gisa defendatu beharreko sinbolodogma bat zen, ikurriña, euzkotar? | |
2009 | ||
| hizkuntza eredua ez zeudela aski heldurik agian. Une egoki aproposa zen oraingoa, eskakizun handia zegoelako gizarte berrian. | |
2010 | ||
Itsaso eroso sentitu nuen ordea, datorren tokitik datorrela | hizkuntza eredua ez zelako arazoa berarentzat. | |
2018 | ||
Frantziaren neurrira eraikitako joko zelai dialektikoan, ez dugu lortu euskararen biziraupenerako beharrezkoak ziren gutxieneko neurrien aldeko jarreraz haragoko aitzinamendurik. Ez dugu kausitu irudikatzea euskararen alde dihardugunean defendatzen dugun | hizkuntza eredua ez dela inondik ere Frantziaren hizkuntza politikaren parekoa, elebakartasuna inposatzen duen eredu baztertzailea.Lekuko hizkuntzen gutxiagotze eta zokoratze estrategia horretan, hastapenean Elizaren eta Estatuaren arteko harremanak arautzea helburu zuen laizitatearen interpretazio zabala gailendu da. Lerratze maltzur baten bidez lekuko nortasunak desagerrarazteko nahikariak laizismo linguistikoaren oinarri ideologikoak ezarri ditu. | |
2021 | ||
Horrela hartuta, | hizkuntza ereduak ez dira eredu, dagoeneko marko bilakatu direlako. Badago marko bat, neurri handi batean elebakarra, hizkuntza batek besterik ez duelako ezagutzak transmititzeko ahalmen osoa, eta bestea, elebiduna edo hirueleduna, non ikasten diren hizkuntzetan irakasten baita. | |
2023 | ||
Gainera, Otxandianoren irudiko, egun errealitateak berak gainditu ditu hizkuntza ereduak: «Hiztun profil oso ezberdinak daude gela bakar batean, eta | hizkuntza ereduak ez dira gai egungo errealitateari aterabiderik emateko». Nabarmendu du hizkuntza ereduek ez dutela bermatzen ikasle guztiek euskaraz eta gazteleraz jakitea eskolatzea amaitutakoan. | |
«Hiztun profil oso ezberdinak daude gela bakar batean, eta hizkuntza ereduak ez dira gai egungo errealitateari aterabiderik emateko». Nabarmendu du | hizkuntza ereduek ez dutela bermatzen ikasle guztiek euskaraz eta gazteleraz jakitea eskolatzea amaitutakoan. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 7 (0,05) |
Lehen forma
hizkuntza | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
Berria | 4 (0,03) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 2 (0,01) |
Pamiela | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza eredu | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza eredu ez | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |